Şimdi Ara

Net Kesilmesi!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 3-4 haftadır modemin bütün ışıkları yanıyor ama nete giremiyorum. Google bile açılmıyor. Modemi kapatıp açtıgımda bağlantı geliyor. Bu bağlantı gitmesi olayı bazen ilk 5 dk da oluyor , bazen 4 saat sonra. Bunun hakkında bir bilgisi olan varmı?

    Kablolu modem- ethernet kablosuyla bağlanıyorum.



  • modeme bağlanıp ordan kontrol ettin mi. eğer telekomdan kaynaklanmıyorsa ordan öğrenebilirsin.

    internet explorer ın adres satırına modemin ip sini yaz entırla
    genelde 192.168.1.1 yada 10.0.0.1 oluyor
  • Internet Bağlantısı: Baglanti var
    ADSL Bağlantısı: Bağlantı var
    ADSL Hızı: 288 / 1024 kbps
    Internet IP Adresi:
    ADSL MAC Adresi
    Ethernet: Bağlı
    DHCP Sunucu: Açık
    Firmware Sürümü: 1.3.0
    Seri No: 117A6169050833
    Sistemin Açık Kalma Süresi: 0 Saat 1 Dakika
    Sistem Saati: 04 Haziran 2009 00:26:46

    Az önce bağlantı yine gitti gelir gelmez aldıgım kayıtlar.



    Bağlantı Durumu
    Bağlandı
    Upstream Rate (Kbps)
    288
    Downstream Rate (Kbps)
    1024
    Upstream Margin
    15
    Downstream Margin
    27
    Trained Modulation
    ADSL_G.dmt
    LOS Errors
    0
    Downstream Line Attenuation
    31
    Upstream Line Attenuation
    16
    Peak Cell Rate
    679 cells per sec
    CRC Rx Fast
    0
    CRC Tx Fast
    1
    CRC Rx Interleaved
    0
    CRC Tx Interleaved
    0
    Path Mode
    Fast Path
    DSL Istatistikleri

    Near End F4 Loop Back Count
    0
    Near End F5 Loop Back Count
    0

    Ürün Bilgileri

    Model Adı
    RT-102
    Donanım Sürümü
    2.0
    Seri Numarası
    117A6169050833
    Yazılım Sürümleri

    Firmware Sürümü
    1.3.0
    ATM Driver
    6.00.01.00
    DSL HAL
    6.00.01.00
    DSL Datapump
    5.00.05.00 Annex A
    SAR HAL
    01.07.2b
    PDSP Firmware
    0.54
    Boot Loader
    1.4.0.4

    modem bilgileri bunlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Existing -- 4 Haziran 2009; 1:44:57 >




  • telefon hattı kablosunu bi kontrol et istersen belki temassızlık yapınca gidiyor olabilir.
    bir ihtimal splitter'da sorun olabilir.

    sonra istersen telekomu ara

    bu arada şu verdiğin bilgiler içinden "ADSL MAC Adresi" yazan satırı silsen iyi olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_OriON -- 4 Haziran 2009; 1:38:00 >
  • 4 hafta önce telekomu aradım. Net yoktu ve değerler çok düsüktü. Adam geldi evet değerleriniz düşük dedi. Hem binanaya gelen telefon hattından hemde modeme bağladığım jaktan ölçüm yaptı. local port mu ne değiştirdi bişiler yaptılar gitti . Sorun dewam ediyordu. Sonra 1-2 hafta önce tekrar aradım, değerleriniz çok iyi felan dedi bizden bi problem yok diyor.
    Netimde yavaşlamada var biraz ve bu şekilde kesilme oluyor . Modemi tekrar başlattığımda sorun kalmıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: helsloot

    Bilindiği üzere ADSL bağlantısı sağlandıktan sonra modemin setup sayfasına girdiğinizde burada hatla ilgili bilgiler yazılıdır fakat bunların ne kadar olması gerektiği hususunda kullanım kitaplarında rastlanamayabilecek bilgilerden bahsedeyim dedim.

