Şimdi Ara

performans TDCI (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
1.193
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    kardeş naptın 2 ton yüklenir mi yav transporter e.
    bildiğim kadarıyla 1200 kg civarında istihap haddi.
    ama 2 ton yük atarsak aracın lastikleri skoda pick up lar gibi açılır herhalde

    sen bırak şimdi yüklü halini.
    transporter transit kadar yük alamaz(yani uzun transitler için konuşuyorum)
    fakat araç boşken plakayı bile göremezsin.
    hiç şansın yok transporter e karşı
    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanehido

    kardeşim transporter 2 ton yük yükledikten sonra konuşalım





    Transporter ya da Transit ikisi de yüklü ağırlıkları 3500 Kg'a kadar olan ticari sınıfta kamyonet olarak satılan araçlardır...Dolayısı ile her iki aracında yüklü ağırlıkları 3500 kg'ı geçemez...Bu yüzden transit transporterdan daha çok yük taşır tartışmasına gerek yok...Transit içi bomboş bir araç olduğu için boş ağırlığı T5'den azdır bu yüzden daha çok yük taşır izlenimi verir ama göründüğü gibi değil...




  • Ve... Marka tartışması yapmayalım..Teknik olarak öğrenmek istediğiniz şeyler var ise onları konuşalım...Çünkü her markanın kendine has iyi yönleri var...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    vw caravelle 2.5 tdi 174ps(3500dd) 400 n/m(2000 dd)
    sınıfında en performanslı ve en güçlü araç araç.
    yani bundan güçlüsünü bilmiyorum.
    varsa düzeltin...
    SAYGILAR.


    ve birde senin bu söylediğine ek olarak şunu yazmak istiyorum ; Mercedesin vito ve viano modellerinde kullanılan 204 Bg gücünde ve 440 Nm torka sahip dizel motoru var...
  • Transit ve Transporter arasında yük taşıma olayı şundan dolayı ortaya çıkıyor içinin boş olmasından değil transit'te ticari olarak kullanılmasından dolayı arka süspansiyon sistemi makas ve yük taşımaya daha elverişli transporter da ise helezon sistemi kullanılmakta buda yük taşımak için değil konfora yönelik.Transit kötü diye bir şey yok tamamen taleplere göre Türkiye piyasına veriliyor önden çekişli 160 hp diraksiyondan vitesli transit'lerde üretiliyor fakat yerli piyasaya verdiğinizde vergi farkından dolayı 2 katına çıkıyor fiyatı.İngiltere ve Almanya'da şuan kendi sınıfında en çok sarılan araç Transit...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oskay -- 28 Temmuz 2006; 23:38:03 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: efsanehido

    arkadaşlar ford TDCı Aracların Torku hakkında Konuşmak İstiyorum

    Bende Transit Var 125 psı Kalkışta Falan Yerli Arabalar Yanaşamıyor yeni arabalar da Fiesta da aynı ben performastan şikayetçi değilim hala oğlunda megane uzay kasa vardı sattı şimdi benim arabayı kullanıyor dediğne göre benim araba megane den daha seri imiş. valla fordun performansı hakkında kimsenin konuşmasına gerek bile yok herhalde benim görüşüm böyle.
    görüşlerinizi bekliyorum



    Dostum senin bahsettiğin konuya gelirsek senin transit ile küçük hacimli binek otomobilleri geride bırakman transitin motor hacminin 2,4 , bahsetiğin binek otomobillerin motor hacminin max 1,5 olmasından ve beygir gücünün binek otomobillerdeki dizel motorların beygir güçlerinden yüksek olmasından ve transitin boş ağırlığının motor tarafından rahatlıkla taşınabilmesinden kaynaklanıyor...Bunu marka bazında tartışmaya çevirmenin bir anlamı yok..Teknik olarak bakarsanız bir çok sorunun cevabını zaten göreceksiniz...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oskay

    Transit ve Transporter arasında yük taşıma olayı şundan dolayı ortaya çıkıyor içinin boş olmasından değil transit'te ticari olarak kullanılmasından dolayı arka süspansiyon sistemi makas ve yük taşımaya daha elverişli transporter da ise helezon sistemi kullanılmakta buda yük taşımak için değil konfora yönelik.Transit kötü diye bir şey yok tamamen taleplere göre Türkiye piyasına veriliyor önden çekişli 160 hp diraksiyondan vitesli transit'lerde üretiliyor fakat yerli piyasaya verdiğinizde vergi farkından dolayı 2 katına çıkıyor fiyatı.İngiltere ve Almanya'da şuan kendi sınıfında en çok sarılan araç Transit...



