Şimdi Ara

##### P.R.O.G.R.A.M.L.A.M.A. .D.E.R.S.L.E.R.İ ##### (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: quax77 Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 1 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
414
Cevap
49
Favori
79.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • akışı bozmak istemem ama git() diye bir komut mu var , daha önce javada göstermemişti okulda hoca

    not:bu arada algoritma derside almadık , direk javaya girdik , miras alma vs. ye kadar gittik en basidinden programlarla , sonrada yine en basidince vb işledik veritabını oluşturup - kullanmaya kadar gelmiştik,bişeler bilsemde , asgari düzeyde olduğunu söyleyebilirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakup13

    akışı bozmak istemem ama git() diye bir komut mu var , daha önce javada göstermemişti okulda hoca

    not:bu arada algoritma derside almadık , direk javaya girdik , miras alma vs. ye kadar gittik en basidinden programlarla , sonrada yine en basidince vb işledik veritabını oluşturup - kullanmaya kadar gelmiştik,bişeler bilsemde , asgari düzeyde olduğunu söyleyebilirim


    Git diye komut var ama nesne tabalı dillerde bunu daha farklı yollarla ifade edebilirsiniz yani hocanızın göstermemiş olması normal ama mantıkta bu vardır zaten QBASIC de de sıkça kullanılır....

    Edit : Algoritma gösrmrmenizin büyük eksiklikleri....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Progr4mm3r -- 28 Ekim 2008; 13:15:56 >




  • güzel paylaşım ama karışık bir koun :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sanal_korsan0007

    güzel paylaşım ama karışık bir koun :)


    Aslında karışık değil ama yukarıda bir üyenin de bahsettiği gibi ilk başta ağır gelmiş olabilir...
  • Beyler Bana Bir Sayının karekökünü ve küpkökünü alan programın kodlarını C++ da yazabilecek olan varmı ?
    ortalık karıscaksa PM den atabilirsnz..

    Bu arada Not : Hesap Makinesi 1.1 çıktı seçkin kitapçılarda
  • Arkadaşlar bende kök hesaplama üzeirnde uğraştım doğru mudur? =)

    1)başla 
    2) sayısal; s, a, b
    3) yaz; "karekökü hesaplanacak sayıyı giriniz..."
    4) oku; s
    5) a=s^0,5
    6) b=a*a
    7) eğer (b=s) ise
    8) yaz; "karekök=" &a
    9) değilse
    10) yaz; "hata oluştu. tekrar deneyin."
    11) git (3)
    12) eğer bitti
    13)bitti


    "a=s^0,5" in nerden geldiğini merak eden olucak, resim de ekleyeyim iyice anlaşılsın


    @thethriller
    cevabımdan sorduğun sorunun cevabını çözebilirsin kannımca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SynFx -- 28 Ekim 2008; 14:44:28 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SynFx

    Arkadaşlar bende kök hesaplama üzeirnde uğraştım doğru mudur? =)

    1)başla 
    2) sayısal; s, a, b
    3) yaz; "karekökü hesaplanacak sayıyı giriniz..."
    4) oku; s
    5) a=s^0,5
    6) b=a*a
    7) eğer (b=s) ise
    8) yaz; "karekök=" &a
    9) değilse
    10) yaz; "hata oluştu. tekrar deneyin."
    11) git (3)
    12) eğer bitti
    13)bitti


    "a=s^0,5" in nerden geldiğini merak eden olucak, resim de ekleyeyim iyice anlaşılsın
    />


    @thethriller
    cevabımdan sorduğun sorunun cevabını çözebilirsin kannımca.




    Olmuş




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Progr4mm3r


    quote:

    Orjinalden alıntı: SynFx

    Arkadaşlar bende kök hesaplama üzeirnde uğraştım doğru mudur? =)

    1)başla 
    2) sayısal; s, a, b
    3) yaz; "karekökü hesaplanacak sayıyı giriniz..."
    4) oku; s
    5) a=s^0,5
    6) b=a*a
    7) eğer (b=s) ise
    8) yaz; "karekök=" &a
    9) değilse
    10) yaz; "hata oluştu. tekrar deneyin."
    11) git (3)
    12) eğer bitti
    13)bitti


    "a=s^0,5" in nerden geldiğini merak eden olucak, resim de ekleyeyim iyice anlaşılsın
    />


    @thethriller
    cevabımdan sorduğun sorunun cevabını çözebilirsin kannımca.




