Şimdi Ara

Opel Corsa Yakıt Tüketimi 1.3 CDTI Dizel (72. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.582
Cevap
16
Favori
642.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7071727374
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ya şimdi hepsiburada'ya giriyorsun, yağun 4 litresi 150-160 lira mobil 1. Aynı yağı ben başka siteden veya sanayiden alıyorum 80-90 liraya. Şimdi ben buna sahte diye şüpheleneyim mi?
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: Magnitude35
    Aslında sahte olanları kast ediyorum bunu önlemek için kullandığım tüm yağ kutularını delerek atarım ve güvenilir yerden almaya çalışırım.

    Büyük firmalarda sıkıntı olmaz (sahtesi hariç) ama başka markalarda denetimler yeterli değil maalesef..

    Kısacası büyük firmaların yağını alırken acaba sahtemidir diye tereddüt ediyorum güvenilir yer bulmak şart. En son yetkili servise güveniyordum onlarında yağı kutudan değil depodan litrelik koyduğunu gördüm ondada kafama kılçık kaçtı




  • iste bunu bende anlayamadigim icin size sordum. Aslinda bir miktar numune olsa analizle karsilastirabiliriz onun disinda anlamak cook zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam o da zor işmiş :s . Hadi siz yaparsınız da ben her yağ alışımda nereden bulayım sizi. Artık herhalde tek yapabileceğim mobil 1'in resmi bayilerinden alışveriş yapmak.
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: Magnitude35

    iste bunu bende anlayamadigim icin size sordum. Aslinda bir miktar numune olsa analizle karsilastirabiliriz onun disinda anlamak cook zor
  • ppzrg kullanıcısına yanıt
    görünüşe göre öyle.. benimde sürekli analizini yapma şansım olmaz.
  • :)
    quote:

    Orijinalden alıntı: Magnitude35

    görünüşe göre öyle.. benimde sürekli analizini yapma şansım olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    sürüş için 1900-2000 devir idealdir dizeller için.. uzun süreli 3000 devir ve üstü filan sıkıntı olabilir. vites atmak için 2500 yeterlidir genelde eğer yokuş filan çıkarken vites atmıyorsanız, ya da sollama yapmıyorsanız. Buna dikkat ederseniz yakıtınız bir nebze düşer. bir de herkese söylüyorum, tam ekonomi için lastiklerinizn havasını 36-38 filan basın. Konfor istiyorsanız da 30'a kadar filan düşürün. Lastik havası çok önemli ve etkili.

    Ses hususnda bir şey diyemeyeceğim. dinleyenler bile bir şey diyemediyse bizim buradan bir şey dememiz zor olur diyorum. Bence en azından bir video filan kaydedin yükleyin de bari doğru yorum yapanlar çıksın. Yoksa yorumlar kafanızı daha da karıştırmaktan başka bir işe yaramayabilir.
    Saygılarımla

    Ben lastiklere 32 basıyorum. Servis öyle söylemişti. 36-38 çok fazla değil mi?




  • katalogda 3 yolcuya kadar ekonomik sürüş için önerilen ön 39, arka 36.

    quote:

    Orijinalden alıntı: tarkan4407
    Ben lastiklere 32 basıyorum. Servis öyle söylemişti. 36-38 çok fazla değil mi?
  • Arkadaşlar 2008 opel corsa 1.3 cdti dizel araba var.çok yakın arkadaşım.
    Aracının piyasası malum 21_25 bin tl civarı.laf açıldı.satıyorum gibisinden.ver bana dedim kaca bırakırsın dedim sana 18 e bırakırım dedi.araç 120 binde.sizce neye dikkat etmeliyim.arkadaşlar bu ucuza veriyorsa vardır birşey diyorlar.kıllanmaya başladımyakın arkadaşta olsa kazık yemek istemiyorum.bilgilendiriseniz sevinirim.ben van dayim.araba bursada.plakayi sorguladım 691 tl park halinde duran araca çarpma.alacağım arabanının arkadan vurmuşlar hasar kaydı 691 tl görünüyor.başka bir sıkıntı yoook.lastikler yeni bakımları yapılıp verilecek.muayene yapılıp verilecek.borç görünmuyor.tek hasar kaydı bu.değişen yok.başka boya yok.samimi arkadaşım paraya sıkıştığı için sattığını söyledi.yabancıya gitmesin temiz arabam sizce ne yapmalıyım...terstir ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ppzrg kullanıcısına yanıt
    39 çok yaa R15 lastik için aslında 34 bile çok fazla. Ben araç full doluyken yola çıkmadan 34 32 bastırıyorum o bile virajda suvutturuyor yola tutunmayı azaltıyor. O yüzden hep 32 yapıyorum bende..

