Şimdi Ara

Otobanda 2 otomobil kafa kafaya çarpıştı: 4 ölü, 4 yaralı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.147
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: HayrullahKNY

    Hocam kimse gidip birisinin ailesini öldürmez zaten, herkes tedbirini alsa yavaş dikkatli gitse kazalar aşırı derecede azalır.Benim dediğim hatalı sollama ,aşırı hız ,alkol yüzünden yapılmış KAZALAR(bunlara katil diyorum) .Bak yine kazalar dedim çünkü dediğiniz gibi bir teker patlaması yüzünden kazalar vardı %0,1 bir de aşırı hız makas v.b. kazalar vardır %90 bu yüzdendir.O yüzden her an hepimiz tedbiri alsakta kader dediğimiz olay bizi bir alkollü yüzünden buradan toprağa götürebilir

    Ben ters yöne girip çarpan ite katil diyorum ,çarpılan kişilere demiyorum tabikide. Onlarınki de kader değil devletin olmamasıdır. O çarpan it illaki başka noktalarda da başka itlikler yapmıştır. Devlet bir yerde bunun önüne geçseydi o insanlar ve daha niceleri yaşıyor olurdu. Daha niceleride ölmeyecek olurdu.

    Kader işine girersek madende insanların ölmeside kader. Almanyada olmaz burada olur. Niye?

    Herşeye kader demedim yanlış anladınız ihmalle kaderi bir tutmuyorum madende ölenler tabiki kader değil ihmaldir Ama herşeyin de önüne geçilmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    http://youtu.be/r8E5dUnLmh4
    Bir aracın 90 ile duvara çarpması ile ortaya çıkan g kuvvetinin o araca etkisi ile iki aracın kafa kafaya çarpması sonucu ortaya çıkan g kuvvetinin o araca etkisi eşittir. Yani 90 ile duvara çarpmak= 90 ile kafa kafaya çarpışmak
    Mythbusters Programı'nda konu edinildi.
    Edit:eşittir dediysek tabi tam olarak Eşit değildir, illa ki bazı noktalarda araca, çarpma açısına bağlı olarak g kaybı veya artışı olacaktır.

    Ama gerçek hayatta aynı araçlar çarpışmıyor.


    Yani örneğin biri 1500kg lık x aracı olsun, diğeri ise 1000kg lik y aracı.

    Bu iki araç bir birbiri ile kafa kafaya çarpıştığında;

    x aracı y aracından gelen tepki kuvveti ve y aracının kütlesi ile bağlı kinetik enerjisini
    y aracı x aracından gelen tepki kuvveti ve x aracının kütlesi ile bağlı kinetik enerjisini absorbe etmek zorundadır.

    Yani hafif olan araç ağır olanın enerjisini ,ağır olan araç hafif olan aracın enerjisini absorbe etmek zorundadır.


    Hemen her araç n-cap ten 5 yıldız almaktadır. Teste araçların genelde en hafif versiyonları mankenlerin ağırlıkları ile girmektedir. Sabit oldukları enerji kendi kütlelerinin yarısının hızının karesine çarpımı kadardır. Yani araç ağırlığı artıkça absorbe etmek zorunda olduğu enerjide artmaktadır.

    Yani testin sonucunda verilen puan aracın ağırlığına bağlıdır. Ağır araç daha fazla enerjiyi absorbe ederek o puanı almıştır ,hafif olan ise daha az enerjiyi.

    Bu iki aracın n-cap hızlarında çarpışması durumunda hafif olan araç test koşullarındakinden daha fazla enerjiyi absorbe etmek zorundayken ,ağır olan test koşullarındakinden daha az enerjiyi absorbe etmek zorunda kalacaktır.

    Bu durumda hafif olan n-cap testine göre daha fazla ,ağır olan ise n-cap testine göre daha az zarar görecektir.



    Bu yüzden hafif araçları tercih etmemeye çalışın.




  • Bu sadece kendini akıllı sanan insanlara gıcık oluyorum .

    100 kişi bekliyor o en sağdan gelir öne geçer . Herkes tek şeritte gider o öne geçicem diye 1 araba dahi geçsem kardır kafasında çıkarır kafasını dubalardan gider birine vurur .

    Bu kafadaki insanların hepsi döve döve adam edilmelidir.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Sonuna kadar sizinle aynı fikirdeyim. Ben Kınalı-Çerkezköy arasını hafta içi her gün kullanıyorum. Geçen hafta yol ortasına kaymış olan bir dubaya çarptım, plakalık ve sağ sis farı çerçevesinin bir tırnağı kırıldı. Allah'tan yüksek bir hızla çarpmadım, daha kötü de sonuçlanabilirdi.

    Bugün de böyle şerit ihlali yapan bir kaç araca rastgeldim. İkisi gurbetçiydi. Baktım ilerden birkaç tane daha çıkıyor. Dayanamadım attım kendimi sola, korna ve selektör eşliğinde üstlerine sürünce hepsi çıktıkları yerlere geri girdiler. Yaptığım yanlıştı ama çok sinirlendim.
  • Allah rahmet eylesin,yaralılara acil şifalar versin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 ay önce Edirne'de görevde idim. O zamanda yol çalışması vardı otobanda. Neden hala bitiremiyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.