Şimdi Ara

P-C.G-o-l-d'dan notebook alırken dikkat, destek vermeyi çektiler !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 4 ay önce Bahçelievler PCGold'dan Acer 5100 aldım, üzerine de ordayken 512 Mb RAM taktırdım.

    Sonuçta pahalı ve hassas bir ürün aldığımız için 3-5 kuruş fazla olsun, PCGold gibi ürün sonrası desteği olan bir firmadan ürünümüzü alalım istedik. Bugün notebook'un klavye ve touchpad'i çalışmamaya başladı ve PCGold'a götürdüm. Ne deseler beğenirsiniz ?

    1 Ocak'dan itibaren notebook'larla biz ilgilenmiyoruz, servisine götürmek zorundasiniz !

    Zaten Türkiye'de servislerin hali ortada, 5 kuruş fazla ödeyelim ama spotçulardaki gibi hizmet almayalım, malı satın aldıktan sonra arkamızda büyük bir firma olsun, iadesi tamiri daha rahat olsun dedik ama yanılmışız. PCGold malı satarken servisi varmış gibi davranan, istedikleri zaman da biz hizmet vermiyoruz siz ilgilenin diye müşteriyi ve sattığı ürünü arka plana iten bir firma çıktı.

    PCGold'dan notebook almakla, garantili ürün satan ucuzcu marketlerden mal almanın hiç bir farkı yok arkadaşlar, aman dikkat burdan notebook alacağınıza, en ucuz nerde bulursanız ordan alın !! Nasıl olsa malı satın aldığınızda aradan çekiliyorlar, artık servisle muhattapsınız diyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anilozay -- 15 Ocak 2008; 14:17:24 >







  • burada reklam yapmıyoruz ama firmanın üzeri yıldızlarla kaplandı. Destek vermeyen bu firmanın adı P C G-O-L-D dur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anilozay -- 14 Ocak 2008; 21:53:43 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anilozay

    burada reklam yapmıyoruz ama firmanın üzeri yıldızlarla kaplandı. Destek vermeyen bu firmanın adı P C G-O-L-D dur.

    bu ismi duyunca hiç şaşırmıyorum.zaten ordan alacağıma gider spotçudan alırım.ve bilirimki spotçuların bile satış sonrası desteği ordan daha iyidir.satış sonrası desteği geçtim bi de dolandırıcı bir firma resmen...uzak durun arkadaşlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anilozay

    burada reklam yapmıyoruz ama firmanın üzeri yıldızlarla kaplandı. Destek vermeyen bu firmanın adı P C G-O-L-D dur.


    şimdi kafan karıştı ben goldu severdim götürdüğüm ürünü ananında kendileri inceleyip alıp servise gönderiyordu hatta aldığım bazı ürünleri iade etmekte hiç sorun çıkarmamıştılar soru bile sormamıştılar iade edip paramı geri almıştım şimdi ayıp etmiş gold

    ama tüm ürünler için öyle değildir belki sonuçda bazı müsterilerin gereksiz ve bilgisiz tavırları firmaları bıktırıp böyle kararlar almaya itebiliyor zaten belirtmişsin 1 ocaktan itibaren demişler yeni alınan bir karar sebebinide bir araştırmak gerekir bence servisin hatalarını gidip satıcılara yıkmak bir alışkanlık bizim ülkemizde adamlar ne yapsın laf anlatamıyorlar çoğu müsteriye

    Unutmayalımki goldda sadece ürünü sizden alıp servise veriyor başka birşey yaptığı yok kendisi tamir edecek değilya kaldıki birçok firma bunu bile yapmıyor eksende benim fotograf makinamla ilgilenmemişti kendin göndereceksin demişti arada ne fark varki...




  • Ürünü sattıktan sonra hiç desteği olmayacaksa, bir problem oldugunda beni direk servise yönlendireceklerse, neden bu firmayi tercih edeyim. Sokaktaki satıcıdan hiçbir farkı yok. 1,5 milyarlık ürün alacaksınız, sonra da size bye bye diyecekler..