    Not: Belkide lastiktendir bilemiyorum (Conti EC3)
  • vallahi bilmioyrum. katalogda 14 15 16 17 için hep aynı değerler var. aslında ben hep öyle kullanıyorum. uzun yolda filan da hiç kaydırma filan yapmadı. tabi olmadı olmayacak demek değil.
    Ama aracın katalogunda yazıyorsa güvenlidir diye düşünüyorum. Ama çukurlarda boozuk yollarda filan kendini hissettiriyor.
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: Magnitude35

    39 çok yaa R15 lastik için aslında 34 bile çok fazla. Ben araç full doluyken yola çıkmadan 34 32 bastırıyorum o bile virajda suvutturuyor yola tutunmayı azaltıyor. O yüzden hep 32 yapıyorum bende..

    Not: Belkide lastiktendir bilemiyorum (Conti EC3)
  • 100 kmde ortalama tüketim 4.0'ı gördüm Hızım 95-100 arası hız sabitleyici ile gittim. Fotoğrafını çektim koyarım bir ara...
  • Arkadaşlar 2004 model 1.3 cdti aracım var. 100 TL'lik mazotla 350 km yol gidebiliyorum. Yarı yarıya şehir içi/şehir dışı diyebilirim bu mesafe için. Yüksek hızda kullanıyorum aracı. Yine de fazla geldi bana. Sizce de öyle mi acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tardy -- 21 Kasım 2013; 0:02:44 >
  • tardy T kullanıcısına yanıt
    Mesajı değiştirmeden önce 150TL yazmışsın bende ona cevaben çoooook fazla yazıyordum sonra baktım 100TL miş ortalama 28 kuruşa gelir.. Fena sayılmaz, tabi kullanılan mazot ve o mazotun litre fiyatıda olayı değiştirir.
  • akıllı kullan ve lastik basınçlarını katalog değerlerine göre güncelle. Lastik basıncı çok etkiler tüketimi
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: tardy

    Arkadaşlar 2004 model 1.3 cdti aracım var. 100 TL'lik mazotla 350 km yol gidebiliyorum. Yarı yarıya şehir içi/şehir dışı diyebilirim bu mesafe için. Yüksek hızda kullanıyorum aracı. Yine de fazla geldi bana. Sizce de öyle mi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    akıllı kullan ve lastik basınçlarını katalog değerlerine göre güncelle. Lastik basıncı çok etkiler tüketimi
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: tardy

    Arkadaşlar 2004 model 1.3 cdti aracım var. 100 TL'lik mazotla 350 km yol gidebiliyorum. Yarı yarıya şehir içi/şehir dışı diyebilirim bu mesafe için. Yüksek hızda kullanıyorum aracı. Yine de fazla geldi bana. Sizce de öyle mi acaba?


    Bu lastik basınçları çok yüksek değil mi katalog değerlerinde 39 mu ne yazıyordu. Benim bulunduğum yerde yollar hep çukurlu lastikleri 30-32 önler arkaları da 26-29 arası kullanıyorum. Şehirdışında 32-29 yapıyorum.

    Bu arada hızınızdan ve devirden ötürü ciddi bir tüketim fazlalılığı var gibi. Agresif ve hızlı kullanıyorsanız normal gibi gözüküyor.




  • vallahi ben katalog değerlerini basıyorum. uzun yol 39, ş.içi 33 filan.
    Katalog diyorsa vardır bir bildiği. :)
    Saygılar

    quote:

    Orijinalden alıntı: jacktheblack
    Bu lastik basınçları çok yüksek değil mi katalog değerlerinde 39 mu ne yazıyordu. Benim bulunduğum yerde yollar hep çukurlu lastikleri 30-32 önler arkaları da 26-29 arası kullanıyorum. Şehirdışında 32-29 yapıyorum.

