Şimdi Ara

OBD'Lİ KİTLER + AFR YOL AYARI KONUSUNDAKİ KARMAŞALAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.498
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba dostlar.

    Bazı konularda epey kafa karışıklığı yaşanan durumlar var. Buradaki araştıran, kendini geliştiren ustalarımıza ve bilgi sahibi üyelere güvenerek bir kaç soru soracağım.

    1- OBD'li kitlerde yol/afr ayarı yapıldıktan sonra "OBD düzeltmesi" açılmalı mıdır?
    *Bu buton aktif edilince, araç sapıtıyor, aktif etmemek en iyisi, obd düzeltmeye yetişemiyor, araç saçma sapan gidiyor diyen ustalar var.


    2- AFR/YOL adına ne derseniz artık bu ayar yapılırken "LTFT-STFT" değerleri mutlaka baz alınmalı mı? Doğru AFR ayarını bu değerler ile mi teyit ederiz. ?
    *Bunun sormamdaki neden şu; Herkes yol,afr ayarı yapıyor ama araçla gezip gelenler, ayar yapıyoruz diye aracın değerlerini uçuranlar var. AFR ayarı yapılmış araçta LTFT sürekli değişir, +29'lara kadar çıkar mı mesela... ?


    3- OBD'li kitler ayarını kendisi yapıyor muamması? Nedir bu işin doğrusu? Kalibrasyon yapıp bıraksanda ayarı kendisi mi yapar? Yoksa önce yol ayarı yapıp sonra ODB düzeltmesi aktif edilince mi ayuarını kendisi yapar?







  • yukari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar

    aynen sizin sorduğunuz gibi madde madde dilim döndüğünce size kendi bilgi birikimim ve tecrübem çerçevesinde cevap vermeye çalışayım;

    1- OBD 'li kitlerde ( eğer gerçekten gaz ayarında yüzde olarak düzeltme kapasitesi olan bir cihazda ) gaz ayarı yapıldıktan sonra kendi kendine gaz ayarının açılmasında fayda vardır. Bu buton aktif edilince, araç sapıtıyor, aktif etmemek en iyisi, obd düzeltmeye yetişemiyor, diyenler doğru söylemiyorlar. Tabi burda bir parantez açmak zorundayım, aracın kendisi sorunsuz çalışmak zorunda. eğer araçtan kaynaklanan bir problem yoksa sorunsuz çalışır. Ayar yapan kişinin aracın elektronik kontrol modülüne bağlantı yaptıktan sonra sayısal değerleri okuyarak yorumlayabilmesi gerekir.

    2- LTFT-STFT : long term fuel trim - short term fuel trim 'dir açılımı. anlık ve uzun süreli olarak karışım yüzdesini verir. baz rakamımız 14,7 / 1 hava - yakıt karışımıdır. ve anlık sürekli bu karışım oranı atmosfer şartlarına, sensör verilerine vb. kriterlere bağlı olarak değişir. Benzinde ve LPG 'de farketmez, ikisi içinde aynı mantıktır. ve doğru gaz ayarı bu değerlere bakılarak yapılır. " Herkes yol,afr ayarı yapıyor ama araçla gezip gelenler, ayar yapıyoruz diye aracın değerlerini uçuranlar var. " bunlar işten anlamıyorlar. " AFR ayarı yapılmış araçta LTFT sürekli değişir, +29'lara kadar çıkar mı mesela... ? " AFR ayarı yanlış yapılmıştır. +29 demek aracın elektronik kontrol modülü + % 29 yakıt açmaya çalışıyor demek zaten bir anormallik var. işin en temizi LTFT ve STFT değerlerinin toplamı + veya - %10 'nu geçmemelidir.

    tabi burda asıl dikkat edilmesi gereken ve piyasada sayılı insan tarafından bilinen GAZ BASINCI faktörüdür. asıl olması gereken takılan cihaza ve araca göre uygun gaz basıncını ( her motor için farklıdır. Yurt dışında bir mühendis arkadaşımın dediği gibi banttan inen her araç birbirinden farklıdır, ve benim üretim mühendisliği tecrübemde de gördüğüm üzere çok doğru bir söz , her araç birbirinden farklıdır. ) bulunup ona göre gaz ayarı yapılmalıdır. fakat ortalama bir değerle hep işler yürüyor :)