    Sonuçta Türkiye'deki teknik servislerin durumu genelde kötü, hele son kullanıcıyı hiç takmıyorlar, hakkınızı tüketici mahkemesinde aramak zorunda kalabiliyorsunuz. Dolayısıyla arada büyük bir firma olsun ki, tamiriyle, iadesiyle ilgili bu servislerle muhattap olsun. 5 kuruş fazla ödeyelim ama canımız yanmasın.

    Daha yeni hepsiburada.com 'dan arkadaşım PDA aldı, problemli çıkınca geriye gönderdi ve web sitelerinde şu anda bu kadar ürün tamir için serviste beklemektedir yazısı ekrana geldi. Ürün 1 hafta içinde yenisiyle değiştirilip teslim edildi. Arkadaşım kimseyle muhattap olmadı.

    Kendi yazılım şirketim olduğu için, şirketime ve çevremdekilere de sıklıkla ciddi alımlar yapıyordum ve problem yaşamamak için binası büyük kendi küçük (!) bu şirketi tercih ediyordum. Paramı ve çevremdekilerin parasını boş yere bu adamların cebine indirmişim maalesef.. Gidin fazladan vereceğiniz parayla kendinizi ya da çevrenizdekileri sevindircek birşeyler alın. Zengini daha zengin etmenin hiç bir anlamı yok. Ya da paranızı sattığı ürünün arkasında durabilecek bir yere yatırın.

    Bir firmanın büyüklüğü sadece binasının kaç katlı olmasına, kaç metrekare olmasına bağlı değil. Biz de kendi işimizi yapıyoruz ama bir problem olursa sorunu düzeltmek ve müşteriyi üzmemek için elimizden geleni yapıyoruz. Ama bu tarz firmalar nasıl olsa müşterimiz hazır, 1 müşteri gelir 1 müşteri gider mantığında hareket ediyor.




  • Bence hakkını aramasını bilen alır arkadaşlar ben aldığım bir cep telefonunda %10 indirim olmasına ragmen faturada bana indirim yapılmamış olduğunu anladım

    nasıl anladın diyeceksiniz başka bir magazasında bir bucuk ay sonra aldığım ikinci bri telefonla telefonlarda kampanya dahilindeymiş ama bana müşteri temsilcisi değil deyip ona göre fatura kesmişti.

    Hiç tereddüt etmeden İkinci telefonuda aldım çünkü en iyi fiyatı veren yerdi. ama sonra faturalarımı toplayıp diğer şubeye şikayete gittim. ve para için gitmedim benim derdim sürekli aynı müşteri temsilcisinden alışveriş yaptığım için ona güvendim. Bana kampanyaya dahil değil dedi ve güvenip aldım. benim derdim bu adamı şikayet etmek dedim. Ne yapsınlar istersiniz faturalarımı ve kart sliplerimi istediler bana o alınan farkı değişim süresinin bile geçmesine ragmen iade ettiler.

    Bilmiyorum kaç yerde geçmişte yapılmış bir kampanyadan yararlanamadığı için müşterisine iade yapıyorlar.

    Benim derdim goldu savunmak değil sonuçda o avcı bizde av pozisyonundayız. Önemli olan hakkımızı dogru ve düzgün bir şekilde aramak zaten kimsede binanın katlarını syarak alış veriş yapmıyoki

    son aldığım elektronik ürün acer iyide para verdim ama yılda bir kaç bin ytl'lik alış veriş yaptığım golddan almadım gitim exa'dan aldım kaldıki exadan bu güne kadar 1 liralik bile alışverişim yoktu en iyi fiyatı veren oydu.

    Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır adamlar bıkmış artık işletim sistemi çöküyo adam golda koşuyo gold ne yapsın onun derdi değilki makinada teknik bir arıza varmı ona bakar adam ama bizim çok bilmiş kullanıcılarımız öyle yapıyo(Tek bildikleri bilgisayarı açıp kapatmak lafım meclisden dışarı burdaki arkadaşlara değil yanlış anlaşılmasın)

    Şu anda kimse neden laptoplarda desteği çekmiş bunu araştırmakta varsa giden soran öğrenen onu anlatsınlar yada kendi yaşadıklarını anlatsınlar bence kuru sıkı atmak kolay birde bu ticari mevzunun öteki tarafı var. Kİmseyi savunmayalım ama kimsede babasının hayrına ticaret yapmıyorki




  • Sence sormadım mı neden destek çektiklerini? Teknik servisteki adamlar sadece yönetimin kararı demekle yetiniyor, zaten ordaki adamlar haricinde muhattap alabileceğiniz de kimse yok.

