< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Nokian Weatherproof Lastik Genel Başlık (20. sayfa)
-
-
Ben şöyle bi örnekle anlatmaya çalışayım;
Zamanında Peugeot 106 Quiksilver aracıma Pirelli P2500 M+S lastik almıştım. 4 mevsim gibi, o da aslında kış lastiğinden devşirme bir lastikti. Deseni Pirelli'nin ürün gamındaki bir kış lastiği ile neredeyse aynı ama hamur farklı idi.
Bu lastikten 2 takım eskittim. Orta sert bir hamura sahipti.
İlk takım ile zamanında AutoDrom'a girdik ve TimeTrial etkinliklerine katıldık. Gittiğimiz en son etkinlikte 2 arkadaştık ve benim araba ile arka arkaya tur attık, baya bi zorladık.
Unuttuğumuz bişey vardı, lastik tabi pist lastiği değil, performans lastiği değil, pist şartlarında hemen ısındı ve bi yerden sonra arkadaş kullanırken kendisini baya bi saldı. Arkadaş da bir dostumuzun Pirelli bayiinde çalışıyordu o zaman, yav unuttuk dedi lastikler çok ısındı, biraz bekleyelim dedi. O arada lastiğe bakarken dişlerin yamulduğunu, lastik deseninin komik bir şekilde değiştiğine şahit olduk.
Belki değişim yaparlar, üretim hatası vs bahanesi ile değiştiririz dedi arkadaş ve dostumuz dediğimiz rahmetli abimizin dükkanda aldık soluğu. Adam yılların rallicisiydi, siz bununla toprak etap falan mı yaptınız dedi ilk sorusu... Yok dedik piste soktuk, iyi halt ettiniz dedi Yine de fotoğraflarını çekip merkeze gönderdiler, bi güzellik yaparlar belki hesabı. Gelen cevap "bozuk zeminde çok mu zorladınız, normalde böyle bişey olmaz, lastikten kaynaklı değil, değiştiremeyiz" dediler.
Bu lastikte de dikkat ettiğim, özellikle lastiğin iki yanında dış tarafta kalan dişler sanıyorum kar için mi artık neyse, gerçekten ciddi anlamda yumuşaklar. Lastik zaten yumuşak hamurlu, bu karakterde ve diğer lastiklere göre de gerçekten baya bi dişli. Yani normal seri, 4 mevsim olmayan bi lastikle yan yana getirin, dişlerin farkını göreceksiniz.
Konunun önceki sayfalarında o diş atıklarını gördüğümde fotoğraflarını çekip bu bahsettiğim arkadaşıma gönderdim. Onun yine ilk söylediği söz, "kötü zeminde zorladın mı ne yaptın" oldu. Benim lastikler olmadığını, ancak bende de tatil sonrası buna benzer ama çok daha hafif kopmalar veya kalkmalar olduğunu söyledim, fotoğraf gönderdim. Daha sonra aklıma geldiği şekilde tatil yöresinde otoparka girip çıktığımı, manevra yapmak zorunda kaldığımı, irili ufaklı taşlar olduğunu söyledim. Direkt olarak "tamam, bunlardan, demek ki lastik baya bi yumuşak, dayanamamış" dedi. Ancak yine de önceki sayfalardaki kopmalar kadar da olmaması gerektiğini, durumun abartı olduğunu, bi yanlışlık olduğunu belirtti.
Şimdi kullanan arkadaşlar nasıl yaptı ne etti nerede kullandı bilemiyoruz. Ancak kötü zeminlerde bu hale gelebildiği, taşlar vs.'den yaralabildiği bi gerçek.
Yumuşak karakterli lastikler zaten zorlandıklarında silgi gibi tepki veriyorlar neredeyse. Yumuşak hamur her zaman en güzel tutunmayı sağlar ama dayanıklılık düşüktür, bu lastikler daha sert hamurlu rakiplerine göre hep çabuk biterler mesela. En çok bundan şikayet edilir. Piyasa, veya tüketici diyelim, bunu pek istemez.
WP'lerde de biraz bu durum yaşanıyor gibi bence. Yine müşteri hizmetleri iyi, genelde gördüğüm, değiştirmişler. Ben yine de bi partide sıkıntı olduğunu, bu kadar dayanıksız olmaması gerektiğini düşünüyorum. Ancak herkeste bu olmamış, asfalt şartlarında kullanılan lastiklerde bişey yok. 20.000 km'ye yakın yol yaptım.