    SNR Margin: Bu ADSL sinyalinin gürültü seviyesini gösteririr. 6 dB'den az olması halinde ADSL bağlantı kurulamaz. Bunun iyi değeri 14 dB ve üstü gibidir.

    Line Attenuation: Bu hat zayıflamasını gösteren değerdir. Hattın bir ucundan çıkan sinyal değerinin alındığı yerdeki sinyal değerinden çıkarılmasıyla bulunur. Tabiki ne kadar az olursa o kadar iyidir. Bunun en kötüsü 60 dB gibidir. 60 dB'den fazla değerlerde hat problemi var demektir. Özellikle hızlı bağlantılarda problem yaşamamak için bu değerin 40 dB'den az olması gerekir.

    İlk olarak ben değerlerimi vereyim santrale 1 km uzakta olmama rağmen değerlerim hiç iç açıcı değil maalesef herkes değerlerini ve santrale olan uzaklığını + SNR Margin + Line Attenuation değerlerini yazsın bu değerler modeminizde yazar ; benim değerlerim ;

    SNR Margin : 23.2 / 30.0
    Line Attenuation : 49.3 / 29.0




    yukardaki açıklamaya göre kendi bağlantı değerlerini kontrol et.

    eğer değerlerin düşükse yakınlarda (mümkünse aynı apartmanda) adsl kullanan başka birinin değerlerine bak. eğer onunki normalse senin hatta sorun olabilir. belki kullanılan kablolar çok incedir ondan yapabilir. yok eğer baktığın kişinin bağlantı değerleri de düşükse santral ile aranızdaki mesafe çok fazla olduğundan kopmalar normaldir.

    eğer değerlerin normalse yine hattında bir sorun vardır. ya bina tesisatından yada daire tesisatındandır.




  • aynı olay başıma geldi ve çözümü şu oldu: binadaki tesisatı binanın telefon kutusundan daireme kadar yeniledim. İlerleyen zamanlarda bu gidip gelmeler sıklaşacak bi gidecek hiç gelmeyecek. sebebi ise oluşan elektrik alanı, son zamanlarda binada zil veya elektrik konusunda bir tamirat olmuş gibi duruyor ve bu da sizin kablonun dengesini bozmuş

    adsl ve telefon hattı ayrı çalışır, adsl gidince çevir sesi var mı ? basit gibi görünür ama en önemli detay bu.
  • bence fabrika ayarlarına geri dönün ve ondan sonra kul.adı ve şifreyi gerekli yerlere girin.
    Ben öyle yapınca düzelmişti bir Kez
  • quote:

    Orjinalden alıntı: c4n

    aynı olay başıma geldi ve çözümü şu oldu: binadaki tesisatı binanın telefon kutusundan daireme kadar yeniledim. İlerleyen zamanlarda bu gidip gelmeler sıklaşacak bi gidecek hiç gelmeyecek. sebebi ise oluşan elektrik alanı, son zamanlarda binada zil veya elektrik konusunda bir tamirat olmuş gibi duruyor ve bu da sizin kablonun dengesini bozmuş

    adsl ve telefon hattı ayrı çalışır, adsl gidince çevir sesi var mı ? basit gibi görünür ama en önemli detay bu.


    Bi ara telefonda gitmişti. Dediğin problemin olabileceğinide düşünüyorum.Ben ttnet görevlisini çağırmıştım. Adam hem evin içinde modeme bağladığın telefon hattının ucundan hemde binaya direk gelen kutudan ölçüm yapmıştı düşük gelmişti.

    Şu an telefonda çevir sesi var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: by_OriON


    quote:

    Orjinalden alıntı: helsloot

    Bilindiği üzere ADSL bağlantısı sağlandıktan sonra modemin setup sayfasına girdiğinizde burada hatla ilgili bilgiler yazılıdır fakat bunların ne kadar olması gerektiği hususunda kullanım kitaplarında rastlanamayabilecek bilgilerden bahsedeyim dedim.

