Şimdi Ara

Önümüzdeki hafta tanıtılacak Toyota X Prologue'dan ilk teaser geldi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Önümüzdeki hafta tanıtılacak Toyota X Prologue'dan ilk teaser geldi



    Japon otomotiv devi Toyota, 17 Mart Çarşamba günü sürpriz bi konsept model tanıtmaya hazırlanıyor. Şirket, adını X Prologue olarak açıkladığı modelin ön tasarımı hakkında ipucu veren bir görsel paylaştı.



    Toyota'nın paylaşımında ne yazık ki tanıtım tarihi hiçbir bilgi yer almıyor. Dolayısıyla X Prologue'un markanın gelecekteki tasarım felsefesini gösteren genel bir çalışma mı yoksa spesifik bir modelin ön gösterimi olarak karşımıza çıkarılan bir konsept mi olduğunu henüz bilmiyoruz. Fakat ipucu görselinde logonun da yer aldığı bölümün kapalı bir panel şeklinde karşımıza çıkması yüzde 100 elektrikli bir model fikrini aklımıza getiriyor.



    Hatırlanacak olursa Toyota, geçtiğimiz yıl Avrupa pazarı için RAV4 boyutlarında bir elektrikli SUV'un onayını vermişti. Söz konusu modelin, şirketin e-TNGA isimli elektrikli araç platformu üzerine yükselecek ilk model olacağı açıklanmıştı. Dolayısıyla 17 Mart'ta tamamen elektrikli bir SUV modelin ön gösterimi olan bir konsept çalışmasıyla karşılaşabiliriz.



    Ayrıca Bkz.Yeni Hyundai Kona N'in gövde tasarımı ortaya çıktı



    Öte yandan Toyota, ipucu paylaşımında X Prologue için "sırada ne olduğunun küçük bir ön gösterimi" derken "küçük" kelimesini tırnak içine almış. Bu da karşımızdakinin SUV'dan ziyade daha kompakt bir model olabileceğini akıllara getiriyor. Elbette bunlar şimdilik tahminden ibaret ve gerçeği önümüzdeki hafta öğreneceğiz.



    Toyota, önümüzdeki süreçte Subaru ile birlikte geliştirdiği e-TNGA platformunu kullanan altı elektrikli araç planlıyor. Söz konusu modüler platform farklı uzunluk ve aks mesafesine, bir veya iki motor opsiyonuna ve farklı batarya kapasitelerine uyum sağlayacak şekilde tasarlandı. 




    Kaynak:https://newsroom.toyota.eu/x-prologue--a-small-preview-of-whats-next/







  • Hayır en son yayınlanan 74 sayfalık bir makale var pil için maden çıkarıp pil üretmek petrol çıkarıp işlemekten katlarca çevreyi daha az kirlettiği ortaya çıktı aynı zamanda elektrik üretimi bakımından gitgide çevreci yöntemlere geçiliyor aynı zamanda pil üretimi için gerekli malzemeler 2012 den beri yarı yarıya azaldı ve azalmaya devam etmekte çünkü yatırım arttı. Hadi Toyotanın çok sevdiği Hidrojeni ele alalım hidrojenin üretiminde elektrik yarı yarıya çöpe gidiyor araç içinde çevrime girince yine arı yarıya verim kaybı oluyor bu mu çevreci? Aynı zamanda Hidrojenli arabalarda en az 5-20 kWh batarya kullanmak zorunda Hidrojenden elde ettiği elektriği hemen kullanamıyor. Kısacası hem hidrojen üreteceğim hem Fuel Cell üreteceğiz hem de Batarya üretmeye devam edeceğiz...
  • Sığ bakış açısından çıktıklarına sevidim...

  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt
    Adamlar cevreci arabalarda hibrit ile öncülük yapan firma.. Ayrica elektrikli araclar her ne kadar cevre dostu oldugu dusunulse de, elektrikli araclarin bataryalari/ batarya uretimi cevre icin buyuk bir sorun.

    interestingengineering.com
    Are Electric Vehicles Worse for the Environment than Combustion Engines?
    https://interestingengineering.com/are-electric-vehicles-actually-worse-for-the-environment-than-combustion-engines




  • mck94 kullanıcısına yanıt
    "Emir Tunçyürek" youtube kanalında bunun hakkında video var bakabilirsiniz,uzun zamanda elektrikli arabalar daha az enerji harcıyor.
  • mck94 kullanıcısına yanıt
    Hayır en son yayınlanan 74 sayfalık bir makale var pil için maden çıkarıp pil üretmek petrol çıkarıp işlemekten katlarca çevreyi daha az kirlettiği ortaya çıktı aynı zamanda elektrik üretimi bakımından gitgide çevreci yöntemlere geçiliyor aynı zamanda pil üretimi için gerekli malzemeler 2012 den beri yarı yarıya azaldı ve azalmaya devam etmekte çünkü yatırım arttı. Hadi Toyotanın çok sevdiği Hidrojeni ele alalım hidrojenin üretiminde elektrik yarı yarıya çöpe gidiyor araç içinde çevrime girince yine arı yarıya verim kaybı oluyor bu mu çevreci? Aynı zamanda Hidrojenli arabalarda en az 5-20 kWh batarya kullanmak zorunda Hidrojenden elde ettiği elektriği hemen kullanamıyor. Kısacası hem hidrojen üreteceğim hem Fuel Cell üreteceğiz hem de Batarya üretmeye devam edeceğiz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektrikliarabasever -- 12 Mart 2021; 16:34:41 >
  • Alama6acagiz ne ala bakaiyoruzki

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.