Şimdi Ara

OPEL VECTRA 1.9 CDTI ELEGANCE (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
77.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hemen söyleyeyim.

    60.000 kmden sonra her 45000 kmde bir triger setiniz değişecek. Baskı balatanız sıyırmadıysa yakında baskı balatanız sıyıracaktır. Alt takımlar çok kuvvetli, sadece rot kollarınız değişebilir, o da 140-150binlerde.

    En önemlisi aracınız gün geçtikçe artarak yağ yakmaya başlayacaktır. Bende 80.000den sonra başlamıştı yavaş yavaş.

    Hız sabitleme butonları bozulmaya başlıyor.

    Bunların dışında önemli bişey hatırlamıyorum. En önemlisi dediğim gib motorun yağ yakması.
    quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve


    quote:

    Orijinalden alıntı: focus_smmm

    Tabiki.. Ancak işte şu c kasa 1,6 için yazılıp çizilen çok şey oldu. İster istemez insanın aklında soru işaretleri oluyor. Sanırım 100 bin km altı için de 25 bin tl gibi bir bedel ödemek gerekecek. Memnun olmazsanız hemen elinizden de çıkaramazsınız. Keşke hepsi en az 1,8 olsaydı. Ama güzel yurdumun ötv çılgınlığı sağolsun.
    quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Önemli değil,Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana




    Sıfır araçlarımın çoğu 1.6 motordu,bundan sonrada 1.6 olacak.
    Mecbur,vergisi,benzini mecbur bırakıyor işte...
    1.8 araba hayaldi ama saolsun Opel,Vw gibi markalar düşük hacimli,yüksek performanslı motorlar çıkarınca 1.8 hayalleri suya düşmemiş oldu.
    Ancak arabam hem 1.6 hemde operformanslı olsun derseniz,sadece vergiden tasarruf edersiniz,benzinden değil.Çünkü 1.6 motora yüksek beygir konunca ister istemez çok yakıyor,buda 1.8 motor benzin sarfiyhatı değerlerine eşithale getiriyor.

    Bu arada hakkinenk;

    Haklısın aracım 73.000 kmde.
    Arabayla çok yol yapan biri değilim
    Eğer bende senin gibi çok km yapsam bende LPG düşünürüm.
    Ama nedense LPG ye çok sıcak bakmıyorum,bakamıyorum.
    Arkamda patlamaya hazır bir bomba var gibi hissediyorum,taksiye bindiğimde bile
    Belki saçma ama beynimden çıkmadıktan,ailemi güvende hissetmedikten sonra LPG ye sıcak bakmıyorum,sadece önyargı

    Birde birkaç soru sormak istiyorum.
    Madem benim iki katı km yapmışsın acaba beni ilerde bekleyen oluşabilecek potansiyel sorunlar ne olabilir?
    Bundan sonraki servis bakımlarında beni ne gibi rakamlar bekliyor?

    Teşekkürler...




  • Peki bu bakımların maliyetleri ne kadar aşağı yukarı?Mesela triger seti değiştirme ne kadara mal oldu?Vereceğiniz rakamlar yetkili servis rakamı mı değil mi?Bu konularda da bilgi verirseniz şehir efsanesine dönüşen vectra yorumlarından da kurtulmuş oluruz.Teşekkürler.
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Hemen söyleyeyim.

    60.000 kmden sonra her 45000 kmde bir triger setiniz değişecek. Baskı balatanız sıyırmadıysa yakında baskı balatanız sıyıracaktır. Alt takımlar çok kuvvetli, sadece rot kollarınız değişebilir, o da 140-150binlerde.

    En önemlisi aracınız gün geçtikçe artarak yağ yakmaya başlayacaktır. Bende 80.000den sonra başlamıştı yavaş yavaş.

    Hız sabitleme butonları bozulmaya başlıyor.