Tatile gitmeden önce arkaya geçirdiğim lastiklere bakıyorum, hiç bu tip kopmalar yok. Eğer onda da olsa, en azından derdim ki evet bu lastiklerde de olduğuna göre, tamamen şehiriçi şartlarda kullanılan bu lastikte bi sıkıntı var.
Kendi lastiklerimdeki durumu da arkadaşa gönderdiğimde "normal sayılabilir, demek ki çok yumuşak" şeklinde yorum yaptı. Bu anlamda dikkatli kullanılması gerekiyor.
Hiç kopmasın, taş gibi olsun, bi hasara uğramasın istiyorsak sert hamurlu lastik almamız lazım. Ama ne karda iş yapar, ne de ıslakta...
İşte mesela CrossClimate'te daha asfalt ağırlıklı yapmak istemişler, kış özellikleri çok iyi olmamış, bunda kış özellikleri ağır basıyor, kış lastiğini yazın kullanıyormuşsunuz gibi düşünün, bi tık asfalta uygunu işte.
Ha tüm bunlara rağmen çok standart kullanımda da bu hale geliyorsa, evet o zaman hatayı lastikte aramamız gerekir. Bu noktada kimsenin itirazı olduğunu sanmıyorum.
-
Konuyu da güncellemek ve bilgi mahiyetinde de bir şeyler yazmak adına geldim...
Geçenlerde bu weatherproof'ların parçalanmasıyla ilgili durum aklıma geldi ve lastiklere baktım, ön lastikler daha önceki mesajlarda arkadaşların yaşadıkları gibi iyice fena yaralanmaya başlamış, bazı yerler ise aşınmaya bağlı olarak düzlenmişler, yani o parçalanma olayı da gitmiş.
Arkadaşlarla konuşuyorduk, kış lastikleri ve bu formattaki lastikler için çok normal, çünkü dişleri çok yumuşak, kış lastikleri de azıcık bozuk zemin ve sıcak havalarda kullanılsın, anında en ufak şeylerde yaralanmaya başlar diyordu bir arkadaş.
Daha sonra, geçenlerde bir arkadaşım bir takım bu lastikten almak istedi, bu parçalanma mevzusunu söyledim, biraz araştırmaya başladık, başka dört mevsim ne var ne yok derken, Michelin CC fotoğrafı gördük, aynı WP'ler gibi parçalanmıştı dişler. Bunu görünce çok şaşırdım.
Bu arada Nokian'ın diğer WRD4 müydü kış lastiği olan, onun da dişleri aynı şekilde paralanmış. O zaman arkadaşın söyledikleri mantıklı geldi.
Bugün de bir pickup'ta M+S iri iri dişleri olan bir lastik vardı, bi baktım onda da tamamen aynı şekilde yandan yandan yırtılma kopma gibi lastik dişleri yaralanmış. Aynı bu konudaki fotoğraflardaki gibi. Aşınma şekli hep aynı.
Demek ki yapacak pek bişey yok gibi bu lastikler için. Özelliklerini performanslarını kaybetmiyorlarsa kullanın gitsin. Bakalım ben de 2.seneyi devirdim, şu ana kadar çok memnunum, karda da denemek istiyorum en kısa zamanda.
-
Merhaba.
ben biraz geçc cevap vereceğim ama ben 2016 kasımda aldığım weatherproof lastiklerimi hala kullanıyorum. o dediğin fotolardaki olay bende baya baya oldu. ben nokian yurtdışındaki merkezlerini aradım. onların söyledikleri şu şekilde. bu lastik genel olarak 12 ayın 10 ayında 15 derecenin altında ve kış karakterli olduğundan kış lastiği karakterini yansıtmaktadır bilgisini verdiler. ben o yıpranmayı gördüğüm anda arkada ön lastik yer değiştirdim.
kış performansına diyecek lafım yok gerçekten muhteşemdi. 40 45 dereceli marmaris sıcağında ise fren mesafesi gayet yeterli idi. bu sene itibariyle sadece kış lastiği olarak kullanmaya başladım. kışlık performansı gayet yeterli. bu arada 50.000 km yol yaptım ve hala ( yıpranan 2 lastiği arkaya aldığım için) iyi durumda.