    3- " OBD'li kitler ayarını kendisi yapıyor muamması? Nedir bu işin doğrusu? " bu konuyla ilgi geçenlerde yazıp açıklamıştım cihazların çalışmasını. o yazıyı okuyabilirsiniz, sizi tatmin edeceğine inanıyorum. Kalibrasyon yapıp bıraksanda ayarı kendisi mi yapar? Yoksa önce yol ayarı yapıp sonra ODB düzeltmesi aktif edilince mi ayuarını kendisi yapar?kalibrasyonu yaptıktan sonra gaz ayarında küçük düzeltmeler yapmakta fayda vardır. en son kendi kendine gaz ayarı butonuna basılması gerekir. ve sistemin çalışması takip edilip yorumlanmalıdır. genelde sadece otomatik kalibrasyon yetersizdir.

    şimdi dediğiniz gibi piyasada çok bilgi karışıklığı ve kulaktan dolma bilgi vardır ve çoğu yanlıştır inanın bana. ama çok değerli mühendislerimizde vardır fakat pek konuşmak istemez işlerine bakarlar, çünkü illaki birisi şimdi çıkıp "hocam ben bilmem kaç yıl bilmem ne sanayisinde kendimi geliştirdim sen bilmiyorsun nokta" deyip kestirip atıyor ve insanda şevk bırakmıyor. arıza tespit edebilmek tecrübe ve ustalık gerektiriyor fakat sayısal konularda en azından OTTO ÇEVRİMİNDE T-S diyagramında ve P-V diyagramında ( aynı şey ) çevrimin etrafında hesap yapabilen mühendislerin bilgileri bence çok daha doğrudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurKarabıyık

    merhabalar

    aynen sizin sorduğunuz gibi madde madde dilim döndüğünce size kendi bilgi birikimim ve tecrübem çerçevesinde cevap vermeye çalışayım;

    1- OBD 'li kitlerde ( eğer gerçekten gaz ayarında yüzde olarak düzeltme kapasitesi olan bir cihazda ) gaz ayarı yapıldıktan sonra kendi kendine gaz ayarının açılmasında fayda vardır. Bu buton aktif edilince, araç sapıtıyor, aktif etmemek en iyisi, obd düzeltmeye yetişemiyor, diyenler doğru söylemiyorlar. Tabi burda bir parantez açmak zorundayım, aracın kendisi sorunsuz çalışmak zorunda. eğer araçtan kaynaklanan bir problem yoksa sorunsuz çalışır. Ayar yapan kişinin aracın elektronik kontrol modülüne bağlantı yaptıktan sonra sayısal değerleri okuyarak yorumlayabilmesi gerekir.

    2- LTFT-STFT : long term fuel trim - short term fuel trim 'dir açılımı. anlık ve uzun süreli olarak karışım yüzdesini verir. baz rakamımız 14,7 / 1 hava - yakıt karışımıdır. ve anlık sürekli bu karışım oranı atmosfer şartlarına, sensör verilerine vb. kriterlere bağlı olarak değişir. Benzinde ve LPG 'de farketmez, ikisi içinde aynı mantıktır. ve doğru gaz ayarı bu değerlere bakılarak yapılır. " Herkes yol,afr ayarı yapıyor ama araçla gezip gelenler, ayar yapıyoruz diye aracın değerlerini uçuranlar var. " bunlar işten anlamıyorlar. " AFR ayarı yapılmış araçta LTFT sürekli değişir, +29'lara kadar çıkar mı mesela... ? " AFR ayarı yanlış yapılmıştır. +29 demek aracın elektronik kontrol modülü + % 29 yakıt açmaya çalışıyor demek zaten bir anormallik var. işin en temizi LTFT ve STFT değerlerinin toplamı + veya - %10 'nu geçmemelidir.

    tabi burda asıl dikkat edilmesi gereken ve piyasada sayılı insan tarafından bilinen GAZ BASINCI faktörüdür. asıl olması gereken takılan cihaza ve araca göre uygun gaz basıncını ( her motor için farklıdır. Yurt dışında bir mühendis arkadaşımın dediği gibi banttan inen her araç birbirinden farklıdır, ve benim üretim mühendisliği tecrübemde de gördüğüm üzere çok doğru bir söz , her araç birbirinden farklıdır. ) bulunup ona göre gaz ayarı yapılmalıdır. fakat ortalama bir değerle hep işler yürüyor :)