    Bunların dışında önemli bişey hatırlamıyorum. En önemlisi dediğim gib motorun yağ yakması.
    quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve


    quote:

    Orijinalden alıntı: focus_smmm

    Tabiki.. Ancak işte şu c kasa 1,6 için yazılıp çizilen çok şey oldu. İster istemez insanın aklında soru işaretleri oluyor. Sanırım 100 bin km altı için de 25 bin tl gibi bir bedel ödemek gerekecek. Memnun olmazsanız hemen elinizden de çıkaramazsınız. Keşke hepsi en az 1,8 olsaydı. Ama güzel yurdumun ötv çılgınlığı sağolsun.
    quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Önemli değil,Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana




    Sıfır araçlarımın çoğu 1.6 motordu,bundan sonrada 1.6 olacak.
    Mecbur,vergisi,benzini mecbur bırakıyor işte...
    1.8 araba hayaldi ama saolsun Opel,Vw gibi markalar düşük hacimli,yüksek performanslı motorlar çıkarınca 1.8 hayalleri suya düşmemiş oldu.
    Ancak arabam hem 1.6 hemde operformanslı olsun derseniz,sadece vergiden tasarruf edersiniz,benzinden değil.Çünkü 1.6 motora yüksek beygir konunca ister istemez çok yakıyor,buda 1.8 motor benzin sarfiyhatı değerlerine eşithale getiriyor.

    Bu arada hakkinenk;

    Haklısın aracım 73.000 kmde.
    Arabayla çok yol yapan biri değilim
    Eğer bende senin gibi çok km yapsam bende LPG düşünürüm.
    Ama nedense LPG ye çok sıcak bakmıyorum,bakamıyorum.
    Arkamda patlamaya hazır bir bomba var gibi hissediyorum,taksiye bindiğimde bile
    Belki saçma ama beynimden çıkmadıktan,ailemi güvende hissetmedikten sonra LPG ye sıcak bakmıyorum,sadece önyargı

    Birde birkaç soru sormak istiyorum.
    Madem benim iki katı km yapmışsın acaba beni ilerde bekleyen oluşabilecek potansiyel sorunlar ne olabilir?
    Bundan sonraki servis bakımlarında beni ne gibi rakamlar bekliyor?

    Teşekkürler...






  • Benim aracım garantisi bittiğinden beri sadece tek özel opel servisinde bakımları yapılıyor.

    Triger seti değişimi işçilik dahil 250-300tl arası (işin içine devirdaimde girerse 150 tl daha konacak)

    Balatalar(ön arka) , işçilikle beraber 300tl civarı

    normal bakımları 200tl civarı ,

    rot kollları ve işçiliği toplam 250 tl idi.

    Umarım yardımcı olmuşumdur

    Bunun dışında

    quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    Peki bu bakımların maliyetleri ne kadar aşağı yukarı?Mesela triger seti değiştirme ne kadara mal oldu?Vereceğiniz rakamlar yetkili servis rakamı mı değil mi?Bu konularda da bilgi verirseniz şehir efsanesine dönüşen vectra yorumlarından da kurtulmuş oluruz.Teşekkürler.
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Hemen söyleyeyim.

    60.000 kmden sonra her 45000 kmde bir triger setiniz değişecek. Baskı balatanız sıyırmadıysa yakında baskı balatanız sıyıracaktır. Alt takımlar çok kuvvetli, sadece rot kollarınız değişebilir, o da 140-150binlerde.

    En önemlisi aracınız gün geçtikçe artarak yağ yakmaya başlayacaktır. Bende 80.000den sonra başlamıştı yavaş yavaş.

    Hız sabitleme butonları bozulmaya başlıyor.

