Şimdi Ara

Ne Olacak Bu Kılcal Çizikler? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
9.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben alınca bayide boya koruma yaptırmıştım 2 sene hiç çizilmedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kapalı otoparkta kalan araç bile çiziliyorsa sokakta çizilmesi normal.en basitinden kedi dolaşıyor üzerinde o bile çiziyor.bu kadar kafanızı takmanıza gerek yok bence.amaç değil araç sonuçta.
  • Aracımı geçen sene sıfır aldım sürekli kendim yıkıyorum çift kova yöntemiyle hatta uzunca bir süredir, kapalı garajım var neredeyse ayda bir srp uyguluyorum yinede var bu kılcal çizikler.

    Bunlara alışmazsanız bir süre sonra hastalık boyutuna döner çok takılmamak lazım ben öyle yapıyorum çünkü engellemek imkansız.
  • Cok takma hocam. Ben de yeni almistim 15 gun anca olmustu. Kus pisligini islak mendille temizleyeyim boyayi yakmasin dedim, silerken fazla bastirdim diye cizik icinde oldu o bolge :-) araba bu, binicen ustune vurucan kirbaci

    🍻

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Style donanım 1.2 TSI

    Herhangi bir LED paketi falanı yok.

    50400'e aldım. Park sensörü hediye edildi.

    arabalar.gen.tr de en üstte yorumda bırı demiş ki :

    '' Osman : 14.11.2014
    Bu arada bu aracda standart olarak oto kararan dikiz aynası ,EBD, Yokuş kalkış desteği var park sensörü zaten hediye isterseniz orjinali takılıyor...bilginize''

    Doğru mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı alır almaz boya koruma yapsaydınız en az 6 ay kılcal çizik olmazdı. Neyse cila sonrası giderler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Aracı alır almaz boya koruma yapsaydınız en az 6 ay kılcal çizik olmazdı. Neyse cila sonrası giderler.

    Kılcal çiziği engelleyemezsin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Aracı alır almaz boya koruma yapsaydınız en az 6 ay kılcal çizik olmazdı. Neyse cila sonrası giderler.

    Kılcal çiziği engelleyemezsin..

    Kılcal çiziğe karşı koruma geliştirebilirsin.

    Stardart wax koruması bu tif hafif derece çizilmelere karşı kaygan bir film oluşturarak çizilmeyi önler. Normalde 2 yıkamada kılcal çizik çıkacak araçta bu sayede 6 ay çizik olmaz. Boya koruma yenilendiği müddetçe kılcal çizik oluşumu minimumda kalır. Zaten boya koruma evveli cila da yapıldığından çoğu çizik yok olmuş olur. Bunu ilerisinde olan nano ve seramik korumalar ise mum korumaya göre daha yüksek darbe dayanımı ile gelip çiziklerden daha iyi korurlar. Yani boya koruma yaparsanız kılcal çiziği yükske oranda engellersiniz. Benim düzenli boya koruma yaptığım 2004 model aracımda tek tük kılcal çizik varken(onların da çoğu kuş pisliklerini temizlerken olanlar), arkadaşımın hiç boya koruma yaptırmadığı daha 2 yıllık aracı örümcek ağı gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Her cizik oldugunda pasta yaptırırsanız vernik kalmaz boyada. Minimum çizikle yıkamaya çalışacaksiniz, cift kova tekniği vs ile. Çiziğin önüne geçemezsiniz, az çizilmesini sağlayabilirsiniz sadece. 1 aylık araca pasta yaptırmayın sakın. Cila/Boya koruma(ikisi aslında aynı şeydir farklı urunlermis gibi konuşulur) her gun bile yapabilirsiniz..

    Eksik bilgilerinizle yanlış konuşuyorsunuz. Cila ile boya koruma aynı şeyler değildir.

    Cila ince aşındırmadır. Pastanın incesi. Yüzeyi temizleyerek güneş ışınlarının daha net kırılmasını sağlar ve daha fazla parlaklık verir.
    Boya koruma ise cila ya da pastadan sonra yapılan vernik katmanını korumak için uygulanan ince bir filmdir. Bu doğal wax yani mumlar, sentetik sealantlar, nano ürünler, seramik içerikli ürünler olur. Temelde hepsinin işlevi vernik üzerinde itici ve dayanıklı bir film oluşturarak verniği korumaktır. Yani cila ve boya koruma farklı şeylerdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Aracı alır almaz boya koruma yapsaydınız en az 6 ay kılcal çizik olmazdı. Neyse cila sonrası giderler.

    Kılcal çiziği engelleyemezsin..

    Kılcal çiziğe karşı koruma geliştirebilirsin.

    Stardart wax koruması bu tif hafif derece çizilmelere karşı kaygan bir film oluşturarak çizilmeyi önler. Normalde 2 yıkamada kılcal çizik çıkacak araçta bu sayede 6 ay çizik olmaz. Boya koruma yenilendiği müddetçe kılcal çizik oluşumu minimumda kalır. Zaten boya koruma evveli cila da yapıldığından çoğu çizik yok olmuş olur. Bunu ilerisinde olan nano ve seramik korumalar ise mum korumaya göre daha yüksek darbe dayanımı ile gelip çiziklerden daha iyi korurlar. Yani boya koruma yaparsanız kılcal çiziği yükske oranda engellersiniz. Benim düzenli boya koruma yaptığım 2004 model aracımda tek tük kılcal çizik varken(onların da çoğu kuş pisliklerini temizlerken olanlar), arkadaşımın hiç boya koruma yaptırmadığı daha 2 yıllık aracı örümcek ağı gibi.

    Bak sen de diyorsun, normalde 2 ayda çıkacak cizik 6 ayda cikar diye. Elbet çizilir, kaçışı yok. Sıfıra indirebilirmissin gibi yazıyorsun. Yoksa tabi ki çizilme miktarını azaltabilirsin. Ama aracı asıl çizen yıkama şeklidir. Arac yikarken minimum çizikle yıkanmalıdır. Ne kadar boya koruma yaparsan yap özenli yıkamazsan yine çizilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Her cizik oldugunda pasta yaptırırsanız vernik kalmaz boyada. Minimum çizikle yıkamaya çalışacaksiniz, cift kova tekniği vs ile. Çiziğin önüne geçemezsiniz, az çizilmesini sağlayabilirsiniz sadece. 1 aylık araca pasta yaptırmayın sakın. Cila/Boya koruma(ikisi aslında aynı şeydir farklı urunlermis gibi konuşulur) her gun bile yapabilirsiniz..