    Bu arada hızınızdan ve devirden ötürü ciddi bir tüketim fazlalılığı var gibi. Agresif ve hızlı kullanıyorsanız normal gibi gözüküyor.
  • 20.12.2013'te Corsa 1.3 dizel aldım. 04.01.2014 tarihinde arabayı teslim aldım. Aldığımda mazot ışığı yanıyordu. Denemek için Aydın şehiriçi, Aydın-Selçuk, Selçuk-Söke, Söke-Aydın, yine Aydın şehiriçi olmak üzere karma tüketim 171 KM yol yaptım, 8,0 LT mazot yakmışım. Hesabıma göre 0,216 TL/KM yakmış. Tabi çoğunluğu şehirdışı ama ben yine de memnun kaldım. Eski aracıma göre çok daha az yaktığını söyleyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Arkadaşlar;
    Ben Opel Corsa D kasa 2011 1.3 CDTİ Enjoy aracımı Temmuzda aldım alır almaz satan kişi demişti Yağını
    Yenilettim Yağ Filtresi vs. bikaç şey bakım yaptırdım araç 35,600km idi şimdi 38,350km de şimdi bir sorum var.?
    Lütfen yazımı okuyup yardımcı olunuz uzman arkadaşlar lütfen yılların şoförleri...

    1-Araç aldım alalı fazla Yakıt Tüketimi var gibi bir türlü verim alamadım gibi neden olabilir....?
    Devirli kullanırım vites geçişinde 2,500 geçirmem 4-5 viteste hız yaparken 3,000 devir görür normalmi...?

    2-Aracımdan 5-6 gündür Rölanti'de çalışırken böyle mantar patlar gibi mısır patlar gibi dizel motordan
    Ayrı 2. bir ses duyuyorum ama çok küçük bi ses dışardan kaput açınca duyulmuyor içerden duyuluyor genelde.!
    Şimdi aracı 3 yere Gösterdim....

    1-Usta Tanıdık İş yerime gelip baktı sesi pek dinlemedi yani tanıdık işi yaptı motor kaputunu açtırdı
    Yok yağ kaçırmış yok turbodan ses geliyor dedi yahu turboda sorun olsa rölantide niye ses yapsın kaldıki yürürken
    Araç turbo ıslık gibi vııııss ses geliyor kafamı arkaya yaslıyor ki 38,000km araç nasıl turbo patlasın bozulsun
    Neyse ogün gitti yarın dükkana getir dedi gittim tabi bu arada dayıma şikayet ettim böyle diyor diye oda galerici
    Nasıl turbo patlar o araç sabah 8 akşam 5 çalışıyor günlük 20 km yapıyor dedi adama verip veriştirmiş sonrası
    Adam baktı dükkanda ben öyle demek istemedim dedi yağ kaçıyor dedim dedi neyse sorun yok dedi temizledim dedi :)

    2-İçim rahat etmedi kendi tanıdığım bi oto tamir ve oto elektrikci çocukluk arkadaşıma gittim oda dinledi klimadan
    olabilir dedi gerçekten kış havası vardı bi 6 gün önce ondan sonra bu ses gelir oldu dedi klima kayışından olabilir
    Sıcak soğuk yaptık bi ses kesildi 2saat sonra aynen devam neyse yine içim rahat etmedi...

    3-Opel servisine götürdüm YETKİLİ değil sanırım adam sadece opel araçlara bakıyor sanayide kalfa dinledi ses gelmiyor
    Allahımyaa çıldırdım bu arada dururken ve aracı bi 10dk yol yapınca ses geliyor abi bu ses yakıt değiştirdiysen ondan
    Dedi bende evet değiştirdim Opet alıyordum PO aldım dedim ondan dedi onuda öyle deyince mazot bitince Shell den
    Nitro aldım dizel yeni çıkan aracı temizler dedi çocuk onu aldım neyse ama bugün yine ses geliyor çıldırcam.!
    Kendi babama dinlettim üst komşusu otobüscü yılların biz araca bakınca o geldi dinler dinlemez Kayıştan geliyor dedi..
    V kayışı sanırım bişey dedi işte sizce neyden kaynaklanır.?
    Klimamı+Turbomu+Mazotmu+Elektrikmi+Ateşleme bujisimi+Kayış mı.? YARDIM LÜTFEN...!
    Saygılarımla Şimdiden Teşekkürler....