    3- " OBD'li kitler ayarını kendisi yapıyor muamması? Nedir bu işin doğrusu? " bu konuyla ilgi geçenlerde yazıp açıklamıştım cihazların çalışmasını. o yazıyı okuyabilirsiniz, sizi tatmin edeceğine inanıyorum. Kalibrasyon yapıp bıraksanda ayarı kendisi mi yapar? Yoksa önce yol ayarı yapıp sonra ODB düzeltmesi aktif edilince mi ayuarını kendisi yapar?kalibrasyonu yaptıktan sonra gaz ayarında küçük düzeltmeler yapmakta fayda vardır. en son kendi kendine gaz ayarı butonuna basılması gerekir. ve sistemin çalışması takip edilip yorumlanmalıdır. genelde sadece otomatik kalibrasyon yetersizdir.

    şimdi dediğiniz gibi piyasada çok bilgi karışıklığı ve kulaktan dolma bilgi vardır ve çoğu yanlıştır inanın bana. ama çok değerli mühendislerimizde vardır fakat pek konuşmak istemez işlerine bakarlar, çünkü illaki birisi şimdi çıkıp "hocam ben bilmem kaç yıl bilmem ne sanayisinde kendimi geliştirdim sen bilmiyorsun nokta" deyip kestirip atıyor ve insanda şevk bırakmıyor. arıza tespit edebilmek tecrübe ve ustalık gerektiriyor fakat sayısal konularda en azından OTTO ÇEVRİMİNDE T-S diyagramında ve P-V diyagramında ( aynı şey ) çevrimin etrafında hesap yapabilen mühendislerin bilgileri bence çok daha doğrudur.
    Yorumların hepsine katılıyorum. LPG firmaları keşke bunlarla uğraştırmak yerine güzel bir yazılım geliştirseler ve araç ilk 10-20-30-100 km yani uygun olan hangi mesafe ise bu mesafede yazılımdan yol ayar modülünü aktif edince kendi ltf-stft ayarlamalarını benzindeki verilerden kopyalayıp alsada bu tip dertlerden kurtulsak.

    Örnek: yazılımdan "yol ayarı" aktif edilecek, araç belirlenen km içerisinde benzinle gidecek ve bunu hafızaya alacak ve lpg ayarlarına uygulayacak.

    lpg ayarı ile ilgili bir sitede "AKL elegant" kiti sanırım böyle bir ayar geliştirmiş diye görmüştüm.


    Fabrikasyon LPG'li araçların ayarını fabrika nasıl yapıyor? ltft-stft ayarlamaları nasıl oluyor ya da oluyormu?




  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    merhaba

    " Fabrikasyon LPG'li araçların ayarını fabrika nasıl yapıyor? ltft-stft ayarlamaları nasıl oluyor ya da oluyormu? "

    Araç firması eskiden bir lpg üreticisi ile anlaşırdı. o üretici özel braket ve kendi tarafından yapılmış özel kalibrasyonla lpg kitlerini yollar montaj yapılırdı. sonralarda honda ve şimdilerde fiat italyan bir marka ile anlaştı ve bu lpg kitleri üretici tarafından üretilip yollanıp aracın fabrikada montajı esnasında takılmaya başladı. çok daha iyi oldu derken Volkswagen in VAG grubu çıkıp TGI motor yaptı. herhangi bir üretici değil doğuştan CNG 'li bir motor. sanırım dünya elektrikli araçların şarj problemleri ve araçlardan sökülecek ömrünü tamamlamış akü'lerin imhası problemlerini aşana kadar bu yünde ilerleyecek.