    Eksik bilgilerinizle yanlış konuşuyorsunuz. Cila ile boya koruma aynı şeyler değildir.

    Cila ince aşındırmadır. Pastanın incesi. Yüzeyi temizleyerek güneş ışınlarının daha net kırılmasını sağlar ve daha fazla parlaklık verir.
    Boya koruma ise cila ya da pastadan sonra yapılan vernik katmanını korumak için uygulanan ince bir filmdir. Bu doğal wax yani mumlar, sentetik sealantlar, nano ürünler, seramik içerikli ürünler olur. Temelde hepsinin işlevi vernik üzerinde itici ve dayanıklı bir film oluşturarak verniği korumaktır. Yani cila ve boya koruma farklı şeylerdir.

    Cila ile boya koruma aynı şeydir. Cila kesinlikle asindirici değildir. Asindiriciysa o zaten cila olmaktan cikar pasta haline gelir. Gerizekali bazı firmalar polish'i cila olarak türkceye çevirdiğinden dolayı cila asindirici olarak algılanıyor. Ki sonaxin amatör ürünleri vardır (cizik çıkarıcı cila)!?!?!?!?!? Tamamen uydurma karma ürünlerdir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Aracı alır almaz boya koruma yapsaydınız en az 6 ay kılcal çizik olmazdı. Neyse cila sonrası giderler.

    Kılcal çiziği engelleyemezsin..

    Kılcal çiziğe karşı koruma geliştirebilirsin.

    Stardart wax koruması bu tif hafif derece çizilmelere karşı kaygan bir film oluşturarak çizilmeyi önler. Normalde 2 yıkamada kılcal çizik çıkacak araçta bu sayede 6 ay çizik olmaz. Boya koruma yenilendiği müddetçe kılcal çizik oluşumu minimumda kalır. Zaten boya koruma evveli cila da yapıldığından çoğu çizik yok olmuş olur. Bunu ilerisinde olan nano ve seramik korumalar ise mum korumaya göre daha yüksek darbe dayanımı ile gelip çiziklerden daha iyi korurlar. Yani boya koruma yaparsanız kılcal çiziği yükske oranda engellersiniz. Benim düzenli boya koruma yaptığım 2004 model aracımda tek tük kılcal çizik varken(onların da çoğu kuş pisliklerini temizlerken olanlar), arkadaşımın hiç boya koruma yaptırmadığı daha 2 yıllık aracı örümcek ağı gibi.

    Bak sen de diyorsun, normalde 2 ayda çıkacak cizik 6 ayda cikar diye. Elbet çizilir, kaçışı yok. Sıfıra indirebilirmissin gibi yazıyorsun. Yoksa tabi ki çizilme miktarını azaltabilirsin. Ama aracı asıl çizen yıkama şeklidir. Arac yikarken minimum çizikle yıkanmalıdır. Ne kadar boya koruma yaparsan yap özenli yıkamazsan yine çizilir..

    Yıkama konusuna girmiyorum dikkat ederseniz boya koruma çiziği engeller mi deniliyor evet engeller diyorum. Neden 6 ay sonra çıkar diyorum, çünkü doğal wax bazlı temel boya korumaların ülkemiz şartlarında maksimum koruma etkisi 6 aydır. Wax uygulandıktan sonra yağmur ve yıkama agibi nedenlerde yavaş yavaş incelip azalır. Özellikle kuvvetli deterjanlı yıkamalar ömrü kısaltır. Ülkemiz çok kuru tozlu iklime sahip olduğundan araçlar daha sık yıkanır ve en fazla 6 ay sonra artık wax kalmamış olur. Yani 6 ayda çıkar dememin sebebi artık wax yani boya koruma kalmamış olduğundan ki bu da gayet normal. Bu dorumda boya koruma yenilenir işte. Ülkemizde wax bazlı korumalar idealinde yılda 4 kere, en az iki kere yenilenirse aracınız uzun yıllar çiziksiz kalır.

    Nano tipi sert korumalarda bu koruma süresi 1 sene ya da daha uzun olabilmektedir.

    Yıkamaya gireceksek o ayrı iş, en kaliteli koruma yapın, taşlı, kumlu pis bezle, süngerle abanarak silinince anında çizilir onu hiçbir şey kurtarmaz. Benim söylediğm normal oto yıkamacılarda kullanılan yıkama tipi ve evde mikrofiber eldivenle çift kovayla yapılan yıkamalarda geçerlidir. Bulaşık süngeri gibi süngerle, tabak temizler gibi araba yıkayan adama zaten boya koruma boş iş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Aracı alır almaz boya koruma yapsaydınız en az 6 ay kılcal çizik olmazdı. Neyse cila sonrası giderler.

    Kılcal çiziği engelleyemezsin..

    Kılcal çiziğe karşı koruma geliştirebilirsin.

    Stardart wax koruması bu tif hafif derece çizilmelere karşı kaygan bir film oluşturarak çizilmeyi önler. Normalde 2 yıkamada kılcal çizik çıkacak araçta bu sayede 6 ay çizik olmaz. Boya koruma yenilendiği müddetçe kılcal çizik oluşumu minimumda kalır. Zaten boya koruma evveli cila da yapıldığından çoğu çizik yok olmuş olur. Bunu ilerisinde olan nano ve seramik korumalar ise mum korumaya göre daha yüksek darbe dayanımı ile gelip çiziklerden daha iyi korurlar. Yani boya koruma yaparsanız kılcal çiziği yükske oranda engellersiniz. Benim düzenli boya koruma yaptığım 2004 model aracımda tek tük kılcal çizik varken(onların da çoğu kuş pisliklerini temizlerken olanlar), arkadaşımın hiç boya koruma yaptırmadığı daha 2 yıllık aracı örümcek ağı gibi.

    Bak sen de diyorsun, normalde 2 ayda çıkacak cizik 6 ayda cikar diye. Elbet çizilir, kaçışı yok. Sıfıra indirebilirmissin gibi yazıyorsun. Yoksa tabi ki çizilme miktarını azaltabilirsin. Ama aracı asıl çizen yıkama şeklidir. Arac yikarken minimum çizikle yıkanmalıdır. Ne kadar boya koruma yaparsan yap özenli yıkamazsan yine çizilir..