    Bunların dışında önemli bişey hatırlamıyorum. En önemlisi dediğim gib motorun yağ yakması.
    quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve


    quote:

    Orijinalden alıntı: focus_smmm

    Tabiki.. Ancak işte şu c kasa 1,6 için yazılıp çizilen çok şey oldu. İster istemez insanın aklında soru işaretleri oluyor. Sanırım 100 bin km altı için de 25 bin tl gibi bir bedel ödemek gerekecek. Memnun olmazsanız hemen elinizden de çıkaramazsınız. Keşke hepsi en az 1,8 olsaydı. Ama güzel yurdumun ötv çılgınlığı sağolsun.
    quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Önemli değil,Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana




    Sıfır araçlarımın çoğu 1.6 motordu,bundan sonrada 1.6 olacak.
    Mecbur,vergisi,benzini mecbur bırakıyor işte...
    1.8 araba hayaldi ama saolsun Opel,Vw gibi markalar düşük hacimli,yüksek performanslı motorlar çıkarınca 1.8 hayalleri suya düşmemiş oldu.
    Ancak arabam hem 1.6 hemde operformanslı olsun derseniz,sadece vergiden tasarruf edersiniz,benzinden değil.Çünkü 1.6 motora yüksek beygir konunca ister istemez çok yakıyor,buda 1.8 motor benzin sarfiyhatı değerlerine eşithale getiriyor.

    Bu arada hakkinenk;

    Haklısın aracım 73.000 kmde.
    Arabayla çok yol yapan biri değilim
    Eğer bende senin gibi çok km yapsam bende LPG düşünürüm.
    Ama nedense LPG ye çok sıcak bakmıyorum,bakamıyorum.
    Arkamda patlamaya hazır bir bomba var gibi hissediyorum,taksiye bindiğimde bile
    Belki saçma ama beynimden çıkmadıktan,ailemi güvende hissetmedikten sonra LPG ye sıcak bakmıyorum,sadece önyargı

    Birde birkaç soru sormak istiyorum.
    Madem benim iki katı km yapmışsın acaba beni ilerde bekleyen oluşabilecek potansiyel sorunlar ne olabilir?
    Bundan sonraki servis bakımlarında beni ne gibi rakamlar bekliyor?

    Teşekkürler...








  • Farkındayım
    Zasten sert olan debriyaj iyice sertleşti bu aralar.
    Kavrama noktası iyice değişti hatta sibopları vurduruyorum ayarlayamayıp.


    Araç yağ yakıyordu zate ama bu aralar düzeldi gibi.
    İnşallah daha fazla yakmaya başlamaz.

    Bu arada aracın herhangi bir yerinde çıtırtı vs varmı?
    Kapılar şuanda sertleşti benim ve kapatırken çok ses yapıyor.Buda ilerliyormu?

    Evet ustam,güveniyoruz sana

    Bu arada rot kolları değişti,onu geç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OverDrıve -- 20 Eylül 2009; 0:55:51 >




  • Beyler 1.9 dizel sorduk,siz konuyu 1.6 benzinliye çevirdiniz

    Yok mu 1.9 dizel konusunda daha fazla yorum yapacak arkadaş?

    Bu arada 1.6 comfort'larda bildiğim kadarıyla esp yok, doğru mu acaba?
  • Bende aracın konsolundan herhangi en ufak çıtırtı pıtırtı ses gelmiyor. Zaten bunun içinde vectramı seviyorum. İlk günkü gibi. Ses yapan yerler benim arabada, sağ ön koltuğun altından bir yerden sarsıntıda ses geliyor;.( Hatta sanki minderin içinden), Bir de iki gündür sunroof kalkık durumdayken sunrooftan cızıltı-titreme sesi gelmeye başladı. Sanırım herhangi bir vidası gevşeme yapmış olabilir ki araba 6 yaşına giriyor ve bu kmde normaldir.

    Motorun yağ yakması dışında çok çok memnunum. Keşke gücüde biraz fazla olsaydı. Arkadaşın dizel Focusunu kullanıp vectraya binince eziyet oluyor hakikaten. Bizim arabanın ara hızlanmaları vasat. Bende 307 110hplik benzinli de vardı. Vectradan inip pejoya binince 307 2,0 motor gibi atak geliyordu. Gaza dokununca şahlanıyordu. Kabul etmek lazım ki vectranın 1,6 motoru yetersiz gibi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Farkındayım
    Zasten sert olan debriyaj iyice sertleşti bu aralar.
    Kavrama noktası iyice değişti hatta sibopları vurduruyorum ayarlayamayıp.


