Şimdi Ara

Partikül Filtresi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
7.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fade to Black

    senin araç euro 5 değil euro 6 bence.makyajlı kasa diyorsun makyajla birlikte motoru da güncellemişler.

    Araç euro 5 abi şoför kapısındada yazıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şuraya da bir göz at nasıl bir sonuca ulaştılar bilmiyorum.konuda 2.sayfada bi kullanıcı focusa uygun yağ trde yok falan demiş.
    https://www.****.com/topic/11268-ford-15-tdci-motor-yağı-şikayeti/ sansurlu yer focus club tr bitisik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fade to Black -- 28 Eylül 2017; 21:43:39 >
  • Pasha37 kullanıcısına yanıt
    Ohh ohh super.



    Arac 1.5TDCi 88kw degil mi ?

    Euro5 bile olsa Sizin Aracınıza A5/B5 koyamazlarACEA C2 koymak zorundalar ve yetkili servis ford onayli koymak zorunda.

    Motul markasında var.

    Tam olarak bu özelliklerdeki yagi 3.85 ile 4 Litre arasinda koymak zorundalar. Filtre ile beraber.





    Uygulama: Motor Yağları

    Motor Tipi: 4-Zamanlı

    Kalite: %100 Tam Sentetik

    Ürün Yelpazesi: Otomobil

    Viskosite: 0W30

    ACEA Standartlar: ACEA C2

    API Standartlar: API PERFORMANCE SN

    OEM Onayları : FORD WSS M2C 950A ; FIAT 9.55535-GS1 / DS1





    MOTUL 8100 ECO CLEAN 0W30 5 LİTRE





    http://www.vvvvv.com/index.php?route=product/product&product_id=2167

    Vvvv yağ çarşısi

    Super, şimdi o bayiye gidip olayı tatlı dille çözmeye çalışın. Bu özellikler kullanım kitapçığında da yazar. Eger anlamazlarsa hem Ford Şubesine Hem de Ford TR yetkili adresine (cagri merkezinden ulaşabilirsiniz ) noterden ıhtarname çekebilirsiniz.



    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 29 Eylül 2017; 1:13:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yeni Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 C2



    Kullanmanız gerekn yağ bu idi .edge serlsl terclh edin.acea c3 en uygunu olacaktır

    .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dpf li araç kullanan arkadaşlara tavsiyem, dpf dolarsa dpf yi temizlemek için enjektörlerden atılan ekstra mazot yağa karışır ve yağ seviyesini yükseltir.Mazotla karışan yağ özelliğini kaybeder ve motoru kucaklarsınız.Benden tavsiye dpf ye dikkat edin...
  • Yağ seviyesinde hafif bir yükselme görmüştüm.

    Bunun sebebinin bu olduğunu tahmin ediyordum.

    Ama servislere göre araçta bir problem yokmuş.

    Alternatif başka servislerde çözüm arayışına geçtim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fade to Black kullanıcısına yanıt
    cok doğru bir tespit
  • dpf li ford araçlarda WSS-M2C913-C veya WSS-M2C913-D şartnamesini karşılayan yağ kullanılamaz.
    Yani servisin koyduğu magnatec A5 dpf li araçlara olmaz 2012 öncesi dpf si olmayan common rail turbo dizel ford larda kullanılabilir.
    https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/BD5801C49267645980257ED0004BF992/$File/BPXE-A3PBQT.pdf

    euro 5 dpf li fordlarda
    WSS-M2C934-A yada
    WSS-M2C934-B
    şartnamesini karşılayan herhangibir marka yağ kullanılmalıdır (bu konuda ford yetkili servis müdürü ve hatta ford türkiye uyarılmalıdır)
    http://www.oilspecifications.org/ford.php

    ford yetkili servisi dpf si olan araçlarda Castrol Magnatec Professional C2 5W-30 koymalı en azından.

    Bu konularla alakalı şu sayfalarıda inceleyebilirsiniz.
    https://forum.donanimhaber.com/partikul-filtresi-dpd-dpf-egr-egr-sogutucusu-temizligi--103912354
    https://forum.donanimhaber.com/tunap-partikul-filtre-temizligi--55885538

    Castrolün türkiyede yetkili servislere satışını yaptığı professional serisi yağları resimde görebilirsiniz.
    Partikül Filtresi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabitkale -- 30 Eylül 2017; 17:23:45 >




  • Pasha37 kullanıcısına yanıt
    Ford ile temasa geçtiniz mi ? Aracınıza servis tarafindan 2 servis periyodunda yalnis yag konulmuş bunun bir hasarı ve bu hasarı aracınız kac km ve kac yaşında olursaolsun karşılanması gerekecektir.



    Elinizde evraklar var. Servis disinda bir çözüm aramanız gereksiz.



    Ford çağrı merkezi ve Türkiye genel müdürlüğü ile temasa geçin.



