Şimdi Ara

OPEL ASTRA 1.3 CDTI almayı düşünüyorum.Artıları eksileri nelerdir? Tavsiyelerinizi bekliyorum (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
319
Cevap
3
Favori
437.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uA_Y_C_A

    quote:

    Orjinalden alıntı: strong84

    Astrada kullanılan süspansiyon sistemini bilen varmı



    ASTRA
    ÖN : MacPherson,
    helezonik yaylar,
    viraj denge çubuğu

    ARKA: Torsiyon çubuğu,
    Helezonik yaylar,
    Viraj denge çubuğu.

    Focus
    ÖN : MacPherson,
    helezonik yaylar,
    viraj denge çubuğu

    Arka: Çok kollu,
    Helezonik yaylar,
    Viraj denge çubuğu.



    Teşekkürler astraya torsiyon çubuğu hiç yakışmadı




  • kardeş bide siz çorlu inana geli 15000 bakımınada görü dün oradaydım inanın 330 ytl kesiyorlar bileti
  • 2008 model astra cdti enjoy kullanıcısı olarak sizlere hikayemi anlatmak istiyorum.
    Araç bayiden alındıgı gün lastik patladı, lastikçiye gittim. Lastikler 50 hava çıktı evet 50 hava. Aradan bir kaç gün geçti ve 3200 devir civarında aracın aşırı zırıltı yaptığını tesbit ettim servise gittim bulamadılar, tekrar gittim gene bulamadılar, iki defa daha gittim bulamamaya devam ettiler. kapı pencereleri akıcı bir şekilde açılmıyor. Tutukluk yapıyor. Şoför kapısı gıcırdıyor. Daha sonra kontağı kapatınca araba zırlamaya başladı e onuda bulamadılar. Kendim yerini gösterdim değiştirdiler. 3200 devirdeki zırıltıyı tamir edemeyince sikayetvar a yazdım arac gene servise cagrıldı. Götürdüm sanzıman dahil her yeri sökülmüş. Hatta siz bunu münkün değil tam toplıyamassınız dedim. Sorun bulundu. Volan denilen zımbırtı da fabrikasyon üretim hatası. Bu arada direksiyon titremeye başladı. Klasik opel direksiyon kutusu prooblemi. Henüz kabul ettiremedim servise. İki hafta önce aracıma arkadan çarptılar. Kaportada hiç bir vuruk yok. Arka tampon zarar gördü. Ön sol tekerlek tçarpmanın etkisiyle taşa çarptı. Arka tampon değişti. Şimdi araç yolda giderken taş varmış gibi çıt çıt ses yapıyor, direksiyon dehşet titriyor, asfalt üzerindeki küçük bir kabarıklıkda bile direksiyon hidrolik değilmiş ve boşluk varmış gibi titriyor. bu arada jant, akis bilyesi, abs değişti. sorun hala devam. kışın yağışlı havada arka stoplar nem aldı. Bagaj kapağı yolda langırdıyor ve sıkı durun bu sorun çözülemiyormuş bunu servisden öğrendim. bu akşamda motorun sesi değişmeye başladı. eski ford dizel minibüsümüz vardı onun sesine dönmeye başladı. Sonuç ne marka araç alırsınız bilemem ama opel astra dizel bence parasını haketmiyor. ha lütfen kimse senin aracın böyle çıkmış geyiğine girmesin bir çok astra dizelde bunu gördüm ikisi arkadaşım.Servise gelince zamanla iyi niyetli olmaya başlıyorlar ama nasıl desem adım hıdır elimden gelen budur gibi bir durum var bence ve bunun çözümü bence opel özel kaliteli servislerle bi anlaşma yapmalı bence yoksa bu servislerin hizmetsizlik sorunları devam edecek.




  • selam bende 2008 model Asrta 1.3 CDTI COMO bir araç var...aracımda ilave olarak cruise control AFL Lİ BİS-XENON farlar ,deri koltukPanoramik sunroof park ve yağmur sensörleri, 18 inç irmscher jantlar var aracımda OPC line spor paketide mevcut..ben astra yı beğendiğim için özel siparişle aldım(turkıyede eklenen bir donanımım yok kısaca)..bildiğim kadarıyla aldığım ekstra paket donanımlarla manuel klasmanında en dolu astra..Aracım 42.000 km de ...bayaa da kullandığımı düşünüyorum...

