Şimdi Ara

palio speedgear (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
522
Cevap
19
Favori
121.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cdx96

    benim araba son zamanlarda d(e) modundaykende yokuş aşağı giderken yada düz yolda ayağı gazdan çekince motor freni yapıyor ama çok kısa bir süre ve çok belli belirsiz 1-2saniye frene çok az basılmış gibi oluyor sonra toparlayıp yoluna devam ediyor. düşük hızda giderken ise ciddi fark ediliyor fren yaptığı. bilgisayara soktum sorun çıkmadı servis normal hepsi böyle sistemin gereği diyor ama eskiden yoktu yeni oldu diyorum kaale almadılar sorun neden olabilir.


    bu bir sorun değil,
    1 - ya son zamanlarda kullanış biçiminizde küçük te olsa bir değişiklik oldu...bu durumlarda şanzımanın elektronik kontrol ünitesi bu tip kullanımı hafızaya alarak ona uygun komutlar gönderiyor..

    2 - hava filtresi kirlendiğinde,lastik havaları inik olduğunda(aracın torkundaki değişiklikleri de kayda alan bu sistem motor freni ve şanzıman tork kontrolünü de kendisi değiştiriyor..mesela yokuşta "D" modunda aniden gazı sonuna kadar basıp hızlanmaya çalıştığınızda da bir iki hafif silkelemeyle sizi uyarıp sonra kendi bildiği biçimde devri değiştirerek yola devam ediyor.)

    bir iki gün sürekli düz modda kullanın "De" modundaki bu hafif frenlemenin geçtiğini göreceksiniz..

    servisler detaylı çalışma prensibini bilmedikleri bu harika subaru makinanın ,arızalarıyla da karşılaşmadıklarından bu bilgileri veremiyorlar..

    aman arıza çıkmasın da servisler bunları bilmesin biz razıyız..

    sevgilerimle...




  • aslında zaten sürekli de modunda kullanıyorum sadece acaba manuel modda ne kadar yakacak diye merak edip manuele almıştım yarım depo öyle kullandım sonra gene de moduna aldım 3gündür de modunda gidiyorum ama sorun devam ediyor gibi. Yokuş aşağıya hızlanmak istiyor ama motor engelliyor sonra tekrar hızlanıyor motor tekrar engelliyor. Yani devir 1500-2000 arası gidip geliyor 5-6 kez en son gaza biraz basıp deviri 2300 civarına çıkarınca vazgeçiyor yavaşlamaktan vitas büyültüp yolun meyiline göre hızlanmaya devam ediyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cdx96

    aslında zaten sürekli de modunda kullanıyorum sadece acaba manuel modda ne kadar yakacak diye merak edip manuele almıştım yarım depo öyle kullandım sonra gene de moduna aldım 3gündür de modunda gidiyorum ama sorun devam ediyor gibi. Yokuş aşağıya hızlanmak istiyor ama motor engelliyor sonra tekrar hızlanıyor motor tekrar engelliyor. Yani devir 1500-2000 arası gidip geliyor 5-6 kez en son gaza biraz basıp deviri 2300 civarına çıkarınca vazgeçiyor yavaşlamaktan vitas büyültüp yolun meyiline göre hızlanmaya devam ediyor.


    selamlar...
    sizin anlattığınız olay belirgin bir biçimde "L" modunda ve 40 km nin altındaki hızlardayokuş inerken,motor freni otomatik kontrol sisteminin uygulamasıdır...

    daha az bir biçimde "D" modunda, çok nadiren de "De" modunda görülür ve çok normal bir şey ..düz viteste giderken yavaş hızlarda motor freni uyguladıysanız sistem , kullanıcı tercihi olarak hafızaya almıştır..aslında güvenli bir durumu hafızaya almış, düzelmesi için 0 -40 km hızlarda yokuş aşağı inerken fren kullanarak bir süre sonra "De" modundaki motor freni hafızasının silinmesini sağlayabilirsiniz..

    sevgilerimle....