    2010 yıllarının başında aracın oksijen sensörüne bağlantı yaparak oksijen sensörü geriliminden karışım oranını okuyarak işi götürüyorlardı. landirenzo firması yapıyordu hatta ECU'nun üzerine yazıyordu for renault falan görmüşsünüzdür ( oksijen sensörü : silisyum di oksit bulunur içinde. egzoz gazları içerinde yanmayan oksijenler burdan geçerken elektrik akımı oluşturur ve bu voltajı yorumlayan araç elektronik kontrol ünitesi benzin enjektörlerinin nabzını açarak veya kısarak yakıt karışımı yapar. başka etkenlerde var tabi kabaca anlatmaya çalıştım ) . basit olarak düşündüğünüzde benzindeki voltajı simule ederseniz düzgün bir ayar yapmış olursunuz. sonralarda bu işi obd soketlerinden yapmaya başladılar. LTFT ve STFT yi okuyarak işlemi yapmaya başladılar ( başka etkenlerde var net ayar için ECT, IAT vb vb ... ) ama tekrar basitçe düşünürsek bir aracın benzinde anlık ve uzun dönem hava yakıt karışımını okuyup lpg'ye simule ederseniz net ayar yapmış olursunuz.

    yol ayarı değilde, dyno üzerine aracı çıkarıyorlar, iki tane ekran önünde, yandaki odada iki tane adam bir sürü bilgisayar önünde ayar yapıyorlar. aracı kademe kademe çeşitli devir ve enjektör nabızlarında benzinde okuyup aynı hava - benzin karışım oranını hava - lpg için yapıyorlar. ve bir harita oluşturup bunu kaydediyorlar. alın size net ayar. yolda da bu işi yapabilirsiniz fakat tehlikeli. bizim ülkemizde gerek imkansızlıklardan, gerekte te büyük ölçüde bilgi eksikliklerinden bu seviyelere henüz ulaşamadık. tabi şu da var; bu işi yapan adam almanyadaki gibi saatine 70 avro işçilik ücreti alsa araştırıp işyerine bunların hepsini yapar. oralarda usta, teknisyen, operatör ( adına ne derseniz ..) değerli.

    umarım kafanızda çağrıştırabilmişimdir. dilim döndüğünce bildiklerimi anlatmaya çalıştım. tabi benimde anlamadığım çok şey var:) yazdığınız çözüm öneriniz harika, fakat bizim insanımızın tek lpg kullanma amacı tasarruf. benzin ekledikçe tasarruf düşer kimde de o cihazı kullanmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurKarabıyık

    merhaba

    " Fabrikasyon LPG'li araçların ayarını fabrika nasıl yapıyor? ltft-stft ayarlamaları nasıl oluyor ya da oluyormu? "

    Araç firması eskiden bir lpg üreticisi ile anlaşırdı. o üretici özel braket ve kendi tarafından yapılmış özel kalibrasyonla lpg kitlerini yollar montaj yapılırdı. sonralarda honda ve şimdilerde fiat italyan bir marka ile anlaştı ve bu lpg kitleri üretici tarafından üretilip yollanıp aracın fabrikada montajı esnasında takılmaya başladı. çok daha iyi oldu derken Volkswagen in VAG grubu çıkıp TGI motor yaptı. herhangi bir üretici değil doğuştan CNG 'li bir motor. sanırım dünya elektrikli araçların şarj problemleri ve araçlardan sökülecek ömrünü tamamlamış akü'lerin imhası problemlerini aşana kadar bu yünde ilerleyecek.

    2010 yıllarının başında aracın oksijen sensörüne bağlantı yaparak oksijen sensörü geriliminden karışım oranını okuyarak işi götürüyorlardı. landirenzo firması yapıyordu hatta ECU'nun üzerine yazıyordu for renault falan görmüşsünüzdür ( oksijen sensörü : silisyum di oksit bulunur içinde. egzoz gazları içerinde yanmayan oksijenler burdan geçerken elektrik akımı oluşturur ve bu voltajı yorumlayan araç elektronik kontrol ünitesi benzin enjektörlerinin nabzını açarak veya kısarak yakıt karışımı yapar. başka etkenlerde var tabi kabaca anlatmaya çalıştım ) . basit olarak düşündüğünüzde benzindeki voltajı simule ederseniz düzgün bir ayar yapmış olursunuz. sonralarda bu işi obd soketlerinden yapmaya başladılar. LTFT ve STFT yi okuyarak işlemi yapmaya başladılar ( başka etkenlerde var net ayar için ECT, IAT vb vb ... ) ama tekrar basitçe düşünürsek bir aracın benzinde anlık ve uzun dönem hava yakıt karışımını okuyup lpg'ye simule ederseniz net ayar yapmış olursunuz.