    Olmuş



    mantıken olmuş ama örneğin 5 in karekökünü aldık bu çıktı 2.2360679774997896964091736687313 bu sayının tekrar karesini alırsak 4.999999999999994 gibi bişey çıkıyor. Senin sahte koda göre b=s olmuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drizz -- 28 Ekim 2008; 20:28:25 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Drizz


    quote:

    Orjinalden alıntı: Progr4mm3r


    quote:

    Orjinalden alıntı: SynFx

    Arkadaşlar bende kök hesaplama üzeirnde uğraştım doğru mudur? =)

    1)başla 
    2) sayısal; s, a, b
    3) yaz; "karekökü hesaplanacak sayıyı giriniz..."
    4) oku; s
    5) a=s^0,5
    6) b=a*a
    7) eğer (b=s) ise
    8) yaz; "karekök=" &a
    9) değilse
    10) yaz; "hata oluştu. tekrar deneyin."
    11) git (3)
    12) eğer bitti
    13)bitti


    "a=s^0,5" in nerden geldiğini merak eden olucak, resim de ekleyeyim iyice anlaşılsın
    />


    @thethriller
    cevabımdan sorduğun sorunun cevabını çözebilirsin kannımca.




    Olmuş



    mantıken olmuş ama örneğin 5 in karekökünü aldık bu çıktı 2.2360679774997896964091736687313 bu sayının tekrar karekökünü alırsak 4.999999999999994 gibi bişey çıkıyor. Senin sahte koda göre b=s olmuyor




    O işlevleri programlama dilinde sağlarsın dediğin gibi de MANTIK önemli burada. Yoksa oraya basit bir Eğerli ifade koyup şeklini dğeiştirmek zor değil...

    Edit: Bir de koyu ile belirttiğim yerde herhalde karesini aldıgımızda diyecektin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Progr4mm3r -- 28 Ekim 2008; 17:14:34 >




  • quote:



    quote:


    mantıken olmuş ama örneğin 5 in karekökünü aldık bu çıktı 2.2360679774997896964091736687313 bu sayının tekrar karekökünü alırsak 4.999999999999994 gibi bişey çıkıyor. Senin sahte koda göre b=s olmuyor





    O işlevleri programlama dilinde sağlarsın dediğin gibi de MANTIK önemli burada. Yoksa oraya basit bir Eğerli ifade koyup şeklini dğeiştirmek zor değil...

    Edit: Bir de koyu ile belirttiğim yerde herhalde karesini aldıgımızda diyecektin...


    evet yanlış yazmışım




  • Hey gidi günler 2. sınıftayken yazdığım bir programı paylaşayım sizlerle.. Sayısal integral almaya yarar. Fonksiyonu değiştirip başka fonksiyonların da integralini alabilirsiniz

     
    /*************************************************************
    Yazan : CoNDoR
    NO : -
    Tarih : 9 Kasim 2006
    --------------------------------------------------------------
    Aciklama : Program Simpson 1/3 ve Trapez yontemlerini kullanarak
    1-exp(-x) fonksiyonunun 1'den 10'a kadar integralini,
    gercek degerini, bagil hatasini hesaplar. Hem ekrana
    hem de 'sonuc.dat' isimli bir dosyaya yazar.
    --------------------------------------------------------------
    Degiskenler :
    X,F = Diziler
    n = Aralik Sayisi
    d = Do-While Dongu Degiskeni
    cikis = Cikis Dosyasi Pointeri
    top = Integral Yontemlerindeki Seri Toplami 1.
    top2 = Integral Yontemlerindeki Seri Toplami 2.
    *************************************************************/
    #include<stdio.h>
    #include<math.h>
    #include<stdlib.h>
    #include<conio.h>
    #define nn 20
    void Trapez(double X[nn],double F[nn],int n);
    void Simpson(double X[nn],double F[nn],int n);
    void main()
    {
    double X[nn],F[nn];
    int n,i;
    char d;
    n=10;
    for(i=0;i<11;i++)
    {
    X[i]=i;
    F[i]=1-exp(-X[i]);
    }
    do{
    printf("Simson icin 'S'\n");
    printf("Trapez icin 'T'\n");
    printf("Cikis icin S-T disinda bir tusa basiniz\n");
    switch(d=toupper(getch()))
    {
    case 'T':
    Trapez(X,F,n);break;
    case 'S':
    Simpson(X,F,n);break;
    }
    }while(d=='T'||d=='S');
    }

