Şimdi Ara

Opel otomobillerin kronik sorunları nelerdir (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
0
Favori
196.522
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Astra H Twinport,yağ yakma,conta yakma,bobin değiştirdik,port sensörü,manifold onarımı,beyin arızası,oksijen sensörü,benzinde tık demeyen araç LPG'de canımıza okudu,ekonomi yapalım derken bi sürü zarara girdik,Twinport motorlara LPG takılmasını kesinlikle tavsiye etmiyorum,taktırcaksanızda İtalyan markalarından taktırın,en azından daha az sorun yaşarsınız ama yine de tam sorunsuz olmuyor,çünkü Twinport motorlar LPG'yi sevmiyor.


    LPG ile kaç bin yaptınız?Ve hangi marka idi?Bende de Astra H var LPG'li.Meraktan soruyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet0761 -- 25 Aralık 2010; 19:00:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Astra H Twinport,yağ yakma,conta yakma,bobin değiştirdik,port sensörü,manifold onarımı,beyin arızası,oksijen sensörü,benzinde tık demeyen araç LPG'de canımıza okudu,ekonomi yapalım derken bi sürü zarara girdik,Twinport motorlara LPG takılmasını kesinlikle tavsiye etmiyorum,taktırcaksanızda İtalyan markalarından taktırın,en azından daha az sorun yaşarsınız ama yine de tam sorunsuz olmuyor,çünkü Twinport motorlar LPG'yi sevmiyor.


    LPG ile kaç bin yaptınız?Ve hangi marka idi?Bende de Astra H var LPG'li.Meraktan soruyorum.

    30bin km. yaptık.Markası Ramses'di yerli bir marka,Atiker gibi.




  • g kaslarda egr valfi
    ateşleme bobini arızası
    çok sık görülür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkemal_mka1

    Astra g hb;
    1. kontak anahtarı takılı kalıyor servis çağırırsan değiştiriyor, ancak metal çerçeveye pastırırp anahtarı zorlarsan içine giriyor. 97 model vectrası olan bi arkadaştan öğrendim.
    2. bagajı sakın anahtarla kitleme tekrar çalışmıyor.. bunuda astra g si olan bi arkadaştan öğrendim bagaj kapağını söküyorsun plastik aksamı geri çekiyorsun düzeliyor.

    6 yıldır kullanıyorum bunun haricinde bi arızası olmadı (maşaallah)


    1.sorun bizim arabada hiç olmadı ,bu arada araba vectar a 2.sorun ise opellerde merkezi kilidin dışında sadece bagajı kitleyebiliyorsun bu sayede arabanın bagajına özel bişey koyup kitlediğin zaman hem kapılar açıp kapanıyor hemde bagaj hep kitli kalıyor.Kötü olan yanıysa aynı problem bizim vectradada var bizde bagajı sökme meselesi yok yanlız vectra a ların açma düğmesini bilirsiniz kutu şeklinde düğme takıldığı zaman dışa doğru çekip kurtarabiliyorsunuz ama astranın işi zor:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: firestarter06

    Benzin pompası ağrızası çıkartıyorlar.

    Benzin pompası arızası çoğu arabada oluyor ben arızanın arabada benzin az kaldığı zaman yaptığını biliyorum bide arabayı çalıştırmadan kontağı açık vaziyette tuttuğun zaman pompayı yakıyor bunları bildiğim için daha hiç problemim olmadı bu konuda bide araba 15 yıllık araba siz düşünün

    Ayrıca arkadaşımızın belirttiği gibi küllükler hep boşta geziyor :) bide butonlarda soyulma oluyor fikrine katılmıyorum opellerin plastik aksamları çok kaliteli oluyor mesela toyotolarda soyulma güneşten göğsün deforme olması daha fazla opellerde öyle sorunlar fazla olmuyor arabayı güneşin altında bırak göğse felan yine bişey olmuyor o yanıda ayrı bir güzel