    Merhaba;
    Uzman değilim öncelikle belirteyim. Ancak benzer tecrübelerim bendeki opel corsa da mevcut fakat ses sorunu bende Opel markası altında değil, şirket aracım clio symbol 1,5 dizel ile.
    Cevaplarım kişiseldir, katılmayan olabilir, yetkili servis tanımı burada önemli olan tek şey. Ancak yetkili servis kalite ve tecrübe ile müşterisine iyi bakması gerek. Can güvenliği sonuçta.

    Bana göre devir bandı, kullanım şekline ve yerine göre değişir, ama 1 inci vites hariç diğer viteslerde değiştirme bandı 2500 normal. Yerine ve kullanımına göre 3000 de normal. Benim kullandığım devir bandı genelde 3000. Ama hep bu devir bandını herzaman yakalamak imkansız. hıza, motor sesine, trafiğe göre kullanıcılar farklı devir bantlarında vites değiştirir. Kullanımı rahatlatmak adına 2000 devir civarıda değiştirilebilir. Burada önemli olan tek şey bana göre aracın vites değiştirilirken sürüş koşullarına göre vereceği tepki. Aracınız yüklü ve sıkışık trafikte ısınmamış motor ile kullanılıyorsa motoru ne çok zorlama nede devir bandını çok düşük tutmak ilerleyen yıllarda sorunların başlangıcı olarak başlayabilir. Mecburiyet kısmı istanbul ve benzeri yoğun trafiği olan şehirlerde kaçınılmaz. Ancak rahat bir şehirde veya benim gibi ilçede yaşıyor - aracınızıda sadece uzun yolda kullanıyor iseniz çok daha farklı. Kullanım şekli ve dış etkenler (lastik basıncı, motor soğukluk-sıcaklık, asfalt durumu, trafik, aracın yürür kısmı, balans, doğru bakım vb) mutlaka yakıta etki eden şeyler. Kısaca burada size tavsiye edebileceğim tek şey diğer kullanıcı yorumlarını da ekleyerek, servislere ve çevrenizdeki kullanıcılara sorular sorarak kendinize göre bir sürüş biçimi belirlemek. Fikrimce bu forumdaki herkeste (özel teknik bilgi sahipleri daha farklı düşünebilir) genel bilindik şeyler üzerinden kendilerine çevresel durumları da göz önüne alarak bir sürüş biçimi belirlemesi.

    Uzun yollarda ve üst viteslerde (5-6) 3000 devir bandında kullanım hıza göre olacağından gitmek istediğiniz hız sizin devir bandınızı belirleyecektir. 300 devirlerde veya daha üstünde üst viteste gitmek tamamen kişiseldir. Bu araca zarar verir gibi bir düşünceye kapılmak biraz abes olabilir. Çünkü aracın motoru bakımlı ise yerine göre 4500 devirleri görebilir. Çok hızlı gitmek (rencide etmek için değil ama aşırı hız zevktir - ölümdür ifadelerini savunan birisiyim) ve uzun süreler yüksek devir bantlarında (3000+) seyretmek - kabaca soğutma durumu uygun değilse ancak zarar verebilir.

    soğuk havalarda ve motor soğuk iken çalıştırmada , motorun kullanım ömrüne ve şekline göre rölanti de ilk çalışmalarda sarsıntı olması normal, araç yağlama yaptıkça ve ısındıkça normale döner. Bu sırada kulağınıza farklı seslerin geldiği hissine de kapılabilirsiniz ( bende karşılaştım ve hem yetkili servisleri hemde tanıdığım ustalara sorunca içim rahatladı.) Tabiki herzaman kontrollü olmakta fayda var.