    void Trapez(double X[nn],double F[nn],int n)
    {
    FILE *cikis;
    double INT,top,GD;
    int i;
    top=0;
    cikis=fopen("sonuc.dat","w");
    for(i=1;i<=10;i++)
    top=top+F[i];
    GD=9+exp(-10);
    INT=(X[n]-X[0])*(F[0]+2*top+F[n])/2/(n+1);
    printf("***************************************************************************\n");
    printf("\n%Trapez ile=%Lf\tGercek Deger=%Lf\tBagil Hata=%%%Lf\n\n",INT,GD,(GD-INT)/GD*100);
    printf("***************************************************************************\n");
    fprintf(cikis,"\nTrapez ile=%Lf\tGercek Deger=%Lf\tBagil Hata=%%%Lf\n\n",INT,GD,(GD-INT)/GD*100);
    fclose(cikis);

    }

    void Simpson(double X[nn],double F[nn],int n)
    {
    FILE *cikis;
    double INT,top,top2,GD;
    int i;
    top=0;
    top2=0;
    cikis=fopen("sonuc.dat","w");
    for(i=1;i<=10;i=i+2)
    top=top+F[i];
    for(i=2;i<=9;i=i+2)
    top2=top2+F[i];
    GD=9+exp(-10);
    INT=(X[n]-X[0])*(F[0]+4*top+F[n]+2*top2+F[n])/3/(n+1);
    printf("***************************************************************************\n");
    printf("\nSimpson ile=%Lf\tGercek Deger=%Lf\tBagil Hata=%%%Lf\n\n",INT,GD,(GD-INT)/GD*100);
    printf("***************************************************************************\n");
    fprintf(cikis,"\nSimpson ile=%Lf\tGercek Deger=%Lf\tBagil Hata=%%%Lf\n\n",INT,GD,(GD-INT)/GD*100);
    fclose(cikis);
    }





  • quote:

    Orjinalden alıntı: ***CoNDoR***

    Hey gidi günler 2. sınıftayken yazdığım bir programı paylaşayım sizlerle.. Sayısal integral almaya yarar. Fonksiyonu değiştirip başka fonksiyonların da integralini alabilirsiniz

     
    /*************************************************************
    Yazan : CoNDoR
    NO : -
    Tarih : 9 Kasim 2006
    --------------------------------------------------------------
    Aciklama : Program Simpson 1/3 ve Trapez yontemlerini kullanarak
    1-exp(-x) fonksiyonunun 1'den 10'a kadar integralini,
    gercek degerini, bagil hatasini hesaplar. Hem ekrana
    hem de 'sonuc.dat' isimli bir dosyaya yazar.
    --------------------------------------------------------------
    Degiskenler :
    X,F = Diziler
    n = Aralik Sayisi
    d = Do-While Dongu Degiskeni
    cikis = Cikis Dosyasi Pointeri
    top = Integral Yontemlerindeki Seri Toplami 1.
    top2 = Integral Yontemlerindeki Seri Toplami 2.
    *************************************************************/
    #include<stdio.h>
    #include<math.h>
    #include<stdlib.h>
    #include<conio.h>
    #define nn 20
    void Trapez(double X[nn],double F[nn],int n);
    void Simpson(double X[nn],double F[nn],int n);
    void main()
    {
    double X[nn],F[nn];
    int n,i;
    char d;
    n=10;
    for(i=0;i<11;i++)
    {
    X[i]=i;
    F[i]=1-exp(-X[i]);
    }
    do{
    printf("Simson icin 'S'\n");
    printf("Trapez icin 'T'\n");
    printf("Cikis icin S-T disinda bir tusa basiniz\n");
    switch(d=toupper(getch()))
    {
    case 'T':
    Trapez(X,F,n);break;
    case 'S':
    Simpson(X,F,n);break;
    }
    }while(d=='T'||d=='S');
    }

