Şimdi Ara

neden dizel araçlara düşmanlık var ???? aksine benzinliye dost çok (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
2.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yerim onun rampasını, dizelin benzinli karşısında şansı yok.
  • benzinli araba sahibi bak ben benzın alırken ve kullanırken ne kadar kazık yiyorum lütfen sende kazık ye demeye getiriyor bizim mıllet hayindir türkün en büyük düşmanı türktür bu kesin .
  • Dizel araçalrı hiç sevemedim; kıskandırıyor mu, evet. Ama sürüş karakteri, titreşimi, sesi, dumanı hiç hoşuma gitmiyor. Ben aracımda güç patlaması olsun istemiyorum, devirlendikçe güçlensin, bir anda fırlamasın. Acil hızlanmam gerekiyorsa zaten gerekli vitese düşüp 6000devirleri görürüm. Kompressör veya turbo yardımıyla güçlendirilmiş motorları da sevmiyorum.

    Örneğin E 240 vs E200 Kompressor, A4 2.4 vs. 2.0 TFSI

    2.4 motorlu modeller çok daha sessiz ve sakin bir hızlanmaya, ipek yumuşaklığında bir gidişe ve neredeyse hissedilemeyecek kadar düşük vibrasyona sahip araçlar. Diğerleri ise dopingli, güç patlaması yaşayan motorlar, ve stabil bir güç artışı yok malesef. Dizel modellerinden bahsetmiyorum bile.

    Ama sonuç olarak Türkiye'de yaşıyoruz, bizim ekonomik şartlarımız bugünlerde bunu gerektiriyor. Hangisi cebimize uygunsa onla devam edeceğiz. Zevk daha arka planda artık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Hocam onu bunu bilmem de sağlam kaynaklardan (arkadaşlarım olur kendileri) aldığım bilgilere göre, dizel motorlu araçlara ek vergi geliyor çok yakında haberiniz olsun.

    ciddi misin? çok saçma olmazmı? dizele ek vergi alınması. zaten mazot fiyatını aşırı arttırdılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Herkes ister benzinliye binmek. Dizel in sesini kim çeker. Ama genel de dizel e geçenler önceden benzinli araç kullanmış kisiler oluyor. Ama benzinliler de aynı durum olmayabiliyor. Bu yuzden ki benzinli araç sahipleri dizele traktör sesi tarzı benzetmeler yapıyorlar. Ama ben memnunum. Benzinle dizel eşit olsa bile dizelle daha çok kilometre yaparım. Sonuç ise bu ülkede benzinli araca binmek akıl karı degil.

    Her dizel rahatsız edici ses verecek diye birşey yok. Mesela Volvo S60 D5 yorumlarını okursanız sesine hayran oluyorlar. Performans olarak ta muazzam, T5 motorlu olan 240 hp, 0-100 7.5 saniye, D5 215 hp ve 150 kg daha olmasına rağmen 0-100 7.6 saniye ve AWD. Yani ekonomisi dışında bile çok mantıklı araç. Veya eski Bmw 3.20i 3.20d ye göre performans olarak çok kötüydü, yakıt ekonomisinin dışında bile tercih sebebiydi.
    Birçok modelde de en azından yakın zamana kadar dizel benzinlisinden çok daha iyi performans sağlıyordu, bu da bir kriter olabilir. Tabi ana sebep yakıt ekonomisi.

    T5 AWD değilse o yüzden hızlanması düşük kalmıştır diye düşünüyorum.




  • delikanlı adam dizel kullanmaz.



    şaka şaka furmayın
  • bende her zaman turbo benzinliden yaanayım ama yakıt fiyatları kısa menzil gibi şeylerden dolayı mecburen diel kullanıyorum
  • Çözüm hükümette aslında.

    Dizel ve benzinli aracı aynı fiyata satacaksın. Diyelim ki 50.000 TL

    Dizel 5 litre yaksın, Benzinli araç 7 litre. Ortalamadan gidelim.

    Dizeli yapacaksın 4 TL, Benzini yapacaksın 2.85 TL

    Her iki araçta vatandaş için aynı fiyat ve aynı tüketime sahip olacak.

    O zaman bu tartışmalar bitecek. İsteyen dizel alacak tork için, isteyen benzinli alacak devir çevirmek için.

