Şimdi Ara

Paslanma-Çürüme-NEMLİ yerlerde arabalarımız.?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
10.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • -Üretici firmalar genellikle çevre kirlilikleri, çamur, atmosferik atıklar gibi sebeplerle oluşan paslanmaları garanti kapsamı dışında tutmaktadır. Paslanmaya karşı yapabileceğiniz ilk müdahele aracınız yeniyken araç bakım merkelerinin uyguladığı Pas Önleme Sistemlerini aracınıza uygulatmaktır.Aracın taban sacının yalıtımı sık sık kontrol edilmelidir, yalıtım kabarmışsa paslanma tehlikesi baş göstermiş demektir.
    -Aracınızın su tahliye delik ve kanallarının açık olmasına dikkat etmeniz,
    -Aracınızın alt kısmını periyodik biçimde yıkatmanız,
    -Aracınızı yıkadıktan sonra Kapı altları, çamurluk içleri, çamurluk kenarları, bagaj olukları, motor bölümü, marşpiye profillerinin içleri, taşıyıcı sistem profil içleri ile kapı direkleri gibi hassas bölümleri iyice temizlendiğinden ve kuruduğundan emin olmanız,
    -Aracınızın kaportasında paslanmaya yol açabilecek küçük vurukları, çizikleri dış etkenlere karşı korumasız hale getirecek pasta cila yerine rötuşlayarak gidermeniz,


    Aracınızı fırça yerine süngerle yıkamanız ve oluşması muhtemel ince çizikleri engellemeniz,
    Aracınızın paslanmasını engelleyecek önlemlerdir.


     Paslanma-Çürüme-NEMLİ yerlerde arabalarımız.?







  • ayda en az 1 kere cila -wax yapınız
  • aslında bu paslanma-çürüme korozyon vb. işlemler genelde arabalarını uzun süre kullanan veya artık belli bir yaşa ulaşmış arabalarda önem kazanıyor..
    tabi bu paslanma çürüme gibi şeyler aracımızın marka-model iilşkiside var..kimi arabalar daha kaliteli bir sistemle işlerini yapıyor olabilirler.aralarında kalite farkı olduğu gözle görülebilir araçlar var çevremizde.

    mesela Yeni çıkan Ford fiesta Araçlarındaki arka çamurluk altlarında boya atması-dökülmesi ve taş izine benzer döküntülerin ortaya çıkması bayağı uzun bir süre forumumuzda tartışma konusu olmuşta.
    çevremde bile fiestasına ( daha 1 yaşında araç) AOTUking de boya attırmak zorunda kalan arkadaşlarım oldu.

    2.el araç alırken İstanbul-izmir vb. şehirlerin araçları pek rağbet görmezken Ankara arabası iyidir.gibi duyumları hepimiz yakın çevremizden almıştır..

    eskiden araç altlarına zitf- pütürlü bir malzeme falan atılırdı..şimdi bir takım araç onarım ve bakım merkezlerinde. paslanmaya karşı koruma sistemleri var.
    tabi uygulayıp deneyip farkı görmek gerek.
    .

    yani uzun süre kullanmayı düşündüğümüz aracımızı nasıl koruruz tartışalım,




  • tamam Wax-cilayı anladık boya üzerindeki göz ile göremediğimiz mikro çukurları kapatıp yüzeyi pürüzsüz bir hale getirip boya ömrünü artırıyor.

    peki ya--- aaraç altına... oda ayrı bir konu tabii..
    çoğumuzun eminim KAPALI GARAJ'ı yok..
    çoğumuzun arabası dışarıda NEM-KAR-YAĞMUR-TOZ-KUŞ PİSLİĞİ- gibi her türlü zorlu şartlar ile karşı karşıya.

    onun için sadece wax ile cile yetersiz gibi geliyor bana.boya koruma da yapılabilir.ama tabi paslanma ve çürümeye engel mi oda tartışılır.
  • boya korumayı neyle yaptıklarını sanıyorsunuz onlarda aynı cila-waxla yapıyorlar tabi daha profesyoneller.arabanın altına wd-40 sıkarak azda olsa önlem almış olursunuz
  • ben 2 ayda bir kaliteli wax atarım aracın altını basınçlı suyla köpükle yıkarım ve pas sökücü sıkarım Ankara da olmama rağmen böyle yapıyorum
  • ben her hafta atarım istanbulda
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Arabada ki Reçine Lekesi
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1993 model Almanya'dan ithal alınan Opel Vectra 2006 yılına kadar Ankara'da kullanıldı. Mersin'e giderken tam bakım yapıldı. Hatta ustalar "bu yaştaki araçta hiç çürüme yok" diye şaşırdı. Mersin'deki 6. ayında çürüme başladı.