    Bide opeller agresif kullanılmadığı zaman çok az yakıyor mesela bizim arabada tüp yok 2000 motor vectra a şehir içi 100 tl lik benzinle 250 km gidiyor bide tüp taktırsam siz düşünün.. şehir dışındada abartısız 100 tl lik benzinle ortalama 80 - 90 - 100 km hızla gidince yaklaşık 400 km yol yapıyor

    Bunun yanında vectra a larda gürültü problemi var mesela ben 2001 model audi a4 kullandım kullanımı vectrayla aynı; ama konfor yönünden vectra vasat kalıyor :) audinin amotisörleri vectraya göre süper.Ama fiyatına göre de karşılaştırınca vectrada hakkını veriyor yinede.

    Bunun dışında vectra a için konuşuyorum kapılardan gürültü gelir.

    Ayrıca vectra a ların aynası katlanmaz kırılır :) arabayı yıkatırken veya yoldan geçerken birisi vurduğunda yere hangi şiddette düştüğüne bağlı olarak ayna alma olasılığınız yüksektir :) ben bu sene 4 tane değiştirdim siz düşünün taneside 40 tl civarıdır.

    ayrıca vectra a larda genelde kapı kolları sıyrıktır güneşten kalkmış vaziyettedir ama en azından çıkmacılarda bol bulunuyor fiyatıda uygun alınabilir.onun dışında göğüs plastiği kalitelidir.

    Ucuz fiyata binilecek iyi bir arabadır vectra a lar

    bide çok yüksek hızlara çıkabilirsiniz 200 gibi fakat direksiyon yüksek hızlarda sertleşmediği için hızını göstermesede güvenli değildir aslında

    Birde en önemlisi vectra a larda hararet sorunuyla her an başınız ağrıyabilir hararet göstergesi sürekli takip edilmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asa1979-44 -- 30 Aralık 2010; 13:01:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkemal_mka1

    Astra g hb;
    1. kontak anahtarı takılı kalıyor servis çağırırsan değiştiriyor, ancak metal çerçeveye pastırırp anahtarı zorlarsan içine giriyor. 97 model vectrası olan bi arkadaştan öğrendim.
    2. bagajı sakın anahtarla kitleme tekrar çalışmıyor.. bunuda astra g si olan bi arkadaştan öğrendim bagaj kapağını söküyorsun plastik aksamı geri çekiyorsun düzeliyor.

    6 yıldır kullanıyorum bunun haricinde bi arızası olmadı (maşaallah)

    1-opele ılkdefa bınenler bu acemılıgı yapar cok yapılıncada guvenlık mekanızması asınıyor tabı anahtarı bıkamıyo opeller sımdıkı chavroletlerde kontak anahtarını ıcerı bastrıp bır kademe daha gerıye cevırmeden bırakmaz
  • Selam arkadaşlar ben 99-2002 yılları arasında özel opel servisinde çalıştım
    tamirciliği bıraktım çoktan ama bir kaç hatırlatmada bulunayım.

    Önce aracınızın sağlığı için temel olarak periyodik bakım zamanını geçirmeyin yağını ve soğutma sıvısını düzenli olarak kendiniz kontrol edin
    Opel motorları sıcak çalışmayı sever yinede benzin göstergesini takip ederken hararetide ihmal etmeyin


    Tüm modellerde genel olarak kronik bir sorun değil ama kullanıcı ihmali diyelim
    Opel 1.6 16 valf ve 2.0 16 valf motorlar
    TRİGER kayışını koparıp çekiciyle gelen çok araç gördüm
    ( bu durumda valf yani subaplar zarar görür motorun silindir kapağı sökülür yani yarım motor yapılır..
    o nedenle triger setinin zamanında değişimini yaptırın ,tavsiyem o bölge sökülmüşken devirdaim yani su pompasınında değişmesidir.
    (Pas ve tortudan dolayı antifiriz kullanmayan araçlarda su pompası çabuk bozulur)
    TRİGER seti 60.000 km de bir değişmeli, yalnız istanbulun dur kalk trafiğine çok takılanlar için bu km yi düşük tutmak daha faydalı olucaktır
    (Trigerde şans faktörüde var yüz bin km de gidebilir ancak riske girmeyin derim.)