    Bu işin başka çözümü yok.
  • yilda 10 bin km civarinda yol yapiorum,
    zamaninda oturup uzun uzun hesaplamistim (tuketim, bakim, 2. el v s vs)
    bana benzinli cok daha uygun gelmisti.
    suruc keyfini ve performans farkini bilmiyorum cunku hic dizel uzun sure kullanmadim.
    Simdilik kullanmayi da dusunmuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Çözüm hükümette aslında.

    Dizel ve benzinli aracı aynı fiyata satacaksın. Diyelim ki 50.000 TL

    Dizel 5 litre yaksın, Benzinli araç 7 litre. Ortalamadan gidelim.

    Dizeli yapacaksın 4 TL, Benzini yapacaksın 2.85 TL

    Her iki araçta vatandaş için aynı fiyat ve aynı tüketime sahip olacak.

    O zaman bu tartışmalar bitecek. İsteyen dizel alacak tork için, isteyen benzinli alacak devir çevirmek için.

    Bu işin başka çözümü yok.

    Oldu canım başka bir arzun da var mi? İste sen ve senin gibi düşünen beyinler sayesinde devamlı çatışma çıkıyor.
    Bilmeyene de anlatmakta fayda var;
    Bir euro5 normlu dizel ve Filtreli arac, en az benzinli kadar hatta ondan bile daha çevreci bir aractir. Dpf filtrelerinin teknik özelliklerini araştırın ne demek istediğim daha belirgin olur. Bende benzinli araclari seviyorum, ama burada görüyorum ki dizel araçlara düşmanlığı olanlar, daha cok henüz 20 li yaslarını yasayan ve ekonomik olarak belki henüz kendine yeter olan, yada hala baba parası yiyen, ekonominin ne oldugundan bı haber, sadece babasının verdigi harçlık la, yine babasının aldığı arabaya binen, yada babasının arabasına binen genclerden oluşuyor. Yazık gercekten,,, haftalığına hala 150 liraya çalışan insanlar var bu memlekette,,, para kazanmak gercekten zor ve bunu idrak edemeyen insanların egolariyla uğraşmak ayrı bir zorluk.


    Vesile ile araba bir keyif makinesinden ziyade bir ihtiyactir. Burada benzinin zamlanmasiyla birlikte keyif aracı olarak kullananların keyfi kaçıyor. Yok burjuva isen hiç şikayet etme, zaten verginin Kralı'nı kaçırıyorsun devletten.

    Son öneri; mazot bu ülkede zamlandikca, her kalem ürünün fiyati dolaylı olarak artıyor...
    Söylemeyi unuttum, babasının verdigi harçlık ile artık daha az menzil yapanlar var ki onlar zaten Arafat'ta şeytan taslayan hacılarımızın şeytana duydugu öfke gibi dizele ofkeleniyoar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 038poyraz -- 29 Mart 2012; 20:10:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Hocam onu bunu bilmem de sağlam kaynaklardan (arkadaşlarım olur kendileri) aldığım bilgilere göre, dizel motorlu araçlara ek vergi geliyor çok yakında haberiniz olsun.

    ciddi misin? çok saçma olmazmı? dizele ek vergi alınması. zaten mazot fiyatını aşırı arttırdılar.

    Oğuzcum kesinlikle karşıyım bu duruma ve yapılması halinde esefle kınarım ama gerçekleştirilme ihtimali çok yüksek. Otomotiv sektöründeki arkadaşımdan öğrendim ve bir başkasından teyit aldım.

    Yılbaşından sonra dizelin 4 TLyi geçeceğini söylemişlerdi, birkaç ay gecikme ile gerçekleşti. Bunun da gerçek olması cidden endişe verici. Umuyor ve diliyorum ki ekonomik olabilmesi için yapılan tercihler zaten akaryakıt zamları ile kursakta bırakıldı, bir de böyle bir ek vergi ile insanların omuzlarına fazladan yük bindirmezler umarım.