  • 2005 yilindan bu yana kullaniyorum umdugumdan iyi cikan araba. 87bin km de sadece distiributoru catladi ve hersene kendi sevisinde periyodik bakimini yaptiriyorum.mekanik olarak hic bir ariza vermedi cok sukur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetufo -- 17 Mart 2009; 0:04:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: cdx96

    benim araba son zamanlarda d(e) modundaykende yokuş aşağı giderken yada düz yolda ayağı gazdan çekince motor freni yapıyor ama çok kısa bir süre ve çok belli belirsiz 1-2saniye frene çok az basılmış gibi oluyor sonra toparlayıp yoluna devam ediyor. düşük hızda giderken ise ciddi fark ediliyor fren yaptığı. bilgisayara soktum sorun çıkmadı servis normal hepsi böyle sistemin gereği diyor ama eskiden yoktu yeni oldu diyorum kaale almadılar sorun neden olabilir.


    bu bir sorun değil,
    1 - ya son zamanlarda kullanış biçiminizde küçük te olsa bir değişiklik oldu...bu durumlarda şanzımanın elektronik kontrol ünitesi bu tip kullanımı hafızaya alarak ona uygun komutlar gönderiyor..

    2 - hava filtresi kirlendiğinde,lastik havaları inik olduğunda(aracın torkundaki değişiklikleri de kayda alan bu sistem motor freni ve şanzıman tork kontrolünü de kendisi değiştiriyor..mesela yokuşta "D" modunda aniden gazı sonuna kadar basıp hızlanmaya çalıştığınızda da bir iki hafif silkelemeyle sizi uyarıp sonra kendi bildiği biçimde devri değiştirerek yola devam ediyor.)

    bir iki gün sürekli düz modda kullanın "De" modundaki bu hafif frenlemenin geçtiğini göreceksiniz..

    servisler detaylı çalışma prensibini bilmedikleri bu harika subaru makinanın ,arızalarıyla da karşılaşmadıklarından bu bilgileri veremiyorlar..

    aman arıza çıkmasın da servisler bunları bilmesin biz razıyız..

    sevgilerimle...



    normalde 175 olan lastikleri kışlık vakumlu alırken 185 almıştım o zaman onunda bir etkisi olabilir.




  • merhaba speedgear ekibi, yazdıklarınızın hepsini okudum, aslında dün palio forumuna sormuştum ama sanırım buraya yazmam gerekiyormuş.

    ben palio speedgear almayı düşünüyorum, bu araçların deposu 45 lt. mi? havnitekin yarbayım 450 km. gidiyor demiş, acaba lt. olarak ne kadar yaktığını hesaplayan oldu mu istanbul şehiriçinde? yani x km. yapıp benzin aldığınızda kaç lt alıyor buna göre ince bir hesap peşindeyim.

    kullanım kılavuzundaki şehiriçi 10.5 lt ortalama biraz gözümü korkutuyor, genelde kullanma kılavuzları zaten biraz düşük olur?

    lpg kullanmayacağım, benzin performansı önemli..
  • Konuyu okuyunca benim de eşime Speedgear'lı bir Palio alasım geldi
    Bu şanzımanı dizel seçeneğinde almamız mümkün müdür? 1.2 motorun performansını iyi bilirim ancak ikinci bir araç olarak benzinli alırsak olduğu yerde yatmak zorunda kalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Konuyu okuyunca benim de eşime Speedgear'lı bir Palio alasım geldi
    Bu şanzımanı dizel seçeneğinde almamız mümkün müdür? 1.2 motorun performansını iyi bilirim ancak ikinci bir araç olarak benzinli alırsak olduğu yerde yatmak zorunda kalır.

    sevgili paliocular bu sorunun cevabını bende merak ediyorum???
  • Bildiğim kadarıyla artık sıfır araçlarda speedgear vites satılmıyor. Onun yerine Duologic otomatikleştirilmiş manuel şanzıman var.

    Yakıt tüketimi konusuna gelince, özellikle tam otomatik şanzımanların tüketimi hep bu seviyededir. Özellikle şehir içinde düşük olduğu söylenemez, ama ben açıkçası hiç milimetrik hesaplar yapmıyorum, zira araba sahibi olmak başlı başına masraf zaten: bakımı, sigortası, vergisi kaskosu derken giderleri çok fazla. En azından 1.2 motor olduğu için vergisi düşük.