    Tam olarak doğru sayılmaz çünkü Transit türkiye pazarında daha çok yük taşıma amaçlı düşünüldüğünden ve bu maksatla kullanıldığında arkadan itiş daha avantajlı olduğundan iç piyasada sadece arkadan itişli transitler var...Ancak transitin motor ve model yelpazesi oldukça geniş..Şu anda da Transit Türkiye de ticari araç sınıfında pazar lideri..Ticari araçlarda motor hacminden kaynaklanan bir vergi farkı yok.Tüm kapalı kasa kamyonet olarak geçen ticari araçlarda ÖTV %4 olarak alınmakta...Transitin satış politikası tamamen arz talep ikilisine yönelik...Bugün ford piyasaya önden çekişli transit sunsa arkadan itişli kadar satılmayacaktır ve Ford Türkiye bunun farkında...Yurtdışında Transitin çok satmasının nedeni de rakiplerine göre ucuz olmasından kaynaklanıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sympatique -- 28 Temmuz 2006; 23:42:42 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique

    quote:

    Orjinalden alıntı: oskay

    Transit ve Transporter arasında yük taşıma olayı şundan dolayı ortaya çıkıyor içinin boş olmasından değil transit'te ticari olarak kullanılmasından dolayı arka süspansiyon sistemi makas ve yük taşımaya daha elverişli transporter da ise helezon sistemi kullanılmakta buda yük taşımak için değil konfora yönelik.Transit kötü diye bir şey yok tamamen taleplere göre Türkiye piyasına veriliyor önden çekişli 160 hp diraksiyondan vitesli transit'lerde üretiliyor fakat yerli piyasaya verdiğinizde vergi farkından dolayı 2 katına çıkıyor fiyatı.İngiltere ve Almanya'da şuan kendi sınıfında en çok sarılan araç Transit...



    Tam olarak doğru sayılmaz çünkü Transit türkiye pazarında daha çok yük taşıma amaçlı düşünüldüğünden ve bu maksatla kullanıldığında arkadan itiş daha avantajlı olduğundan iç piyasada sadece arkadan itişli transitler var...Ancak transitin motor ve model yelpazesi oldukça geniş..Şu anda da Transit Türkiye de ticari araç sınıfında pazar lideri..Ticari araçlarda motor hacminden kaynaklanan bir vergi farkı yok.Tüm kapalı kasa kamyonet olarak geçen ticari araçlarda ÖTV %4 olarak alınmakta...Transitin satış politikası tamamen arz talep ikilisine yönelik...Bugün ford piyasaya önden çekişli transit sunsa arkadan itişli kadar satılmayacaktır ve Ford Türkiye bunun farkında...Yurtdışında Transitin çok satmasının nedeni de rakiplerine göre ucuz olmasından kaynaklanıyor...


    Vergi farkı şimdilik yok ama ilerleyen zamanlarda bu araçlardan normal araçlar gibi vergi alınması gündemde ve bu doğrultuda üretim yapılmakta.Çok yakında bu tür araçların ticari değilde binek kullanılması nedeniyle devlet vergi olayına el atıcak.Benim amacım bir birini kötülemek değil araçların sadece kullanım alanlarının farklı olduğunu belirtmek ne yazkki ülkemizde satılan mazotun durumu ortada ve bu yüzden yüksek sıkıştırılmış turbolu araçlarda kurum problemi çıkmakta asıl sorun bu olmalı bence senin araban beni geçti benim arabam seni geçti değil dünyanın en kötü yollarında en pahalı yakıtı ve en rezil yakıtı kullanıyoruz bence tartışmamız gereken bu olmalı arkadaşlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oskay