  • Dizel aracın bana göre hic bir artısı yok.şirket aracı değilim yılda 15bini gecmiyorum.Dizel aracı alırken fazla oduyosun.benzinli zevkini alamiyosun.Dizelin fiyatını savunuyonuz.Sanki arasında uçurum var.Dizelin tek artısı 2.elinin iyi olması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.0 ve üzeri benzinliyle binip yüksek devirle gitmenin, vitesi 4te 3000 devirdeyken 3 e alıp uzamanın, motorun sesinden keyif almanın yerine... 1.3 pancar motorun hallicesi dizele seve! seve! mecbur kalınca haliyle düşman oluyor insan...
  • acaba dizel yakıt yanıcı olmadığından dizel otomobiller lpg ve benzine göre daha güvenli diyebilir miyiz? patlama, yangın, sigara vb..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExpeRiaN

    Dizel aracın bana göre hic bir artısı yok.şirket aracı değilim yılda 15bini gecmiyorum.Dizel aracı alırken fazla oduyosun.benzinli zevkini alamiyosun.Dizelin fiyatını savunuyonuz.Sanki arasında uçurum var.Dizelin tek artısı 2.elinin iyi olması.

    hocam dizel aracı alırken çok ödüyosun ama unutulmasınki satarkende o kadar fazlaya satıyorsun. sanki şöyle bir kanı var insanlarda 50bin verip 45binlik benzinliden fazla alınan dizel araç 3-5 sene sonra benzinliyle aynı fiyata satılıyor aradaki parada uçup gidiyor, öyle değil işte. 45 bine aldığın benzinliyi 37 bine satarken 50bine aldığın dizeli 42 bine satarsın 3-4 sene sonra arada fark yine aynı. yani dizel araç ekstra bir zarar getirmez, yakıttan ettiğin karda yanına kalır , saygılar......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Çözüm hükümette aslında.

    Dizel ve benzinli aracı aynı fiyata satacaksın. Diyelim ki 50.000 TL

    Dizel 5 litre yaksın, Benzinli araç 7 litre. Ortalamadan gidelim.

    Dizeli yapacaksın 4 TL, Benzini yapacaksın 2.85 TL

    Her iki araçta vatandaş için aynı fiyat ve aynı tüketime sahip olacak.

    O zaman bu tartışmalar bitecek. İsteyen dizel alacak tork için, isteyen benzinli alacak devir çevirmek için.

    Bu işin başka çözümü yok.

    Oldu canım başka bir arzun da var mi? İste sen ve senin gibi düşünen beyinler sayesinde devamlı çatışma çıkıyor.
    Bilmeyene de anlatmakta fayda var;
    Bir euro5 normlu dizel ve Filtreli arac, en az benzinli kadar hatta ondan bile daha çevreci bir aractir. Dpf filtrelerinin teknik özelliklerini araştırın ne demek istediğim daha belirgin olur. Bende benzinli araclari seviyorum, ama burada görüyorum ki dizel araçlara düşmanlığı olanlar, daha cok henüz 20 li yaslarını yasayan ve ekonomik olarak belki henüz kendine yeter olan, yada hala baba parası yiyen, ekonominin ne oldugundan bı haber, sadece babasının verdigi harçlık la, yine babasının aldığı arabaya binen, yada babasının arabasına binen genclerden oluşuyor. Yazık gercekten,,, haftalığına hala 150 liraya çalışan insanlar var bu memlekette,,, para kazanmak gercekten zor ve bunu idrak edemeyen insanların egolariyla uğraşmak ayrı bir zorluk.


    Vesile ile araba bir keyif makinesinden ziyade bir ihtiyactir. Burada benzinin zamlanmasiyla birlikte keyif aracı olarak kullananların keyfi kaçıyor. Yok burjuva isen hiç şikayet etme, zaten verginin Kralı'nı kaçırıyorsun devletten.

    Son öneri; mazot bu ülkede zamlandikca, her kalem ürünün fiyati dolaylı olarak artıyor...
    Söylemeyi unuttum, babasının verdigi harçlık ile artık daha az menzil yapanlar var ki onlar zaten Arafat'ta şeytan taslayan hacılarımızın şeytana duydugu öfke gibi dizele ofkeleniyoar.

    Benim gibi düşünen yok. Zaten benim gibi düşünseler bu sorunlar ortadan kalkar.

    Aynı araca dizel yada benzinli diye 10000 TL fazla vermeye gerek kalmaz.

    Şu an sizin istediğiniz gibi düzen ve durum malum.

