Her gün artan rekabet, işletmelerin ürün ve hizmetlerini satmasını zorlaştırmaktadır. Bilinen en etkili kavram “ne üretirsem satarım” ‘ın yerini artık günümüzde ürünü ve hizmeti müşterinin ayağına getirme almıştır.
Başarılı satış, başarılı bir görüşme ve etkili ürün tanıtımı sayesinde olmaktadır. Satışın en etkili olduğu bölüm, talep ve istekleri doğrultusunda bir çözüm sunabilmektir. Satış görüşmelerinin başarılı olabilmesi için kara verici kişiler ile bir araya gelmek kilit noktadır. Karar verici kişiler ile yapılan görüşme, satış sürecini kısaltacak ve başarı oranını artıracaktır.
Bu bahsettiğimiz konuların hepsi çeşitli pazarlama teknikleri kullanılarak gerçekleştirilebilir. Günümüzde en etkili pazarlama teknikleri arasında dijital pazarlama ön plana çıkmaktadır. Dijital pazarlamayı kısaça, bilinen klasik pazarlama tekniklerinin haricinde, elektronik cihazlar aracılığı ile alıcılara ulaştırma aracı olarak tanımlayabiliriz.