    Vergi farkı şimdilik yok ama ilerleyen zamanlarda bu araçlardan normal araçlar gibi vergi alınması gündemde ve bu doğrultuda üretim yapılmakta.Çok yakında bu tür araçların ticari değilde binek kullanılması nedeniyle devlet vergi olayına el atıcak.Benim amacım bir birini kötülemek değil araçların sadece kullanım alanlarının farklı olduğunu belirtmek ne yazkki ülkemizde satılan mazotun durumu ortada ve bu yüzden yüksek sıkıştırılmış turbolu araçlarda kurum problemi çıkmakta asıl sorun bu olmalı bence senin araban beni geçti benim arabam seni geçti değil dünyanın en kötü yollarında en pahalı yakıtı ve en rezil yakıtı kullanıyoruz bence tartışmamız gereken bu olmalı arkadaşlar.



    Vergilerin binek otomobillerin seviyesine çekilmesi demek ülkede ticaretin durması demek...Zamanında unakıtan böyle bir girişimde bulundu ama geri adım atmak zorunda kaldı çünkü tahmin edilemeyecek tepkiler çıkıyor ortaya...Ayrıca otomotiv sektöründe Koç ne derse o olur bunu unutmayın...

    Yolların durumu yakıt maliyetleri yakıt kalitesi gibi konularda yorum yapmak istemiyorum...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique


    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_


    vw caravelle 2.5 tdi 174ps(3500dd) 400 n/m(2000 dd)
    sınıfında en performanslı ve en güçlü araç araç.
    yani bundan güçlüsünü bilmiyorum.
    varsa düzeltin...
    SAYGILAR.


    Arkadaşım seninle bilgi alışverişinde bulunmayı çok isterdim ama caravelle'i binek otomobil sınıfına soktuktan sonra bu düşüncemden vazgeçtim...Daha sınıf ayrımını bilmeyen birinden alabileceğim ne olabilir ki ...


    kardeş bilgiyi ister paylaşırsın ister paylaşmazsın
    adı üstünde forum.

    benim anlayamadığım ben caravelleyi binek otomobil sınıfına nasıl soktum???
    bunu izah eder misiniz?

    ayrıca benim sınıf ayrımını bilmediğini nerden çıkardın onu hiç anlayamadım?
    üslubu iyi ayarlarsak konuşup ta halledemeyeceğimiz bişey yok inan.
    SAYGILAR.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    kardeş bilgiyi ister paylaşırsın ister paylaşmazsın
    adı üstünde forum.

    benim anlayamadığım ben caravelleyi binek otomobil sınıfına nasıl soktum???
    bunu izah eder misiniz?

    ayrıca benim sınıf ayrımını bilmediğini nerden çıkardın onu hiç anlayamadım?
    üslubu iyi ayarlarsak konuşup ta halledemeyeceğimiz bişey yok inan.
    SAYGILAR.



    Benim verdiğim Hyundai örneğine alıntı yaparak sınıfında en iyi motor 174 ps caravelle motoru demişsin...Hyundai binek otomobil sınıfında Caravelle ticari sınıfta ... Ticari sınıfta şu anda güç olarak en iyi motor caravelle motoru kabul ediyorum ama binek otomobil sınıfında performans olarak en iyi dizel motor Hyundai Accent Era'da var...
  • kardeş dediğim gibi burda da yazdım
    bu benim bildiğim en yüksekti.
    yanlışım varsa düzeltin dedim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique


    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    vw caravelle 2.5 tdi 174ps(3500dd) 400 n/m(2000 dd)
    sınıfında en performanslı ve en güçlü araç araç.
    yani bundan güçlüsünü bilmiyorum.
    varsa düzeltin...
    SAYGILAR.


    ve birde senin bu söylediğine ek olarak şunu yazmak istiyorum ; Mercedesin vito ve viano modellerinde kullanılan 204 Bg gücünde ve 440 Nm torka sahip dizel motoru var...

