< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
palio speedgear (25. sayfa)

-
-
Rica ederim. Mümkünse binicisinden bakın. Çok el değiştirmemiş, uzun sahiplik süresi olan. Al-satçılar bu ara bu tür arabaları, otomatik olduğu için istediğim fiyata rahat satarım düşüncesi yarım ağız ufak tefek kusurları var diye alıp satmaya başladı. Fiyatlarda arttı; ciddi paralar verip araba alacaksınız ve üstüne bitmeyen masraflar gelecek. Yaşı gereği bu arabalarda en çok dikkat edilmesi gereken öncelikle şanzıman kusursuzluğu, ikincisi motorun durumu. Bitik motora dikkat etmeniz gerekir. Üçüncüsü ve en önemlisi yedek su deposunda antifriz olması. O anlık değil. Sürekli oluyor olması. Ola ki radyatöre antifriz yerine su koyup kullanılmış ise motor su kanalları, devri daim pompası, termostat, paslanıyor, yeri geliyor radyatör peteklerini tıkamaya başlıyor. Sonra antifriz koyunca paslı motor su tapaları birer birer patlamaya başlıyor. Pas çözülüp kanallar tıkanıyor. Su devri daim azaldığı için hararet orta çizgide sabit durmuyor. Sürekli ortayı geçip fan açmaya başlıyor.Hele ki LPG de varsa LPG doğası gereği benzinden daha fazla ısı yaydığı için motor soğutma sistemi motoru soğutmak için çırpınıyor. Bulabilirseniz benzinlisini bulun. Zaten benzinde de az yakıyor. LPG li olanda daha çok dikkat edin bu durumlara (su kaçakları, yağ kaçakları, pas)
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
Çok teşekkür ediyorum , bu yazdıklarınız çok önemli , araba alacak ve arabası olan herkesi yakından ilgilendiren bilgiler içeriyor. Sağolun tekrardan...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
5557777047 watsap grubuna ekleyebilirmisiniz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
E tuşuna basınca değişiklik olmuyormuş çünkü tuşun alt tarafında temassızlık varmış. onu elektrikci yapmıştı ve düzelmişti.
vites geçişleri arasındaki bekleme sorunu devam ediyordu ben satarken.
şanzıman bu arabaların en narin parçası. Bakımını ihmal etmemek gerekiyor. Hayırlı olsun şimdiden.
-
2003 MODEL albeada şanzıman yağı kontrol çubuğu nerede arkadaşlar
-
Akünün altında çubuğu var. Motor sıcakken dikkatli çekin. Sağa sola takılacak giysi olmasın.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Albea 2005 cvt beni de ekler misiniz? 05323120176
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Öncelikle herkese merhabalar;
18.12.2020 itibariyle bende aranıza katıldım. Bu aracı almadan önce bütün yorumları tek tek okudum ve şu an doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum.Kısaca satın alma hikayemi anlatayım. 2001 model Palio 1.4 EL vardı bende. 214.000 km idi. Eşim ısrarla otomatik istediği için tekrar Palio bakmaya başlamıştım. Bursa'da oturuyorum, İzmit'te bir Palio Speedgear EL ilanı gördüm 151.000 km de araç. Aracımı satar satmaz İzmit'e gittim ve aracı inceledim. Kaporta olarak mükemmel değil. Çürük yok ancak sağdan soldan irili ufaklı darbeler vardı. Aracın sahibi; araç bakımından anlamadığını belli etti. Araç meğersem HL modeliymiş. Fiyatta anlaştık aldım ve yaklaşık 100 km yol yaptım. Gerçekten beklentilerimin çok çok üstünde bir araç çıktı. Sadece 5 yıldır şanzuman yağını değiştirmediklerini ve sorun olmadığı için gerek duymadıklarını söylediler. Aracı satın almadan önce kullandım. Hiç vuruntu ve tekleme yoktu. Çok dik olmayan bir yokuşta denedim ve araç yavaşça kendisini geriye saldı. Bu durumun; 5 yıldır yağını değiştirmediklerine yordum ve üstünde durmadım. Ben EL beklerken HL çıktı araç. 2020'nin bana yaptığı tek olumlu sürpriz. Sormak istediğim şey şu;
-Aracı stop etmeden önce herhangi bir vites konumuna getirmemiz gerekiyor mu? Gerekiyorsa bu hangi vites olmalı? D konumunda iken stop edersek şanzumana zarar-hasar verir miyiz?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jarnac -- 18 Aralık 2020; 23:4:2 >
-