    SNR Margin: Bu ADSL sinyalinin gürültü seviyesini gösteririr. 6 dB'den az olması halinde ADSL bağlantı kurulamaz. Bunun iyi değeri 14 dB ve üstü gibidir.

    Line Attenuation: Bu hat zayıflamasını gösteren değerdir. Hattın bir ucundan çıkan sinyal değerinin alındığı yerdeki sinyal değerinden çıkarılmasıyla bulunur. Tabiki ne kadar az olursa o kadar iyidir. Bunun en kötüsü 60 dB gibidir. 60 dB'den fazla değerlerde hat problemi var demektir. Özellikle hızlı bağlantılarda problem yaşamamak için bu değerin 40 dB'den az olması gerekir.

    İlk olarak ben değerlerimi vereyim santrale 1 km uzakta olmama rağmen değerlerim hiç iç açıcı değil maalesef herkes değerlerini ve santrale olan uzaklığını + SNR Margin + Line Attenuation değerlerini yazsın bu değerler modeminizde yazar ; benim değerlerim ;

    SNR Margin : 23.2 / 30.0
    Line Attenuation : 49.3 / 29.0




    yukardaki açıklamaya göre kendi bağlantı değerlerini kontrol et.

    eğer değerlerin düşükse yakınlarda (mümkünse aynı apartmanda) adsl kullanan başka birinin değerlerine bak. eğer onunki normalse senin hatta sorun olabilir. belki kullanılan kablolar çok incedir ondan yapabilir. yok eğer baktığın kişinin bağlantı değerleri de düşükse santral ile aranızdaki mesafe çok fazla olduğundan kopmalar normaldir.

    eğer değerlerin normalse yine hattında bir sorun vardır. ya bina tesisatından yada daire tesisatındandır.


    bende malesef modem bilgilerinde

    SNR Margin
    Line Attenuation

    değerleri yok. Modemin bütün bilgilerini yukarıda verdim. Bu değerler bendeki
    Upstream Margin
    15
    Downstream Margin
    27
    değerlerimi acaba?

    Ayrıca modemi fabrika ayarlarına geri dönme seçeneğini çok kez yaptım bundan olucağını sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Existing -- 4 Haziran 2009; 13:08:14 >




  • banzer olay başıma geldi, yoğunluk olduğu saatlerde senin net gider, tamamen apartman girişindeki kutu ile senin hattın arasındaki bir sorun. ilk zamanlar bende de durum aynıydı, sonra net gitmeye başladı. Ben çok indiririm günde 10 gb temiz , bu yüzden telekom hattımı yaktı diye düşünmüştüm. Adamlar evet yaktık diyemez ya, sonra da cat5 döşedim sıkıyosa gel de yak yine kim kimi yakar

    ttnet görevlisini ben de çağırdım, ptt kutusuna kadar ki kısımda arıza yok dedi , sorun benim hattandı belli ben de bu yüzden evim ile apartman kutusu arasını değitim, asansör kabini delme işlemi yapacaksan detaylı olarak anlatırım. Gidip bi telefoncuya yaptıracaksan düşün derim çünkü adam bana geldi, durumu anlattım, kabloyu test etti kablo sağlam , bişe yapmadı bir kaç yeri yeniden bantladı, reglet ayağı gevşemiş dedi, oldu dedi ama tamirin akşamında aynı arızayı verdi. Onlar da bu durumdan çakmaz. Paran da fos olur. Tek uzun ömürlü çözüm yeni tesisat çekmen.

    Bir de sana ip ucu: netin gittiği zaman cep telefonu ile ev telefonunu ara, şayet düzelirse tam oalrak dediğim sorundur bu
    bu arada sen de mi downloada abanıyordun ?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.