    void Trapez(double X[nn],double F[nn],int n)
    {
    FILE *cikis;
    double INT,top,GD;
    int i;
    top=0;
    cikis=fopen("sonuc.dat","w");
    for(i=1;i<=10;i++)
    top=top+F[i];
    GD=9+exp(-10);
    INT=(X[n]-X[0])*(F[0]+2*top+F[n])/2/(n+1);
    printf("***************************************************************************\n");
    printf("\n%Trapez ile=%Lf\tGercek Deger=%Lf\tBagil Hata=%%%Lf\n\n",INT,GD,(GD-INT)/GD*100);
    printf("***************************************************************************\n");
    fprintf(cikis,"\nTrapez ile=%Lf\tGercek Deger=%Lf\tBagil Hata=%%%Lf\n\n",INT,GD,(GD-INT)/GD*100);
    fclose(cikis);

    }

    void Simpson(double X[nn],double F[nn],int n)
    {
    FILE *cikis;
    double INT,top,top2,GD;
    int i;
    top=0;
    top2=0;
    cikis=fopen("sonuc.dat","w");
    for(i=1;i<=10;i=i+2)
    top=top+F[i];
    for(i=2;i<=9;i=i+2)
    top2=top2+F[i];
    GD=9+exp(-10);
    INT=(X[n]-X[0])*(F[0]+4*top+F[n]+2*top2+F[n])/3/(n+1);
    printf("***************************************************************************\n");
    printf("\nSimpson ile=%Lf\tGercek Deger=%Lf\tBagil Hata=%%%Lf\n\n",INT,GD,(GD-INT)/GD*100);
    printf("***************************************************************************\n");
    fprintf(cikis,"\nSimpson ile=%Lf\tGercek Deger=%Lf\tBagil Hata=%%%Lf\n\n",INT,GD,(GD-INT)/GD*100);
    fclose(cikis);
    }




    denedim ama çalıştıramadım




  • 1) Başla:
    2) Sayısal: *=x.y,*=a2
    3) Oku; Çevre
    4) Oku; Alan
    5) Eğer:Çevre ise *=x.y
    6) Yaz:“Doğrudur”
    7) Değilse:Çevre ise *=a2
    8) Eğer:Alan ise *=a2
    9) Yaz:"Doğrudur"
    10)Değilse:Alan ise *=x.y
    11)Eğer:Çevre ise *=a2
    12)Yaz:"Yanlıştır"
    13)Değilse:Çevre ise *=x.y
    14)Eğer:Alan ise *=x.y
    15)Yaz:"Yanlıştır"
    16)Değilse:Alan ise *=a2
    17)Değilse
    18)Olabilirlik:Çevre ise *=x.y yada *=a2
    19)Değilse
    20)Olabilirlik:Alan ise *=x.y yada *=a2
    21)Yaz:Alan *=x.y ise Çevre *=a2
    22)Eğer:Çevre *=x.y ise Alan *=a2 dir.
    23)Yaz:Çevre ile Alan Sonuç olarak bilinmiyor.
    24)Eğer:Bitti
    25)Bitir
  • Çok güzel bir bölüm. Gecenin bu saatinde görmüş olmama rağmen tam aradığım şey olduğu için uyumadım. En son sorduğunuz 6. soru harici baştan beri tüm soruları yaptım. Cevapların çoğunu verdiğinize göre ben direk 5. soru çözümümle başlayım

    NOT: Üçgen alan hesabını taban*yükseklik/2 den değil de kenarlara bağlı olarak yazılan formülden yaptım
    A= Karekök içinde (Çevre/2)*|Kenar1-Kenar2|*|Kenar1-Kenar3|*|Kenar2-Kenar3|