    Araç yağ yakıyordu zate ama bu aralar düzeldi gibi.
    İnşallah daha fazla yakmaya başlamaz.

    Bu arada aracın herhangi bir yerinde çıtırtı vs varmı?
    Kapılar şuanda sertleşti benim ve kapatırken çok ses yapıyor.Buda ilerliyormu?

    Evet ustam,güveniyoruz sana

    Bu arada rot kolları değişti,onu geç




  • Vectra 1.9 cdti elegance soran arkadaşım arabayı aldımı bilmiyorum ama,bende 2008 var.2009 mayısında sıfır aldım opel bayiden.km si 20.000 e yaklaştı.Henüz sorun yaşamadım.Depoya 60 litre motorin koyuyorsunuz şehirlerarası yolda 110 km gibi bir sürüş hızıyla 1000km yi görüyorsunuz.Arabanın gücü zaten tartışılmaz gaza dokunduğunuz an koltuğa yapıştırıyor.otomatik vites harika bence.şehir içi yakıt tüketimi fazla ama 1.6 benzinli herhangi bir araçtan daha fazla değil.Konfor ful+ful noktasında.Üztelik bu arabaların sıfırı hala bayilerde bulunabiliyor ve insigia çıktığı için fiyatı eşdeğer bir sıfır araca göre 20.000-30.000TL daha ucuz.
  • Çok teşekkür edrim bilgiler için
    Arkadaşlar 2.2 DTI Elegance sın yakıt tüketimi nasıldır kullanan varmı kronik problemleri varmıdır aracın
    Bilgisi olan varsa ve paylaşırsa çok sevinirim
    İyi günler :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eray_f

    Çok teşekkür edrim bilgiler için
    Arkadaşlar 2.2 DTI Elegance sın yakıt tüketimi nasıldır kullanan varmı kronik problemleri varmıdır aracın
    Bilgisi olan varsa ve paylaşırsa çok sevinirim
    İyi günler :)



    sevgili eray arkadaşım vectranın 2.2 dti motoru 120 beygir kullanan arkadaşlarımdan çok problem duymadım ama motoru eski dizel teknolojisiyle üretilmiştir.Günümüzde 1.9 cdti kullanılıyor.(Alfa 156 1.9 jtd aynı motor) 4-5 bin farkla 1.9 cdti almak daha mantıklı bence hem vergi hem de performans farkı var. 2.2 satışı da gitmiyor denecek kadar yavaş.
  • Merhaba arkadaşlar... Opel Vectranın her kasasını kullanmış biri olarak aranıza katılıyorum. Benim favori kasam vectra b dir. Bu ayrı konu tabiki. C kasalarda soracak olur iseniz her modeli her motoru Türkiye şartlarında yeterli hatta fazla diyebiliriz 1.6 sından tutunca opc donanımlı motorlarına kadar! Fakat üstüne basa basa söylüyorum. 2.2 dizelinden uzak durun. Kış aylarında size işkence yapar. Araba çalışmak bilmez. Motor ısınmak bilmez. üstüne üstlük bir vectraya yakışmayan iğrenç bir dizel sesi var 2.2 lerin. Bence c kasalarda en ideal motor 1.9 cdtı dir arkadaşlarında dediği gibi. Uzun yolda tadından yenmiyor o araba :) 3. viteside Osmanlı Babayiğitleri gibi kuvvetlidir :) :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogzkrgz

    Merhaba arkadaşlar... Opel Vectranın her kasasını kullanmış biri olarak aranıza katılıyorum. Benim favori kasam vectra b dir. Bu ayrı konu tabiki. C kasalarda soracak olur iseniz her modeli her motoru Türkiye şartlarında yeterli hatta fazla diyebiliriz 1.6 sından tutunca opc donanımlı motorlarına kadar! Fakat üstüne basa basa söylüyorum. 2.2 dizelinden uzak durun. Kış aylarında size işkence yapar. Araba çalışmak bilmez. Motor ısınmak bilmez. üstüne üstlük bir vectraya yakışmayan iğrenç bir dizel sesi var 2.2 lerin. Bence c kasalarda en ideal motor 1.9 cdtı dir arkadaşlarında dediği gibi. Uzun yolda tadından yenmiyor o araba :) 3. viteside Osmanlı Babayiğitleri gibi kuvvetlidir :) :)