    Yeni otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların tüketimi daha düşük ama forumu araştırırsanız pek çok sorun yaşandığını da görürsünüz. Yolda kalanlar, sarsıntılı vites geçişlerinden şikayet edenler, vs. Açıkçası bunları okuyunca ben şükrediyorum bu kadar ucuza, meğer ne güzelmiş benim arabam diye:))
  • selamlar...
    ben albea speedgear modelini kullanıyorum...sıkışık şehiriçi trafiğinde 10 lt/100km yaktığı doğru ancak şehiriçi ortalaması 7.5 - 8 lt civarında ancak uzun yolda 1900 devir 100km hızda De modunda 5 litrenin altına düştüğü kesin...düşük devirlerdeki torku sürekli ve çok verimli kullandığından çok sessiz,çok atak ve inanılmaz zevkli bir sürüşü var...ben 0 km de 2005 model olarak aldım.şu anda 70.000 kmde ve bir toplu iğne başı kadar sorun çıkmadı...

    sevgilermle...
  • teşekkürler, 10 lt çok korkutucu bir rakam değil açıkçası, sıkışık trafikte zaten her araç kopabiliyor, eğer katalog verisi olan 10.5 lar seviyesine çıkmıyorsa sorun yok benim için. uno 60s 1.1 bile şehiriçinde 8 lt yakıyorken, 2 lt aradaki fark için kesinlikle katlanılabilecek bir rakam.

    unoyu sattıktan sonra buradan veya çevrenizden satılık speedgear lar için yine görüşeceğiz, teşekkürler
  • merhaba, unoyu sattım, hatta bir palio speedgear da beğendim bile. öğrenmek istediklerim şudur ki:

    1. HL ile EL arasındaki donanım farkları nelerdir? benim baktığım EL olan araçta çift havayastığı, klima ve orjinal alaşım jantlar vardı. HL'de ek olarak ne gibi donanımlar var?
    2. aracın ağır bakımları kaç km.de bir yapılmalıdır? yakın zamanda yaptıran var mı? ne kadar tuttu?
    3. otomatik şanzıman ile ilgili yağ ve filtre değişimi dışında bir bakım var mı? yağ ve filtre değişim maliyeti nedir?

    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uno60sx

    merhaba, unoyu sattım, hatta bir palio speedgear da beğendim bile. öğrenmek istediklerim şudur ki:

    1. HL ile EL arasındaki donanım farkları nelerdir? benim baktığım EL olan araçta çift havayastığı, klima ve orjinal alaşım jantlar vardı. HL'de ek olarak ne gibi donanımlar var?
    2. aracın ağır bakımları kaç km.de bir yapılmalıdır? yakın zamanda yaptıran var mı? ne kadar tuttu?
    3. otomatik şanzıman ile ilgili yağ ve filtre değişimi dışında bir bakım var mı? yağ ve filtre değişim maliyeti nedir?

    teşekkürler


    2004 model Speedgear HL sahibiyim. Farkları tam olarak bilmesemde benim arabamdaki donanıma göre değerlendirme yapabilirsiniz: ABS, çift hava yastığı, Klima, İmmobiliser, Uzaktan kumandalı merkezi kilit, Sis farları, Kol dayama, Deri kaplama direksiyon, yüksekliği ayarlanabilir sürücü koltuğu, elektrikli ve gövde rengi aynalar , Follow-me-home (rekafatçi aydınlatması)... Belki önemsiz başka ayrıntılar da vardır. 2005 sonrası donanımları bilmiyorum tabi, active ve dynamic oldu sanırım.

    Yalnız EL'de çift değil tek hava yastığı olabilir, yolcu tarafında "airbag" yazısı olmasına dikkat edin. Bir de bazı araçlarda kapı içlerinin düz olduğunu görüyorum, benimki çıkıntılı. Ben de ikincil el almıştım ve özellikle ABS'li olduğu için tercih ettim.

    Bakımlar 20 bin km'de bir yapılıyor. Ben en son 40 bin bakımı yaptırmıştım geçen sene. Ekstra karbon temizliği işlemi ile birlikte 250 civarı tutmuştu.

    Otomatik şanzıman için ekstra bir bakım gerekmiyor. Periyodik bakımlarda yağını falan değiştiriyorlar o kadar.




  • evet ABS benim de önem verdiğim bir donanım ve açıkçası henüz uygun bir araç bulabilmiş değilim.

