Şimdi Ara

opel astra 1.3cdti easytronic siyah essentia (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
27.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bloodymoon1907


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    bloody, yanlış anlamışsın, ümit arkadaş benzinli KAT KAT daha performanslı demiş, ben ise kat kat bir

    performans fazlalığı yok dedim, tamam tabiki kalkışda , son hızda ve genel olarak iyi olabilir ama ara

    hızlanma ve yokuşda dizel daha iyi, nedeni son ikisinde tork önemli ve dizelde tork 200 ps....

    Umarım ne demek istediğimi anltabilmişimdir.

    Saygılar...




    YOO gayette dogru söylüyorsun... kesinlikle katılıyorum, max hızda benzinli daha iyi, ama hızlanmalarda dedigin gibi olabilir lafım yok



    Aha gorele gelmiş, gene dizel takıntısıyla bir yığın sallamış yok benzinli kadar iyi gidermiş de yok değerini kaybetmezmiş, bakımları ucuzmuş, 100.000 de 10 milyar karı varmış dizel benzinli farkı 2 milyarmış. Yok artık hayranlığını anlarım da bu kadarı biraz uçmak oluyor opel fiyat listesi orada duruyor işte, açıp bakarsınız ne kadar fiyat farkı var, o fiyat farkıyla benzinli de hangi donanım seviyesi alınıyor dizel almak için neye biniliyor.
    2. el fiyatları için de bir yığın site var, şöyle 80-90 bin yapmış dizellerin fiyatları kaça düşmüş onu da görürsünüz. daha olmadı çok meraklısı varsa bir opel bayine elinizde 3 yıllık 1.3 dizel olduğunu 100.000 ne geldiğinizi söyler fiyatını duyarsınız biter.
    Hızlanma, ara hızlanma için de görelenin çok sevdiği testleri aşağıya yapıştırıyorum aslında oturup çeviriyordum ama sonra inanmayacağını düşündüm aynen basıyorum, hoş neyi ne olduğunu kendi de gayet iyi biliyor ama illa millete de eşek ölüsü aldırma sevdası var, o nedenle çok üstelememek lazım.
    3 tane test var 1.si 1.3 dizel motorun fordun ve golfün 90 beygirlik dizelleriyle karşılaştırması öbürleri benzinliler, zaten hemen anlaşılıyor, eğer anlamadığınız bir terim olursa sorabilirsiniz.
    Aslında test mest hikaye gidip kendiniz bir bayide dizel ile benzinliyi arka arkaya deneyin. hatta bununla da yetinmeyin bir gününüzü bu işe ayırıp gidip renault'un ford'un ve toyotanında dizel ve benzinlilerini ardarda deneyin. Çoğu iyi plazada her araçların her 2 modeli de test aracı olarak bulunuyor, hatta toyota tarabya çok güzel bir seçim çünkü deneme parkuru yokuş yukarı gidiyor geliyor. O zaman dizel yokuşta muhteşem çeker sana dört, bana beş çeker konusu kafanızda nihayete erer, bir ek acaip ekonomiklik konusu kalır onu da zaten sürüp giden konu da tüketim konusunda görüyorsunuz satış fiyatları da sır değil.http://fiyatlistesi.opel.com.tr/ bu sayfada herşey ortada.

     opel astra 1.3cdti easytronic siyah essentia




    edit: Acaip ekonomi konusuna tekrar dönüyorum en alttaki testte de gördünüz ben de defalarca yazdım astra 1.6 benzinli şehirde ortalama 7.5 -8.0 lt yakıyor, dizeli de ortalama 6.5-7 litre bunu orantıya vurursak 100.000 km de dizel 6700 lt mazot yakacak, benzinde 7800 lt benzin. Eğer benzin - mazot fiyatları bu halleriyle kalırsa 6700 x 2.38 = 15.946 YTL 7800x 2.88=22.646 YTL . Aradaki fiyat farkı 6.518 ytl / 100.000 km ,
    ya sıkılıp 50.000 de satarsanız ne olacak? "3.250 lira" pekiyi liste aşağıda: 42.482 ytl dizel cosmo- 39418 ytl cosmo benzin = 3.064 lira.