     
    1) Başla
    2) Sayısal; k, d1, d2, ü1, ü2, ü3, r, a1, a2, a3, a4, ç1, ç2, ç3, ç4
    3) Metin; x,l,m,n,o,kare,dikdörtgen,üçgen,daire
    4) Yaz; "Lütfen kare, daire, üçgen veya dikdörtgenden hangisi ile işlem yapacağınızı belirtin. (dikdörtgen/kare/üçgen/daire)"
    5) Oku; x
    6) Eğer (x="dikdörtgen") ise
    7) Yaz; "Lütfen dikdörtgenin 1. kenarını giriniz"
    8) Oku; d1
    9) Yaz; "Lütfen dikdörtgenin 2. kenarını giriniz"
    10) Oku; d2
    11) a1=d1*d2
    12) ç1=(d1+d2)*2
    13) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    14) Oku; l
    15) Eğer (l="a") ise
    16) Yaz; "Dikdörtgenin alanı=",&a1
    17) Değilse
    18) Eğer (l="ç") ise
    19) Yaz; "Dikdörtgenin çevresi=",&ç1
    20) Eğer Bitti
    21) Eğer Bitti
    22) Git (82)
    23) Değilse
    24) Eğer (x="kare") ise
    25) Yaz; "Lütfen karenin bir kenarını giriniz"
    29) Oku; k
    30) a2=k^2
    31) ç2=k*4
    32) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    33) Oku; m
    34) Eğer (m="a") ise
    35) Yaz; "Karenin alanı=",&a2
    36) Değilse
    37) Eğer (m="ç") ise
    38) Yaz; "Karenin çevresi=",&ç2
    39) Eğer Bitti
    40) Eğer Bitti
    41) Git (82)
    42) Değilse
    43) Eğer (x= "üçgen") ise
    44) Yaz; "Lütfen üçgenin 1. kenarını giriniz"
    45) Oku; ü1
    46) Yaz; "Lütfen üçgenin 2. kenarını giriniz"
    47) Oku; ü2
    48) Yaz; "Lütfen üçgenin 3. kenarını giriniz"
    49) Oku; ü3
    50) a3= [((ü1+ü2+ü3)/2)*|ü1-ü2|*|ü1-ü3|*|ü2-ü3|]^0,5
    51) ç3= ü1+ü2+ü3
    52) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    53) Oku; n
    54) Eğer (n="a") ise
    55) Yaz; "Üçgenin alanı=",&a3
    56) Değilse
    57) Eğer (n=ç) ise
    58) Yaz; "Üçgenin çevresi=",&ç3
    59) Eğer Bitti
    60) Eğer Bitti
    61) Git(82)
    62) Değilse
    63) Eğer (x="daire") ise
    64) Yaz; "Lütfen dairenin yarıçapını yazınız"
    65) Oku; r
    66) a4= 3,141592*r^2
    67) ç4= 2*r*3,141592
    68) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    69) Oku; o
    70) Eğer (o="a") ise
    71) Yaz; "Dairenin alanı=",&a4
    72) Değilse
    73) Eğer (o="ç") ise
    74) Yaz; "Dairenin çevresi="&ç4
    75) Eğer Bitti
    76) Eğer Bitti
    77) Git (82)
    78) Eğer Bitti
    79) Eğer Bitti
    80) Eğer Bitti
    81) Eğer Bitti
    82) Bitir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adilazimdegilx -- 29 Ekim 2008; 2:45:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: adilazimdegilx

    Çok güzel bir bölüm. Gecenin bu saatinde görmüş olmama rağmen tam aradığım şey olduğu için uyumadım. En son sorduğunuz 6. soru harici baştan beri tüm soruları yaptım. Cevapların çoğunu verdiğinize göre ben direk 5. soru çözümümle başlayım

    NOT: Üçgen alan hesabını taban*yükseklik/2 den değil de kenarlara bağlı olarak yazılan formülden yaptım
    A= Karekök içinde (Çevre/2)*|Kenar1-Kenar2|*|Kenar1-Kenar3|*|Kenar2-Kenar3|