    İğrenç dediğin motor ölümsüz isuzu motoru tüm multijet cdi hdi ölür o motor yürür




  • Beyler 2008 model 1.9 cdt elegance ilk sahibinden 80.000 km de 33 e alsam pişman olur muyum. Kaza boya yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pek binen yok galiba 1.9 dizele

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SAKIN SAKIN SAKIN diyorum nedenini açıklayayım 2013 yılında 2006 model 1.9cdti model elgance siyah renkli bir araç aldım. devlet memurundan. aldığımdan beri başım dertten kurtulmadı maceramız arıza lambası ile başladı daha 120 bin km de idi. opel özel servisine götürdüğümde hepsi bir bilgisayar almış eline hiçbiri kullanmasını biliyor o farklı bir konu abi gaz kelebeği arızası deyip gaz kelebeğini temizledi. yaklaşık 3-4 bin km sonra tekrar arıza lambası yanmaya başladı bu seferde servise götürdüğümde yağlı bilgisayar çıkarıldı tekrar araca bağlandı bu seferde enjektör arızası veriyor dedi ve işin içinden çıkamayınca şaşmaz sanayinde orhan dizel diye bir ustaya yönlendirdi ustaya gittiğimde şöyle bir motora baktı tam beklediği sorunlu araçlardan olduğunu anlayınca abi araç 2 gün burda kalacak biz iyice inceleyecez elektronik sistemde bir arıza olabilir dedi kafamdan bir düşündüm 2 gün incelerse biz burda anahtarı bırakıp çıkarız dedim ve aracı alıp başka bir opel servisine götürdüm ostimde bir opel servisi adını vermeyeyim her neyse uzatmadan arabanın gaz kelebeği değişti 750 tl olmadı turbo arızalı dediler turbo revizyona gitti 1500 tl sökmesi bi dert ön tampon komple sökülüyor turboyu sökmek için olmadı egr valfi arızalı dediler çaresiz değiştim 1250 tl hala düzelmedi araç bu sefer beyaz duman vermeye başladı araç içinde duramıyordum kokudan bir düzeliyor bir arıza veriyor yaz tatilim rezil oldu çoluk çocuk bizimkileri uçağa bindirip kendim araba ile döndüm tekrar ankaraya tekrak gittik servise adamlar bu sefer enjektörler değişecek dedi 2000 tl değiştim ve ertesi gün arabayı ilana koydum sattım beni kanser etmeden kurtuldum eğer sizde bunları yaşamak isterseniz hemen kendinize vectra 1.9 cdti alın. Zaten opel insignia da vectrada kullandığı bosch enjektör yakıt sistemlerini gelen yoğun şikayetlerden insignia da değiştirdi delphi ye döndü eğer alacaksanız benim yukarıda yaptığım masrafları hesaplayın gidin insignia alın yada passat 2.0 tdi ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczsalih06