    Biri lütfen bunu mantıklı bir şekilde bana anlatsın bir daha ağzımı açmayacağım. (bu arada siz 3 yılda kaç km yol yapıyorsunuz? Yılda 20 bin mi? neydi? Merak sadece , merak. 3 yıl sonra yeni astra çıkacak. Dizelin kahrını çektiniz çektiniz tam kara geçmeye başladınız ki GİTTİ ARABA. Olsun yeninin yenisinin de dizeli vardır , maksat ekonomi olsun, sar başa, baştan başlarsınız .).


    Yok listeler üzerinden acaip indirim filan diye söylem gelirse onun renault'un sayesinde verilecek çok güzel bir cevabım var .




    TESTLER
    Beschleunigung hızlanma demek, bremswg fren mesafesi, testverbrauch da testteki yakıt tüketimi.
    OK?

     opel astra 1.3cdti easytronic siyah essentia



     opel astra 1.3cdti easytronic siyah essentia



     opel astra 1.3cdti easytronic siyah essentia



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 6 Nisan 2007; 22:08:44 >




  • Allah aşkına bırak bunları, kendin gidip dizelle şöyle bir 40 km yaptın mı?

    verdiğin testlerde 1.3 cdti gayet iyi...

    Yeni Astra 1.6 i 16V (115 HP) HB Cosmo 42.398,00 YTL 2.500,00 YTL 39.898,00 YTL

    Yeni Astra 1.3 CDTi Dizel- 90 HP HB Cosmo 44.951,00 YTL 2.500,00 YTL 42.451,00 YTL

    Bak gördüğün gibi copy paste yaptı fiayt listesini, sadece 2.5 milyar indirim fark var...


    Hlede dizel için kafadan sallar şekilde::: 6.7 -7 litre /100 km demen çok komik, benzinli için ise 7.5 demişsin... benzinlinin 7.5 L/100 km yaktığı yolda dizel 5 litre yakar, emin ol, 110 YTL lik mazotla uzun yolda 1100 km yapıyorum, öyle 90 km hızla değil, 110-140 km/h arası genelde...

    adil olmak istiyorsan her ikisinde de fabrika verilerini koy:::

    Fabrika verisi dizelle:: ortalama: 4.8 L/100km, 115 pslik 1.6 ile: 6.7 Litre /100km
    şehir içi dizelle: 6.2 , 1.6 ile : 8.7 litre/100km

    bunlar fabrika verisi:::
    Bu fabrika verileri ile 10000 bin kmde 1 milyar kardasın

    Arabamdan o kadar memnunum ki Allah da bozmasın, yeteri çekişi veriyor...
    Bu fabrika verileri ile 10000 bin kmde 1 milyar kardasın....



    yılın motoru ödülü almış olan, dayanıklılığı taksicilerce 400 bin km yapılarak test edilen ( albea multijet)
    TR nin motor bazında en çok satılan ve en çok kullanılan motoru olan, bakım giderleri 1.6 benzinliden az olan, yağ değişimi 30 bin km, triger kayışı yok; bir motordan bahsediyoruz.

    Lütfen bırak dizelle le uğraşmayı, ve şu dizel düşmanlığını...

    Bizlerin hepimizin bir önceki arabazı benzinlisiydi zaten, farkı senden daha iyi biliyoruz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 7 Nisan 2007; 1:49:29 >




  • Ümit, zamanında dizel düşmanlığın olmadığı döneme ait senin açtığın topikden senin arabanın resmi::


    Depoyu tam doldurmuşsun ve ne kadar gidebileceğini gösteren menzilin yol bilgisayarı görüntüsü:::

    Yani deponu::: 50 LX 2.880===> 144 milyon doldurduğun zaman....


     opel astra 1.3cdti easytronic siyah essentia
    [/center]

    Bu da (aşağıdaki) aynı topikden arabam astra dizelin full depo sonrası tahmini menzil resmi...

