Şimdi Ara

otomatik viteste durunca frenden ayağını çekince gitmeyen model var mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
75
Cevap
2
Favori
25.802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim audide frene tam basarsam yeşil p işareti çıkoyor ve gaza basmadan gitmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat dualogic'ler gaza basmadan gitmez. Benim Bravo 1.6mjet dualogic öyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Civic'de yokuşta (ama baya dik bir yokuş) frene basıp tekrar ayağımı frenden kaldırıp (hiç gaza basmadan) bütün yokuşu çıkmışlığım var. Kırmızı ışık gibi uzun süreli durmalarda P'ye almak lazım.

    Peki vitesi N pozisyonuna almanın (araç durur haldeyken) zararı var mı, yoksa illa P pozisyonunda mı durmalı?

    CVT asla boşa almamalı, ömrü kısalır.
    Bu arada benim Auris uzun süre frene bastıktan sonra ayağımı çekince gaz vermeden gitmiyor ama anlık fren sonrası bırakırsam kendi gidiyor.

    ömrünün kısalması hiç mantıklı gelmedi, dururken vites değiştirmenin neye zararı olabilir ki?
    atıyorum, "yüz bin geçiş hakkı" mı var?
    uzun süre duraklamalarda tasarruf için alınmalıdır. ama zaten konfor için otomatik kullanılıyor, bırakın vitesle uğraşmayı...




  • Coltta frenden ayağınızı kaldırırsanız araç hem gidebilir hem gitmeyebilir. Tercih sizin bilgisayara bağlatarak ayarlayabiliyorsunuz. Benim ki gaza basmadan gitmiyor. Böyle alıştım daha güzel geliyor bana. Yarı otomatikler bu şekilde olması lazım.
  • Peugeut 3008de vardı o (start stop yok araçta)

    Özellikle start stop varsa güzel özellik. Octaviada (dsg) debriyajı bırakınca araba çalışıyordu ışıklarda, zaten çok işlevsel gelmiyor start stop.
  • bende ds4 var otomatik ss li ayağını çekince gidiyor gaza basmadan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Yari otomatik sanzumanlarda gaza basmadan gitmez.

    Otomatik araclarda da frenden cekince gitme egilimi gosterir.

    Benim mercedes aracimda frene sonuna kadar basinca ekranda hold cikiyor ve gaza basmadan gitmiyor. Bu sistemin adi ne bilmiyorum ama.

    Bende manuel Golf ve otm. Insignia var, Golf de sizdeki gibi frene biraz fazla basınca hold ışığı yanıyor ve yoldaki eğimden dolayı aracın öne-geriye ilerlemesini engelliyor, Insignia da bu yok ama açıkçası frene de pek sert basmadım aldığımdan beri, bir dahakine fazla basayım - keşke olsa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 30 Ekim 2014; 20:20:41 >
  • Legacy CVT, diğer arabalar göre çok daha az öne gitme eğilimi gösteriyor. Ancak otomatik araçta arabayı gider-gitmez konumda uzun süre bırakmamak lazım. Çoğu otomatikte bunu hissedebilirsiniz. Frene adam gibi basınca araç öne hamle etmeyi çalışmayı durdurur. Frene yarım yamalak basarsanız, aracın öne gitmek istediğini hissedersiniz. Peki bu ne demek? Aracınızda şanzımanınız eskisi gibi oküz değil demek. Frene adam gibi bastığınızda tahriki tamamen kesiyor şanzımanlar. O yüzden böyle kullanmakta yarar var.

    Benim DSG aracımda hillholder da var; ancak dediğiniz gibi bir durum yok. ayağımı gazdan çekince araç gitmeye başlıyor. Belki elektronik el frenli modellerde dediğiniz sabit kalma durumu oluyor olabilir. Bendeki hillholder gaza basmıyorken, aracın frenlerini sanıyorum 9 saniye boyunca sıkıyor. Gaza bastığın anda freni bırakıyor. Bende el freni manuel. Yeni araçlarda elektronik el freni işi çok ekonomik hale getirdi. Hill holderı el frenine yaptırıyorlar. Gaza bastığınız an el frenini indiriyor. Bendeki Subaru öyle mesela. Bununla alakalı olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Civic'de yokuşta (ama baya dik bir yokuş) frene basıp tekrar ayağımı frenden kaldırıp (hiç gaza basmadan) bütün yokuşu çıkmışlığım var. Kırmızı ışık gibi uzun süreli durmalarda P'ye almak lazım.

    Peki vitesi N pozisyonuna almanın (araç durur haldeyken) zararı var mı, yoksa illa P pozisyonunda mı durmalı?

    P'ye almak daha güvenli. Hem de dinlenmiş olur ayakların.
  • Benim arabada yokuş kalkış desteği 3-4 saniye tutuyor o zamandan sonra geri kaymaya başlıyo ama gaza basmadan ilerlemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrte

    Yarı otomatik araçlarda aracın kalkması için gaza basmanız gerekir.

    Örneğin :2011 Corolla 1.6 mmt -- Yarı otomatik

    Bizde 5008 var . 2011 ve öncesinde dediğiniz gibi basmadan gitmiyor. Ancak 2012 ve sonrasında ufak bir yazılımsal müdahaleyle frenden çekince hafiften kavrıyor araç ve harekete başlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    P'ye almak daha güvenli. Hem de dinlenmiş olur ayakların.

    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrte

    Yarı otomatik araçlarda aracın kalkması için gaza basmanız gerekir.

    Örneğin :2011 Corolla 1.6 mmt -- Yarı otomatik
    Yarı otomatik Pug 208 aracımda eğer vites A konumunda ise düz yolda ayağınızı frenden çekince araç hareket etmeye başlıyor. Normali bu diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalnızca premiumlarda var sanırım mesela mercedes te sbh olması gerek bi de Volkswagen de autohold sistemi.

    En baz versiyonda bile standarttır ayrıca. Bazı firmaların en full paketlerinde dahi olmayan donanımlar VW için standartlaşmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Yalnızca premiumlarda var sanırım mesela mercedes te sbh olması gerek bi de Volkswagen de autohold sistemi.

    En baz versiyonda bile standarttır ayrıca. Bazı firmaların en full paketlerinde dahi olmayan donanımlar VW için standartlaşmış.
    Sakın o standart donanım dsg patlamasın diye olmasın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu artık Golf’lerde bile var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Autohold varsa ileri gitmez yoksa gider.
  • Tam otomatik şanzımanlarda autohold denen naneye gerek olmadığından olabilir mi?
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Neden gerek olmasın? Şanzımanla alakası yok bunun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarı otomatik c4 mcplerin eski versiyonları gitmiyor. Gitsin diye çok istek olmuş ki 2013 ve sonrası gidiyor. Yazılımla eklenmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.