     
    1) Başla
    2) Sayısal; k, d1, d2, ü1, ü2, ü3, r, a1, a2, a3, a4, ç1, ç2, ç3, ç4
    3) Metin; x,l,m,n,o,kare,dikdörtgen,üçgen,daire
    4) Yaz; "Lütfen kare, daire, üçgen veya dikdörtgenden hangisi ile işlem yapacağınızı belirtin. (dikdörtgen/kare/üçgen/daire)"
    5) Oku; x
    6) Eğer (x="dikdörtgen") ise
    7) Yaz; "Lütfen dikdörtgenin 1. kenarını giriniz"
    8) Oku; d1
    9) Yaz; "Lütfen dikdörtgenin 2. kenarını giriniz"
    10) Oku; d2
    11) a1=d1*d2
    12) ç1=(d1+d2)*2
    13) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    14) Oku; l
    15) Eğer (l="a") ise
    16) Yaz; "Dikdörtgenin alanı=",&a1
    17) Değilse
    18) Eğer (l="ç") ise
    19) Yaz; "Dikdörtgenin çevresi=",&ç1
    20) Eğer Bitti
    21) Eğer Bitti
    22) Git (82)
    23) Değilse
    24) Eğer (x="kare") ise
    25) Yaz; "Lütfen karenin bir kenarını giriniz"
    29) Oku; k
    30) a2=k^2
    31) ç2=k*4
    32) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    33) Oku; m
    34) Eğer (m="a") ise
    35) Yaz; "Karenin alanı=",&a2
    36) Değilse
    37) Eğer (m="ç") ise
    38) Yaz; "Karenin çevresi=",&ç2
    39) Eğer Bitti
    40) Eğer Bitti
    41) Git (82)
    42) Değilse
    43) Eğer (x= "üçgen") ise
    44) Yaz; "Lütfen üçgenin 1. kenarını giriniz"
    45) Oku; ü1
    46) Yaz; "Lütfen üçgenin 2. kenarını giriniz"
    47) Oku; ü2
    48) Yaz; "Lütfen üçgenin 3. kenarını giriniz"
    49) Oku; ü3
    50) a3= [((ü1+ü2+ü3)/2)*|ü1-ü2|*|ü1-ü3|*|ü2-ü3|]^0,5
    51) ç3= ü1+ü2+ü3
    52) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    53) Oku; n
    54) Eğer (n="a") ise
    55) Yaz; "Üçgenin alanı=",&a3
    56) Değilse
    57) Eğer (n=ç) ise
    58) Yaz; "Üçgenin çevresi=",&ç3
    59) Eğer Bitti
    60) Eğer Bitti
    61) Git(82)
    62) Değilse
    63) Eğer (x="daire") ise
    64) Yaz; "Lütfen dairenin yarıçapını yazınız"
    65) Oku; r
    66) a4= 3,141592*r^2
    67) ç4= 2*r*3,141592
    68) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    69) Oku; o
    70) Eğer (o="a") ise
    71) Yaz; "Dairenin alanı=",&a4
    72) Değilse
    73) Eğer (o="ç") ise
    74) Yaz; "Dairenin çevresi="&ç4
    75) Eğer Bitti
    76) Eğer Bitti
    77) Git (82)
    78) Eğer Bitti
    79) Eğer Bitti
    80) Eğer Bitti
    81) Eğer Bitti
    82) Bitir




    Gerçekten dört dörtlük bir kodlama sizi gerçekten tebrik etmekle beraber daha önceden temelinizin olup olmadığını sormadan edemiyeceğim?


    @FeCkhO

    Ne yapmak istediğinizi tam çözemedim?




  • Hocam benim html bilgim tam, php öğrenme aşamasındayım... ve ben birşeyleri hep deneyerek öğrendim, bu yüzden dersleriniz biraz ağır geliyor... önerdiğiniz Dev-C++ 4.9.9.2 programında nasıl bir kodu çalıştırabileceğimizi öğretirseniz ben internetten bulduğum örnek kodlarını da incelemek istiyorum.. yani kodları yazıyorum Derle&çalıştır dediğimde kod sağlamsa dos ortamında çalışıyor bişey yazıp enter'a bastığımda pencere kapanıyor.. sanırım bunu exe ortamında açmalıyız..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ...McMonsteR...