    50 litre mazotX 2350==> 113 milyon...


     opel astra 1.3cdti easytronic siyah essentia




    sen 144 milyonluk benzinle::: 860 km...
    ben 113 milyonluk mazotla::: 1320 km:::
    benden 30 milyonluk daha fazla para harcıyorsun...aynı parayla ben===>
    ben 144 milyonluk mazotla::::1650 km:::


    TAM İKİ KATI RAKAMLA X2 katı:::

    ok????


    http://forum.donanimhaber.com/m_5043560/mpage_1/key_/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 7 Nisan 2007; 2:20:05 >




  • kardeş bişi sorcam benzinliyi aldın 35 e dielim dizelide aldın 40 satarkende benzinliyi satton 20 ye dizeli sattın 25 e bunun zarar neresinde bana birisi açıklasın birde arada kar ettin yakıtta cabası satarken dizel araçlar daha fazla rağbet gördüğü için satma kolaylığıda ayrıca neyse başka birsey yazmaya gerek yok sanırım. ayrıca dizel bir araçla 90 a sabitleyip bide öyle ölçmek gerek bakalım o kaç yakacak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

     opel astra 1.3cdti easytronic siyah essentia


    gorele buyur senin gittiğin yoldan ben de az önce döndüm ve sırf herkes neyin ne olduğunu görsün diye 90 km/h ile sabitleyerek TEMde 50 km yol geldim, içim bayıldı. Neymiş ASTRA 1.6 TWİNPORT'UN SABİT 90 km/h'deki BENZİN TÜKETİM ORTALAMASI: 4.9LT (BİR DAHA YAZIYORUM DÖRT NOKTA DOKUZ LİTRE )
    Bir daha dizel de dizel diye konuşup durmazsın belki. Şimdi al bir hesap makinası eline, aradaki farkın sana avantaj olarak dönebilmesi için kaç bin km dizel motor kahrı çekmen gerektiğini hesapla.
    Fotograf kötü çünkü cep telefonu ile 90 la giderken gece çekimi ancak bu kadar kalitede çıktı , haftaya da hızımı 70'e sabitleyip geleceğim, sizce ortalama ne olacak
    ( ben zaten kaç olduğunu biliyorum, siz de görmek istersiniz diye).


    Karar verdim ben de bu fotografı astra 1.3 dizel içeren tüm konulara yapıştırıyorum, kusura bakmayın artık.





  • Ben dizele karşı değilim astra gibi bir araca gidip de 1.3 lt dizel gibi bir motor konulmasına karşıyım, corsada o 1.3 dizel çok başarılı ve uyumlu çalışıyordu , ama opel her zaman ki gibi kolaycılığına kaçarak ufacık bir silndir hacimli ama aşırı beslemeli bir motoru bize itekledi, bir tam 1.7 cdti 120 -140 beygir civarı ve doğru düzgün bir donanım seviyesiyle satışa çıkarılacağını beklerken adamlar tamamen piyasadan yok ettiler. Şu anda almanyada 1.7 cdti satılıyor , neden getirmiyorsun?1.9 lt liğini niye hiç göremedik? efendim dizel ekonomi amaçlı kimse almaz , sen getir ben alacağım belki kardeşim ekonomi değil performanslı bir motor istiyorum isteklerime de mi sen yön vereceksin. Siparişle getir.!
    Aynı 1.8 lt benzinli motorunda olduğu gibi, astrayı alırken bir ton pazarlıktan sonra tam geldi gelecek derken bir de baktı ki 1.8 ortadan yok oluvermiş. Fiyatını da hala çok iyi hatırlıyorum 2004 haziranın da 1.8 lt benzinli HB model 42 milyara listelerdeydi. Aman bir tane 2 tane sipariş listesine ekleyin filan dediğimzde müsteri isteğiyle araba ithal etmiyoruz gibi en gerzek laflardan birini etmişlerdi. Daha o gün opel tr nin ne halt olduğu ortaya çıkmıştı ama gene de gidip astrayı aldım. Adamların daha internet siteleri doğru düzgün çalışamıyor , yani daha kapıya yaklaşırken aksaklığı başlıyor
    Bana sorarsanız, ki muhtemelen sormazsınız , astra 1.3 dizel almaktansa corsa 1.3 alın derim, söyle açıklayayım ( herşey veri ve hesaba dayanmalı kafadan sallama yok ) Yeni corsanın ağırlığı 1145 kilo böl 90 = 12.72, yeni astra 1250 kilo böl 90 beygir = 13,88. Arada % 10 gibi bir fark var , tabi astra daha lüks , paramız az ama lüksümüzden vazgeçmeyiz , e o zaman kendinize ve daha sonra astra alacaklara bir iyilik yapın benzinlisini alın, belki opel bu sayede astraya daha düzgün dizel motorizasyon seçenekleri sunmaya karar verir.