    Yıkama konusuna girmiyorum dikkat ederseniz boya koruma çiziği engeller mi deniliyor evet engeller diyorum. Neden 6 ay sonra çıkar diyorum, çünkü doğal wax bazlı temel boya korumaların ülkemiz şartlarında maksimum koruma etkisi 6 aydır. Wax uygulandıktan sonra yağmur ve yıkama agibi nedenlerde yavaş yavaş incelip azalır. Özellikle kuvvetli deterjanlı yıkamalar ömrü kısaltır. Ülkemiz çok kuru tozlu iklime sahip olduğundan araçlar daha sık yıkanır ve en fazla 6 ay sonra artık wax kalmamış olur. Yani 6 ayda çıkar dememin sebebi artık wax yani boya koruma kalmamış olduğundan ki bu da gayet normal. Bu dorumda boya koruma yenilenir işte. Ülkemizde wax bazlı korumalar idealinde yılda 4 kere, en az iki kere yenilenirse aracınız uzun yıllar çiziksiz kalır.

    Nano tipi sert korumalarda bu koruma süresi 1 sene ya da daha uzun olabilmektedir.

    Yıkamaya gireceksek o ayrı iş, en kaliteli koruma yapın, taşlı, kumlu pis bezle, süngerle abanarak silinince anında çizilir onu hiçbir şey kurtarmaz. Benim söylediğm normal oto yıkamacılarda kullanılan yıkama tipi ve evde mikrofiber eldivenle çift kovayla yapılan yıkamalarda geçerlidir. Bulaşık süngeri gibi süngerle, tabak temizler gibi araba yıkayan adama zaten boya koruma boş iş.

    Aracın uzerinde wax olsa dahi bir miktar çizik oluşur. Cizik oluşmaması imkansızdır. Harelenme, rds, kılcal bunları ayırt etmeyi öğrenin bence..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Her cizik oldugunda pasta yaptırırsanız vernik kalmaz boyada. Minimum çizikle yıkamaya çalışacaksiniz, cift kova tekniği vs ile. Çiziğin önüne geçemezsiniz, az çizilmesini sağlayabilirsiniz sadece. 1 aylık araca pasta yaptırmayın sakın. Cila/Boya koruma(ikisi aslında aynı şeydir farklı urunlermis gibi konuşulur) her gun bile yapabilirsiniz..

    Eksik bilgilerinizle yanlış konuşuyorsunuz. Cila ile boya koruma aynı şeyler değildir.

    Cila ince aşındırmadır. Pastanın incesi. Yüzeyi temizleyerek güneş ışınlarının daha net kırılmasını sağlar ve daha fazla parlaklık verir.
    Boya koruma ise cila ya da pastadan sonra yapılan vernik katmanını korumak için uygulanan ince bir filmdir. Bu doğal wax yani mumlar, sentetik sealantlar, nano ürünler, seramik içerikli ürünler olur. Temelde hepsinin işlevi vernik üzerinde itici ve dayanıklı bir film oluşturarak verniği korumaktır. Yani cila ve boya koruma farklı şeylerdir.

    Cila ile boya koruma aynı şeydir. Cila kesinlikle asindirici değildir. Asindiriciysa o zaten cila olmaktan cikar pasta haline gelir. Gerizekali bazı firmalar polish'i cila olarak türkceye çevirdiğinden dolayı cila asindirici olarak algılanıyor. Ki sonaxin amatör ürünleri vardır (cizik çıkarıcı cila)!?!?!?!?!? Tamamen uydurma karma ürünlerdir..

    Bakın tamamen cahillikle konuşuyorsunuz. Ben enstrüman yapan birisiyim. İşin cilasını parlatmaısnı yapıyorum. Cila, vernik nasıl parlatılır, pasta cila nedir bilirim.

    Cila da pasta da aşındırıcıdır.

    Ben bunu artık forumda yazmaktan bıktım. Öncelikle pastanın da cilanın da amacı parlaklık vermektir. Pasta kaba aşındırma yapar. cila ince aşındırma yapar. İçeriğindeki aşındırıcı malzemenin kum değerine göre pasta yada cila olarak ayrılırlar. Misal pasta 4-5bin kum değerinde aşındırma yaparken, cila 8bin değerinde aşındırma yapar gibi. PAsta ingilizcede compund olarak geçer, katı ve sıvı olabilir. Cila ise polish olarak geçer.

    İkisinin de vazifesi aynıdır. Herhangi bir yüzeyi aşındırarak, yani zımparalayarak yüzeyde düzgün, tesviyeli bir yüzey oluşturmak ve bu sebeple güneş ışınlarını o yüzden daha temiz şekilde kırılmasını sağlayarak parlaklık vermek.

    />


    Pasta denilen ürünler dah akaba aşındırma yaptığından yüzeyi daha hızlı ve derinlemesine temizler çizikleri hızlıca yok ederler. Zaten çizik giderme denilen şey verniği yüzeyden aşağıya doğru belli bir oranda aşındırıp tıraşlayarak çiziklerin seviyesine indirmek ve yok olmalarını saplamak. Ama bunu agresif şekilde yaptıklarından çok pürüzsüz bir yüzey bırakmazlar ve parlaklıkları az olur.
    Bundan sonra yapılan cilalar ise daha ince aşındırma yaparak pastanın bıraktığı kaba yüzeyi daha düzgün hale getirip yüksek parlaklık sağlarlar. Az aşındırma yaptıkları için cilalar sadece hafif kılcak çizikleri yok etmede işe yararlar ve elde çok iyi sonuç vermezler.

    Bu işlem tıpkı zımpara atmak gibidir. Bir ağaç parçasına 120kum zımpara yapın. Yüzeyi düzeltir ama kırçıllı, pütürlü bir yüzey bırakır. şte bu pasta mantığı. Bunun üstüne 400kum zımpara yaparsanız yüzey cam gibi tertemiz olur. Bu da cila mantığı. Abartıp sert bir ağaçsa 2000kum zımparaya kadar giderseniz ham ağaç üzerinde kendinizin yansımasını görecek kadar temiz ve düzgün bir yüzey alırsınız İşte bu mekanik cilalamadır ve otomobil verniklerinde de yapılan iş bu mekanik aındırma/cilalama ile parlaklık vermektir. Bazı ürünler bun ek olarak silikon/teflon bazlı içeriklerle aşındırmanın yanında yüzeyde parlak bir film oluştururlar. Bu tip ürünler hem mekanik yoldan hem kaplama yoluyla parlatma yaban ürünlerdir. Misal çbs silikonlu cila, turtlewax teflonlu cila vs gibi. Ama mekanik aşındırmadan gelen parlatma etkisinin yanında, yüzeyi kaplayarak elde edilen parlaklığın etkisi çok daha kısa sürelidir.