    Gerekirse ihtar cekersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağın shell deki karşılığı da budur,
    birisi ford servisinin hem dpf li hemde dps siz araçlarına kullandığı yağ

    http://www.shell.com.tr/motorists/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-professional-af-5w-30.html

    Diğeri ise dpf li ford araçlarında kullanılması gereken yağ.

    http://www.shell.com.tr/motorists/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-professional-af-l-5w-30.html

    AF den sonraki L harfi low saps manasındadır ki buda dpf li araçların olmazsa olmazıdır.
    low saps = düşük miktarda sülfatlanmış kül, fosfor ve sülfür




  • Forumdaşların yorumlarına katılıyorum.

    Özet bilgi vermek gerekirse aklımızda kalması gereken konu şudur



    Dpf olan araçlarda C harfi ile.başlayan teknik şartname gereklilipi vardır.araç katalopumda da bu konu belirtilecektir .



    Dpf en az zarar veren yağ C1 ile başlayandır bunu C2,C3 ,C4 takip ediyor .



    Çok büyük.fatklılıklar olmasa da teknik bazı sımıflandırmalat var .

    Sülfat külü ,sülfar ve fosfor oranlarını kısıtlayan şartlar mevcut acea tarafından .



    Bizim tek yapmamız gereken atacın viskositesi ile.bitlikte dpf olan araçların yağ kataloğunda bu C1~C4 aradında harfleri barındırıp barındırmadığıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç dpf olduğu için dpf li yağ kullanmalısın. Eğer dpf tıkandığın da aracı otoban gibi bir yolda 4. Viteste 2500-3000 devir aralığında 20dk kullandığında dpf temizlenir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Forumdaşların yorumlarına katılıyorum.

    Özet bilgi vermek gerekirse aklımızda kalması gereken konu şudur



    Dpf olan araçlarda C harfi ile.başlayan teknik şartname gereklilipi vardır.araç katalopumda da bu konu belirtilecektir .



    Dpf en az zarar veren yağ C1 ile başlayandır bunu C2,C3 ,C4 takip ediyor .



    Çok büyük.fatklılıklar olmasa da teknik bazı sımıflandırmalat var .

    Sülfat külü ,sülfar ve fosfor oranlarını kısıtlayan şartlar mevcut acea tarafından .



    Bizim tek yapmamız gereken atacın viskositesi ile.bitlikte dpf olan araçların yağ kataloğunda bu C1~C4 aradında harfleri barındırıp barındırmadığıdır.

    Herşeyi anladım fakat.

    Kullanma kılavuzunda bu yağ kullanılabilir olarak geçiyor olması Servisin elini güçlendiriyor ve bu yağ bu araca uygun deniniyor.

    Ne yapmalıyız ? Hatalı birşey olduğunu kabul etmiyorlar.

    Partikül Filtresi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Forumdaşların yorumlarına katılıyorum.

    Özet bilgi vermek gerekirse aklımızda kalması gereken konu şudur



    Dpf olan araçlarda C harfi ile.başlayan teknik şartname gereklilipi vardır.araç katalopumda da bu konu belirtilecektir .



    Dpf en az zarar veren yağ C1 ile başlayandır bunu C2,C3 ,C4 takip ediyor .



    Çok büyük.fatklılıklar olmasa da teknik bazı sımıflandırmalat var .

    Sülfat külü ,sülfar ve fosfor oranlarını kısıtlayan şartlar mevcut acea tarafından .



    Bizim tek yapmamız gereken atacın viskositesi ile.bitlikte dpf olan araçların yağ kataloğunda bu C1~C4 aradında harfleri barındırıp barındırmadığıdır.

    Herşeyi anladım fakat.

    Kullanma kılavuzunda bu yağ kullanılabilir olarak geçiyor olması Servisin elini güçlendiriyor ve bu yağ bu araca uygun deniniyor.

    Ne yapmalıyız ? Hatalı birşey olduğunu kabul etmiyorlar.

    Partikül Filtresi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dpf'li araçlarda dumanı bile normal kabul ediyorlar.

    Sebebi zengin yakıt karışımıymış.

    Diyorum dpf niye var o zmn ? O hepsini engelleyemez deniliyor. 2012 Euro 3 yda 4 ( DPF'siz) DCI kangoo araçta ne kadar duman çıkıyorsa o kadar duman çıkıyor araçtan ne fark var o zaman denildiğinde cevapsız kalıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pasha37 kullanıcısına yanıt
    quote:

    A5/B5: Yüksek indirek ve direk enjeksiyon özelliğine sahip yakıt ekonomisi sağlayan motor yağı-

    dır,.



    Özel Filtre Donanımlı Benzinli ve Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırıl-

    ması



    C2: Kasım 2004 tarihinde yayınlandı ve C2 hizmet şartlarını aşan yoğun kurum altında aşınmayı

    önleyen, viskozitesini koruyan, yakıt ekonomisini sağlayan ve yüksek performanslı bir yağdır.