    Avrupadaki seçenekleri aşağıya iliştiriyorum takdiri sizin artık:


    1.4 TWINPORT ECOTEC®, 55 kW (75 PS)
    Tüketim ortalama (l/100km): 6.1
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 146

    1.4 TWINPORT ECOTEC®, 66 kW (90 PS) *125 /4000 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 5.9-6.1
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 142-146


    1.6 TWINPORT ECOTEC®, 77 kW (105 PS) *150 /3900 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 6.4-6.7
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 154-161

    1.6 ECOTEC®, 85 kW (115 PS) *155 /4000 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 6.3-6.6
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 151-158

    1.6 Turbo ECOTEC®, 132 kW (180 PS) *230 /1980–5500 Nm/min-1
    Kraftstoffverbrauch, kombiniert (l/100km): 7.7
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 185

    1.8 ECOTEC®, 103 kW (140 PS) *175 /3800 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 7.3-7.8
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 175-187

    2.0 Turbo ECOTEC®, 147 kW (200 PS) *262 /4200 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 9.3-9.4
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 223-226


    2.0 Turbo ECOTEC®, 177 kW (240 PS) *320 /2400 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 9.2
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 221


    1.3 CDTI ECOTEC®, 66 kW (90 PS) Dieselpartikelfilter 200 /1750–2500 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 4.8-5.0
    CO2-Emisyonu, kombine(g/km): 130-135

    1.7 CDTI ECOTEC® 81 kW (110 PS) Dieselpartikelfilter 260/2300 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 5.2-5.4
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 140-146

    1.7 CDTI ECOTEC® 92 kW (125 PS) Dieselpartikelfilter 280/2300 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 5.4-5.5
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 146-149

    1.9 CDTI ECOTEC® 74 kW (100 PS) Dieselpartikelfilter 260 /1750–2500 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 5.8-5.9
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 157-159

    1.9 CDTI ECOTEC® 88 kW (120 PS) Dieselpartikelfilter 280 /2000–2750 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 5.8-7.0
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 157-189

    1.9 CDTI ECOTEC® 110 kW (150 PS) Dieselpartikelfilter 320 /2000–2750 Nm/min-1
    Tüketim ortalama (l/100km): 5.8-5.9
    CO2-Emisyonu, kombine (g/km): 157-159




  • Umit bey...

    ben Astra 1.3 CDTI Cosmo - Focus TDI GHIA arasında kararsızım.

    seninde işaret ettğin gibi Astra nın performansıznden çok endişe ediyorum.focus ise confor olarak eksik mesela yol bilgisayarı bile yok...?

    sen ne düşünüyorsun buna rahmen Astara alınır mı?
  • dizel 2000 devrin altında çok hantal ama ondan sonra koltuğa yapışma hisssi veriyor.o yüzden kullanımı hoşuma gittti.ayrıca 1.3 dizelin 1.6 benzinliden az yakacağı kesin.hele 2.5 milyarlık fark varken dizel almak en mantıklısı görülüyor.
  • Yani ümit o kadar mantık hataların var ki?