    yol ayarı değilde, dyno üzerine aracı çıkarıyorlar, iki tane ekran önünde, yandaki odada iki tane adam bir sürü bilgisayar önünde ayar yapıyorlar. aracı kademe kademe çeşitli devir ve enjektör nabızlarında benzinde okuyup aynı hava - benzin karışım oranını hava - lpg için yapıyorlar. ve bir harita oluşturup bunu kaydediyorlar. alın size net ayar. yolda da bu işi yapabilirsiniz fakat tehlikeli. bizim ülkemizde gerek imkansızlıklardan, gerekte te büyük ölçüde bilgi eksikliklerinden bu seviyelere henüz ulaşamadık. tabi şu da var; bu işi yapan adam almanyadaki gibi saatine 70 avro işçilik ücreti alsa araştırıp işyerine bunların hepsini yapar. oralarda usta, teknisyen, operatör ( adına ne derseniz ..) değerli.

    umarım kafanızda çağrıştırabilmişimdir. dilim döndüğünce bildiklerimi anlatmaya çalıştım. tabi benimde anlamadığım çok şey var:) yazdığınız çözüm öneriniz harika, fakat bizim insanımızın tek lpg kullanma amacı tasarruf. benzin ekledikçe tasarruf düşer kimde de o cihazı kullanmaz.
    Hocam fabrikasyon lpg li bir araçta obd takıp önce benzin, ardından lpg için ltft stft değerlerini gözlemek lzzım. O zaman gerçekten mükemmel bir ayar yapılıp yapılmadığı tespit edilebilir.

    Bu arada lpg üreticileri yazılımla bu ayar olayını neden çözemiyorlar, bir üst gönderi de yazdığım mantıkla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Günaydın. Söylediğim gibi sizin mantığınız çok güzel. Bi süre benzinle gitsin. Haritasını okusun ve LPG’ye geçip adapte edilmiş haritasıyla kullanılsın. Ama dediğim gibi terazinin kollarından biri de yakıt tasarrufu. Şöyle düşünün A markası LPG kiti yaptı %40 tasarruf yapıyor OBD’li nispeten güzel çalışıyor, sadece filtre bakımları için 10000 km’de bir servise gidiyorsunuz. B markası LPG kiti yaptı mükemmel çalışıyor, %99,99 doğrulukta gaz ayarı ile çalışıyor fakat çok benzin yakıyor ve tasarruf %25. Bunu alan olmaz. Sadece sizin gibi titiz ve bilinçli 3-5 kişi tercih eder.

    Zaten püf noktasına dikkat ederek düzgün bir montaj ve bilinçli bir gaz ayarı ile zaten piyasadaki LPG cihazları neredeyse sorunsuz çalışıyor. Aslında LPG sistemleri o kadar basit ki, tek mantık benzini simule etmek. Bu sıvı sistemlerin falan o kadar basit ki çalışma mantığı.

    Kendiniz gaz ayarınızı yapmayı denediniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurKarabıyık

    Günaydın. Söylediğim gibi sizin mantığınız çok güzel. Bi süre benzinle gitsin. Haritasını okusun ve LPG’ye geçip adapte edilmiş haritasıyla kullanılsın. Ama dediğim gibi terazinin kollarından biri de yakıt tasarrufu. Şöyle düşünün A markası LPG kiti yaptı %40 tasarruf yapıyor OBD’li nispeten güzel çalışıyor, sadece filtre bakımları için 10000 km’de bir servise gidiyorsunuz. B markası LPG kiti yaptı mükemmel çalışıyor, %99,99 doğrulukta gaz ayarı ile çalışıyor fakat çok benzin yakıyor ve tasarruf %25. Bunu alan olmaz. Sadece sizin gibi titiz ve bilinçli 3-5 kişi tercih eder.

    Zaten püf noktasına dikkat ederek düzgün bir montaj ve bilinçli bir gaz ayarı ile zaten piyasadaki LPG cihazları neredeyse sorunsuz çalışıyor. Aslında LPG sistemleri o kadar basit ki, tek mantık benzini simule etmek. Bu sıvı sistemlerin falan o kadar basit ki çalışma mantığı.