Araç çalışırken N konumuna alıp el freni çektikten sonra stop ediyoruz, ardından P konumuna alıyoruz. Aracım ile yaptıklarımı da not düşmek istiyorum. Aracı satın alıp Bursa'ya dönerken ilk farkettiğim havalandırma-klima düğmelerinin olduğu kısımda aydınlatma yoktu. Elektrikçiye gidip bunu yaptırdım.Konsolun arkasından lambaları çıkartıp yenilerini taktı. Arka silecek işlevini yitirmişti. Yenisini alıp taktım. Arka cama silecek suyu sıktığımda su motorunun sesi geliyor ancak su gelmiyordu. Bagajı açtığımda gövdeden bagaja giren kablolarla beraber su hortumunun ayrılmış olduğunu gördüm. Küçük bir metal boru ile birbirlerine bağlanmış ama metal hortum yerinden çıkmış. Doğal olarak kablolar ıslanıyordu. Yerine oturttum ve şu an arka cama su geliyor. Ön sol silecek ayarsız monte edilmiş, olması gerekenden daha yukarıda duruyordu, sileceği çalıştırdığımda silecek ön cam sol direğe çarpıyordu. Söküp ayarını yaptım, fazla aşağı olursa bu sefer kaputu açarken kaput sileceğe temas ediyordu. Hassas bir ayar gerekiyormuş.Rot ayarına girdim, aracın rot ayarı yapıldı ancak usta bana aracın sola çektiğini, aşınmış lastiklerden olabilir yada şase de kazadan kalma bir yamukluk varsa ondan da yapabilir dedi. Benim tahminim lastiklerden yana. Çünkü rot ayarı olmadan uzun süre kullanılmış ve lastikler yanaklardan aşınma yapmış. Muhtemelen rot ayarı yapıldıktan sonra aşınmamış kısımlar solda fazla olduğundan sola çekiyor diye umut ediyorum. Yeni lastikleri alınca burada tekrar not düşerim. Lpg olarak Atiker takılmış. Lpg geçişlerini hiç hissetmiyorum. 40.000 km yapmış lpg ile. Depoyu fullemiştim, ne kadar yakıyor merak ediyorum. Aracın çekişi çok hoşuma gitti. Özellikle 130 km/h ile giderken devir saatini 2000'de görmek beni çok şaşırttı. Alışamadığım şeyler, korna direksiyonun ortasında değil, orta alt kısmına yerleştirilmiş, sola yada sağa dönerken direksiyonda korna arıyorum. Sürücü otomatik cam kontrol düğmeleri aşağıda kalıyor, açıp kapatmak için biraz uzanmam gerekiyor. Özetle beklentilerimin üstünde bir araç çıktı. Arabalardan anlamayan birinden araç aldığımı ancak temiz kullanılmış bir araç aldığımı düşünüyorum. Tek çekincem su-yağ eksiltip eksiltmediği. Onu da zamanla kontrol edeceğim. Exper'e girmedim, benim için öncelik motor-yürüyen-şanzuman ve elektrik aksamı(Klima-elektrikli yan aynalar vs) çalışıp çalışmadığıydı. Kaporta da kusursuz olsaydı tadından yenmezdi, gerçi o zaman bu fiyatlara bulamazdık, orası ayrı bir konu.
-
-
-
-
-
Bu arada akislerde de boşluk olduğunu söylediler ve akisleri de tamir ettirdim. Neticede gerçekten iyi durumda bir palio aracım oldu. Gönül ister ki gidip 250 bin lira verip sıfır bir araç alalım. Ama buna imkanımız yok maalesef. Öyleyse elimizdeki aracı en iyi durumda tutup kullanmak zorundayız. Konu ile alakalı bu tamir sürecinde çok şey öğrendim. Şanzımanla ilgili sorusu olan arkadaşlarım olursa cevaplarım.Hepinize teşekkür ediyorum.
-
en sondaki resimde şanzımanın içerisinde mıknatısın tuttuğu çelik kayış parçalarını görüyorsunuz.Çelik kayışın belirli bir ömrü var. Bu parça en iyi kullanımda 300 bin km gidiyor. Sert kullanımda ise çok çok erken kopabiliyor. yağını zamanında değiştirmek, çok sakin kullanmak ömrü uzatıyor. Ama sert kullanırsanız ömrü kısalıyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: speedgear33Bu arada akislerde de boşluk olduğunu söylediler ve akisleri de tamir ettirdim. Neticede gerçekten iyi durumda bir palio aracım oldu. Gönül ister ki gidip 250 bin lira verip sıfır bir araç alalım. Ama buna imkanımız yok maalesef. Öyleyse elimizdeki aracı en iyi durumda tutup kullanmak zorundayız. Konu ile alakalı bu tamir sürecinde çok şey öğrendim. Şanzımanla ilgili sorusu olan arkadaşlarım olursa cevaplarım.Hepinize teşekkür ediyorum.
Ustam, verdiğiniz bilgiler çok değerli. Ben de yeni aldım bu araçtan. 2003 model. İlk otomatik aracım. Bu özelliklerde sıfır araç almak istesek dediğiniz gibi 200 bin civarında para harcamak lazım. Elimizdeki malın kıymetini bileceğiz bizde. Allah kaza bela göstermesin cümlemize. Bu vesile ile herkesin yeni yılını kutlarım.
-
nissan micralarda aynı şanzımanı kullanıyor ve bu şanzımanın kodu ise NCVT REOF05A ve NCVT REOF06A olarak geçiyor.
-
İnternette bu şanzımanın üreticisini ve üretim kodunu bir türlü bulamamıştım. Birilerine faydası olur inşaallah. Hani yabancı olduğun bir şehirde yol tarifi sorarsın da sana gitmek istediğin istikametin tam tersi bir yeri tarif ederler ya ( bilmeyerek ) internette hep bu şanzıman konusunda yanlış yere yönlendirmişler (subaru şanzımanı diyerek) bizleri.
-
şanzıman revize olacak. Kayış muhtemelen arızalı bir de şanzıman yağ pompası kaçırdığı için gerekli basıncı sağlayamıyor. Yağ pompası 500 tl civarı kayış Nissan marka orjinali 2800 tl. Balatalar da değişir onlarda 400 tl civarı tutar. Türbin revizyonu yapılır 600 tl. İşçilik ustasına göre değişmekle beraber 2000 tl civarı tutar. yağı filtreleri de nerden baksan 800 tl tutar. Diğer parçalarda sorun yoksa 7000 tl ye şanzımanı revize edersin. Aracı alacağın adama 7000 tl düşük fiyat söyle yaptır güzelce mis gibi bin.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X