    EGR sorunu kirli benzin ve kurumdan dolayı meydana gelir(motor arıza ışığını yakar) çözümü kolaydır..
    tavsiyem kesinlikle önce parçanın temizlenmesidir ki bu genelde yeterli olur beyinden tech 2cihazı ile arıza silinir.
    sorunun bir kaç defa tekrarı halinde parça değişilir.


    VECTRA B 2.0 16V bu arabaya özel bir paragraf açtım ,mümkünse uzak durun
    Egzoz manifoldu çatlatma sorunu
    Eksantrik devir sensörü arızası
    silindir üst kapak contası yağ sızıntısı sorunu
    rölanti motoru arızası
    Hararet müşürü arızası
    Hava akış metresi arızası
    Bobin arızası
    Airbag sensörü arızası vs..

    şimdilik aklımda kalanlar ,herkese arızasız kazasız sürüşler.




  • 7 senedir astra kullanıyorum. 2004 Opel Astra G Njoy 130.000km LPG'li

    -EGR sorunu (kronik olduğundan eminim) geçen gün servisteydim periyodik bakım için,egr yi temizlettim (20TL ekstra verdim)sorun düzeldi.sonuctan yakıttan kaynaklanıyor,kurum yapıyor.

    -oksijen sensörü sorunu (kronik mi değil mi bilmiyorum,cok fazla duymadım)

    -klima bobini yandı

    -vites körüğü soyulmaya başladı.başka astralarda görürdüm,nasıl beceriyolar körüğü yemeği derdim fakat bendede ufaktan acılmaya basladığında 2-3 sene alır o hale gelmeleri derdim ama gel görki 2-3 ayda hemn soyuldu.bence buda normal,kırısık olarak durdugu ıcın orayı temızlemeyı ıhmal edıyoruz.sonucta 15 tl lik malzeme.yenileyin gitsin sorun değil yani

    *** bunlar beni opelden soğutacak sorunlar değil kesinlikle.her marka modelin sorunu vardır.bunlar buyuk masraflar değil.BMW nin yeni aracları bile yağ yakarken bunlar önemsiz kalıyor (bence)

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------

    arkadaşımın Corsa C sinde korna kaucuğunda önce şişme sonrada yırtılma oldu.sanırım kronik bu.o da kornanın cok kısıtlı bı alan kaplaması,sürekli aynı yere basınca normal gibi.

    benim astrada da cok hafif bi şişkinlik var fakat yırtılcakmış hissi vermiyor henüz...


    - geçen gün servisteyken easytronik şanzıman corsa C vardı.şanzıman kilitlendiği için servisteydi.
    işin kötü yani tren raylarından geçerken motor viteste kilitlenip stop etmiş.bir araç geride olsaydım rayın ortasında kalacaktım dedi.servisin garajından lifte cıkartana kadar zıplata zıplata itiklediler.

    easytronik şanzıman olan astra ve corsalarda kronik bi sorunmuş,servistekilerin demesi...




  • Merhaba
    Benim sıkıntım beyin arızası... 2001 model Astra G sahibiyim. 2-3 ay önce sarı ingiliz anahtarı şeklinde arıza lambası yandı. Işık yandığı zaman araba gaz yemiyor, sanki 30 beygirmiş gibi hızlanıyor.
    Gaz pedalı sensör arızası veriyor dediler, beyin arızasından olur dediler. Kimisi beyin tamir olmaz diyor, kimisi 300 diyor kimisi 500-600 diyor.

    Daha önce EGR arızası vermişti 2 sene evvel filan, EGR'yi iptal etmişlerdi sanırım.

