Şimdi Ara

Oyun geliştirme ile ilgili tecrübeleriniz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
2
Favori
1.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Unity, Cryengine, C#, Java vs. vs. Programlama hakkında herhangi tecrübelerinizi paylaşırsanız hem bana hem yeni başlayanlara yardımınız dokunur. Tavsiyeler falan verin işte yaptığınız hataları yazın ?



  • İlk önce programlama öğrenmen lazım elektro_gadget arkadaşımız böyle demek istemiş. Yani ilk başta bi temelin olsun yazılım ya da grafik anlamında. Herkeste bi oyun geliştirme hevesi var ama yazılım bilgin olmadan programlama yapmaya kalkarsan bocalar durursun
  • Konuyu tam açıklayamamışım ben, konuyu açarkenki planım kısa kısa öğütler ile yol gösterilmesi idi. Elektro gadget ise bir şey bilmediğimizi kastedip tavsiye veremem demiş. Ben bana özel tavsiye ver demiyorum ki genel oyun programlama adına öğütler amacıyla açtım konuyu. Hem buranın programlamayı bilenlerin kod yazanların değil, takıldığı yerler olanların soru sordukları yer diye düşünüyorum. Herkes öyle yarın gta yapıcam yardım edin diyenlerden değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki teşekkür ederim ama bir şey bilmeyene tavsiye verilmez demeni kişisel algılamışım Önyargı gibi olmuş çünkü sanırsam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hataları varken asla oyuncuya sunmamak gerek, benim tecrüben bu. Beta ve Alpha aşamalarını, sınırlı sayıda kişiyle yapmak gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    hataları varken asla oyuncuya sunmamak gerek, benim tecrüben bu. Beta ve Alpha aşamalarını, sınırlı sayıda kişiyle yapmak gerek

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dil seçimi, kullanılacak kütüphane, kullanılacaksa oyun motoru vb. araçların seçimi önceden yapılmalı. Ekip varsa görev dağılımı yapılmalı. Oyun programlama ile ilgili geliştirme sürecinin araştırılması gerekir. Şahsi görüşüm kağıt kalem seven insanların, planlarını programlarını, basitçe tasarımlarını, oyunla ilgili notlarını oyun için bir defterde tutmaları güzel olur, el yazısının verdiği özgürlüğü hiçbir bilgisayar programı veremiyor bence. Oyunun türüne göre, kullanılması gereken matematiksel hesapları, çizim yöntemlerini, sınıf yapılarını önceden araştırıp net bilgi edinmeli. Mümkünse oyunda bilgisayarın yaptığı her karışık işlem için algoritmalar yazılmalı. Araştırmaları yaparken kullanılan dökümanlar, siteler kaydedilmeli, çünkü daha sonra çıkan bir problemde bakılması gereken yerler onlar olacaktır. Oyunun türü, kapsamı, grafikleri vs. hayal bile edilirken ekibin büyüklüğü, bütçe, ayrılacak zaman hesaba katılmalı. Benim şimdiye kadar yaşadıklarım bana bunları öğretti, şahsi görüşlerimdir, yanlışım varsa umarım düzelten olur, iyi forumlar, kolay gelsin.




  • Arkadaşım öğrenmesi çok bsit yeter ki iste. Forum ve bloglar özellikle ingilizce olanları takip ederek çok hızlı yazabilirsin. Örnek olarak ben. Yeni bir oyun yazdım. inceleyebilirsiniz hatta yorumda da bulunabilirsiniz. Oyunu yada programı öncelikle kafanda şekillendir sonra kağıda dök. Bu işlemden sonra hangi dilde yazacak isen o dile odaklan. ve mümkünse öğrenme işini ihtiyaca göre öğren. yani sana ne lazım mesela button kaydırma. button nasıl kaydırılır bunu arat sonra kendi projene entegre et. bu öğrenme şekli çok faydalı.
    Bu arada oyunum ;
    https://play.google.com/store/apps/details?id=puzzle.profbrain




  • Teşekkürler hem bana hem belki bu konuya göz atacak arkadaşlara faydanız dokunur umarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.