    Ayrica destek vereceksen, notebook'un işletim sistemi çökenden para alırsın ama donanım hatası olandan para almazsın, servisine yönlendirirsin. Dün ürünü ACER'a gönderdim, datalarınızı kurtarmak isterseniz 70 USD alırız dediler. Yani ek iş yapacaksan maliyeti olur, ama müşteriyi başından atamazsın arkadaşım. Burda yasal olarak P.C.Gold haklı, sonuçta sizi direk servise yönlendirme hakkına sahip.

    Ama malı satarken teknik servisimiz var deyip, sonradan "malı satın aldığınızda destek veriyorduk ama artık yok, kendiniz servise götürmelisiniz" demek, namuslu bir ticaret işi değildir.
  • arkadaşım aslında senin adına üzgünüm ama birazda mutlu olmaya başladım demekki Türkiye de birşeyler yerine oturmaya başladı şunu hiç düşündünüzmü televizyon aldığınızda birkaçay sonronra bozulduğunda aldığınız yeremi götürüyorsunuz yoksa yetkili servisinemi aldığıız yere kucaklanıp götürürseniz adama gülerler bu yıllardır böyle veya bir araba alıyorsanız bozulduğunda aldığınız yere veya kişiye götürmezsiniz doğru tamirciye götürürsünüz ama neden ülkemizde insanlar bilgisayarlarını aldıkları yere götürmek gibi bir zihniyetteler onu çözemedim eğer aldığımız yere götüreceksek neden ürünlerde garanti belgesi var neden yetkili servisler var herkez işini yapmalı bence bu ülkede ithalatçı ürün getirmeli satıcı firma ürünü satmalı yetkili servisler fabrikasyon arıza durumunda ürünü tamir etmeli.Ancak sistem böyle ayakta kalabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: astoncon

    arkadaşım aslında senin adına üzgünüm ama birazda mutlu olmaya başladım demekki Türkiye de birşeyler yerine oturmaya başladı şunu hiç düşündünüzmü televizyon aldığınızda birkaçay sonronra bozulduğunda aldığınız yeremi götürüyorsunuz yoksa yetkili servisinemi aldığıız yere kucaklanıp götürürseniz adama gülerler bu yıllardır böyle veya bir araba alıyorsanız bozulduğunda aldığınız yere veya kişiye götürmezsiniz doğru tamirciye götürürsünüz ama neden ülkemizde insanlar bilgisayarlarını aldıkları yere götürmek gibi bir zihniyetteler onu çözemedim eğer aldığımız yere götüreceksek neden ürünlerde garanti belgesi var neden yetkili servisler var herkez işini yapmalı bence bu ülkede ithalatçı ürün getirmeli satıcı firma ürünü satmalı yetkili servisler fabrikasyon arıza durumunda ürünü tamir etmeli.Ancak sistem böyle ayakta kalabilir.


    Bende katılıyorum. Ama bazı işlemlerle ilgilenmeleri iyi oluyo bu sadece bilgisayar için değil ürünü bizden teslim alıp hiç bilmediğimiz bir yerdeki servise ulaştırmaları satıcının yaptığı bu destek bile yeter fazlasını beklemek ayıp olur.

    Zaten onların teknik servisleri kendi oluşturdukları masaüstü sistemler için. teknik destek derkende ürünü tamir ederim demek değilki yardımcı olabiliyorsa oluyor yok yetkili bir servis işi ise bizi oraya yönlendiriyor.