    Astra dizele bu ne düşmanlık böyle?

    Beygir/kilo olayına girmişsin, corolla önermişsin ama astra cdti dizel düşmanlığın corolla dizelin 1300 kg olduğunu sana unutturmuş...1300 kg ile yap bir de hesabını...

    AStra 1.3 cdti den çok memnunum, motoru bana yetiyor, sürüş özellikleri ise testlerle sabit...

    demişsin ki opel 1.7 dizeli niye getirmiyor. 1.7 cdti 110 ve 125 ps almanyada 10 gündür satışda, daha yeni...

    sana sormazlarmı? zamanında niye 1.7 cdti 100 ps 240 tork arabayı almadın? Astra çıktığında sen arabanı aldığında bu motor var dı? Niye almadın? senin 105 pslik 150 torkluk arabandan daha performanslı,niye almadın? Şimdi diyorsun getirse alırım diye?

    Niye almadığını söyliyim.
    sen araba aldığında 105 splik fulla astra 40 milyarken, 1.7 cdti hem de enjoy donannım astra 45 milyar olduğu için almadın? Yani şimdi yaptığın alırdık demen hiç samimi değil?







    1.3 cdti, 2005 yılın motoru? Hiç sürdün mü? 40 km yaptın mı?
    yılın motoru ödülü almış olan, dayanıklılığı taksicilerce 400 bin km yapılarak test edilen ( albea multijet)
    TR nin motor bazında en çok satılan ve en çok kullanılan motoru olan, bakım giderleri 1.6 benzinliden az olan, yağ değişimi 30 bin km, triger kayışı yok; bir motordan bahsediyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 7 Nisan 2007; 13:31:24 >




  • Özellikle şehir içinde dizel iyidir, az yakar ve yüksek viteste iken trafiğin yavaşlaması halinde vites küçültmeye gerek yoktur. Satışta da dizel daha çok para ediyor. Kısacası sadece ekonomi isteyenler için yeni nesil dizel motor bire bir, fakat Corsa cdti kullanıcısı olarak Ümit arkadaşıma hak vermiyor değilim. 1.3 cdti motor veya 1.4 d-4d motor nasıl oluyorda 1300 kg'lık arabayı hareketli kılıyor. Bunun ilerleyen yıllarda motora zararı olmaz mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Yani ümit o kadar mantık hataların var ki?

    Astra dizele bu ne düşmanlık böyle?

    Beygir/kilo olayına girmişsin, corolla önermişsin ama astra cdti dizel düşmanlığın corolla dizelin 1300 kg olduğunu sana unutturmuş...1300 kg ile yap bir de hesabını...

    AStra 1.3 cdti den çok memnunum, motoru bana yetiyor, sürüş özellikleri ise testlerle sabit...

    demişsin ki opel 1.7 dizeli niye getirmiyor. 1.7 cdti 110 ve 125 ps almanyada 10 gündür satışda, daha yeni...

    sana sormazlarmı? zamanında niye 1.7 cdti 100 ps 240 tork arabayı almadın? Astra çıktığında sen arabanı aldığında bu motor var dı? Niye almadın? senin 105 pslik 150 torkluk arabandan daha performanslı,niye almadın? Şimdi diyorsun getirse alırım diye?

    Niye almadığını söyliyim.
    sen araba aldığında 105 splik fulla astra 40 milyarken, 1.7 cdti hem de enjoy donannım astra 45 milyar olduğu için almadın? Yani şimdi yaptığın alırdık demen hiç samimi değil?







    1.3 cdti, 2005 yılın motoru? Hiç sürdün mü? 40 km yaptın mı?
    yılın motoru ödülü almış olan, dayanıklılığı taksicilerce 400 bin km yapılarak test edilen ( albea multijet)
    TR nin motor bazında en çok satılan ve en çok kullanılan motoru olan, bakım giderleri 1.6 benzinliden az olan, yağ değişimi 30 bin km, triger kayışı yok; bir motordan bahsediyoruz.