  • benim bildiğim binek sınıfında en iyi ve en verimli dizel motor GM in ürettiği Corsa,Alfa ve Fiat'ın kullandığı multijet motor seçildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oskay -- 29 Temmuz 2006; 0:21:51 >
  • kardeş yanlış anlamışsın
    sen orda
    quote:

    Bahsettiğiniz ve iyi olduğunu iddia ettiğiniz araçların motor hacimlerini beygir güçlerini ve tork değerlerini yazar mısınız arkadaşlar...Kıyaslamayı ondan sonra yapalım...

    böyle yazınca bende hafif ticari araç sınıflandırması yapmak için alıntı yaptım.
    yani caravelleyi otomobil sınıfına sokmadım.
    yanlış anlaşılmışım.
    valla gece gece güldürdün beni komik duruma düşmüşüm
    neyse kardeş.yanlış anlaşılma olmuş.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique


    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    kardeş bilgiyi ister paylaşırsın ister paylaşmazsın
    adı üstünde forum.

    benim anlayamadığım ben caravelleyi binek otomobil sınıfına nasıl soktum???
    bunu izah eder misiniz?

    ayrıca benim sınıf ayrımını bilmediğini nerden çıkardın onu hiç anlayamadım?
    üslubu iyi ayarlarsak konuşup ta halledemeyeceğimiz bişey yok inan.
    SAYGILAR.



    Benim verdiğim Hyundai örneğine alıntı yaparak sınıfında en iyi motor 174 ps caravelle motoru demişsin...Hyundai binek otomobil sınıfında Caravelle ticari sınıfta ... Ticari sınıfta şu anda güç olarak en iyi motor caravelle motoru kabul ediyorum ama binek otomobil sınıfında performans olarak en iyi dizel motor Hyundai Accent Era'da var...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_
    böyle yazınca bende hafif ticari araç sınıflandırması yapmak için alıntı yaptım.
    yani caravelleyi otomobil sınıfına sokmadım.
    yanlış anlaşılmışım.
    valla gece gece güldürdün beni komik duruma düşmüşüm
    neyse kardeş.yanlış anlaşılma olmuş.



  • birde dikkat edersen mesajımda

    quote:

    sınıfında en performanslı ve en güçlü araç araç.

    olarak yazdım.
    yani caravelle nin sınıfından bahsettim.
    caravelle nin sınıfını herhalde forumda bilmeyen yoktur.
    onun için ticari araç yazmadım.
    neyse artık ortadaki yanlış anlaşılmayı düzelttik.
    SAYGILAR.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oskay

    benim bildiğim binek sınıfında en iyi ve en verimli dizel motor GM in ürettiği Corsa,Alfa ve Fiat'ın kullandığı multijet motor seçildi.



    Bahsettiğin bu durum bundan yaklaşık 3-4 sene öncesine dayanıyor..O zaman öyle idi ama şimdi durumlar çok daha farklı.. Orta sınıf dizel araçlarda 16 valf teknolojisini ilk defa binek otomobillerde Hyundai kullandı... Ama genel olarak baktığımızda Mercedes'in tüm CDI dizel motorları 16 valf teknolojisini yaklaşık olarak 4 senedir kullanıyor... Zaten bugün piyasada olan CDTi , dCi , CRDi gibi isimlerle adlandırılan dizel motorların teknolojisi patenti mercedes'e ait olan CDi'dan geliyor...Ayrıca yeni nesil dizel motorlar artık VGT ya da VTG Turbolar ile destekleniyor... VGT'nin açılımı ; Variable Geometric Tirbune yani değişken türbin geometrisi...VGT'yi de küçük hacimli binek dizel motorlarında ilk kullanan marka yine Hyundai...




