Şimdi Ara

Nvidia PsysX desteğini herkese açıyor. Atide ileride destekleyebilir. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: The Wanted


    quote:

    Orjinalden alıntı: sdurust


    quote:

    Orjinalden alıntı: eric13

    ati gider havoğu kullanır öyle ageiaya felan destek vermez nvidiada bunu standart haline getirebilmek için daha çok para harcar



    Havoc FX'i intel satın aldı. Ve hemen diğer firmalara desteğini kaldırdı.

    Ati istese de Havoc motorunu kullanamaz artık.

    kaldırdı diye vermeyecek anlamınamı gelir?



    Arkadaşlar olmayan birşeyi kim kime nasıl verir anlamadım. Şu an böyle bir SDK yok.

    Havoc Ati ve Nvidia ekran kartların gücünden faydalanarak hızlandırma yapan bir API idi zaten. Intel bu durumu durdurduğunu açıkladı.

    Açıp açmayacağını bilmiyorum ama böyle bir durum şimdilik söz konusu değil.

    Şu anda herkeze açık bir fizik API'si yok. Ama Nvidia'nın açıkladığına göre isteyen her firma bundan sonrası için PhysX desteğini donanımsal olarak destekleyecek.

    Ha Ati kullanır, kullanmaz o konuda bilgi yok zaten. Ama şimdilik önünder güzel bir seçenek olarak duruyor.



    Hayır bu durum bizim forumda ki arkadaşları neden üzdü anlamadım. Önce fizik kartı almak zorunda kalma tehlikesi, sonra da intelin tekelci yaklaşımı yüzünden bu konuda zor günler yaşanıyordu.

    Crysis motorumda bir fizik Apisi desteklemiyordu. Direk Apiye bağlı kalmadan kendileri kodladılar donanım yapısına göre bu doğru. Ama küçük oyun firmaları bu durumun altından kalkamazdı. Çünki bu şekilde programlamak çok zor.

    Fakat ortada bir SDK varsa. Bu işleri kısa yoldan donanıma yaptırabilir bütün opyun firmaları. Böylece oyunlarda daha iyi fizik görürüz.

    Bu durum bence çok güzel bir gelişme yani. İster Nvidia'nın API si sayesinde olsun bu, ister Atınin, ister microsoftun, ister intelin ne farkeder.

    Hepsi kazıkçı zaten. Önemli olan bence ne tüketicinin ne oyun yapımcısının kafasının karışmaması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Naga Sadow -- 21 Nisan 2008; 1:39:21 >




  • Bu fizik hesaplamalari en nihayetinde Stream Processor'lar kullanilarak yapilacak. Ama bu ekran kartinin kullanimini cidden degistiriyor. Normalde ekran kartinin yaptigi; CPU'dan gelen obje ve isik kaynagi bilgilerine gore cisimleri yaratmak, uzerlerine texture'lar uygulamak, acik olan efektlere gore atiyorum texture'lara bump mapping uygulamak, golgeleri cizmek, AA uygulamak, texture filtrelemek gibi seylerken; simdi objelerin (en azindan PhysX'e ozgu objeleri) yerlerini belirlemek de GPU'da yapilacak.

    Demek istedigim nokta su; (NVidia icin konusuyorum) 8800 serisi ile birlikte unified shader olayi gelmisti, ve artik geometry shader - vertex shader gibi ozellesmis uniteler yerine tek bir unified shader yapisi sayesinde her SP blogu (16lik bloklar halinde) kendine verilen koda gore istenilen tip shader olarak kullanilabiliyordu.Iste NVidia'nin bu "unified", ozellesmemis tam aksine genellesmis unite yapisiyla GPGPU'da super performans elde ediliyordu. Zaten bu shader'lerin simdi PhysX'de de kullanilabilecek olmasi, kendilerine verilen kodlari ayirmadan isleyebiliyor olmalarindan ileri geliyor. Fakat, bu objelerin yerini belirleme gorevi gelince simdi, diger islemlerden tamamen farkli bir boyuta gelmis oluyor SP kullanimi; acaba PhysX hesaplamalarini da normal bir shader sekline getirip mi yaptiracaklar (ki bu durumda SP'lerin "fizik SP'si" diye ayrilmasina gerek kalmaz) yoksa GPU uzerindeki SP'lerin bir kismini "fizik SP'si" diye ayirip onlara mi yaptiracaklar? Cunku, bu PhysX islemlerini yapan SP'ler objelerin yerini hesapladiktan sonra diger SP'lere gondermek durumundalar, sonucta o objelerin de normal bir obje gibi cizilmesi gerekiyor.

    Ozet olarak (bir turlu aciklayamadim ) merak ettigim nokta; simdi bu fizik hesaplamalari icin CPU'yu kullaniyoruz ve sonra o hesaplamalardan elde ettigimiz objelerin bilgilerini GPU'ya gonderip cizdiriyoruz, acaba bu islemler komple GPU'ya aktarilirken gercekten GPU'ya super bir sekilde (her shader'in kendi islerinin yaninda fizik hesaplamalarini da yapabilecegi bir sekilde) entegre mi edecekler, yoksa GPU uzerindeki SP'lerden bir kaci CPU gibi davranip sadece bu fizik hesaplamalarini mi gerceklestirecek (ve yaptigi hesaplamalari diger SP'lere yollayacak ayni CPU gibi)