    Sonaxın amatör ürünleri uydurma ürünler değildir. Ürünün sınırlarını bilip oğru şekilde kullanırsanız işini yaparlar. Siz derin kılcal çiziğe ince cila sürüp elle yok etmeye kalkarsanız haliyle sonuç elde edemezsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Aracı alır almaz boya koruma yapsaydınız en az 6 ay kılcal çizik olmazdı. Neyse cila sonrası giderler.

    Kılcal çiziği engelleyemezsin..

    Kılcal çiziğe karşı koruma geliştirebilirsin.

    Stardart wax koruması bu tif hafif derece çizilmelere karşı kaygan bir film oluşturarak çizilmeyi önler. Normalde 2 yıkamada kılcal çizik çıkacak araçta bu sayede 6 ay çizik olmaz. Boya koruma yenilendiği müddetçe kılcal çizik oluşumu minimumda kalır. Zaten boya koruma evveli cila da yapıldığından çoğu çizik yok olmuş olur. Bunu ilerisinde olan nano ve seramik korumalar ise mum korumaya göre daha yüksek darbe dayanımı ile gelip çiziklerden daha iyi korurlar. Yani boya koruma yaparsanız kılcal çiziği yükske oranda engellersiniz. Benim düzenli boya koruma yaptığım 2004 model aracımda tek tük kılcal çizik varken(onların da çoğu kuş pisliklerini temizlerken olanlar), arkadaşımın hiç boya koruma yaptırmadığı daha 2 yıllık aracı örümcek ağı gibi.

    Bak sen de diyorsun, normalde 2 ayda çıkacak cizik 6 ayda cikar diye. Elbet çizilir, kaçışı yok. Sıfıra indirebilirmissin gibi yazıyorsun. Yoksa tabi ki çizilme miktarını azaltabilirsin. Ama aracı asıl çizen yıkama şeklidir. Arac yikarken minimum çizikle yıkanmalıdır. Ne kadar boya koruma yaparsan yap özenli yıkamazsan yine çizilir..

    Yıkama konusuna girmiyorum dikkat ederseniz boya koruma çiziği engeller mi deniliyor evet engeller diyorum. Neden 6 ay sonra çıkar diyorum, çünkü doğal wax bazlı temel boya korumaların ülkemiz şartlarında maksimum koruma etkisi 6 aydır. Wax uygulandıktan sonra yağmur ve yıkama agibi nedenlerde yavaş yavaş incelip azalır. Özellikle kuvvetli deterjanlı yıkamalar ömrü kısaltır. Ülkemiz çok kuru tozlu iklime sahip olduğundan araçlar daha sık yıkanır ve en fazla 6 ay sonra artık wax kalmamış olur. Yani 6 ayda çıkar dememin sebebi artık wax yani boya koruma kalmamış olduğundan ki bu da gayet normal. Bu dorumda boya koruma yenilenir işte. Ülkemizde wax bazlı korumalar idealinde yılda 4 kere, en az iki kere yenilenirse aracınız uzun yıllar çiziksiz kalır.

    Nano tipi sert korumalarda bu koruma süresi 1 sene ya da daha uzun olabilmektedir.

    Yıkamaya gireceksek o ayrı iş, en kaliteli koruma yapın, taşlı, kumlu pis bezle, süngerle abanarak silinince anında çizilir onu hiçbir şey kurtarmaz. Benim söylediğm normal oto yıkamacılarda kullanılan yıkama tipi ve evde mikrofiber eldivenle çift kovayla yapılan yıkamalarda geçerlidir. Bulaşık süngeri gibi süngerle, tabak temizler gibi araba yıkayan adama zaten boya koruma boş iş.

    Aracın uzerinde wax olsa dahi bir miktar çizik oluşur. Cizik oluşmaması imkansızdır. Harelenme, rds, kılcal bunları ayırt etmeyi öğrenin bence..

    Benim söylediğim şeyleri bana tekrar edip, verecek cevap bulamayınca şunu bu öğrenin gibisinden çocukluk yapmayın isterseniz. Boya korumayla cila aynı şey deyip, bana burada hare nedir öğren vs diyorsunuz. İnsaf. Bu işlerden biraz anlayıp da konuyu okuyanlar gülüyordur şu an.




  • Otobanda giderken havada uçuşan tozlar rüzgarında etkisiyle o kılcal çizikleri oluşturur. Kaçışınız yok yani ya arabayı bir garaja koyup çok nadir zamanlarda kullanacaksınız yada arabayu komple folyo kaplama yaptırın boyası temiz kalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Her cizik oldugunda pasta yaptırırsanız vernik kalmaz boyada. Minimum çizikle yıkamaya çalışacaksiniz, cift kova tekniği vs ile. Çiziğin önüne geçemezsiniz, az çizilmesini sağlayabilirsiniz sadece. 1 aylık araca pasta yaptırmayın sakın. Cila/Boya koruma(ikisi aslında aynı şeydir farklı urunlermis gibi konuşulur) her gun bile yapabilirsiniz..

    Eksik bilgilerinizle yanlış konuşuyorsunuz. Cila ile boya koruma aynı şeyler değildir.

    Cila ince aşındırmadır. Pastanın incesi. Yüzeyi temizleyerek güneş ışınlarının daha net kırılmasını sağlar ve daha fazla parlaklık verir.
    Boya koruma ise cila ya da pastadan sonra yapılan vernik katmanını korumak için uygulanan ince bir filmdir. Bu doğal wax yani mumlar, sentetik sealantlar, nano ürünler, seramik içerikli ürünler olur. Temelde hepsinin işlevi vernik üzerinde itici ve dayanıklı bir film oluşturarak verniği korumaktır. Yani cila ve boya koruma farklı şeylerdir.

    Cila ile boya koruma aynı şeydir. Cila kesinlikle asindirici değildir. Asindiriciysa o zaten cila olmaktan cikar pasta haline gelir. Gerizekali bazı firmalar polish'i cila olarak türkceye çevirdiğinden dolayı cila asindirici olarak algılanıyor. Ki sonaxin amatör ürünleri vardır (cizik çıkarıcı cila)!?!?!?!?!? Tamamen uydurma karma ürünlerdir..