    2004 ve üstü,
    HL donanımlı, (eşim de kullanacağı için koltuk yükseklik ayarı önemli, yalnız HL'de var)
    ABS'li
    100.000 km. nin altında

    bir Palio Speedgear arıyorum ama henüz bulabilmiş değilim.
    tabi 2004 model arabaya 16-17 bin lira istenen ilanları saymıyorum.
  • bende feel modelinden alıyorum 2004 model.
    acaba N modu ne işe yarıyor bilen varsa açıklayabilir mi acaba.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ronin67777

    bende feel modelinden alıyorum 2004 model.
    acaba N modu ne işe yarıyor bilen varsa açıklayabilir mi acaba.......


    feel çok güzel bir model,tasarımı,donanımı harika... "N" bildiğimiz boş vitestir.ancak burada bırakıp aracı terk etmemek gerkir..aynı düz viteste olduğu gibi araba boşta kalır.
    "P" park vitesidir.uzun süreli beklemelerde ve aracı terkederken el freni ile birlikte kullanılır.

    sevgilerimle...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ronin67777

    bende feel modelinden alıyorum 2004 model.
    acaba N modu ne işe yarıyor bilen varsa açıklayabilir mi acaba.......


    feel çok güzel bir model,tasarımı,donanımı harika... "N" bildiğimiz boş vitestir.ancak burada bırakıp aracı terk etmemek gerkir..aynı düz viteste olduğu gibi araba boşta kalır.
    "P" park vitesidir.uzun süreli beklemelerde ve aracı terkederken el freni ile birlikte kullanılır.

    sevgilerimle...


    feel modelinin farkı nedir ilk kez duyuyorum???
  • bugün aracı ankaradan aldım ve zonguldak a getirdim.araç 2004 model 13000 km de.kartaş otoda expertiz yaptırdım,satıcının dediği gibi herhangi bir değişeni ve boyası yok,ufak tefek çiziklerin dışında o kadarda olacak artık,sıfır araç almıyoruz.
    speedgear şanzımanı ilk kez kullanmama rağmen hiç bi sıkıntı çekmedim.speedgear gerçekten burada yazılanlar kadar övgüyü hakediyor.vites geçişleri sarsıntısız ve sorunsuz nasıl vites değiştiğini anlamıyorsunuz.
    otobanda depoyu fulledim ve bizim burda tekrar fulledim.165 km de tam 10 lt yakıt tüketti DE modunda ve 90-120 km arası hızlarda.
    bence fiat bu şanzımanı diğer araçlarda kullanmayarak yazık etmiş kendine ,bu şanzımanın bravomda olduğunu düşünemiyorum:)
  • merhaba.ben de 1 ay önce eşim için palio feel speedgear aldım.hemen brc marka sıralı lpg sistemi taktırdım.araçtan çok memnunum.ancak sormak istediğim bir sorun yaşıyorum.
    araç bazen geri viteste iken stop ediyor.çok ender olarak benzinde ama daha sıkça lpg de yapıyor.bakımlarını yetkili serviste yeni yaptırdım.onlar bir çözüm bulamadılar.sizlerin ve havnitekin beyin görüşlerirni merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dişçi79

    merhaba.ben de 1 ay önce eşim için palio feel speedgear aldım.hemen brc marka sıralı lpg sistemi taktırdım.araçtan çok memnunum.ancak sormak istediğim bir sorun yaşıyorum.
    araç bazen geri viteste iken stop ediyor.çok ender olarak benzinde ama daha sıkça lpg de yapıyor.bakımlarını yetkili serviste yeni yaptırdım.onlar bir çözüm bulamadılar.sizlerin ve havnitekin beyin görüşlerirni merak ediyorum.

    selamlar...
    speedgear araçlarda lpg uygulaması başarılı olmaktadır.ancak ilk kalkışta çok parametreli ölçümle şanzıman ve besleme ilişkisi bulunduğundan bu sorunla karşılaşılabilmektedir. özellikle geri viteste gazı yavaş vererek algılama izni verip sonra gazı arttırırsanız stop etme olmayacaktır. bunu başka türlü düzeltmek imkansızdır. öne kalkışlarda başka parametreler okunduğundan stop etme zordur,ancak onunla da karşılaşabilirsiniz..lpg ayarlarınının da tekrar kontrolu iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 3 Mart 2010; 22:01:22 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.