  • Bazı üniteler ayrılıp özelleşecek gibi görünüyor. Her ne kadar "unified" olsalar da, aynı anda iki işlemi yapamazlar diye düşünüyorum.
    Bu da, yoğun shader yüklü uygulamalarda performans kaybı yaşanacak demek oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SavageWarrior -- 21 Nisan 2008; 2:24:39 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SavageWarrior

    Anladığım kadarıyla fizik işlemcisi, işlemci kullanımını azaltacağından, insanlar güçlü işlemcilere ihtiyaç duymayacaktı. Bu da sürümden kazanan intel ve amd gibi firmaların aşına çomak sokmak olurdu. Intel bunu Havoc u satın alarak engelledi. Nvidia da piyasaya denge getirmek için Ageia yı satın aldı. Bunun Uzun vadede kullanıcıya bir yararı olmayacak bence. Sadece piyasaya denge gelmesi anlamında bir yararı olabilir. Ama herşey aynı tas, aynı hamam olacak.
    Hayırlısı diyelim.

    Fizik işlemcinin amacı grafik hesaplamaların tamamını işlemciden almak, işlemciye sadece yapay zekayı bırakmaktı. Ama hesap edemedikleri birşey vardı. 486DX serisinden itibaren matematik işlemci, CPU nun içine entegre edildi. Bu mimarida ise işlemciye grafik hesaplamalarında gecikme olmaksızın hızlı hesaplama gücünü sağlıyordu. O zamanlar için(17 yıl önce) devrimci bir atılımdı. Ama günümüzde işlemciyi yormaktan başka işe yaramıyor.

    Demek istediğim şudur ki; 30 yıl önce icad edilen ve hiçbir değişikliğe gidilmeden sadece makyajlanarak tekrar tekrar piyasaya yeni bir ürünmüş gibi sürülen X86 mimarisi kökten değişmedikçe gerçeğe çok yakın grafikleri tatmin edici bir hızla akıcı oynamak hayal olur.




  • Su anda verilen bilgilere gore CUDA compileri ve driver ile verilen fizik hesaplama komutlari GPU ya gonderiliyor ve o anda uygun olan processorler yardimi ile isleniyor. Fizik hesaplamalari icin ozellestirilmis bir unite grubu yok. Ilerde belki degistirirler...


    quote:

    Orjinalden alıntı: annihilator
    ...

    Ozet olarak (bir turlu aciklayamadim ) merak ettigim nokta; simdi bu fizik hesaplamalari icin CPU'yu kullaniyoruz ve sonra o hesaplamalardan elde ettigimiz objelerin bilgilerini GPU'ya gonderip cizdiriyoruz, acaba bu islemler komple GPU'ya aktarilirken gercekten GPU'ya super bir sekilde (her shader'in kendi islerinin yaninda fizik hesaplamalarini da yapabilecegi bir sekilde) entegre mi edecekler, yoksa GPU uzerindeki SP'lerden bir kaci CPU gibi davranip sadece bu fizik hesaplamalarini mi gerceklestirecek (ve yaptigi hesaplamalari diger SP'lere yollayacak ayni CPU gibi)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SavageWarrior

    Bazı üniteler ayrılıp özelleşecek gibi görünüyor. Her ne kadar "unified" olsalar da, aynı anda iki işlemi yapamazlar diye düşünüyorum.
    Bu da, yoğun shader yüklü uygulamalarda performans kaybı yaşanacak demek oluyor.


    Yok, oyle degil, eskiden Vertex-Geometry-Pixel diye ayri ayri shader tipleri vardi artik tek bir unite tipi var, ve 16lik bloklar halinde istenilen shader kodunu calistirabiliyor. Yani, su an da iki degisik islemi ayni SP blogu yapabiliyor.

    Ama zaten sordugum sorunun cevabi her ne olursa olsun shader agirlikli uygulamalarda performans kaybina sebep olacagi kesin, ayrilsa da ayrilmasa da o kod shaderler tarafindan islenmesi gereken ekstra yuk, sonucta.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Epirus

    @ sdurust

    Benim bu konuyla direkt ilgim yok ama nVidia'nın CUDA sayfasında oldukça detaylı bilgiler var:

    nVidia CUDA sayfası:
    http://www.nvidia.com/object/cuda_home.html

    CUDA destekli GPU'lar:
    http://www.nvidia.com/object/cuda_learn_products.html

    CUDA İndirme Linkleri:
    http://www.nvidia.com/object/cuda_get.html#windows

    Yanlış anlamadıysam ForceWare WinXP 169.21 sürücüsüne zaten CUDA desteği eklenmiş.

    CUDA SDK:
    http://www.nvidia.com/object/cuda_get_samples.html

    CUDA Forumları:
    http://forums.nvidia.com/index.php?showforum=62

    Not: Bu linkleri bir süre önce açmış olduğunuz benzer bir konuya yine eklemiştim ama sanırım görmemişsiniz



    Yok bunları zaten incelemiştim sağolasın arkadaşım.

    Ama Cuda SDK desteği vare ve buna uygun yazılan programları GPGPU mantığında kullanıyoruz zaten. Yüklü benim bilgisayarda Cuda SDK.

    Ama PhsyX desteği yok şu anda maalesef.


    Nasıl olacağını anlamadım ama ya Cuda SDK yenilenecek. Yada Cuda üstünden çalışan ayrı bir SDK indireceğiz. Bilmiyorum ama şu an yok bu destek. Sanırım yeni sürücülerde bu destek biraz daha ileri götürülecek bilmiyorum. Bekleyip göreceğiz artık.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.