    Bence desteği çekti söyle yaptı böyle yaptı boş astoncon'un dediği gibi o servisin işi sen ürünü gidip adamın magazasında altını üstüne getiriyorsun herşeyini bakıp kurcalayıp (hatta bazen bozup) sonrada ben bundan alacağım diyebiliyorsun. İlla almak zorundada değilsin orda incelersin gider daha ucuz bir yerde alırsın peki adam her magazasında onca ürün sergiliyor bu bir gider değilmidir(daha sonra o ürünler yarı fiyatına satılıyor). Elde ettiğin bu avantajı teknik desteği çekti diyerek kimse bir köşeye atmak istemez.

    Herzaman müşteri haklı değildir. Haklar tek taraflı olduğu sürece hak değildir zaten. Tekrar söylüyorum benim derdim goldu savunmak değil ama zaten heryer yapıyorda bir goldmu yapmıyor ben anlamadım bu telaşı




  • Şimdi ben notebook alırken, PCGold biz RAM'inizi takarız dedi ve 512 ram ilave ettirdim makinaya. Dolayısıyla cihazım açılmış oldu.

    Ben neden dışardan almadım, direk servisle muhattap olursanız en ufak şeyde garanti kapsamı dışına atabiliyorlar ürünü. 5 sefer teknik servisle muhattap olduysam, 3'ünde ürünü garanti kapsamı dışına çıkarmaya çalıştılar, hatta Samsung marka disk aldığımda, disk 10 gün sonra bozuldu ama etiketde delik var deyip geriye gönderdiler. Halbuki ben ürünü sıfır almıştım ve çalıştığım firmada aynı şekilde geri dönen 2 disk daha vardı. 50 USD için birçok insan tüketici mahkemesine başvurmadığı ve servisler de işin içinde son kullanıcı olunca ürünü yapmaya yanaşmadığı için sinirlerinizin harap olma olasılığı var. Hatta elimde bozuk bir Maxtor disk varken, İzmir'de Arena'ya gitmiştim ve son kullanıcıdan disk alamıyoruz, sattığınız yerin bize göndermesi gerekiyor tutumuyla karşılaşmıştım. Yurtdışıyla yazışarak sorunu çözmüştüm, çünkü aldığım firma kapanmıştı.

    şimdi gelelim konunun özüne : Benim ürünümü PCGold açtı ve içine RAM taktı, dün servisden kardeşime veirlen kağıtta "3. kişiler tarafından cihaza yapılacak müdaheleler" cihazı garanti kapsamı dışına çıkarır yazıyordu. Şimdi bu cihaz garanti dışına çıkarsa Acer : 'cihazınız açılmış', PCGold ise "alırken takmıştık ama şimdi karışmam" demeyecek mi? Karışmayacaksan neden taktın makinama RAM'i, satarken iyi miydi?

    Walla arkadaşlar benden uyarması, isteyen alışverişe devam eder tabii ki, isteyenin ağzı yanar.

    İsteyen onların söylediklerine inanmakta ve 6 ay sonra 'o zaman öyleydi ama artık böyle' demelerini olumlu bulmakta serbest tabii ki. Benden uyarması sadece..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: adgzl


    quote:

    Orjinalden alıntı: astoncon

    arkadaşım aslında senin adına üzgünüm ama birazda mutlu olmaya başladım demekki Türkiye de birşeyler yerine oturmaya başladı şunu hiç düşündünüzmü televizyon aldığınızda birkaçay sonronra bozulduğunda aldığınız yeremi götürüyorsunuz yoksa yetkili servisinemi aldığıız yere kucaklanıp götürürseniz adama gülerler bu yıllardır böyle veya bir araba alıyorsanız bozulduğunda aldığınız yere veya kişiye götürmezsiniz doğru tamirciye götürürsünüz ama neden ülkemizde insanlar bilgisayarlarını aldıkları yere götürmek gibi bir zihniyetteler onu çözemedim eğer aldığımız yere götüreceksek neden ürünlerde garanti belgesi var neden yetkili servisler var herkez işini yapmalı bence bu ülkede ithalatçı ürün getirmeli satıcı firma ürünü satmalı yetkili servisler fabrikasyon arıza durumunda ürünü tamir etmeli.Ancak sistem böyle ayakta kalabilir.