    Bakın tamamen cahillikle konuşuyorsunuz. Ben enstrüman yapan birisiyim. İşin cilasını parlatmaısnı yapıyorum. Cila, vernik nasıl parlatılır, pasta cila nedir bilirim.

    Cila da pasta da aşındırıcıdır.

    Ben bunu artık forumda yazmaktan bıktım. Öncelikle pastanın da cilanın da amacı parlaklık vermektir. Pasta kaba aşındırma yapar. cila ince aşındırma yapar. İçeriğindeki aşındırıcı malzemenin kum değerine göre pasta yada cila olarak ayrılırlar. Misal pasta 4-5bin kum değerinde aşındırma yaparken, cila 8bin değerinde aşındırma yapar gibi. PAsta ingilizcede compund olarak geçer, katı ve sıvı olabilir. Cila ise polish olarak geçer.

    İkisinin de vazifesi aynıdır. Herhangi bir yüzeyi aşındırarak, yani zımparalayarak yüzeyde düzgün, tesviyeli bir yüzey oluşturmak ve bu sebeple güneş ışınlarını o yüzden daha temiz şekilde kırılmasını sağlayarak parlaklık vermek.

    />


    Pasta denilen ürünler dah akaba aşındırma yaptığından yüzeyi daha hızlı ve derinlemesine temizler çizikleri hızlıca yok ederler. Zaten çizik giderme denilen şey verniği yüzeyden aşağıya doğru belli bir oranda aşındırıp tıraşlayarak çiziklerin seviyesine indirmek ve yok olmalarını saplamak. Ama bunu agresif şekilde yaptıklarından çok pürüzsüz bir yüzey bırakmazlar ve parlaklıkları az olur.
    Bundan sonra yapılan cilalar ise daha ince aşındırma yaparak pastanın bıraktığı kaba yüzeyi daha düzgün hale getirip yüksek parlaklık sağlarlar. Az aşındırma yaptıkları için cilalar sadece hafif kılcak çizikleri yok etmede işe yararlar ve elde çok iyi sonuç vermezler.

    Bu işlem tıpkı zımpara atmak gibidir. Bir ağaç parçasına 120kum zımpara yapın. Yüzeyi düzeltir ama kırçıllı, pütürlü bir yüzey bırakır. şte bu pasta mantığı. Bunun üstüne 400kum zımpara yaparsanız yüzey cam gibi tertemiz olur. Bu da cila mantığı. Abartıp sert bir ağaçsa 2000kum zımparaya kadar giderseniz ham ağaç üzerinde kendinizin yansımasını görecek kadar temiz ve düzgün bir yüzey alırsınız İşte bu mekanik cilalamadır ve otomobil verniklerinde de yapılan iş bu mekanik aındırma/cilalama ile parlaklık vermektir. Bazı ürünler bun ek olarak silikon/teflon bazlı içeriklerle aşındırmanın yanında yüzeyde parlak bir film oluştururlar. Bu tip ürünler hem mekanik yoldan hem kaplama yoluyla parlatma yaban ürünlerdir. Misal çbs silikonlu cila, turtlewax teflonlu cila vs gibi. Ama mekanik aşındırmadan gelen parlatma etkisinin yanında, yüzeyi kaplayarak elde edilen parlaklığın etkisi çok daha kısa sürelidir.

    Sonaxın amatör ürünleri uydurma ürünler değildir. Ürünün sınırlarını bilip oğru şekilde kullanırsanız işini yaparlar. Siz derin kılcal çiziğe ince cila sürüp elle yok etmeye kalkarsanız haliyle sonuç elde edemezsiniz.

    Hala beni cahillikle suçluyorsunuz. Detailingten anlamıyorsunuz demiyorum ama kavramlara hakim değilsiniz diyorum. Cila asindirici degildir. Yanlis ceviri sonucu cizik giderici cila olarak çevrilen "amatör" "uyduruk" urunler yuzunden polish=cila olarak algılanıyor. Bana pastayı cilayi anlatmayın, senelerdir uğraşıyorum. Bu isin kesin olarak ayrımı sudur,

    Pasta=polish=asindirici

    Wax=cila=boya koruma

    Cilanin asindiriciligi yoktur, pasta içerikli cila olarak satılan uydurma urunler vardır..

    Aracınızda hic cizik yokmus gibi konuşuyorsunuz, bence siz rds nedir, harelenme nedir, kılcal cizik nedir yine de öğrenin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Aracı alır almaz boya koruma yapsaydınız en az 6 ay kılcal çizik olmazdı. Neyse cila sonrası giderler.

    Kılcal çiziği engelleyemezsin..

    Kılcal çiziğe karşı koruma geliştirebilirsin.

    Stardart wax koruması bu tif hafif derece çizilmelere karşı kaygan bir film oluşturarak çizilmeyi önler. Normalde 2 yıkamada kılcal çizik çıkacak araçta bu sayede 6 ay çizik olmaz. Boya koruma yenilendiği müddetçe kılcal çizik oluşumu minimumda kalır. Zaten boya koruma evveli cila da yapıldığından çoğu çizik yok olmuş olur. Bunu ilerisinde olan nano ve seramik korumalar ise mum korumaya göre daha yüksek darbe dayanımı ile gelip çiziklerden daha iyi korurlar. Yani boya koruma yaparsanız kılcal çiziği yükske oranda engellersiniz. Benim düzenli boya koruma yaptığım 2004 model aracımda tek tük kılcal çizik varken(onların da çoğu kuş pisliklerini temizlerken olanlar), arkadaşımın hiç boya koruma yaptırmadığı daha 2 yıllık aracı örümcek ağı gibi.

    Bak sen de diyorsun, normalde 2 ayda çıkacak cizik 6 ayda cikar diye. Elbet çizilir, kaçışı yok. Sıfıra indirebilirmissin gibi yazıyorsun. Yoksa tabi ki çizilme miktarını azaltabilirsin. Ama aracı asıl çizen yıkama şeklidir. Arac yikarken minimum çizikle yıkanmalıdır. Ne kadar boya koruma yaparsan yap özenli yıkamazsan yine çizilir..

