Şimdi Ara

Normal 100 HP lik arabaya 1000cc racing motoru takarsan ne olur? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • o torkla kasayı kaldırmaz kaldırması için her kalkışı 5000 devir üzerinde yapman gerekli vitesleri 10.000 devirde atman gerekli kesinlikle şehiri çi için uygun olmaz ama hafifletilmiş bir kasa ve kısa vites oranlarıyla bişeyler yapılabilir belki o motoru kmotor boşluğuna oturtup aktarma organlarını eklemek ayarlamak filna baya zahmet ister gigbime geliyor
  • şimdi;o motor ağır kasaya bikere uygun değildir çünki krank ve sonrası aktarma o kasa için zayıf kalır...krankı büyüttükten sonra zaten o motorun arabalarınkinden farkı kalmas...kapiştork önemli burada yani zaten direkt krankla alakalı o krank aracın eylemsizliğini cevaplayamaz araç kalkışta ağır kalır dostum fiziksel bi olay... o çok yorum yapan otomotiz mezunu arkadaşta okusun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Valla bilimyrm ne motoruydu ama motorlarda devir-tork devir-hp egrileri vardır anlatmak uzun zaman alır ma soyle diyim belirli cc bi motorunuz var elde edebileceginiz tork+hp=100 diyelim motorlarda bu gucu hp ye kaydırıyolar dolayısla tork dusuk oluyor o yuzden arabaya uymaz o motorlar demek istyrm bilmem anlatabildim mi ?


    WALLA BİRADER BU KONULAR BİRAZ TECRÜBEYLE OLUR.SADECE OKUMAKLA OLMAS,BUKADAR AZ BİLGİYLE MİLLETE SORUN CEVAPLİYİM DEMİŞSİN,MİLLETİ YANLIŞ BİLGİLENDİRME SAKIN OKHALA OKUDUĞUNA GÖRE ABİN SAYILIRIM ÇÜNKİ BEN BİTİRELİ YILLAR OLUYO BU ŞEKİLDE HERŞEY CEVAPLARIM DİYEMİYORUM...
  • :) nerden bulursunuz böyle soruları yaw hey allah :)
    hadi biraz beyin fırtınası yapalım örnek olarak bir motor alalım ,
    honda cbr 1000 rr

    Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı, 16 sübaplı, DOHC sıralı 4 silindirli
    Motor hacmi (cc) 998
    Silindir çapı& strok (mm) 75 x 56.5
    Sıkıştırma oranı 12.2 : 1
    Yakıt sistemi PGM-DSFI elektronik yakıt ateşleme sistemi
    Max güç (ps @ dev/dak) 172 / 11250
    Max tork (Nm @ dev/dak) 114.5 / 10000
    Ateşleme Elektrik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
    Çalıştırma Elektrikli
    Şanzıman 6 vites
    Güç Aktarımı O-Ringli zincirli
    Boyutlar (UxGxY)(mm) 2030 x 720 x 1120
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1405
    Sele yüksekliği (mm) 831
    Yerden açıklık (mm) 130
    Yakıt kapasitesi (litre) 18 (4lt yedek dahil)
    Tekerlekler
    Ön/Arka 3 kollu alüminyum döküm
    Lastikler Ön 120 / 70 ZR17 M/C (58W)
    Arka 190 / 50 ZR17 M/C (73W)
    Süspansiyon Ön Kademesiz ön yükleme, sıkıştırma ve açılma ayarlı, 43 mm´lik ters HMAS kartuş tipi teleskobik çatal, 120 mm esneme aralığı
    Arka 13 kademeli ön yükleme ve kademesiz sıkıştırma ve açılma ayarlı, gaz şarjlı HMAS amörtisörlü ünit pro link, 135 mm esneme aralığı
    Frenler Ön 4 piston kaliperli 320x4,5 mm hidrolik çift disk, cüruflu metal balatalı
    Arka Tek piston kaliperli 220x5 mm hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
    Ağırlık 176 kg

    176 hp yi 11250 d/dak alan bir motor 10000 devirde 114.5 nm tork veriyor , 100 hp lik bir focus motorunun torku 145 nm yenileri 150nm herneyse

    1850 devirden itibaren focus torkunun %80 ini veriyor motor 10000 devir çevirecek 114.5 nm tork verecek :)
    tamam oldu diyelim o zaman motorun şanzımanıda arabaya montelememiz lazım , baskı balata 176 kg ı çekmeye tasarlı küçücük bir sıralı şanzıman :)

    neyse gerisini siz düşünün artık ama şunu da düşünün beygir olarak 130 hp güç veren 20 ton yük çeken kamyona mondeonun 145 hp güç üreten motorunu taksak nasıl olur acabaa :)

    arabayı beygir gücü sattırır torku yürütür ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 9 Ekim 2006; 23:24:15 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay


    neyse gerisini siz düşünün artık ama şunu da düşünün beygir olarak 130 hp güç veren 20 ton yük çeken kamyona mondeonun 145 hp güç üreten motorunu taksak nasıl olur acabaa :)

    arabayı beygir gücü sattırır torku yürütür ...


    Hoppaaaa!
    Büyüksün baba, can evinden yakalamışsın konuyu.

    Yukarıda bir arkadaş, "dizellerde tork çok ama fıs" diye yazmış.
    Tork ile beygir gücü arasındaki farkı anlamak lazımmış öncelikle demek ki...
    Dizel de benzinlinin çevirdiği deviri çevirebilirse o zaman "fıs" kalan benzinli oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cavus78 -- 10 Ekim 2006; 3:29:08 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.