ek olarak michelin crossclimate normal modelide aynı kullanım zamanında dış yüzeyinde yıpranma olduğunu gördüm. nokian kadar değildi. fakat plus modelinde iyileştirme olduğu yönünde bilgiler var. uzun kullanım testinde görmemiz mümkün olur.
bu lastik aslında doğu anadolu da çok az yaz mevsimi gören genel olarak soğuk yerlede kullanıma uygun olduğunu söyledim ve söylüyorlar.
lastiklerde bir tık revize edilmesi gerektiği konusunda hem fikiriz diye düşünüyorum.
hayırlı günler dilerim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: dauvnsvl
Merhaba.
ben biraz geçc cevap vereceğim ama ben 2016 kasımda aldığım weatherproof lastiklerimi hala kullanıyorum. o dediğin fotolardaki olay bende baya baya oldu. ben nokian yurtdışındaki merkezlerini aradım. onların söyledikleri şu şekilde. bu lastik genel olarak 12 ayın 10 ayında 15 derecenin altında ve kış karakterli olduğundan kış lastiği karakterini yansıtmaktadır bilgisini verdiler. ben o yıpranmayı gördüğüm anda arkada ön lastik yer değiştirdim.
kış performansına diyecek lafım yok gerçekten muhteşemdi. 40 45 dereceli marmaris sıcağında ise fren mesafesi gayet yeterli idi. bu sene itibariyle sadece kış lastiği olarak kullanmaya başladım. kışlık performansı gayet yeterli. bu arada 50.000 km yol yaptım ve hala ( yıpranan 2 lastiği arkaya aldığım için) iyi durumda.
ek olarak michelin crossclimate normal modelide aynı kullanım zamanında dış yüzeyinde yıpranma olduğunu gördüm. nokian kadar değildi. fakat plus modelinde iyileştirme olduğu yönünde bilgiler var. uzun kullanım testinde görmemiz mümkün olur.
bu lastik aslında doğu anadolu da çok az yaz mevsimi gören genel olarak soğuk yerlede kullanıma uygun olduğunu söyledim ve söylüyorlar.
lastiklerde bir tık revize edilmesi gerektiği konusunda hem fikiriz diye düşünüyorum.
hayırlı günler dilerim.Evet son cümlelerinizin aynısını geçtiğimiz günlerde bu lastikleri aldığım lastikçi söyledi, kendisine ön-arka yaptırdım lastikleri.
Hatta Nokian da benzer şikayetleri çok almış ve seriyi güncellemiş, yeni ismi SeasonProof. Desen çok az değişikliklerle neredeyse aynısı, ancak hamuru farklılaştırmışlar, henüz gelmemiş.
Ben bu söylenenlere çok hurafe gözüyle bakıyordum, inanmamıştım ama gerçekten de kış lastiğini yazın kullanmaya çalışıyormuş hissiyatı veriyor. Baya yumuşak kalıyor. Yarışta nasıl yumuşak lastik kullanırsınız, tutuş süper olur ama lastik çok çabuk biter, o hesap... Yazın sıcağında çok kullandım zorladım ettim, hiç kendini bırakmadı, bu açıdan çok memnundum.
Ancak baktım ki geçenlerde yanaklarda falan da çatlama başlamış. Lastikçi hiç bir şey olmaz kullanmaya devam et, kışı geçir, sonra yazlık bi takım alırsın olmazsa dedi. Muhtemelen öyle yapacağım. 4 mevsimlerin hepsinde bu diş parçalanması oluyor. Konuştuğum lastikçi Michelin bayii idi aynı zamanda, Crossclimate alırsın yine 4 mevsim istiyorsan dedi, onlarda da oluyor bu muhabbet dedim.. Evet ama Nokian'lar kadar yumuşak değil, daha az, zamanında ön-arka yaparsan pek bişey olmaz, kullanırsın dedi. Ancak pahalı da olsa yazlık-kışlık işine devam edeceğim gibi şu aşamada.
Çünkü arada performanslı da kullanıyorum, bu lastikler gazlamaya hiç gelemiyor. Onu anlamış oldum.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X