    Yıkama konusuna girmiyorum dikkat ederseniz boya koruma çiziği engeller mi deniliyor evet engeller diyorum. Neden 6 ay sonra çıkar diyorum, çünkü doğal wax bazlı temel boya korumaların ülkemiz şartlarında maksimum koruma etkisi 6 aydır. Wax uygulandıktan sonra yağmur ve yıkama agibi nedenlerde yavaş yavaş incelip azalır. Özellikle kuvvetli deterjanlı yıkamalar ömrü kısaltır. Ülkemiz çok kuru tozlu iklime sahip olduğundan araçlar daha sık yıkanır ve en fazla 6 ay sonra artık wax kalmamış olur. Yani 6 ayda çıkar dememin sebebi artık wax yani boya koruma kalmamış olduğundan ki bu da gayet normal. Bu dorumda boya koruma yenilenir işte. Ülkemizde wax bazlı korumalar idealinde yılda 4 kere, en az iki kere yenilenirse aracınız uzun yıllar çiziksiz kalır.

    Nano tipi sert korumalarda bu koruma süresi 1 sene ya da daha uzun olabilmektedir.

    Yıkamaya gireceksek o ayrı iş, en kaliteli koruma yapın, taşlı, kumlu pis bezle, süngerle abanarak silinince anında çizilir onu hiçbir şey kurtarmaz. Benim söylediğm normal oto yıkamacılarda kullanılan yıkama tipi ve evde mikrofiber eldivenle çift kovayla yapılan yıkamalarda geçerlidir. Bulaşık süngeri gibi süngerle, tabak temizler gibi araba yıkayan adama zaten boya koruma boş iş.

    Aracın uzerinde wax olsa dahi bir miktar çizik oluşur. Cizik oluşmaması imkansızdır. Harelenme, rds, kılcal bunları ayırt etmeyi öğrenin bence..

    Benim söylediğim şeyleri bana tekrar edip, verecek cevap bulamayınca şunu bu öğrenin gibisinden çocukluk yapmayın isterseniz. Boya korumayla cila aynı şey deyip, bana burada hare nedir öğren vs diyorsunuz. İnsaf. Bu işlerden biraz anlayıp da konuyu okuyanlar gülüyordur şu an.

    Bence sana guluyorlardir, detailturkeyden birileri varsa kahkaha atiyordur. Senin yazdıklarının aynısını sana cevap olarak yazmıyorum. Sen tekrarlıyorsun farklı birseymis gibi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Her cizik oldugunda pasta yaptırırsanız vernik kalmaz boyada. Minimum çizikle yıkamaya çalışacaksiniz, cift kova tekniği vs ile. Çiziğin önüne geçemezsiniz, az çizilmesini sağlayabilirsiniz sadece. 1 aylık araca pasta yaptırmayın sakın. Cila/Boya koruma(ikisi aslında aynı şeydir farklı urunlermis gibi konuşulur) her gun bile yapabilirsiniz..

    Eksik bilgilerinizle yanlış konuşuyorsunuz. Cila ile boya koruma aynı şeyler değildir.

    Cila ince aşındırmadır. Pastanın incesi. Yüzeyi temizleyerek güneş ışınlarının daha net kırılmasını sağlar ve daha fazla parlaklık verir.
    Boya koruma ise cila ya da pastadan sonra yapılan vernik katmanını korumak için uygulanan ince bir filmdir. Bu doğal wax yani mumlar, sentetik sealantlar, nano ürünler, seramik içerikli ürünler olur. Temelde hepsinin işlevi vernik üzerinde itici ve dayanıklı bir film oluşturarak verniği korumaktır. Yani cila ve boya koruma farklı şeylerdir.

    Cila ile boya koruma aynı şeydir. Cila kesinlikle asindirici değildir. Asindiriciysa o zaten cila olmaktan cikar pasta haline gelir. Gerizekali bazı firmalar polish'i cila olarak türkceye çevirdiğinden dolayı cila asindirici olarak algılanıyor. Ki sonaxin amatör ürünleri vardır (cizik çıkarıcı cila)!?!?!?!?!? Tamamen uydurma karma ürünlerdir..

    Bakın tamamen cahillikle konuşuyorsunuz. Ben enstrüman yapan birisiyim. İşin cilasını parlatmaısnı yapıyorum. Cila, vernik nasıl parlatılır, pasta cila nedir bilirim.

    Cila da pasta da aşındırıcıdır.

    Ben bunu artık forumda yazmaktan bıktım. Öncelikle pastanın da cilanın da amacı parlaklık vermektir. Pasta kaba aşındırma yapar. cila ince aşındırma yapar. İçeriğindeki aşındırıcı malzemenin kum değerine göre pasta yada cila olarak ayrılırlar. Misal pasta 4-5bin kum değerinde aşındırma yaparken, cila 8bin değerinde aşındırma yapar gibi. PAsta ingilizcede compund olarak geçer, katı ve sıvı olabilir. Cila ise polish olarak geçer.

    İkisinin de vazifesi aynıdır. Herhangi bir yüzeyi aşındırarak, yani zımparalayarak yüzeyde düzgün, tesviyeli bir yüzey oluşturmak ve bu sebeple güneş ışınlarını o yüzden daha temiz şekilde kırılmasını sağlayarak parlaklık vermek.

    />


    Pasta denilen ürünler dah akaba aşındırma yaptığından yüzeyi daha hızlı ve derinlemesine temizler çizikleri hızlıca yok ederler. Zaten çizik giderme denilen şey verniği yüzeyden aşağıya doğru belli bir oranda aşındırıp tıraşlayarak çiziklerin seviyesine indirmek ve yok olmalarını saplamak. Ama bunu agresif şekilde yaptıklarından çok pürüzsüz bir yüzey bırakmazlar ve parlaklıkları az olur.
    Bundan sonra yapılan cilalar ise daha ince aşındırma yaparak pastanın bıraktığı kaba yüzeyi daha düzgün hale getirip yüksek parlaklık sağlarlar. Az aşındırma yaptıkları için cilalar sadece hafif kılcak çizikleri yok etmede işe yararlar ve elde çok iyi sonuç vermezler.