    aracın özellikleri =

    kesinlikle sınıf üstü malzeme kalitesi ve konfora sahip ..iklim kontrollü auto klima ve Hella marka xenon kullanılıyor..direksiyon yönüne göre çok iyi tepki alan farlar sınıfının en iyisi..
    araçta 2 adet hafızalı yol bilgisayarı kullanılıyor...araçtaki park sensörü isteğe göre manuel kapatılabiliyor..yağmur sensörü de benim tabirimle çok çıldırtmadan etkin çalışıyor..silecek kalitesi ise malesef vasat...
    6 ileri vites aracın yakıt harcamasını olumlu etkilemiş...ancak düşük devirlerde araç oldukça isteksiz...
    panoramik sunroof oldukça rahat bir yolculuk sunuyor...araçta kullanılan sineklik hem arkada yolcuk yapanları istenmeyen süprizlerden koruyor hemde cam temizleme işlemi sonrası suyun araca girmesini engelliyor...
    MP3 ve AUX a uydub CD40 ses sistemi kullanılıyor...hoparlörler blaupunkt
    aracın güvenlik donanımları (hava yastığı ve fren mesafesi bazında) yeterli buluyorum...
    araçta kullanılan deri kaplamalar extra konfor sunuyor...7 kademeli elektronik klima da oldulça başarılı..ısıtmada yada soğutmada Auto modunda devir kaybını çok yaşatmadan kullanım imkanı sunuyor..

    benim tespit ettiğim eksiler

    -araçta ESP ve IDS sadece easytronic bitesle sunuluyor...aracın viraj performansından memnunum ancak pratikte zaaf olarak göze çarpıyor..
    -hızlanma araçta performans bekleyenleri tatmin etmeyecektir..ancak performans bekleyen arkadaşlara aracımın turbo benzinli versiyonunu yada illa dizel kullanıcaksa 1.9 CDTI tavsiye ederim..1.3 dizel araçtan daha fazlasını beklemek zaten komik olucaktır...
    - araç gayet rahat son hızda 210 -220 görebilmektedir..Coralla 1.6 Auris D-4D Volvo c-30 1.6D modellerini defalarca son hızda malup etmiş bir insanım..

    araç punto veya auristen çok daha spor görünümlü ve kalitelidir...Benim kardeşim D-4D Auris sahibi ...araçta xenon sunroof ve deri sunulmuyor...buna karşın ESP VE 2 farklı digital klima bulunuyor...




  • 210-220 nasıl görüyor ya bende aynı aracı kullanıyorum 190 ı geçemiyorum
  • ustam bu konuda birşey diyemem sana şimdi ne desem aracını bilmiyorum...ancak ben işim gereği 3 tane kullanma fırsatı buldum bu araçlardan...muhtemelen ya araca ivme kazandırmaya çalıştığın arazi kısadır bu hıza çıkmaya yada motor veya devirle ilgilidir...forumda yeniyim kimin nası araç kullandığını bilmediğimden yada aracı hakkında bilgim olmadığından kesin bir şey söyleyemem ancak benm kendi 1.3 CDTI aracımla yandaki Corolladan ve aracın kendi içerisinden İzmir-Çeşme otobanında giderken 210 km/s hıza ulaştığım görüntüler var..Bu konuyu yetkili servis daha iyi açıklar heralde
  • peki bişey soracağım aracın maksimum hızını görmek için her viteste tam devir çevirip vitesi öyle mi büyütmek gerekiyor?
  • ustam benim bildiğim kadarıyla aracı devirli kullanman gerekıyor...
  • Yanlış bilgi vermişler bende cosmo araç var ve perde havayastığıda var...
    quote:

    Orjinalden alıntı: LTBA_36R

    arkadaşlar daha öncede bi yerde yazmıştım ama tekrar yazayım opel bayisine gittiğimde cosmo versiyonlarda bile perdehava yaztıklarının olmadığını gördüm ve bayi bu yıl cosmolarda 4 havayastığı var dediler bu nasıl iş
  • Kağıt üstünde son hız 172 olarak geçiyor, gazın dibini bulduğumda ancak bu hıza ulaşabildim şimdiye kadar, ancak yol eğimli olduğunda bu hızı üstüne geçme imkanı olabiliyor.
  • bence 1.3 yetersiz falan değil yakıttan cimrilik yapmadıktan sonra gazı kökleyince yeterli performansı alıyorsunuz 2000 devirden sonra turbo devreye giriyor zaten ve gayet rahat bi şekilde zorlanmadan 160-170leri buluyor ancak sunu soyleyebılırım öle otobanda falan kimseyle hız yarışına giremessiniz sonuçta araç ekonomik ve 1,3 ve vergisi duşuk amacı bu, ben en fazla max 180 falan gördüm düz yolda rampa aşagı olarak da arabada 2 kişi vardı en fazla 210 yaptık (aydın izmir otobanı tünel cıkışında) daha gidermiydi bilmiyorum rampa bitmişti ama kısaca amacına hizmet eden bir araç..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hypersomniac -- 10 Haziran 2009; 3:36:28 >
  • Antalya dönüşünde bende Aydın otobanında deniycem, 240 ibre var, boşa olmadığı görmem lazım, hiç değilse 200 geçmek gerek
  • konu bayağı eski ama yinede fikrimi yazmak istiyorum