    Hocam benim html bilgim tam, php öğrenme aşamasındayım... ve ben birşeyleri hep deneyerek öğrendim, bu yüzden dersleriniz biraz ağır geliyor... önerdiğiniz Dev-C++ 4.9.9.2 programında nasıl bir kodu çalıştırabileceğimizi öğretirseniz ben internetten bulduğum örnek kodlarını da incelemek istiyorum.. yani kodları yazıyorum Derle&çalıştır dediğimde kod sağlamsa dos ortamında çalışıyor bişey yazıp enter'a bastığımda pencere kapanıyor.. sanırım bunu exe ortamında açmalıyız..


    Şimdi ezbercilikten kaynaklanan bir probleminiz var anladıgım kadarıyla... Yani aslında benim derslerimi baştan sonra okuduysanız ve bu 4 sayfada ödev incelemelerini yazılarımızı okuduysanız son 2 soru haric ağır gelmemesi lazım. Zaten haberiniz var ise son iki soru seçici sorulardır. Direk kod yazmaya başlamak ilk başta daha çekici gelebilir ve türkiyedeki yazılımcıların %50 si böyle ve bu yüzden büyük projeler üretemiyoruz. Çok aceleci bir milletiz... İlk önce Algoritma dediğimiz temeli atmalıyız. Bir program için hiç plan yapmadan kodlamaya direkt başlarsak eğer projemiz çok basit birşey değil ise bazı yerlerde takılmalar yaşayabiliriz. Ben ileriye dönük öğrenmek istiyorum ben mesleki hayatıma bu yönde yön vermek istiyorum diyenler. İlk başta Algoritmanın mantıgını kavramalılar... Bakın tekrar söylüyorum kesinlikle tam anlamıyla anlayamazlar ama mantıgını kavrayabilirsiniz... Gerisi tecrube ile birlikte gelir... Ve unutmayalımki Programcılık için Matematikte gereklidir... Ama şimdilik dört işlemden öteye gitmiyoruz... Zamanla öğreneceğiz birlikte... Cuma günü C programlama dersini yayımlıyorum. O zaman görürsün Dev C++ programının nasıl çalıştığını... Saygılarımla....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Progr4mm3r


    quote:

    Orjinalden alıntı: adilazimdegilx

    Çok güzel bir bölüm. Gecenin bu saatinde görmüş olmama rağmen tam aradığım şey olduğu için uyumadım. En son sorduğunuz 6. soru harici baştan beri tüm soruları yaptım. Cevapların çoğunu verdiğinize göre ben direk 5. soru çözümümle başlayım

    NOT: Üçgen alan hesabını taban*yükseklik/2 den değil de kenarlara bağlı olarak yazılan formülden yaptım
    A= Karekök içinde (Çevre/2)*|Kenar1-Kenar2|*|Kenar1-Kenar3|*|Kenar2-Kenar3|