    Kendiniz gaz ayarınızı yapmayı denediniz mi?
    Kendi ayarımı kendim yapmayı az çok biliyorum ama bazen karmaşık oluyor ayar yapmak.

    Obd düzeltmesi seçeneği var mesela bazı kitlerde. Bunun düzeltme payı daha da arttırılabilir.

    Veya dediğim gibi direkt ayar yap modu açık olacak, mod kapatılana kadar değerleri hafızaya alıp harita oluşturup bunu kullanacak. Aslında bana basit gibi geliyor.

    İlerleyen zamanlarda muhtemelen buna benzer yenilikler gelecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurKarabıyık

    Günaydın. Söylediğim gibi sizin mantığınız çok güzel. Bi süre benzinle gitsin. Haritasını okusun ve LPG’ye geçip adapte edilmiş haritasıyla kullanılsın. Ama dediğim gibi terazinin kollarından biri de yakıt tasarrufu. Şöyle düşünün A markası LPG kiti yaptı %40 tasarruf yapıyor OBD’li nispeten güzel çalışıyor, sadece filtre bakımları için 10000 km’de bir servise gidiyorsunuz. B markası LPG kiti yaptı mükemmel çalışıyor, %99,99 doğrulukta gaz ayarı ile çalışıyor fakat çok benzin yakıyor ve tasarruf %25. Bunu alan olmaz. Sadece sizin gibi titiz ve bilinçli 3-5 kişi tercih eder.

    Zaten püf noktasına dikkat ederek düzgün bir montaj ve bilinçli bir gaz ayarı ile zaten piyasadaki LPG cihazları neredeyse sorunsuz çalışıyor. Aslında LPG sistemleri o kadar basit ki, tek mantık benzini simule etmek. Bu sıvı sistemlerin falan o kadar basit ki çalışma mantığı.

    Kendiniz gaz ayarınızı yapmayı denediniz mi?
    hocam 2019 otomatik corolla aracim var lovato c obd2 taktirdim obd baglantisi yapildi hatalari silme kapali yalan dolan yok yani aractan sikayetim de yok ama sadece rolantide kalibrasyon yapildi yol ayari yaptirmayi dusunuyorum egsoza sensor takilip yolda ortalama 1 saat suren su afr ayari yani isin ehli bir ustaya gitmeyi dusunuyorum ne dersiniz sizce gerek var mi tavsiye edermisiniz? amacim aracin uzun yillar lpg de sorunsuz calismasi malumunuz yeni euro 6 motorlar emisyondan dolayi eskilere nazaran biraz daha dayaniksiz deniyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onyargisiz -- 11 Mart 2020; 17:33:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onyargisiz

    hocam 2019 otomatik corolla aracim var lovato c obd2 taktirdim obd baglantisi yapildi hatalari silme kapali yalan dolan yok yani aractan sikayetim de yok ama sadece rolantide kalibrasyon yapildi yol ayari yaptirmayi dusunuyorum egsoza sensor takilip yolda ortalama 1 saat suren su afr ayari yani isin ehli bir ustaya gitmeyi dusunuyorum ne dersiniz sizce gerek var mi tavsiye edermisiniz? amacim aracin uzun yillar lpg de sorunsuz calismasi malumunuz yeni euro 6 motorlar emisyondan dolayi eskilere nazaran biraz daha dayaniksiz deniyor

    Alıntıları Göster
    kesinlikle faydası olur kardeşim.aracın asla fakir de ve zenginde kalmaz lpg de bu da sorunsuz çekiş,sorunsuz yakıt yanması demektir motorun ve subapların ömrü uzun olur çok aşırı devirli kullanmadıktan sonra uzun süreler binersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpikom -- 11 Mart 2020; 23:15:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpikom

    kesinlikle faydası olur kardeşim.aracın asla fakir de ve zenginde kalmaz lpg de bu da sorunsuz çekiş,sorunsuz yakıt yanması demektir motorun ve subapların ömrü uzun olur çok aşırı devirli kullanmadıktan sonra uzun süreler binersin.

    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim cevap icin yaptiralim bakalim hem ayarlar duzgun olsun hem icimiz rahat etsin keske bunu her lpg yi taktirdigimiz yer yapsa ama malesef ya bilmiyorlar ya aletleri yok yada ugrasmak istemiyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.