    daha önce hiç astra kullanmamıştım ve 1.3 motorun yetersiz olacağını düşünüyordum , ta ki bugün kullanana dek , araç 1. viteste çok isteksiz ve çok yumuşak kalıyor ama 2.ve 3. viteste gaza şöyle biraz yüklenince koltğunuza yapışıyorsunuz. yakıt tüketimi de çok iyi . almak isteyen arkadaslara kesinlikle tavsiye ederim .
  • 26-27 mil. param var ve dizel bi araç almak istiyorum astra 1,3 cdti mı yoksa yeni kasa corsa 1,3 mü alayım performans açısından eski bir korsa sürücüsü olarak astraya nazaran daha iyi olacagını tahmin ediyorum 2. el olarak alacagım sizin görüşleriniz neler arkadaşlar
  • arkadaşlar.. benim fikrim şöyle...
    1.3 alırsan eğer hemen kar'a başlıyorsun..
    mesela mtv oranında 1.3 mtv toplamı yıllık: 393 TL.
    1.6 mtv toplamı yıllık: 628 TL. önce buradan başlayalım. sadece vergide arada bu kadar fark var. zaten 1.3 arabadan ne beklediğimiz mühim olan değilmi...biz zaten böyle bir araba alıyorsak ilk aklımızdaki..az maliyetli olmasıdır...uygun vergi-uygun yakıt..en azından yılda 2 sefer MTV ödemeye gittigimizde benim gibi keşke 1.3 alsaydım...her benzin istasyonuna gittiginde keşke 1.3 alsaydım.her uzun yola çıkşında keşke 1.3 alsaydım.. dememek için ne yapıyoruz...kesemizi düşünüp ona göre hareket ediyoruz bence...

    tabi.. birde araba lacaklara tavsiyem.....sunroof da olsun olmuşken.....aynı marka-model arabanın full ve en alt modeli insana o kadar değişik geliyorki..anlatamam....
    ...
    iyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawyer23

    Bence iyi bir seçim olur. Ben mart ayında aldım, herkes gibi 1.3 motoru duyunca şüpheli bakıyosunuz, ama 200 Nm tork olduğunu öğrenince ve test sürüşü yapınca rahatlıyosunuz. Zaten arabama binen herkes bu 1.6 değil mi şeklinde soruyolar.Performansına şaşırıyolar.17000km deyim, herhangi bir sıkıntı yaşamadım.
    Artılar
    - 1750 devri geçtikten sonra müthiş bir torkla ivmeleniyorsunuz. Sırtınız koltuğa yapışıyo.
    - Hem dış hem de iç tasarım harika, işçilik mükemmel, kaliteyi hissediyosunuz.
    - Ses sistemi ve MP3 çalar başarılı
    - Yakıt tüketimi harika, sabit 90-100 km/h süratle gittiğinizde, 4-4,5 lt yakıyo. Şehiriçi ise 6-6,5 lt
    - İçeri fazla ses almıyor.
    - Maksimum 185 km/h yapabildim.O da bence gayet yeterli.
    - 15000 bakımını geçtiğimiz hafta yaptırdım, carbon clean de yaptırmama rağmen 330 YTL civarı ödedim. Normalde 270-280 civarı. Aslına bence fazla ama bu dizel olduğundan kaynaklanmıyor. Benzinlisi de 20 YTL daha ucuz. Yani dizelin bakımlarının pahalı olduğu iddiaları yanlış.Genelde bakımların pahalı olduğunu söylemek daha doğru.
    Eksiler
    - İlk kalkışta ağır kalıyor.Ayrıca 1750 devrin altında araba çok cansız.Ama bu çok da can sıkmıyor.
    - Eğer fazla sayıda eşya koyma gözü istiyorsanız, bu konuda astra zayıf. Geniş bir torpido gözü ve kapı cepleri var, ama başk yer yok.
    - Direksiyon tabiki hidrolik ama ben daha önce EPS'li corsa kullandığım için bu bana biraz ağır geliyo.

