Bildirim
Net Kesilmesi!
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
modeme bağlanıp ordan kontrol ettin mi. eğer telekomdan kaynaklanmıyorsa ordan öğrenebilirsin.
internet explorer ın adres satırına modemin ip sini yaz entırla
genelde 192.168.1.1 yada 10.0.0.1 oluyor -
Internet Bağlantısı: Baglanti var
ADSL Bağlantısı: Bağlantı var
ADSL Hızı: 288 / 1024 kbps
Internet IP Adresi:
ADSL MAC Adresi
Ethernet: Bağlı
DHCP Sunucu: Açık
Firmware Sürümü: 1.3.0
Seri No: 117A6169050833
Sistemin Açık Kalma Süresi: 0 Saat 1 Dakika
Sistem Saati: 04 Haziran 2009 00:26:46
Az önce bağlantı yine gitti gelir gelmez aldıgım kayıtlar.
Bağlantı Durumu
Bağlandı
Upstream Rate (Kbps)
288
Downstream Rate (Kbps)
1024
Upstream Margin
15
Downstream Margin
27
Trained Modulation
ADSL_G.dmt
LOS Errors
0
Downstream Line Attenuation
31
Upstream Line Attenuation
16
Peak Cell Rate
679 cells per sec
CRC Rx Fast
0
CRC Tx Fast
1
CRC Rx Interleaved
0
CRC Tx Interleaved
0
Path Mode
Fast Path
DSL Istatistikleri
Near End F4 Loop Back Count
0
Near End F5 Loop Back Count
0
Ürün Bilgileri
Model Adı
RT-102
Donanım Sürümü
2.0
Seri Numarası
117A6169050833
Yazılım Sürümleri
Firmware Sürümü
1.3.0
ATM Driver
6.00.01.00
DSL HAL
6.00.01.00
DSL Datapump
5.00.05.00 Annex A
SAR HAL
01.07.2b
PDSP Firmware
0.54
Boot Loader
1.4.0.4
modem bilgileri bunlar..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Existing -- 4 Haziran 2009; 1:44:57 >
-
telefon hattı kablosunu bi kontrol et istersen belki temassızlık yapınca gidiyor olabilir.
bir ihtimal splitter'da sorun olabilir.
sonra istersen telekomu ara
bu arada şu verdiğin bilgiler içinden "ADSL MAC Adresi" yazan satırı silsen iyi olur
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_OriON -- 4 Haziran 2009; 1:38:00 > -
4 hafta önce telekomu aradım. Net yoktu ve değerler çok düsüktü. Adam geldi evet değerleriniz düşük dedi. Hem binanaya gelen telefon hattından hemde modeme bağladığım jaktan ölçüm yaptı. local port mu ne değiştirdi bişiler yaptılar gitti . Sorun dewam ediyordu. Sonra 1-2 hafta önce tekrar aradım, değerleriniz çok iyi felan dedi bizden bi problem yok diyor.
Netimde yavaşlamada var biraz ve bu şekilde kesilme oluyor . Modemi tekrar başlattığımda sorun kalmıyor. -
quote:
Orjinalden alıntı: helsloot
Bilindiği üzere ADSL bağlantısı sağlandıktan sonra modemin setup sayfasına girdiğinizde burada hatla ilgili bilgiler yazılıdır fakat bunların ne kadar olması gerektiği hususunda kullanım kitaplarında rastlanamayabilecek bilgilerden bahsedeyim dedim.
SNR Margin: Bu ADSL sinyalinin gürültü seviyesini gösteririr. 6 dB'den az olması halinde ADSL bağlantı kurulamaz. Bunun iyi değeri 14 dB ve üstü gibidir.
Line Attenuation: Bu hat zayıflamasını gösteren değerdir. Hattın bir ucundan çıkan sinyal değerinin alındığı yerdeki sinyal değerinden çıkarılmasıyla bulunur. Tabiki ne kadar az olursa o kadar iyidir. Bunun en kötüsü 60 dB gibidir. 60 dB'den fazla değerlerde hat problemi var demektir. Özellikle hızlı bağlantılarda problem yaşamamak için bu değerin 40 dB'den az olması gerekir.
İlk olarak ben değerlerimi vereyim santrale 1 km uzakta olmama rağmen değerlerim hiç iç açıcı değil maalesef herkes değerlerini ve santrale olan uzaklığını + SNR Margin + Line Attenuation değerlerini yazsın bu değerler modeminizde yazar ; benim değerlerim ;
SNR Margin : 23.2 / 30.0
Line Attenuation : 49.3 / 29.0
yukardaki açıklamaya göre kendi bağlantı değerlerini kontrol et.
eğer değerlerin düşükse yakınlarda (mümkünse aynı apartmanda) adsl kullanan başka birinin değerlerine bak. eğer onunki normalse senin hatta sorun olabilir. belki kullanılan kablolar çok incedir ondan yapabilir. yok eğer baktığın kişinin bağlantı değerleri de düşükse santral ile aranızdaki mesafe çok fazla olduğundan kopmalar normaldir.
eğer değerlerin normalse yine hattında bir sorun vardır. ya bina tesisatından yada daire tesisatındandır.
-
aynı olay başıma geldi ve çözümü şu oldu: binadaki tesisatı binanın telefon kutusundan daireme kadar yeniledim. İlerleyen zamanlarda bu gidip gelmeler sıklaşacak bi gidecek hiç gelmeyecek. sebebi ise oluşan elektrik alanı, son zamanlarda binada zil veya elektrik konusunda bir tamirat olmuş gibi duruyor ve bu da sizin kablonun dengesini bozmuş
adsl ve telefon hattı ayrı çalışır, adsl gidince çevir sesi var mı ? basit gibi görünür ama en önemli detay bu. -
bence fabrika ayarlarına geri dönün ve ondan sonra kul.adı ve şifreyi gerekli yerlere girin.
