Şimdi Ara

Opel Astra H Twinport 105 bg LPG uyumu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
0
Favori
49.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar astra 2013 h modele çakar fren lambası taktıran varmı , ben taktırdım çakar yanmadı düz yanıyor.
  • Arkadaşlar

    Bende 2005 Astra 1.6 Enjoy Twinport Triptonik vites var. gerçi triptonik mi easytronik mi onu da bilmiyorum. yeni aldım. 1 ay olmadı ama az hatta çok az gezmeme rağmen 100 tl yaktı benzinde. LPG düşünüyorum. Sizin fikirleriniz çok değerli. Prins öneriyorlar. Evim İstinye de. Maslak Oto sanayinde taktıracağım yer biliyor musunuz?
  • Bende aynı motor aynı araç var atiker kullanıyorum problemsiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuyu hortlatalım diyelim.. lpg ne öneriyorsunuz arkadaşlar ?
  •  Opel Astra H Twinport 105 bg LPG uyumu


    Opel Astra H - Brc LPG dönüşümü fotoğraflarını sizlerle paylaşıyoruz .
  • Merhaba arkadaşlar, donanım haberi yıllardır takip edip bir sürü bilgiyi buradan edinmeme rağmen ilk defa üye oldum ve bu da ilk mesajım. Öncelikli olarak sorayım tanışma bölümünde kendini tanıtma vb kural var mı bilmiyorum, bazı özel kuralları es geçmek istemem. Asıl meseleye gelirsek, bende de bu konuda bahsedilen z16xep motorlu 2004 astra h kasa aracım var. geçen yıl 38000 km de iyi para sayarak aldım arabayı ve alır almaz BRC lpg taktırdım. lpg taktırırken bu motorun lpg ile tam uyumlu olmadığını bu konudan öğrendim, acaba taktırmayı iptal etsem mi diye düşündüm ama en sonunda taktırdım. 17000 km yol yaptım ciddi arıza olmamakla birlikte 1-2-3. viteslerde düşük devirlerde ayağını gazdan çekince sallanma durumu lpgde ciddi hissediyordum, bu da ilk başlarda arabadan epey bi soğuttu beni. Sonra bu sallanma olayına alıştık. Araba 55000 km ye geldi yağ değişimi vs işlemler için opel yetkili servise gittim ve bakımını yaptırdım. Yetkili servisteki görevli bujilerin 30000 km de değiştiğini, benim de değiştirip değiştirmeyeceğimi sordu. Lpg için özel bujilerinin olmadığını öğrenince kalsın dedim ve doğruca lpgyi taktırdığım yere gittim. Bujileri lpgye uyumlu bujilerle değiştirsek iyi olur mu diye sordum. Usta; lpg bujilerinin özel olarak üretildiğinden aracın ateşleme sisteminin daha rahat çalışacağını dolayısıyla iyi olacağını söyledi ve BOSCH LPG İRİDYUM buji taktı araca, 4 buji 130 TL tuttu. Yola çıktım 5-7 km gittikten sonra bir anda araba silkeleme yaptı ve çekişten düştü, titreyerek gitmeye başladı, musluk şeklinde olan arıza ışığı yandı, hemen çektim aracı sağa, 4 lüleri yaktım ve telefondan myopel uygulamasından arıza ışığının açıklamasını okudum ve gerisin geri lpg ustasına 50 km/sa hızla tin tin vardım. Durumu anlattım. Usta elemanına taktırmıştı bujileri, aralarında hangi bujinin takıldığı ve hangi bujinin uygun olduğu konusunda bir konuşma geçti ve asıl usta benim araç için aynı markanın başka modelinin daha uygun olduğu, önce takılan bujilerin sökülmesi ve yerine yenilerin takılmasını söyledi. Bujiler tekrar değiştikten sonra arac kontrol edildi ATEŞLEME BOBİNİNİN arızalandığı ve değişmesi gerektiğini söylendi. E dedim arabada hiç problem yoktu sizin bujiler takılınca böyle oldu. Usta anlatmaya başladı; işte bu opellerin kronik sorunu, ateşleme bobini sürekli arızalanır vs. Opellerin bobinlerinin çok kalitesiz olduğunu, bozulduğu zaman bütün olarak 4 ü birden değiştiğini başka marka araçlarda tek tek değiştirilebildiğini söyledi. Elinde bi tane yan sanayi DELPHİ marka bobin varmış onu takınca araba düzeldi. Sordum borcum var mı? Dedi işte biz bunu geçen 350 TL ye almıştık şöyle böyle. Baktım internette aynı ürün 180 TL, yarısın ben vereyim yarısını sen karşıla, sonuçta bujiler takıldıktan sonra bu sorun ortaya çıktı dedim. Baktım usta ve eleman ikisi bir ağız bizim bi hatamız yok falan filan. O zaman dedim senin bu bobinin benim arabada dursun, internetten sipariş vereyim (orjinal GM marka olan bobin 276 TL indirmli hali, orjinali 555 TL) benim bobin gelince kendininkini sök benimkini tak dedim kabul etti. Pazartesi günü benim ürün gelince gideceğim ustaya ve tekrar değiştirteceğim. Kısacası opelin z16xep motoru lpg ile yüzde yüz uyumsuz değil ama, tatlı bi uyumluluğu da yok malesef. Taktıracak olan arkadaşlar bir kez daha düşünsün ve yılda en az 20000 km yapacaklarsa bu arabada lpg ancak kurtarır, değilse benzinde kullanmak çok daha mantıklı.
    Başka bir mesele aracın lpg ile çalışırken benzinliye göre daha fazla ısındığını da farkettim. Bununla ilgili internette bir sürü yazı ve makale okudum ama tam cevap alamadım.

    Konu ile ilgili olarak bir de sorum olacak. Yeni aldığım ateşleme bobini de belli bir km sonra arızalanırsa, kendim çıkartsam bobini ve arızalı olanı kessem, yerine bugün aracın üzerinden çıkan eski bobinin sağlamlarından birini koysam ve yeni parçanın kablolarını diğerine lehimleme falan yapsam (lehim yapmayı da sök tak işlerini de iyi yaparım) bu şekilde ateşleme bobinini tamir edebilir miyim? Eğer bu şekilde bir çözüm bulabilirsem benim için çok iyi olacak, her bobin değişiminde bir sürü para bayılmaya gerek kalmayacak.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.