  • bahsettiğim bu durum 2005 yılı motorundan bahsediyorum dizelde .Benim bildiğim korelilerden önce bunu VW ve diğer markalar kullandı 16 V teknolijisini dizelde.Olay sadece valflerde bitmiyor dizelde önemli olan gün için turbo ki Hyundai'nin era da ilk defa kullanmaya başlanan değişken geometrili turbo alt devirlerdede tork vermesini sağlıyor bunu yıllar önce vw kullanmaya başladı kaldiki değişken geometri artık dizel turbolu araçlarda std hale geldi özellik olarak yazmıyorlar bile.şimdi sadece era ve focus arasında motorda kıyaslama yapalım biri koca focusu taşıyor diğeri era yı şimdi bunda bu kadar üstün teknoloji ne var ?Era hem daha hantal son hızı düşük ve focus tan daha hafif bir araç yakıt ekonomisi açısından sadece 0.2 lik bir fark var...Dizelde şuan VW grubu üzerine kimse yok adamların le mans ta yarışan AUDİ leri dizel benzinli araçlara karşı yarışıyor.Dizel de diğer üztün bir şirkette Ford-PSA ortaklığı şuan yollarda dolaşan HDİ ve TDCİ lar aynı teknoloji ile ortak fabrikalarda üretiliyor...

    focus ERA

    Motor Gücü 109/4000 dv /Dk 110/4000dv /Dk
    Maks. Tork 240/1750 dv /Dk 240/1900dv /Dk
    Maks. hız 188 km/h 176 km/h
    0-100 km
    hızlanma (sn) 10,9 sn 11,5 sn
    Şehir içi 6,2 5,6
    Şehir dışı 4,0 4,0
    Ortalama 4,8 4,6



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oskay -- 29 Temmuz 2006; 1:03:22 >




  • Oskay dizel teknolojisini mi tartışıcaz Ford'da çalıştığını biliyorum sektörün içinden birisin..Bende Mercedeste çalışıyorum ve 3 senedir sadece dizel araç satıyorum (HTA) teknoloji dersen mercedesin dizel teknolojisini dökerim önüne Meslektaşımsın saygım sonsuz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique


    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanehido

    arkadaşlar ford TDCı Aracların Torku hakkında Konuşmak İstiyorum

    Bende Transit Var 125 psı Kalkışta Falan Yerli Arabalar Yanaşamıyor yeni arabalar da Fiesta da aynı ben performastan şikayetçi değilim hala oğlunda megane uzay kasa vardı sattı şimdi benim arabayı kullanıyor dediğne göre benim araba megane den daha seri imiş. valla fordun performansı hakkında kimsenin konuşmasına gerek bile yok herhalde benim görüşüm böyle.
    görüşlerinizi bekliyorum



    Dostum senin bahsettiğin konuya gelirsek senin transit ile küçük hacimli binek otomobilleri geride bırakman transitin motor hacminin 2,4 , bahsetiğin binek otomobillerin motor hacminin max 1,5 olmasından ve beygir gücünün binek otomobillerdeki dizel motorların beygir güçlerinden yüksek olmasından ve transitin boş ağırlığının motor tarafından rahatlıkla taşınabilmesinden kaynaklanıyor...Bunu marka bazında tartışmaya çevirmenin bir anlamı yok..Teknik olarak bakarsanız bir çok sorunun cevabını zaten göreceksiniz...

    ben kullanırken araçta en az 600 kg yük oluyor işim gereği araç yüklü oluyor ben söylediğim şey araç yüklü iken yapıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique

    Oskay dizel teknolojisini mi tartışıcaz Ford'da çalıştığını biliyorum sektörün içinden birisin..Bende Mercedeste çalışıyorum ve 3 senedir sadece dizel araç satıyorum (HTA) teknoloji dersen mercedesin dizel teknolojisini dökerim önüne Meslektaşımsın saygım sonsuz

    Ben burda Ford u savunmadımki :) sadece korelilerle avrupalılarla kıyaslamıyalım :) Mercedes sayesinde amerikalılar da dizelle tanıştı ben buna bişey demıyorum ama ülkedeki adi mazotla 2500-3000 bar ile çalışan CDI ve TDCİ ve TDİ lara yazık diyorum ya konu nerden nereye geldi :)Bence herkesin birlik olup buna ıtıraz etmesi lzım bu arada uzun zamandan sonra F1 de Mercedes 1 sırada kalkıcak...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.