    Sizce bu sorun sadece beyin arızasından mı olur? Daha önce motor ışığı yanmışlardı, 2 kere ateşleme bobini değiştirdik gene düzelmedi. En sonunda usta değilde çırağın biri enjektörü temizlemeyi akıl etti ve sorun düzeldi. Yani bazen basit birşey oluyor ama anlaşılmıyor.

    İzmirdeyim, güvenilir ve garantili yapabilecek bir yer tavsiye edebilir misiniz? Sonuçta beyin arızası ise işin ehli biri yapmalı...

    tşk,
  • opel otomobilleri kalite benzin arar bu yüzden emin olduğunuz yerden alın benzini( ucuz diye a markasından alanlar egr arızası ile karşılaşır)
    yağ olarak da a marka b marka yağ koymayın gm nin kendi özel yağını koyun .
    100.000 geçmiş motorlarda performans yağları kullanmayın .(yağ yakmaya başlarsınız)
    ve opelin türkiyedeki en büyük sorunu servislerinde kalifiyesiz eleman çalıştırmaları ( bunun içinde kendiniz güze lbir servis araştırıyorsunuz ve onu tercih ediyorsunuz. mesela ben samsundayım özel OPSEL servisi 1 numaradır. )
  • 2000 model astra cd kullanıcısıyım. araca atiker marka lpg taktırdık ve arkasından 500 km lpg ile kullandık ve araç titreme yapmaya başladı. bu titreme araç rölantide yani boşta çalışırken devir saati 1000 devrin altına düştüğünde, mesela 750 devre geldiğinde arac titreme yapmaya başlıyor ve araç kendiliğinden gaz verip devri 1000 e çıkartıyor. bunu ortalama 5sn de 1 tekrarlıyor aynı zamanda aracı kullanırkende yani yolda giderken hangi viteste olursanız olun araç arada silkinme yapıyor. bugun tamircilere uğradım. en önce lpg taktırdıgım yere gittim, "benzinde yapıor mu" dedi, benzinde de yapıyordu, sonra dediki "bizle alakası yok, bobin ya da bujilerde sorun var" bujileri değiştirdik sorun geçmedi. yarın bobine bakılacak, bildiğim kadarı ile bu z motor dediğimiz motorların bobinleri tek parça halinde delphi marka ve ortalama 200 tl civarında. bobin değişince sorun ortadan kalkacak gibi görunuyor cunku birkaç arkadasın daha basına gelmiş sanırım aynı arıza opel markada. ancak anlamadığım bunun bir çözümü yok mudur? yarın bobin değişicek sonra gene bozulmayacak mı ? yoksa bu atiker marka lpg sisteminin bir sorunumu? sonucta araç benzinliyken hiç bir sorun cıkmamıstı lpg taktırdık 1 ayda bobin bozuldu. %100 ihtimalle lpg den kaynaklı oldu bu durum. bu arızanın net nedinini biliyor musunuz acaba?

    Saygılar...




  • arkadaşlar ankarada oturup cruse control hakkında bilgisi olan veya kendisi takan varmı
  • Astra H 1.3 Otomatik 90bin km sigorta atması far patlaması dışında sorunum olmadı.
  • 2004 opel vectra aracımın kronik sorunu klima düğmesi ile kış aylarında kasislerden geçerken gacırtı sesi gelmesi
  • corsa c kronik sorunlar:

    2004 senesinden 2011 senesine kadar corsa c esy. dizel kullandım 182.000 km yaptım. bu araç hakkında biraz atıp tutma hakkı verir bana dimi.
    şimdi size bütün kronik sorunları yazayım.

    1- corsalarda direksiyon kutusu sorunu (bunu zaten heskes biliyo)
    2- şarj dinoma kayışı bu pek bilinmez ben tam 3 defa değiştim. (her seferi 300 tl )
    3- korna üzerindeki plastik parçanın yırtılması
    4- anahtar üzerindeki plastik parçanın bozulması
    5- est. vitesin geri vites mandalının bozulası (bunu düzeltmek isterseniz vites kolunu komple almanız gerekir.)

    bütün bunlardan sonra bir daha opele asla binmem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz.camas

    corsa c kronik sorunlar:

    2004 senesinden 2011 senesine kadar corsa c esy. dizel kullandım 182.000 km yaptım. bu araç hakkında biraz atıp tutma hakkı verir bana dimi.
    şimdi size bütün kronik sorunları yazayım.