     
    1) Başla
    2) Sayısal; k, d1, d2, ü1, ü2, ü3, r, a1, a2, a3, a4, ç1, ç2, ç3, ç4
    3) Metin; x,l,m,n,o,kare,dikdörtgen,üçgen,daire
    4) Yaz; "Lütfen kare, daire, üçgen veya dikdörtgenden hangisi ile işlem yapacağınızı belirtin. (dikdörtgen/kare/üçgen/daire)"
    5) Oku; x
    6) Eğer (x="dikdörtgen") ise
    7) Yaz; "Lütfen dikdörtgenin 1. kenarını giriniz"
    8) Oku; d1
    9) Yaz; "Lütfen dikdörtgenin 2. kenarını giriniz"
    10) Oku; d2
    11) a1=d1*d2
    12) ç1=(d1+d2)*2
    13) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    14) Oku; l
    15) Eğer (l="a") ise
    16) Yaz; "Dikdörtgenin alanı=",&a1
    17) Değilse
    18) Eğer (l="ç") ise
    19) Yaz; "Dikdörtgenin çevresi=",&ç1
    20) Eğer Bitti
    21) Eğer Bitti
    22) Git (82)
    23) Değilse
    24) Eğer (x="kare") ise
    25) Yaz; "Lütfen karenin bir kenarını giriniz"
    29) Oku; k
    30) a2=k^2
    31) ç2=k*4
    32) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    33) Oku; m
    34) Eğer (m="a") ise
    35) Yaz; "Karenin alanı=",&a2
    36) Değilse
    37) Eğer (m="ç") ise
    38) Yaz; "Karenin çevresi=",&ç2
    39) Eğer Bitti
    40) Eğer Bitti
    41) Git (82)
    42) Değilse
    43) Eğer (x= "üçgen") ise
    44) Yaz; "Lütfen üçgenin 1. kenarını giriniz"
    45) Oku; ü1
    46) Yaz; "Lütfen üçgenin 2. kenarını giriniz"
    47) Oku; ü2
    48) Yaz; "Lütfen üçgenin 3. kenarını giriniz"
    49) Oku; ü3
    50) a3= [((ü1+ü2+ü3)/2)*|ü1-ü2|*|ü1-ü3|*|ü2-ü3|]^0,5
    51) ç3= ü1+ü2+ü3
    52) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    53) Oku; n
    54) Eğer (n="a") ise
    55) Yaz; "Üçgenin alanı=",&a3
    56) Değilse
    57) Eğer (n=ç) ise
    58) Yaz; "Üçgenin çevresi=",&ç3
    59) Eğer Bitti
    60) Eğer Bitti
    61) Git(82)
    62) Değilse
    63) Eğer (x="daire") ise
    64) Yaz; "Lütfen dairenin yarıçapını yazınız"
    65) Oku; r
    66) a4= 3,141592*r^2
    67) ç4= 2*r*3,141592
    68) Yaz; "Alan mı çevremi hesaplamak istersiniz? (a/ç)"
    69) Oku; o
    70) Eğer (o="a") ise
    71) Yaz; "Dairenin alanı=",&a4
    72) Değilse
    73) Eğer (o="ç") ise
    74) Yaz; "Dairenin çevresi="&ç4
    75) Eğer Bitti
    76) Eğer Bitti
    77) Git (82)
    78) Eğer Bitti
    79) Eğer Bitti
    80) Eğer Bitti
    81) Eğer Bitti
    82) Bitir




    Gerçekten dört dörtlük bir kodlama sizi gerçekten tebrik etmekle beraber daha önceden temelinizin olup olmadığını sormadan edemiyeceğim?





    Teşekkür ederim. Daha önceden temelim yoktu. Ne yaptıysam sizin derslerinizden öğrendiklerimle yaptım. Bu işe hep merak salmıştım ama anlayabileceğim şekilde anlatan ve en baştan başlayan bir yardımcı site vs. bulamamıştım. DH'de başlattığınız bu uygulamayı görünce hemen atladım

    Ancak anlamadığım bir nokta var. O da "sayaç"... Tam olarak nasıl kullanıldığını basit bir örnekle anlatabilir misiniz? Veya bu komutun nasıl bir işlem yaptığını anlatabilir misiniz? (sayaç= a+1 yazınca nasıl düşünmem gerekiyor? +1 ekleyerek mi gidiyor?)

    İlgiyle derslerinizi takip ediyorum, siz devam ettiğiniz sürece de buralardayım

    Ayrıca; Lütfen bu konunun tartışmaya dönüşmesine izin vermeyin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adilazimdegilx -- 29 Ekim 2008; 13:30:45 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Drizz


    mantıken olmuş ama örneğin 5 in karekökünü aldık bu çıktı 2.2360679774997896964091736687313 bu sayının tekrar karesini alırsak 4.999999999999994 gibi bişey çıkıyor. Senin sahte koda göre b=s olmuyor




    b=s olmadığı zaman [değilse "bir hata oluştu"]yu onun için yazdım. karekökü tam sayı olmayan sayıyı göstermiyor.


    @adilazimdegilx tebrikler güzel bir sahte kod olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SynFx -- 29 Ekim 2008; 15:57:57 >




  • Teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.