    Dostum bu forumun hiçbir yerinde corollanın dizelini önerdiğimi hatırlamıyorum, belki toyotanın dizelini de deneyin ne olduğunu görün gibi bir ifadeden böyle birşey çıkarmışsındır.
    1.7'yi almadım çünkü o zamanlar motor vardı ama opel o motorla beraber ESP donanımını vermiyordu, ve benim için bu bir prensip bir daha güvenlik sistemi eksik hele ki diğer yerlerde satılırken bizim ülkemizdeki eksik bir markanın aracına binmeyi düşünmüyorum. Yıllarca renault kullandıktan sonra bir daha kapısını açmamak üzere terk etmem bu şekilde oldu ve renault ve Fransız ırkıyla ilgili birşey duymak görmek istemiyorum artık.
    Bunun yanısıra o 1.7 dizel motor GM 'un isuzu ile ortalaşa ürettikleri bir motordu ve performansı 1.3 ten çok da parlak değildi. o motor benzinliden de daha performanslı değildi , performanslı olan dizel nedir diye sorarsan senin düşüncelerine ve kıstasların içinde en uygun olanı KİA'nın 1.6 dizeli, fordun peugeotla ortaklaşa ürettikleri de değil. İnanmıyorsan bir cerato dizel sahibinden rica et ve o aracı da test et. Eğer bana(kendime) göre ne istiyorsun dersen ben astra HB 1.9 dizeli isterim geçen yıl Avrupada zafira'nın 1.9 cdtisini kullanmıştım, canım inmek ve Türkiyeye dönmek bir türlü istemedi. Dizel dediğin öyle birşey oluyor yada 320 d nin üstündeki gibi veya A3'ün üstündeki gibi birşey, ben öyle anlıyorum, O yüzden de anlaşamıyoruz. Hem 307 HDi hem de Corsa Cdti kullandım ne olduğunu iyi biliyorum, hatta hepsi böyle mi diye gidip o çoook övülen corolla'nın dizelini test sürüşünü de yaptım. Her yeni araç deneyişimde eve arabama daha bir bağlanmış ve sevgi dolu olarak dönüyorum.
    Bu arada kullandığın dizeli eleştiriyorum diye yazdıklarımı iyi okumadan yorum yapıyorsun artık , bana kalkıp da taksicileri ve aptal araçlarını örnek gösterme.




  • Yakıt tüketimlerini yanlış yazmışsınız.

    Dizel 6,5 litre tükettiği yolda, benzinli en az 9 litre yakar.
    Ki opel tüketim değeri olarak 6,2 litre dizel, 8,8 litre benzinli demiş.
    Sizin sözünü ettiğiniz 7,5-8,0 litrelik tüketim yol ve trafik şarlarına göre doğru olabilir.
    Ancak aynı yol koşullarında, dizel 5,5 litre civarında yakacaktır.

    Yani 5,5 litre dizel, 7,8 litre benzin şeklinde yeniden hesaplamanız gerekir.
    Dolayısıyla 1200 litre x 2,38 YTL/litre = 2850 YTL ilave bir tasarruf olacaktır. (100000 kmde, 9370 YTL yakıttan dolayı tasarruf olur).
    Dizel mi ucuza geliyor benzinli mi bu konuda yorum yapmıyorum.
    Söylediğim yalnızca tüketim değerlerinin yanlış hesaplandığı....

    arz ederim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit


    ....... Acaip ekonomi konusuna tekrar dönüyorum en alttaki testte de gördünüz ben de defalarca yazdım astra 1.6 benzinli şehirde ortalama 7.5 -8.0 lt yakıyor, dizeli de ortalama 6.5-7 litre bunu orantıya vurursak 100.000 km de dizel 6700 lt mazot yakacak, benzinde 7800 lt benzin. Eğer benzin - mazot fiyatları bu halleriyle kalırsa 6700 x 2.38 = 15.946 YTL 7800x 2.88=22.646 YTL . Aradaki fiyat farkı 6.518 ytl / 100.000 km ,
    ya sıkılıp 50.000 de satarsanız ne olacak? "3.250 lira" pekiyi liste aşağıda: 42.482 ytl dizel cosmo- 39418 ytl cosmo benzin = 3.064 lira.