    1- corsalarda direksiyon kutusu sorunu (bunu zaten heskes biliyo)
    2- şarj dinoma kayışı bu pek bilinmez ben tam 3 defa değiştim. (her seferi 300 tl )
    3- korna üzerindeki plastik parçanın yırtılması
    4- anahtar üzerindeki plastik parçanın bozulması
    5- est. vitesin geri vites mandalının bozulası (bunu düzeltmek isterseniz vites kolunu komple almanız gerekir.)

    bütün bunlardan sonra bir daha opele asla binmem.



    Bu 5 sorundan sonra asla binmem diyorsunuz tamam güzel de 182.000 KM diyorsunuz, tamam o zaman hangi arabayı almalıyız? 182.000Km Size atıp tutma hakkı verdiği gibi arabanın da kronik ve ya şans faktörü ve ya aracı kullanma babında hatalarının olması hakkını da vermez mi?

    Bi arkadaşım bmw'ye asla binmem artık diyor yaşadığı sorunlardan sonra başka bir arkadaşım insignia almam asla diyor,birisi renault almam birisi peugeot almam diyor biri citroen birisi ford iyi tamam güzel de bize hangi marka kaldı?Bu saydığım tüm markalarla ciddi anlamda sorunlar yaşayan arkadaşlarım var çünkü... VW,Audi,Seat mı sadece? bi de honda,toyota nissan mı?




  • vectra b lerde
    üst kapak contası kronik problem
    benimde direksiyonda korna yeri delinmişti
    otomatik cam dewamlı problem çıkarmıştı
    sensörleride çok hassas biçok kere değiştirdim
  • Dizellerde Turbo sorunu mevcut bende 50bin km hiç sorun çıkarmadı ama bir arkadaşımın aracı 100binde 2 daha garantiden değişti.
  • kronik olamsı için birçok opelde olması gerekmez mi? Benim tanıdığım birinin de 750inci km'sinde arabanın depodaki şamandra mı deniyor o bozulmuştu. Bunu da mı sayalım?
  • john kardeşim aslında düşündümde sende haklısın

    ancak ben bir kaç hususu gözden geçireyim.

    1- evet araç alırken şans faktörü cidden önemlidir. zira üretim hattından çıkan otomobillerin
    % 50 si bi şekilde (ufak yada büyük) hatalı çıkmaktadır.

    2- şahsen kendim çok dikkatli bir sürücüyüm tüm bakımlarını serviste ve zamanında yaptırırım.

    3- Öncelikle her aracı kendi klasmanına göre değerlendirmek lazım corsayı köyde kullanmaya kalkarsanız
    kısa bir sürede elinizde kalır. ayrıca yine bmw yi istanbulda kullanırsanız amartisör falan kalmaz ilk bakımda
    2.000 tl servis ücreti verince o zaman asla bmw kullanmam dersiniz. çünkü adamlar bu aracı otobanda kullan
    diye yapmışlar.

    4- ancak opel mesela corsayı otoban için üretmemiştir eminim bi corsadan beklentim farklı olur. mesela opel corsadaki direksiyon
    sorunu hala çözülemedi aslında çözülemedi değil çözülmedi. yani mesela ben bugun arabamın direksiyonunu değiştircem dersem
    aynı sorunu yine yasıcam opelde beni ragatsız eden bunlar

    5- ayrıca opel corsaya bakıyorum sımdılerde sıfırı 35.000 tl
    yuh opel corsa bu kadar etmez ve aynı sorunları yıllardır düzeltmeden bize satıyolar. fırsatını bulunca bütün markalar bunu da yapıyo




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.