    Bende katılıyorum. Ama bazı işlemlerle ilgilenmeleri iyi oluyo bu sadece bilgisayar için değil ürünü bizden teslim alıp hiç bilmediğimiz bir yerdeki servise ulaştırmaları satıcının yaptığı bu destek bile yeter fazlasını beklemek ayıp olur.

    Zaten onların teknik servisleri kendi oluşturdukları masaüstü sistemler için. teknik destek derkende ürünü tamir ederim demek değilki yardımcı olabiliyorsa oluyor yok yetkili bir servis işi ise bizi oraya yönlendiriyor.

    Bence desteği çekti söyle yaptı böyle yaptı boş astoncon'un dediği gibi o servisin işi sen ürünü gidip adamın magazasında altını üstüne getiriyorsun herşeyini bakıp kurcalayıp (hatta bazen bozup) sonrada ben bundan alacağım diyebiliyorsun. İlla almak zorundada değilsin orda incelersin gider daha ucuz bir yerde alırsın peki adam her magazasında onca ürün sergiliyor bu bir gider değilmidir(daha sonra o ürünler yarı fiyatına satılıyor). Elde ettiğin bu avantajı teknik desteği çekti diyerek kimse bir köşeye atmak istemez.

    Herzaman müşteri haklı değildir. Haklar tek taraflı olduğu sürece hak değildir zaten. Tekrar söylüyorum benim derdim goldu savunmak değil ama zaten heryer yapıyorda bir goldmu yapmıyor ben anlamadım bu telaşı


    Bakınız bu şekilde düşünürsek magazaları gezmek için bile bir bedel ödememiz gerekir.Mağazanın amacı nedir ? Teşhir etmek! Sattığı ürünü teşhir ettiği için teşekkür edip,çıkarken hürmetimizi göstermek için mağaza sahiplerinin ellerini mi öpelim.

    Tüketicinin korunması hakkındaki kanunu incelersek satıcının sorumluluğunu daha iyi anlarız,siz malı teknik servise göndermek zorunda değilsiniz,satıcıya başvurursunuz çünkü sorumlu olan satıcıdır. Bedelin iadesi,tamir,değişim vb. isteklerimizi teknik servise değil satıcıya yöneltiriz.Satıcı isterse ürünü servise gönderir ve servis raporuna göre hareket eder isterse gönderme arızalı ürünü yenisi ile değiştirir yada bedeli iade eder.

    Burada söz konusu firmanın tavrı hatalıdır,al bunu servise götür demek sorumluluktan kaçmaktan başka birşey değildir.




  • iyide arkadaşım zaten 'gold' desteğini çekmemiş olsa bile servis sana üçüncü bir kişinin mudahalesi ile ürün garanti dışı kalır der bu her yerde aynıdır ama nereleri açabilirsin nereleri açamazsın bellidir

    Birçok cihazda ya etiket altında bir vida yada sadece servisin açabileceği özel başlı vidalar kullanılırki bazı bölgeleri servis dışında kimse açmasın eğer etiket varsa ve bunu yırttıysanız geçmiş olsun garanti dışıdır.

    Ama ben bu güne kadar ram ve hdd değişimi için böyle engelleyici bir şeye rastlamadım. Yani ram yükseltme ile bilgisayar garanti dışı kalmaz. Ben kendim söktüm kapagı açıp baktım robson bellek varmı veya alsam takabilecek yer mevcutmu diye şimdi benim laptop garati dışımı kaldı hayır tabiki etiket olup olmadığını kontrol ettim sonrada tereddüt etmeden açtım.

    Şu yazılanlara göre kimse ram yükseltemez makinayı geliştirme çabası içine giremez böyle bir saçma düşünce olamaz bence ben kendim takıcam belki ne olacak o zaman.

    Sonuçda golddan ne bekliyorsunuzki ne yapmalı anlayamadım ne beklendiğini benim fotograf makinamıda eksen almadı kendim götürdüm servise ne olacak esksen kötü suçlumu diyeceğim.