    Ayrıca ben cruise control taktırdım 135 ytl fark verdim.hiçbir şey değil bence verdiği konforun yanında.
    Aklıma ilk gelen bunlar. Başka sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım



    Birşey sorcam maksimum 185 yapabildim dediniz yani siz yolu buluptamı daha fazla yapamadınız yada en son onumu yapıyor ? kadran 240 sanırım . ?




  • 115 ps benzinli ile 200 km/h hızı rahat görebiliriz ozaman
    ne dersiniz?
  • 1.3 astra dizel var 4 yıllık 87000 km de, 75 000 km de lastikleri değiştim. onu saymazsak servis giderleri de hariç 100 tl masrafı olmamıştır. onun da belli bir kısmı ampul değişimidir. aracın yakışı çok cimridir. uzun kmler ortalaması ki yaklaşık 60-70000 km 5.7 lt /100 kmdir.
    araç hızını aldı mı tutamazsınız. 200 e çok rahat çıkar, 210 çok geçtiğim oldu ist - edirne otoyolunda.
    bence tek eksiği kalkışta çok hantal tuning ile çözmeye çalışacaz bakalım artık.
    yani demem o ki, mak 180 190 yapan araçlarda bi problem vardır. o km leri çok çok rahat yapıyor, 200 dan sonra çok çok zor hızlanıyor :)
  • 1.3 CDTİ kullanıcıları biraz yardım ederse sevinirim ...

    elimizdeki meblaga göre 2006 model 1.3 CDTI Enjoy manuel vites bir opel almak istiyorum

    genellikle sehir ici kullanım olucak acıkcası gunde maksimum 60-80 km civarı biryol yapıcam senede belki 4-5 defada 800km civari gitgel bir kullanım olucak.

    bu kasalar sizce sorunsuzmudur ? benim icin konfor ve yakıt tuketimi ön planda geliyor. aldıgım 2006 model için sorunsuz rahat bir kullanım istiyorum. sizce almalıyım yoksa ona yakın fiyatlarda baska önerebileceginiz şeyler olabilirmi ?

    birde örnegin 2006 model dusuk km bir arac mı yoksa daha üst bir modelde yuksek km mi ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CuLtist

    1.3 CDTİ kullanıcıları biraz yardım ederse sevinirim ...

    elimizdeki meblaga göre 2006 model 1.3 CDTI Enjoy manuel vites bir opel almak istiyorum

    genellikle sehir ici kullanım olucak acıkcası gunde maksimum 60-80 km civarı biryol yapıcam senede belki 4-5 defada 800km civari gitgel bir kullanım olucak.

    bu kasalar sizce sorunsuzmudur ? benim icin konfor ve yakıt tuketimi ön planda geliyor. aldıgım 2006 model için sorunsuz rahat bir kullanım istiyorum. sizce almalıyım yoksa ona yakın fiyatlarda baska önerebileceginiz şeyler olabilirmi ?

    birde örnegin 2006 model dusuk km bir arac mı yoksa daha üst bir modelde yuksek km mi ...



    Almanızı tavsiye ederim
    Şu an Abimde '06 Astra 1.3 CDTi var
    51bin kmde daha garantisi dahilinde değişenler(Marş motoru, Silecek motoru) harici problem çıkarmadı veya herhangi bir sebepten dolayı servise gitmedi..
    Kullanımdan kullanıma fark olduğu için bu motorların imajı biraz kötü

    Fakat düşük km li modellerde kullanıcısı kötü kullansa bile fazla bir deformasyon olmayacağı için düşük km'li bir model almanıozda yarar var

    Abimin Astrasıyla yaklaşık Bin km yaptım (600 şehir dışı)
    Sınıfının en sessizi denebilir(içten gürültü). Corolla(2007) kullanan bir arkadaşım bindiğinde sessizliğine çok şaşırmıştı.
    Fakat yol tutuşu güçlendirmek için sertleştirilmiş süspansyonlar konforu kötü etkiliyor
    Bu kötü yanlış anlaşılmasın. (Ben ancak başka bir arabayı(Corolla) kullanınca farkettim)
    Direksyonu Elektronik destekli olmayan modellerde yüksek hızlarda daha stabil olması için biraz sert bırakılmış
    (Bunuda başka bir araç kullanınca anlıyorsunuz)

    1.3 motoru gerçekten çok az yakıyor uzun yolda 5.0lt'yi gördüm (480 km)

    Sonuç olarak temiz bir araç bulursanız 1.3 CDTi Astra sizi üzmez
    Paranızı sokağa atmazsınız


    Saygılar




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.