    Turbodan ses gelme olayı konusu biraz benimde kafamda soru işaretleri barındırması nedeniyle net olmasada düşüncelerim şu şekilde; Turbo kısa vadede çalışmasına etki eden şeylerde sıkıntı olmadıkça (sonuçta insan yapımı) kolay arıza vereceğine inanmıyorum. Ses yapmaya başlaması normal. Sessiz çalışan turbo hiç durmadım. Benim aklıma takılan soru ise turbo ile alakalı devamlı şu oldu: Mesela yakıt alıyoruz, sonuçta depolarda tutuluyor, güvenilirliğine inandığımız istasyonlardan almaya çalışıyoruz, ama ya yakıta su karışıyorsa? Veya depoda hava koşulları nedeniyle oluşan nemlenme ve yakıta karışması şeklinde oluyorsa bunun negatif etkileri ne çekilde bize yansır bu düşünülmeli. Ayrıca uzun yıllarca kullanılan araçlarda farklı ve güvenilir olmayan istasyonlardan aldığımız yakıtların içindeki kir-tortu da etken. Önüne geçmek ne düzeyde olur.? Bunlar benim aklımdaki soru işaretleri. Fakat turboya ekzoz gazındaki nem oranı ne kadar etki eder, bunu bilemem. tek bildiğim şey turbo arızalı ise çekişte ciddi düşüş olur. Değilse arızalı değildir diye kabaca bir düşüncem var.

    Benzer ses olayı kullandığım şirket aracında var, motor soğuk ve soğuk havalarda ilk çalıştırmamda hareketli bir kısımdan uğultu ses geliyor, bu ya v kayışından, ya şarj dinamosu hareketli kısmından, veya bilmediğim bir hareketli parçadan geliyor. çok soğuk değilse hava 15dk lık kullanımdan sonra susuyor. Birkaç defa yetkili servise gitmeme rağmen çanakkale de çözümlenemedi. Biga ilçesinde de gittim durum aynı. Sizdeki sorun biraz daha farklı gibi duruyor, ama mutlaka hareketli bir parçanın normal çalışmamasından kaynaklıyordur diye düşünüyorum. Burada bakacak servis veya ustanın anlaması ve tecrübesi önemli faktör.

    Yakıt konusuna gelince; Marka kadar yakıt alınan istasyon da önemli. Hatta bana göre işini ciddi yapan istasyon en önemlisi. Depo bakımları, ölçümler ve temizlikler bir istasyonun güvenilirliğidir. Yakıt temiz olunca üstüne bir de kaliteli bir markanın yakıtı ise bu insanın gönlüne su serper.

    Son olarak güvenlik açısından, iş ve ekmek kapısı olması gibi etkenleri de sayarsak araçların bakımları ve kontrolleri önemli. Ama aşırı titizlikte insanın başını ağrıtabilir.

    İyi çalışmalar dilerim.

    NOT: Hatalı yazdığım kısımların düzeltilmesi beni mutlu eder.




  • Tek kelime ile teşekkür ederim cevap için...
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Foruma şöyle bir göz gezdirdim, ilgimi çekti ve ben de üye oldum. Elbetteki tamamını okumam zaman darlığı yüzünden mümkün değil. Ancak dikkatimi çeken bazı mesajlar oldu dolayısıyla birşeyler yazma ihtiyacı duydum.

    Ülkemizdeki hele İstanbul'daki trafik kültürü (daha doğrusu kültürsüzlüğü) nedeni ile tasarruflu araç kullanmak zaten büyük bir mesele. Avrupa'da sizi 100 km/h ile 2 metre mesafeden takip edeni içeri atarlar. İstanbul'da ise her gün onlarcası ile karşılaşıyorsunuzdur. Bence bütün mesele buradan başlıyor. İvmelenmiş bir arabaya ha bire fren yaparsanız tasarrufu unutun gitsin.

    Bende 1.3 J Kasa Astra var. Şu anda 15.000 km civarında. Full depo (56 lt.) ile İstanbul trafiğinde her defasında en az 1100 km yol yapıyorum. Elbette her zaman trafik sıkışık değil ancak bilindği gibi, gece hariç boş yol bulmak neredeyse imkansız burada. Araç bilgisayarı bir defasında 40 km uzunluğundaki yolda 3.2/100km olarak tüketimi hesapladı. Araç 1750-2250 devir aralığında max. tork sunuyor. Yolun eğimine, hızın ivmesine (genelde gaz pedalına ne kadar bastığınıza bağlıdır), aracın yüküne göre bazı hesaplamalar yapan bilgisayar, size vites büyütmenizi öneriyor. Ben artık bakmıyorum bile ekrana. Bir üst vitese geçtiğimde düz yoldaysam ve çabuk hızlanmama gerek yoksa üst vitesteki devir, en azından 1750'den başlamalı ki, gaza fazla basma ihtiyacı duymadan ivmelenme devam edebilsin.

    Herkese Saygılar,




  • 
Sayfa: önceki 7071727374
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.