    Bu işlem tıpkı zımpara atmak gibidir. Bir ağaç parçasına 120kum zımpara yapın. Yüzeyi düzeltir ama kırçıllı, pütürlü bir yüzey bırakır. şte bu pasta mantığı. Bunun üstüne 400kum zımpara yaparsanız yüzey cam gibi tertemiz olur. Bu da cila mantığı. Abartıp sert bir ağaçsa 2000kum zımparaya kadar giderseniz ham ağaç üzerinde kendinizin yansımasını görecek kadar temiz ve düzgün bir yüzey alırsınız İşte bu mekanik cilalamadır ve otomobil verniklerinde de yapılan iş bu mekanik aındırma/cilalama ile parlaklık vermektir. Bazı ürünler bun ek olarak silikon/teflon bazlı içeriklerle aşındırmanın yanında yüzeyde parlak bir film oluştururlar. Bu tip ürünler hem mekanik yoldan hem kaplama yoluyla parlatma yaban ürünlerdir. Misal çbs silikonlu cila, turtlewax teflonlu cila vs gibi. Ama mekanik aşındırmadan gelen parlatma etkisinin yanında, yüzeyi kaplayarak elde edilen parlaklığın etkisi çok daha kısa sürelidir.

    Sonaxın amatör ürünleri uydurma ürünler değildir. Ürünün sınırlarını bilip oğru şekilde kullanırsanız işini yaparlar. Siz derin kılcal çiziğe ince cila sürüp elle yok etmeye kalkarsanız haliyle sonuç elde edemezsiniz.

    Hala beni cahillikle suçluyorsunuz. Detailingten anlamıyorsunuz demiyorum ama kavramlara hakim değilsiniz diyorum. Cila asindirici degildir. Yanlis ceviri sonucu cizik giderici cila olarak çevrilen "amatör" "uyduruk" urunler yuzunden polish=cila olarak algılanıyor. Bana pastayı cilayi anlatmayın, senelerdir uğraşıyorum. Bu isin kesin olarak ayrımı sudur,

    Pasta=polish=asindirici

    Wax=cila=boya koruma

    Cilanin asindiriciligi yoktur, pasta içerikli cila olarak satılan uydurma urunler vardır..

    Aracınızda hic cizik yokmus gibi konuşuyorsunuz, bence siz rds nedir, harelenme nedir, kılcal cizik nedir yine de öğrenin..

    Demin söyledim iki tip "cilalama" işlemi vardır. Biri mekanik aşındırmak, diğeri yüzeyi kaplamak. İkisinin özü de; "yüzeyde düz bir katman oluşturmak ve parlaklık vermektir." Kaplama amaçlı cilanın bir diğer işlevi de boya katmanını ya da ham katmanı korumak.

    Bunu ağaçta vernik, epoksi kaplayarak, araba da fabrikada vernik olarak görüyoruz.
    Burada konuştuğumuz pasta ve cila ürünlerine geldiğimizde ise ikiside mekanik aşındırma ile parlaklık veren ürünlerdir. Pasta kaba aşındırma, cila ürünleri ince aşındırma yaparlar. İkisinin de yaptığı mekanik parlatma yani "cilalama" işidir.

    compound pasta, aşındırma ürünü kaba
    polish cila, aşındırma ürünü ince
    varnish kaplama ürünü
    varnishing kaplamayla cila yapma
    polishing aşındırmayla cila yapma

    Otomobil verniğini zımpara ile de parlatabilirsiniz. Bugün 60kumdan 30bin kuma kadar zımpara var piyasada. Misal 3000 kumdan 12bin kuma kadar giderek arabanızı parlatabilirsiniz. Ama pasta ve cila ürünlerine göre yüzeyi daha fazla inceltirsiniz. Bundna dolayı otomobilde sıvı ve daha yumuşak karakterli aşındırma yapan pasta ve cila ürünleri kullanılır ki vernik katmanı fazla inceltilmesin.



    "boya koruma" ise tamamen bu işlemlerde farklı olarak en dış yüzeyde koruyucu bir katman oluşturmaktır. Cila yapmakla alakası yoktur. -Yüzey korumadır- Misal vernikleme ham yüzeyde korumadır. Boya koruma yani waxlama dediğimiz iş ise; ister ham, ister vernikli yüzey korumasıdır. Balmumu, mineral yağlar, doğal mumlar, sentetik maddeler kullanılır. Amacı aşındırma değil, yüzeyde kaplama yaparak koruma yapmaktır. Son mesajım bu, aynı şeyleri tekrar etmeyeceğim bir defa daha.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 17 Kasım 2014; 11:35:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Her cizik oldugunda pasta yaptırırsanız vernik kalmaz boyada. Minimum çizikle yıkamaya çalışacaksiniz, cift kova tekniği vs ile. Çiziğin önüne geçemezsiniz, az çizilmesini sağlayabilirsiniz sadece. 1 aylık araca pasta yaptırmayın sakın. Cila/Boya koruma(ikisi aslında aynı şeydir farklı urunlermis gibi konuşulur) her gun bile yapabilirsiniz..

    Eksik bilgilerinizle yanlış konuşuyorsunuz. Cila ile boya koruma aynı şeyler değildir.

    Cila ince aşındırmadır. Pastanın incesi. Yüzeyi temizleyerek güneş ışınlarının daha net kırılmasını sağlar ve daha fazla parlaklık verir.
    Boya koruma ise cila ya da pastadan sonra yapılan vernik katmanını korumak için uygulanan ince bir filmdir. Bu doğal wax yani mumlar, sentetik sealantlar, nano ürünler, seramik içerikli ürünler olur. Temelde hepsinin işlevi vernik üzerinde itici ve dayanıklı bir film oluşturarak verniği korumaktır. Yani cila ve boya koruma farklı şeylerdir.

    Cila ile boya koruma aynı şeydir. Cila kesinlikle asindirici değildir. Asindiriciysa o zaten cila olmaktan cikar pasta haline gelir. Gerizekali bazı firmalar polish'i cila olarak türkceye çevirdiğinden dolayı cila asindirici olarak algılanıyor. Ki sonaxin amatör ürünleri vardır (cizik çıkarıcı cila)!?!?!?!?!? Tamamen uydurma karma ürünlerdir..

    Bakın tamamen cahillikle konuşuyorsunuz. Ben enstrüman yapan birisiyim. İşin cilasını parlatmaısnı yapıyorum. Cila, vernik nasıl parlatılır, pasta cila nedir bilirim.

    Cila da pasta da aşındırıcıdır.