    Belki tesadüftür ama nemli havanın çürümeyi hızlandırdığı gerçek. Mersin'de her hafta kullanılmasına rağmen ön ve arka disklerde bile paslanma oluşuyordu.

    Araca hiçbir zaman ekstra birşey yapılmadı. Sadece yılda bir normal pasta cila uygulandı. Eski araçlar daha sağlamdı yahu
  • güncel.....
  • yani araçlarda nemli bölgelerde bu kadar hızlı çürüme başlamasıda ilginç yani..
  • Birazda üreticiye bağlı sağlıklı her taraf yapılan korozyon pas oluşmasını engeller mesela 3 arabamdan ilginç olanı reno 9 hızlı paslanıyordu golf 4 daha 4 yıllık aracımda fitil alttını kaldırdığımda üst yağmur kanallarına pası gördüğümde şaşırmıştımdım asıl ilginç olan şimdiki 1993 model temprada araç 17 yaşında ama 1 damla pas yok arabada dikkat ettim boya altlarında siyah koruma tabakası var gerçekten pasa karşı araç son derece korunaklı, çoğu eski hor kullanılan tempralarda kaporta dökük ama pas yok bu yazı türkiyenin en nemli şehirinden mersinden yazılmaktadır bunuda lütfen dikkate alınız önemli olan en ömenli şey üreticinin o aracı pasa karşı korunaklı kılması teşekkürler
  • araçlarımızda paslanma-çürüme olacakatır. kiminde 3 yılda kiminde 5 yılda ama işte,mesele;

    paslanmayı geçiktirmek,
    paslanan yüzeyden pası uzaklaştırmak,
    paslanmanın önüne geçmek,
    paslı yüzeylere müdahale,
    gibi şeyler aklıma geliyor......

    - ayda 1 kere aracımızı yıkayalım,tozdan pislikten arındıralım.
    - gözlemliyelim taş izi,yeni keşfettiğimiz çizik,ezik gibi yerlerin bakımını yaptıralım-yapalım.
    - sonra WAX atalım aracımıza.
    - lastikleri -jantları kontrol edelim.çamurluk içlerini çamur-pislik ve diğer şeylerden uzaklaştırıp inceleyelim.
    - altını yıkatma veya yıkama şansımız varsa gerçekleştirelim.
    - kapı içleri ve altlarındaki su olukları genelde yağlanıyor -tıkanıyor oraları kontrol edip açabilir.temizleyebiliriz.
    - su tahliyesi yapan kanalları kontrol edebiliriz.suyun araç içerisinde tahliyesi sağlanması beklemesi engellenmeli.
    - ve mümkünse Yetkili bir yerde araca PASLANMAYA KARŞI KORUMA yaptırılmalı.


    gerçi bu tarz işler birazda zevk meselesi. ben Şahsen araba ile vakit geçirmeye onun ile uğraşmaya bayılırım.
    ayrı bir zevk ayrı bir Stres atma tarzı.
    araba ile uğraşmak silmek yıkamak yeni bişeyler yapmak büyük Haz veriyor. mutlu ediyor insanı.


    mesele sadece paslanma değil temiz bakmalı arabaya
    bazen yollarda görüyorum..
    misal brodway veya o yaşlarda emsal iki araç temiz bakımlı bir araba ile diğeri arasında fark gözle rahatlık ile görülüyor. yani.

    temiz olanın bir albenisi varken boyası sağı solu temiz iyi görünürken duruşu bile dik iken,
    diğeri hayattan bezmiş,yılmış bitkin bir hali var..
    tamam ikiside gidiyor, gidiyor gitmesinede bide bir zevk var be kardeşim.




  • .

     Paslanma-Çürüme-NEMLİ yerlerde arabalarımız.?
  • 1 yıl önce 93 model vectra'yı İzmir'e getirdim. Ankara'da hiç pas yokken şimdi 2-3 yerde küçücük paslar var..
    İklim çok etkili...
    Edit: eksik yazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi decsan -- 22 Ağustos 2010; 17:07:29 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.