    Şartları eşitlesinler herkes rahatlasın diyorum o kadar. Tartışma ortamı kalmasın.

    Zaten devlet benzinin yabancıya yok pahasına veriyor. Bari vatandaş kullansın.

    Dizel'e zam yapmasınlar zaten fiyatı yeterince pahalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: magmatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ExpeRiaN

    Dizel aracın bana göre hic bir artısı yok.şirket aracı değilim yılda 15bini gecmiyorum.Dizel aracı alırken fazla oduyosun.benzinli zevkini alamiyosun.Dizelin fiyatını savunuyonuz.Sanki arasında uçurum var.Dizelin tek artısı 2.elinin iyi olması.

    hocam dizel aracı alırken çok ödüyosun ama unutulmasınki satarkende o kadar fazlaya satıyorsun. sanki şöyle bir kanı var insanlarda 50bin verip 45binlik benzinliden fazla alınan dizel araç 3-5 sene sonra benzinliyle aynı fiyata satılıyor aradaki parada uçup gidiyor, öyle değil işte. 45 bine aldığın benzinliyi 37 bine satarken 50bine aldığın dizeli 42 bine satarsın 3-4 sene sonra arada fark yine aynı. yani dizel araç ekstra bir zarar getirmez, yakıttan ettiğin karda yanına kalır , saygılar......

    Benim aracımda dizelle benzinli arasında alırken 20bin euro fark var.Dizel alsaydım 3-5 senede o farkı cikarabilcekmiydim?Satarken de dizel le arasındaki fark 5bin.Birde herseye ekonomi yönünden bakmamak lazım.dizel nekadar az yakarsa yaksın benzinli araçta daha fazla zevk alıyorum.zaten yeni teknoloji benzinlilerde eskisi gibi cok yakmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExpeRiaN


    quote:

    Orijinalden alıntı: magmatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ExpeRiaN

    Dizel aracın bana göre hic bir artısı yok.şirket aracı değilim yılda 15bini gecmiyorum.Dizel aracı alırken fazla oduyosun.benzinli zevkini alamiyosun.Dizelin fiyatını savunuyonuz.Sanki arasında uçurum var.Dizelin tek artısı 2.elinin iyi olması.

    hocam dizel aracı alırken çok ödüyosun ama unutulmasınki satarkende o kadar fazlaya satıyorsun. sanki şöyle bir kanı var insanlarda 50bin verip 45binlik benzinliden fazla alınan dizel araç 3-5 sene sonra benzinliyle aynı fiyata satılıyor aradaki parada uçup gidiyor, öyle değil işte. 45 bine aldığın benzinliyi 37 bine satarken 50bine aldığın dizeli 42 bine satarsın 3-4 sene sonra arada fark yine aynı. yani dizel araç ekstra bir zarar getirmez, yakıttan ettiğin karda yanına kalır , saygılar......

    Benim aracımda dizelle benzinli arasında alırken 20bin euro fark var.Dizel alsaydım 3-5 senede o farkı cikarabilcekmiydim?Satarken de dizel le arasındaki fark 5bin.Birde herseye ekonomi yönünden bakmamak lazım.dizel nekadar az yakarsa yaksın benzinli araçta daha fazla zevk alıyorum.zaten yeni teknoloji benzinlilerde eskisi gibi cok yakmıyor.

    Bir de bakim masraflari var,
    duzenli bakimi bnzine gore daha pahali,
    ayrica Allah korusun aracin yuruyen aksaminda bi problem ciksin,
    dizel, yakittan ettigin 3 kurus tasarrufu burnundan getirir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    dizel kullandığı için tuhaf triplere girenleri anlayamıyorum..
    yok parası az olanlar benzinli alıyormuş, yok az yakan araçları kıskanıyorlarmış,
    verdiği 5-10 bin liralık farkı bişey sanan ve herkesin kendisi gibi kruş kuruş yakıt hesabı yaptığını zanneden 3 kuruşluk adamların çemkirmeleri..

    Madem paran var 133 MHz işlemci ne ayak
  • Rampa diyorsanız düşük devirde yüksek tork veren tsi ve fsi ler var bunlarda rampada dizellerle ölçüşür.
    Bunun dışında aracın atmosferik basınçta devirlenip tork artması ayrı bir güzel ve keyif verici. Dizellerde bu yok.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.