    SAKIN SAKIN SAKIN diyorum nedenini açıklayayım 2013 yılında 2006 model 1.9cdti model elgance siyah renkli bir araç aldım. devlet memurundan. aldığımdan beri başım dertten kurtulmadı maceramız arıza lambası ile başladı daha 120 bin km de idi. opel özel servisine götürdüğümde hepsi bir bilgisayar almış eline hiçbiri kullanmasını biliyor o farklı bir konu abi gaz kelebeği arızası deyip gaz kelebeğini temizledi. yaklaşık 3-4 bin km sonra tekrar arıza lambası yanmaya başladı bu seferde servise götürdüğümde yağlı bilgisayar çıkarıldı tekrar araca bağlandı bu seferde enjektör arızası veriyor dedi ve işin içinden çıkamayınca şaşmaz sanayinde orhan dizel diye bir ustaya yönlendirdi ustaya gittiğimde şöyle bir motora baktı tam beklediği sorunlu araçlardan olduğunu anlayınca abi araç 2 gün burda kalacak biz iyice inceleyecez elektronik sistemde bir arıza olabilir dedi kafamdan bir düşündüm 2 gün incelerse biz burda anahtarı bırakıp çıkarız dedim ve aracı alıp başka bir opel servisine götürdüm ostimde bir opel servisi adını vermeyeyim her neyse uzatmadan arabanın gaz kelebeği değişti 750 tl olmadı turbo arızalı dediler turbo revizyona gitti 1500 tl sökmesi bi dert ön tampon komple sökülüyor turboyu sökmek için olmadı egr valfi arızalı dediler çaresiz değiştim 1250 tl hala düzelmedi araç bu sefer beyaz duman vermeye başladı araç içinde duramıyordum kokudan bir düzeliyor bir arıza veriyor yaz tatilim rezil oldu çoluk çocuk bizimkileri uçağa bindirip kendim araba ile döndüm tekrar ankaraya tekrak gittik servise adamlar bu sefer enjektörler değişecek dedi 2000 tl değiştim ve ertesi gün arabayı ilana koydum sattım beni kanser etmeden kurtuldum eğer sizde bunları yaşamak isterseniz hemen kendinize vectra 1.9 cdti alın. Zaten opel insignia da vectrada kullandığı bosch enjektör yakıt sistemlerini gelen yoğun şikayetlerden insignia da değiştirdi delphi ye döndü eğer alacaksanız benim yukarıda yaptığım masrafları hesaplayın gidin insignia alın yada passat 2.0 tdi ...

    sen kendin arızasın kardeş, ne virgül var ne nokta




  • Arıza lambası yaktı diye arabanın her yerini elletmişsin sen de arkadaşım. Yanarsa yansın benim arabamınki hep yanıyor gül gibi geçiniyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar Bende vectra 1.9 otomatik dizel almak üzereyim . 2006 model buldum 122.000 km de .. Ama bu sanzimanda problem yasayanlar beni korkutuyor. Bu arabayi alirken neye dikkat etmeyelim. Sanzimanda sorun yasatir mi kronik biseyi varmi Acil yardimm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __GeneraL__ -- 23 Nisan 2016; 12:12:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vectra c de hiç fren müşürü arızası,gaz pedalı arızası veya turbonun aşırı basıntan dolayı kaçırması sonucu anlık güç kaybı yaşayan oldu mu? aracım 19cdti. maşallahı var on numara araç ama son zamanlarda 100-120 km aralarında her zaman olmamakla birlikte sanki biri arabayı arkadan çekip bırakıyor gibi oluyor. araba ayağım gaz pedalında ama araç aynı zamanda hafif hafif fren yapıp bırakıyor gibi. yukarıdaki durumlardan şüpheleniyorum daha ustaya göstermedim. böyle bir durum yaşayan var mı veya bilgisi ola var mı?
  • vectra c de hiç fren müşürü arızası,gaz pedalı arızası veya turbonun aşırı basıntan dolayı kaçırması sonucu anlık güç kaybı yaşayan oldu mu? aracım 19cdti. maşallahı var on numara araç ama son zamanlarda 100-120 km aralarında her zaman olmamakla birlikte sanki biri arabayı arkadan çekip bırakıyor gibi oluyor. araba ayağım gaz pedalında ama araç aynı zamanda hafif hafif fren yapıp bırakıyor gibi. yukarıdaki durumlardan şüpheleniyorum daha ustaya göstermedim. böyle bir durum yaşayan var mı veya bilgisi ola var mı?
    turbodan gelen basınç hortumlarını kontrol ettirin .. ufak bir basınç kaybı bile böyle hissettirebilir..bende de olmuştu..neredeyse turboyu söktürecektim..hortumdan olduğunu tespit ettik
  • Başka kullanan kaldı mı bu motoru?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altrea -- 19 Kasım 2019; 0:1:10 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.