Ben öyle yapınca düzelmişti bir Kez -
quote:
Orjinalden alıntı: c4n
aynı olay başıma geldi ve çözümü şu oldu: binadaki tesisatı binanın telefon kutusundan daireme kadar yeniledim. İlerleyen zamanlarda bu gidip gelmeler sıklaşacak bi gidecek hiç gelmeyecek. sebebi ise oluşan elektrik alanı, son zamanlarda binada zil veya elektrik konusunda bir tamirat olmuş gibi duruyor ve bu da sizin kablonun dengesini bozmuş
adsl ve telefon hattı ayrı çalışır, adsl gidince çevir sesi var mı ? basit gibi görünür ama en önemli detay bu.
Bi ara telefonda gitmişti. Dediğin problemin olabileceğinide düşünüyorum.Ben ttnet görevlisini çağırmıştım. Adam hem evin içinde modeme bağladığın telefon hattının ucundan hemde binaya direk gelen kutudan ölçüm yapmıştı düşük gelmişti.
Şu an telefonda çevir sesi var.
quote:
Orjinalden alıntı: by_OriON
quote:
Orjinalden alıntı: helsloot
Bilindiği üzere ADSL bağlantısı sağlandıktan sonra modemin setup sayfasına girdiğinizde burada hatla ilgili bilgiler yazılıdır fakat bunların ne kadar olması gerektiği hususunda kullanım kitaplarında rastlanamayabilecek bilgilerden bahsedeyim dedim.
SNR Margin: Bu ADSL sinyalinin gürültü seviyesini gösteririr. 6 dB'den az olması halinde ADSL bağlantı kurulamaz. Bunun iyi değeri 14 dB ve üstü gibidir.
Line Attenuation: Bu hat zayıflamasını gösteren değerdir. Hattın bir ucundan çıkan sinyal değerinin alındığı yerdeki sinyal değerinden çıkarılmasıyla bulunur. Tabiki ne kadar az olursa o kadar iyidir. Bunun en kötüsü 60 dB gibidir. 60 dB'den fazla değerlerde hat problemi var demektir. Özellikle hızlı bağlantılarda problem yaşamamak için bu değerin 40 dB'den az olması gerekir.
İlk olarak ben değerlerimi vereyim santrale 1 km uzakta olmama rağmen değerlerim hiç iç açıcı değil maalesef herkes değerlerini ve santrale olan uzaklığını + SNR Margin + Line Attenuation değerlerini yazsın bu değerler modeminizde yazar ; benim değerlerim ;
SNR Margin : 23.2 / 30.0
Line Attenuation : 49.3 / 29.0
yukardaki açıklamaya göre kendi bağlantı değerlerini kontrol et.
eğer değerlerin düşükse yakınlarda (mümkünse aynı apartmanda) adsl kullanan başka birinin değerlerine bak. eğer onunki normalse senin hatta sorun olabilir. belki kullanılan kablolar çok incedir ondan yapabilir. yok eğer baktığın kişinin bağlantı değerleri de düşükse santral ile aranızdaki mesafe çok fazla olduğundan kopmalar normaldir.
eğer değerlerin normalse yine hattında bir sorun vardır. ya bina tesisatından yada daire tesisatındandır.
bende malesef modem bilgilerinde
SNR Margin
Line Attenuation
değerleri yok. Modemin bütün bilgilerini yukarıda verdim. Bu değerler bendeki
Upstream Margin
15
Downstream Margin
27
değerlerimi acaba?
Ayrıca modemi fabrika ayarlarına geri dönme seçeneğini çok kez yaptım bundan olucağını sanmıyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Existing -- 4 Haziran 2009; 13:08:14 >
-
banzer olay başıma geldi, yoğunluk olduğu saatlerde senin net gider, tamamen apartman girişindeki kutu ile senin hattın arasındaki bir sorun. ilk zamanlar bende de durum aynıydı, sonra net gitmeye başladı. Ben çok indiririm günde 10 gb temiz , bu yüzden telekom hattımı yaktı diye düşünmüştüm. Adamlar evet yaktık diyemez ya, sonra da cat5 döşedim sıkıyosa gel de yak yine kim kimi yakar
ttnet görevlisini ben de çağırdım, ptt kutusuna kadar ki kısımda arıza yok dedi , sorun benim hattandı belli ben de bu yüzden evim ile apartman kutusu arasını değitim, asansör kabini delme işlemi yapacaksan detaylı olarak anlatırım. Gidip bi telefoncuya yaptıracaksan düşün derim çünkü adam bana geldi, durumu anlattım, kabloyu test etti kablo sağlam , bişe yapmadı bir kaç yeri yeniden bantladı, reglet ayağı gevşemiş dedi, oldu dedi ama tamirin akşamında aynı arızayı verdi. Onlar da bu durumdan çakmaz. Paran da fos olur. Tek uzun ömürlü çözüm yeni tesisat çekmen.
Bir de sana ip ucu: netin gittiği zaman cep telefonu ile ev telefonunu ara, şayet düzelirse tam oalrak dediğim sorundur bu
bu arada sen de mi downloada abanıyordun ?
Sayfa:
1
Benzer içerikler
- klasör veya dosya başka bir programda açık olduğundan bu eylem gerçekleştirilemiyor
- enter sleep mode ne demek
- monster statik elektrik boşaltma
- windows fotoğraf görüntüleyicisi bu dosya biçimini desteklemediğinden veya en yeni
- bilgisayarım ne kadar eder
- hoparlörden ses gelmiyor
- telefonum şarj olmuyor
- silinen dosyaları geri getirme
- oem açılımı
- zyxel modem kurulumu
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X