    Biri lütfen bunu mantıklı bir şekilde bana anlatsın bir daha ağzımı açmayacağım. (bu arada siz 3 yılda kaç km yol yapıyorsunuz? Yılda 20 bin mi? neydi? Merak sadece , merak. 3 yıl sonra yeni astra çıkacak. Dizelin kahrını çektiniz çektiniz tam kara geçmeye başladınız ki GİTTİ ARABA. Olsun yeninin yenisinin de dizeli vardır , maksat ekonomi olsun, sar başa, baştan başlarsınız .).






  • quote:

    Orjinalden alıntı: aibu

    Umit bey...

    ben Astra 1.3 CDTI Cosmo - Focus TDI GHIA arasında kararsızım.

    seninde işaret ettğin gibi Astra nın performansıznden çok endişe ediyorum.focus ise confor olarak eksik mesela yol bilgisayarı bile yok...?

    sen ne düşünüyorsun buna rahmen Astara alınır mı?



    Hatırı sayılır bir Koç grubu indirm hakkım olmasına rağmen sayısız kere incelemeye gitmişimdir, bir türlü Focusun o gerilemiş kalitesine alışamadım , biliyorum dizelinin performansı bir çok kişiyi cezbediyor ancak içi kalitesi gerçekten Astranın gerisinde , her tarafında sert kalitesiz plastik ürünler kullanıldığı içinde çok hızlı bir şekilde deforme olup araç yaşlanmış bir görüntüye , iç mekanda bir sürü tıkırtıya neden oluyor. Buna ek olarak hiç kullandınız mı bilmiyorum ama PSA-Ford grubunun o dizeli oldukça gürültülü bir çalışmaya sahip , hepsi birleşince GHİA'sında bile tahammül edilmez bir gürültü, ses kaosu oluşuyor. Tüm bunlar bir yana hep yazdığım gibi bu nesil bir araçta sol aynası açılı değilse artık konuşulacak ne kalıyor, ben olsam Astranın benzinli Cosmosunu alır aradaki fiyat farkıyla da ekstra donanım paketi eklerdim. Bir arabada donanım kullanım zevkini gerçekten çok arttırıyor. bloodymoon1907 isimli arkadaşın yeni VVti motorlu astrası var yazdığı değerleri kulak arkası etmemek gerek.




  • Yaw tamam benzinli astra kral tamam bişey demedik

    İnsanlar eleştiriyİ hazmetmeliler bence yada böyle forumlara takılmamalılar TABİ ANLAYANA ...

    @gorele2000

    Boşver aracımızın ne olduğunu biliyoruz. Ne dersek dıyelım anlamazlar.
    Sor bakalım o arkadaşa hayatında 100liraya 1000km devirmişmi

    Bırde kafama takılan performans mübarek adamın aracı gti

    Benzınlı 11 sn dızelı ıse 12.9 sanıyede 0-100e ulaşıyor.
    6 vites aralıgıda dızelın 100km çıkma süresini etkilediği aşikar.

    Dızel arayan ekonomı arar performans degıl. Performans ıstıyorsan turbolu benzınlı alacaksın...

    Bu kadar basit




  • Eski twinport ile 12.5 sn, dizel de 14 sn. Herşey ilk hızlanma değildir. " Dızel arayan ekonomı arar performans degıl" Tam da ben bunu anlatmaya çalışıyorum 1.3 te hangisini tam olarak buldunuz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    Eski twinport ile 12.5 sn, dizel de 14 sn. Herşey ilk hızlanma değildir. " Dızel arayan ekonomı arar performans degıl" Tam da ben bunu anlatmaya çalışıyorum 1.3 te hangisini tam olarak buldunuz?