    Herkez istediği yerden alışveriş yapabilir tabiki kimseye şurdan alın burdan almayım demiyoruz ama takınılan tavır yanlış. Herkez işini yapsın. Yarın bir gün problem oldugunda karşımda sadece ürünü satan hiçbirşeyden anlamayan bir müşteri temsilcisi yerine işten anlayan bir servisi tercih ederim. herkesin seçimi farklı doğru ile yanlış kişilere göre değişebilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: adgzl

    iyide arkadaşım zaten 'gold' desteğini çekmemiş olsa bile servis sana üçüncü bir kişinin mudahalesi ile ürün garanti dışı kalır der bu her yerde aynıdır ama nereleri açabilirsin nereleri açamazsın bellidir

    Birçok cihazda ya etiket altında bir vida yada sadece servisin açabileceği özel başlı vidalar kullanılırki bazı bölgeleri servis dışında kimse açmasın eğer etiket varsa ve bunu yırttıysanız geçmiş olsun garanti dışıdır.

    Ama ben bu güne kadar ram ve hdd değişimi için böyle engelleyici bir şeye rastlamadım. Yani ram yükseltme ile bilgisayar garanti dışı kalmaz. Ben kendim söktüm kapagı açıp baktım robson bellek varmı veya alsam takabilecek yer mevcutmu diye şimdi benim laptop garati dışımı kaldı hayır tabiki etiket olup olmadığını kontrol ettim sonrada tereddüt etmeden açtım.

    Şu yazılanlara göre kimse ram yükseltemez makinayı geliştirme çabası içine giremez böyle bir saçma düşünce olamaz bence ben kendim takıcam belki ne olacak o zaman.

    Sonuçda golddan ne bekliyorsunuzki ne yapmalı anlayamadım ne beklendiğini benim fotograf makinamıda eksen almadı kendim götürdüm servise ne olacak esksen kötü suçlumu diyeceğim.

    Herkez istediği yerden alışveriş yapabilir tabiki kimseye şurdan alın burdan almayım demiyoruz ama takınılan tavır yanlış. Herkez işini yapsın. Yarın bir gün problem oldugunda karşımda sadece ürünü satan hiçbirşeyden anlamayan bir müşteri temsilcisi yerine işten anlayan bir servisi tercih ederim. herkesin seçimi farklı doğru ile yanlış kişilere göre değişebilir.



    sizin imkanınız varmış servise götürmüşsünüz,fakat götürmek zorunda değilsiniz.Beklenen ve olması gereken satcının servise göndermesi




  • ben hiç bir yerde öyle dediğiniz gibi satıcı servise teslim etmelidir diye birşey görmedim hatta fotograf makinam için bende öyle dşünmüştüm. Hp servisine sordum öyle bir zorunluluk yok demiştiler bana.

    Kaldıki servisi hizmetlerine satıcı dahil olmak zorunda değildirki bulunduğunuz ilde servis yoksa anlaşmalı kargoyla gönderiyorsunuz. Arayıp servisi yazdırıyorsnuz sonra kargoya veriyorsunuz.

    Hala neden ısrar ediyorsunuzki garantiyi veren imalatçıdır satıcı değil o sadece aracı arızalardada üreticinin yetkilendirdiği yerler sorumlu satıcı göndermek zorunda gibi bir durum yok bu yanlış bilgiyi unutun o sadece müşteri memnuniyeti meselesi senin firmayı seçmen için bir hizmettir ister yapar ister yapmaz hiç bir kanun zorunluluk yaratmıyor.

    Ayrıca satıcılar teşhir zorundada değil teknosa gibi cam arkasından bakarsınız yoksa işçiliğine kalitesine bakamazsınız seçim sizin.




  • Ustadım biz burada zorunluluklardan,fiili hatalardan,pratikten vs.den bahsetmiyoruz,olması gerekeni ve kanunun emrettiğini konuşuyoruz.

    Olması gereken açık ve net olarak kanunda yer almakta
    "İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına veya 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren, ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur"

    Bakınız kanun müteselsil sorumludur demiş,yani satıcı size şunu söyleyemez "ben destek vermiyorum al sen servise götür".Siz yukarıda sayılanlardan istediğinize başvurursunuz
    Amacım firmayı kötülemek değil velakin sözkonusu firma hatalıdır ve savunulacak bir yanı yoktur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.