    Ben bunu artık forumda yazmaktan bıktım. Öncelikle pastanın da cilanın da amacı parlaklık vermektir. Pasta kaba aşındırma yapar. cila ince aşındırma yapar. İçeriğindeki aşındırıcı malzemenin kum değerine göre pasta yada cila olarak ayrılırlar. Misal pasta 4-5bin kum değerinde aşındırma yaparken, cila 8bin değerinde aşındırma yapar gibi. PAsta ingilizcede compund olarak geçer, katı ve sıvı olabilir. Cila ise polish olarak geçer.

    İkisinin de vazifesi aynıdır. Herhangi bir yüzeyi aşındırarak, yani zımparalayarak yüzeyde düzgün, tesviyeli bir yüzey oluşturmak ve bu sebeple güneş ışınlarını o yüzden daha temiz şekilde kırılmasını sağlayarak parlaklık vermek.

    />


    Pasta denilen ürünler dah akaba aşındırma yaptığından yüzeyi daha hızlı ve derinlemesine temizler çizikleri hızlıca yok ederler. Zaten çizik giderme denilen şey verniği yüzeyden aşağıya doğru belli bir oranda aşındırıp tıraşlayarak çiziklerin seviyesine indirmek ve yok olmalarını saplamak. Ama bunu agresif şekilde yaptıklarından çok pürüzsüz bir yüzey bırakmazlar ve parlaklıkları az olur.
    Bundan sonra yapılan cilalar ise daha ince aşındırma yaparak pastanın bıraktığı kaba yüzeyi daha düzgün hale getirip yüksek parlaklık sağlarlar. Az aşındırma yaptıkları için cilalar sadece hafif kılcak çizikleri yok etmede işe yararlar ve elde çok iyi sonuç vermezler.

    Bu işlem tıpkı zımpara atmak gibidir. Bir ağaç parçasına 120kum zımpara yapın. Yüzeyi düzeltir ama kırçıllı, pütürlü bir yüzey bırakır. şte bu pasta mantığı. Bunun üstüne 400kum zımpara yaparsanız yüzey cam gibi tertemiz olur. Bu da cila mantığı. Abartıp sert bir ağaçsa 2000kum zımparaya kadar giderseniz ham ağaç üzerinde kendinizin yansımasını görecek kadar temiz ve düzgün bir yüzey alırsınız İşte bu mekanik cilalamadır ve otomobil verniklerinde de yapılan iş bu mekanik aındırma/cilalama ile parlaklık vermektir. Bazı ürünler bun ek olarak silikon/teflon bazlı içeriklerle aşındırmanın yanında yüzeyde parlak bir film oluştururlar. Bu tip ürünler hem mekanik yoldan hem kaplama yoluyla parlatma yaban ürünlerdir. Misal çbs silikonlu cila, turtlewax teflonlu cila vs gibi. Ama mekanik aşındırmadan gelen parlatma etkisinin yanında, yüzeyi kaplayarak elde edilen parlaklığın etkisi çok daha kısa sürelidir.

    Sonaxın amatör ürünleri uydurma ürünler değildir. Ürünün sınırlarını bilip oğru şekilde kullanırsanız işini yaparlar. Siz derin kılcal çiziğe ince cila sürüp elle yok etmeye kalkarsanız haliyle sonuç elde edemezsiniz.

    Hala beni cahillikle suçluyorsunuz. Detailingten anlamıyorsunuz demiyorum ama kavramlara hakim değilsiniz diyorum. Cila asindirici degildir. Yanlis ceviri sonucu cizik giderici cila olarak çevrilen "amatör" "uyduruk" urunler yuzunden polish=cila olarak algılanıyor. Bana pastayı cilayi anlatmayın, senelerdir uğraşıyorum. Bu isin kesin olarak ayrımı sudur,

    Pasta=polish=asindirici

    Wax=cila=boya koruma

    Cilanin asindiriciligi yoktur, pasta içerikli cila olarak satılan uydurma urunler vardır..

    Aracınızda hic cizik yokmus gibi konuşuyorsunuz, bence siz rds nedir, harelenme nedir, kılcal cizik nedir yine de öğrenin..

    Demin söyledim iki tip "cilalama" işlemi vardır. Biri mekanik aşındırmak, diğeri yüzeyi kaplamak. İkisinin özü de; "yüzeyde düz bir katman oluşturmak ve parlaklık vermektir." Kaplama amaçlı cilanın bir diğer işlevi de boya katmanını ya da ham katmanı korumak.

    Bunu ağaçta vernik, epoksi kaplayarak, araba da fabrikada vernik olarak görüyoruz.
    Burada konuştuğumuz pasta ve cila ürünlerine geldiğimizde ise ikiside mekanik aşındırma ile parlaklık veren ürünlerdir. Pasta kaba aşındırma, cila ürünleri ince aşındırma yaparlar. İkisinin de yaptığı mekanik parlatma yani "cilalama" işidir.

    compound pasta, aşındırma ürünü kaba
    polish cila, aşındırma ürünü ince
    varnish kaplama ürünü
    varnishing kaplamayla cila yapma
    polishing aşındırmayla cila yapma

    Otomobil verniğini zımpara ile de parlatabilirsiniz. Bugün 60kumdan 30bin kuma kadar zımpara var piyasada. Misal 3000 kumdan 12bin kuma kadar giderek arabanızı parlatabilirsiniz. Ama pasta ve cila ürünlerine göre yüzeyi daha fazla inceltirsiniz. Bundna dolayı otomobilde sıvı ve daha yumuşak karakterli aşındırma yapan pasta ve cila ürünleri kullanılır ki vernik katmanı fazla inceltilmesin.



    "boya koruma" ise tamamen bu işlemlerde farklı olarak en dış yüzeyde koruyucu bir katman oluşturmaktır. Cila yapmakla alakası yoktur. -Yüzey korumadır- Misal vernikleme ham yüzeyde korumadır. Boya koruma yani waxlama dediğimiz iş ise; ister ham, ister vernikli yüzey korumasıdır. Balmumu, mineral yağlar, doğal mumlar, sentetik maddeler kullanılır. Amacı aşındırma değil, yüzeyde kaplama yaparak koruma yapmaktır. Son mesajım bu, aynı şeyleri tekrar etmeyeceğim bir defa daha.

    Yanlis ogrenmissiniz, bu yanlis öğrendiğiniz kemikleşmiş. Evrensel terminolojiye aykiri konuşuyorsunuz. Uzatmaya gerek yok, doğrusunu öğrenirsiniz umarım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.