    1.3cdti'de ekonomiyi tam anlamıyla buldum diyebilirim. Ama bu çok az yakıyor anlamına sakın gelmesin.

    Öğrenciyim ve benzin şikayeti yüzünden dizel aldım. (a3 sline paketli araçtan vazgeçerek) Ailemin yanında okusaydım. A3'ü direk alırdım. Bir dakika bile düşünmezdim

    Performansı ahım şahım değil ama berbatta değil.
    Megane 80dci lerden daha atak diyebilirm.(amcamda var kullanmadan yorum yapmayın demeyin)

    Şehirdışında 4.1lt değerleri yakaladığımda oldu. Normal bir kullanımda 5lt yok devir şu olacak bu olacak diye kendimi kasmıyorum.

    Şehiriçine gelince aracım şuan ortalama olarak 6.5lt yakıyor. Yazın bu değerler 5.5lt ye kadar düşebiliyor.

    Soğuk motor ile gezmeme ragmen fazla yakmıyor. 2km okul , 2 km ev , 10km kurs ve geri dönme olarak günde ortalama 30km yapıyorum.

    İlk başta benzınlı alacaktık.Otomatık olmasıda gerekıyordu. 3 seçeneğim vardı. (A3 ,Astra dizel ve benzınlısı) Okuldan mezun olunca anneme verelim çalışıp daha iyisini alalım diye.

    Fakat 2 ay boyunca yengemin 2005 model easytronıc 1.6 motorlu aracını kullanınca benzınlı almaktan vazgeçtim. Benım kullanımıma göre araç İzmir trafiğinde 9lt yakıyordu yazın Dizelin otomatiği yoktu.

    Bu şu anlama gelmesın. Benzınlı astra çok yakıyor demıyorum. Benım kullanımıma göre 9lt yakıyordu kışın 10lt olacağını tahmin ediyorum. Dızel aracım aynı kullanımıma göre 6,5lt yakıyor.

    Arada yaklasık olarak 2.5lt fark var. 100 kmde hesap yaparsak 10 milyon tasarrufum oluyor.
    Şuana kadarda 14bın km yaptım. 1.400 ytl tasarrufum var. Aracımıda 36.500ytlye aldım.

    Öyle 4-5bin ytl farkta vermedim Hatta aracı sökeden aldık. 2 ay sonra denizlide benzınlı otomatık astra 36,800ytldi. Şok olmuştum nasıl olabılır dıye

    Aracımdan memnunmuyum? Bu paraya alınabılecek en güzel araçlardan biriydi. Aklımda herhangi bir soru işareti şimdilik yok. Maşallah diyelim

    Garantisi bitince aracıma chip taktırmak istiyorum. Yakıt tüketimi daha da düşecek.




  • İmzanı sildiğin için teşekkürler, çok uzatmaya gerek yok...
  • Konular acaip dağıldı, ne dediğimiz de anlaşılmıyor başka bir mevzuya yanıt verirken , anlaşılmıyor alınganlıklar oluyor. Bence belli bir konudan devam edelim hiç değilse daha sonraları baktığımızda elimizde değerlendirebiliceğimiz bilgiler kalmış olur ,her konuda bölük pörçük konuşmalar fotograflar testler oldu..
  • bizde 1.3 düşünüyoruzda 0 100 km arası hızlanma nasıl ??
  • 13.sn civarında 0-100 km hızlanma suresi.Performansı oldukça başarılı.sonuçta hiçbir dizel araçla ralliye giremessiniz ama birazda zevk vermeli sürüş keyfi olmalı.Bence 1.3 cdti astra ve corsada bukeyif var.(aracım 2004 1.3 cdti eastronic corsa)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: steadyvswolwerine

    13.sn civarında 0-100 km hızlanma suresi.Performansı oldukça başarılı.sonuçta hiçbir dizel araçla ralliye giremessiniz ama birazda zevk vermeli sürüş keyfi olmalı.Bence 1.3 cdti astra ve corsada bukeyif var.(aracım 2004 1.3 cdti eastronic corsa)



    haklısın
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.