    Bu kimya muhendisleri odasindan alıntı.



    quote:

    Euro 4 standardı ya da daha üstü için, egzoz gazı son işlemli (yani is parçacığı filtresi) benzinle veya dizel motorla çalışan taşıt araçları için Düşük SAPS veya Orta SAPS adlı yağlar bulunmaktadır. Bu yağlar ayrıca C1, C2, C3 veya C4 tanıtma kodlarını taşırlar. E2, E3, E4, E5, E6, E7, E9 kısaltmaları, ticari araçlardaki ve iş makinelerindeki dizel motorlar için geçerlidir. Ek sayı performans kriterini göstermektedir.




    Orada da yaziyor WSS-M2C950-A bulunamaması halinde ACEA C2 kullanınız diyor.



    ACEA A5/B5 kullanırsanız motor mars süresini uzatır motor performansı düşer ve salinim artar diyor.



    Bu durumda Sadece acil durumlarda (yag seviyesi cok dusuk oldugu takdirde eklemek icin vs vs en kötü ihtimal durumda A5/B5 kullanin diyor.)Planlanmış servisler arasında 1L fazla kullanmayın! . bu da benim dediğim gibi bu sadece acil durumlarda eklemek icin.



    Bu yag eklemesi ingilizce ToppingUp diye geciyor bu da ingilizce versiyonu. Yani tamamında bu yag kullanılamaz.



    https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/catalog/owner_guides/ENUSA_CG3568_Focus_mxcd_og_201309.pdf&ved=0ahUKEwjBsqPEktDWAhVJQZoKHaKRAeAQFghPMAs&usg=AOvVaw0d_QJaVMNyFw_ig4HQrOzz





    quote:

    Your engine has been designed to be used with Castrol and Ford Engine Oil, which gives

    a fuel economy benefit whilst maintaining the durability of your engine.

    Topping up the oil: If you are unable to find an oil that meets the specification defined

    by WSS-M2C913-C or WSS-M2C948-B (gasoline engines only), you must use SAE

    5W-30 that meets the specification defined by ACEA A5/B5.

    Using topping up oils other than the one specified can result in longer engine cranking

    periods, reduced engine performance, reduced fuel economy and increased emission

    levels.

    Castrol engine oil recommended.






    Ancak servis sizin Aracınıza periyodik bakimlarda ısrarla en dusuk ihtimal yag kullanarak kabullenilen performans düşüklüğüne bilerek ve isteyerek uzun donemde daha vahim sonuvlar dogurabilecegini bilerek bu duruma neden olmakta.



    1. 950A bulunur vaziyette

    2. Acea C2 yag da bulunur durumda

    3. Bir cok makale de Bu yagin yanlış oldugu yaziyor. Ayrica ingilizce kılavuzda da aynısı yaziyor.



    Hicbir acik yani yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Pasha37 kullanıcısına yanıt
    Senin cektigin sayfanın basinda Yağ Ekleme yaziyor bu kullanıcının 1Litreye kadar olan aracin yaginin azalması durumunda acil ihtiyaç olarak yapılan ekleme prosedürünü kapsıyor.

    Ek olarak yazıyorum, servislerde bizim kullanım kılavuzlarından cok daha detaylı servis bakim kitapları var, ders kitabindan daha kapdamli, üzerine her motor icin bu motora yetkin eleman barındırıyorlar yani eğitimini alıyorlar bir servis surekli A5/B5 kullanırsa sonucunun ne olacağını cok iyi biliyor

    Normal bir durum yok. Açıkca bir suistimal soz konusu Ford Tar ile gorusun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 1 Ekim 2017; 22:44:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford WSS-M2C950-A

    Special engine oil for Ford Focus Diesel 2.0 manufatured from September 2014 and Ford Mondeo Diesel 2.0 manufactured from 2015. Viscosity should be SAE 0W-30.



    Eğer yukarıdaki spect naz alınırsa o zaman 0w30 kullnılması gerekecekti buradan 1-0 öndesiniz



    Eğer C2 kullanılsa belirtiğiniz yağ olmaz idi yukarıda yazdım . 2-0 yapar



    gerisini bırakın onlar ispatlasın da görelim niye tıkanmış dpf

    Size bedavaya yenisini takarlar ama yazılamalar uzun zaman alır gibime geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araci eger 2.el olarak aldiysaniz kesin o aracin dpf filtresi iptal edilmistir dpf li araclar kara duman atmiyor tikandiginda da ariza isigi yakip araci gucten dusuruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece DPF degil EGR varsa Cat da kurum altındadır diye tahmin ediyorum. Ayrica motor yag seviyesini yükseltecek kadarsa motor yaginda mazot olabilir.
    Mazot motor yagini bozar asinmayi arttırır, ayni zamanda yag basıncını arttırarak başka etkilerde baş gosterebilir.

    Bence sadece DPF degil yeni motor talep edin siz onlar düşünsünler ne yapacaklarını.


    Çünkü DPF değişince eskisi gibi olmayacak gibi geldi bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 1 Ekim 2017; 22:53:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.