Yaklaşık bir hafta önce Telekom'un 16 Mbps Yalın Ultranet Limitsiz 100GB (ADSL) tarifesine geçtim keşke geçmez olaydım. Hattı bağlamak için gelen arkadaş hat bağlandıktan sonra hız kontrolü yaptı ve 7 mbps olarak görünmekte idi. Bana 16 Mb sattıkları için itiraz ettim o da bu durum üzerine arıza kaydı bildirimi yapacağını söyleyerek ayrıldı. Akşam üzeri online hizmetlerden hızımın 3,5 mbps ye düşürüldüğünü fark ettim.
Bir sonraki gün de arıza kaydı ile ilgili hatta bir sıkıntı olmadığı mesajını gönderdiler. Böyle komik bir çözüm olabilir mi arkadaşlar. Yani müşteri hizmetlerini aradığımda konuştuğum çalışan bulunduğum bölgenin 16 mb'i desteklediğini ve ortalama 11-12 mbps hız alabileceğimi söylemişti. Ben de bunun üzerine 16 mb paketini almayı kabul ettim fakat kurum çözüm olarak 3,5 mbit e indirmiş hızımı kesintiler yaşıyorum diye. Böyle bir çözüm olabilir mi? Hem 3,5 mb hız verilip hem de 16 mb parası vermemi bekliyorlar benden. Bu resmen haksız kazanç ve insanları kandırmaktan başka bir şey değil.
Yaklaşık 2 saat önce müşteri hizmetlerinizi aradığımda sorun düzelene kadar tekrar 8 mb olarak hızımın arttırılmasını istedim. Gerçi bu hıza çıkartıldığında ara sıra kesintiler oluyor ancak sorun çözülene kadar idare edebileceğimi söylememe rağmen hızımı arttırabileceğini fakat bir gün için olabileceği gibi komik bir cevapla karşılaştım. Ayrıca müşteri hizmetleri personeli baz istasyonuna 1,5 km uzakta olduğum için ve kabloların eski olmasından dolayı hızımın düşük olduğu söylendi. Böyle bir cevap olabilir mi? Evim uzak ya da yakın bu benim problemim değil ki, bunu çözecek olan ben de değilim bunun çözümünü Telekom kurumu üretmeli. Sonuçta yeni kablo döşeyecek olan ben değilim.
Biraz önce BTK ya ve şikayet var a konu ile ilgili bildirimleri yaptım. Bu sorun karşısında hakkımı nasıl savunabilirim ve neler yapabilirim yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar
Hat değerlerinizi paylaşır mısınız?
Hat değerlerim aşağıdaki gibi:
Upstream Downstream Current Rate (Kbps) 796 4092 Max Rate (Kbps) 1031 8984 SNR Margin (dB) 15 18.2 Line Attenuation (dB) 13.7 30.6 Errors (Pkts) 0 0
Salı günü Telekom müdürlüğüne gideceğim. Netten baya bir araştırdım 15 gün içerisinde tüketicinin cayma hakkı varmış taahhüt imzalansa bile farketmiyormuş bu işi çözmeden telekomdan çıkmayı düşünmüyorum
MetaphysicaL13
kullanıcısına yanıt
hocam biz 16 mbps parası vermiyoruz sanki bende 3.50 mbps kullanıyorum 16 aydır turk telekom 20 bin tl istiyor fiber için çakma vdsl verecekler
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme