Şimdi Ara

PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
14
Favori
12.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Arkadaşlar daha önce forumda bahsetmiştim. Aracım 2011 C5 1.6 e-hdi MCP. Aracımda bir senedir ufak tefek sıkıntılar dışında herhangi bir sorun yoktu. Taki aracın kmsi 50.000kmlere gelene kadar.

    Bildiğimiz gibi Peugeot ve Citroende kullanılan MCP-AUTO 6R şanzıman otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar yani debriyaja sahip tek kavramalı şanzımanlar. Bu şanzımanlarda da normal olarak zamanla debriyajımız azalıyor. Tamamen bitmese de bu azalma sonucunda şanzımanın bu azalan debriyaja ayak uyduramaması sonucu şanzımanın debriyajı kavrama noktası değişiyor. Bunun sonucunda da şanzımanın kalibrasyonu bozuluyor.

    Bu bozukluk sizi yarı yolda bırakmasa da bazı sorunlara yol açıyor. Bunlardan en önemlisi örnekle açıklamak gerekirse;

    Mesela 2. vitesle giderken dip gaz yaptınız 4.000 devirde araç 3. vitese geçerken şanzıman debriyaja basıyor ama vites 3. vitese geçer geçmez debriyajı hemen bırakmıyor. Yavaş yavaş aheste aheste bırakıyor. Bunun sonucunda sanki debriyajı bitik araçlar gibi devir 4.000 devirden atıyorum 2.000 devire çok yavaş bir şekilde düşüyor. Bunu zaten aracın kavramayı hemen yapmayıp yavaş yavaş yapmasından aracın yavaş yavaş hızlanmasından debriyaj sıyırmasından anlıyorsunuz.

    Anlamayanlar için kötü tecrübe doğru kullanımda en az 100.000 km dayanacak debriyaj 50.000lerde bitmeye başlıyor. Normalde her bakımda ya da kalibrasyonun artık ayar kaçırmaya başladığını anladığınız anda araca şanzıman alıştırması yapılması gerekiyor. Çünkü doğanın kanunu debriyaj kullanıldıkça eskiyor. Ama hiçbir servis araçta bir şikayet yoksa buna yanaşmıyor. Zira bu şanzıman alıştırması dediğimiz uygulama en az 1 saat sürüyor.. Kullanıcıların zaten yüzde 90ı şanzıman alıştırmasından ve debriyajdan bihaber aracı tam otomatik şanzıman sananların sayısı yadsınamayacak düzeyde :)


    ŞANZIMAN ALIŞTIRMASININ (KALİBRASYONUNUN) AYRINTISI


    Özet bir şekilde anlatmam gerekirse;

    -Aracınızı servise soktuğunuz an araç bilgisayara bağlanır varsa güncellemeler yüklenir.
    -Sonra araca bağlanan bilgisayar üzerinden menülerden şanzıman kalibrasyonu menüsüne girilir ve başlangıç tuşuna basılır.
    -Bu sırada araç çalışmaz halde boş vitesteyken araç kendi kendine vitesler arasında geçiş yapar aracın şanzımanından tak tuk sesler duyulur normaldir.
    -Bu işlem bittikten sonra asıl kalibrasyon yol testiyle yapılır ve asıl işe yarayan kısım budur.

    -Araca binilir laptop yanınızda araca bağlı vaziyette boş bir yola çıkılır araç sağa çekilir çalışır vaziyette 20 dakika beklenir bu sırada aracın vitesi N (boş) konumda olmalıdır. Bu sırada sigaranızı falan içip muhabbetinizi yaparsınız. (20 dakika beklemenin amacı şanzıman ısısının motor ısısıyla aynı seviyeye gelmesi)
    -20 dakİka geçince araca binilir vites A (otomatik) konuma alınır ve gaza bir miktar fazla olmak kaydıyla çok aşırı sert de olmadan hızlı bir kalkış yapılır yani neredeyse patinaj atıcak kıvamda. Tam 1. vitesten 2. vitese geçince araca fren yapılır ve sağa çekilir. Bu dediğim uygulama yani hızlıca kalkış ve sonrasında durma tam 4 kez yapılır.

    -Yukardaki 4 kez yaptığımız işlem bitince araç sağa çekilir ve 5 dakika rölantide stop etmeden beklenir.
    -5 dakika rölantide bekledikten sonra yukarda yazdığımız 4 kez dur kalk 5 dakikada rölantide bekleme uygulamasını tam 3 kez yapmak gerekir.

    Tüm bu uygulama yani 4 kez hızlı dur kalk ve her seferinde 5 dakika rölantide bekle uygulaması (3 kez yapılacak) bitince araç sağa çekilir ve stop edilir. 1 dakika araç çalıştırılmaz zira bu aşamada şanzıman yeni kalibrasyonu beyne yazar.


    -Bundan sonra araç çalıştırılır otomatik modda test sürüşüne çıkılır. Eğer şikayetleriniz azalmışsa aracın kavramaya basma çekme hızı çok hızlanmışsa yani dip gaz hızlandığınızda debriyaja hemen basıp çekiyorsa debriyajı bırakmakta aheste davranmıyorsa araç sorun çözülmüştür. Farkedersinizki aracın şanzıman tepkimeleri hızlanmış araç daha atikleşmiştir zira debriyaj artık sıyırmıyordur. Sanki manuel bir araçta aşırı hızlı debriyaja basıp çekiyormuşsunuz gibi düşünün araç gücü hemen aktarır.. Bizim mcplerdeki kafa sallama olayı da bundan kaynaklanır. Çok hızlı hızlanırsanız debriyaja hemen basar çeker ve araç güçten düşüp yine hemen tam güç yapınca o arada bir güç kaybından kaynaklanan öne yığılma ve ardından koltuğa yeniden yapışma hissedilir. Olması gereken budur. Yavaş hızlanırsanız araç kafa sallamaz.

    Eğer şikayetler gitmemişse uygulama yanlış yapılmıştır ve sil baştan yeniden yapılır. (20 dakika rölanti- dört kez hızlıca dur kalk (3 kez) aralarda 5er dakika rölanti en sonra stop ettirme 1 dakika beklenme ardından test sürüşü.)

    Bir çok kullanıcı bu debriyaj sıyırmasını farketmez bile zira kullanıcıların çoğu halen çok yavaşlayan aracın 2. vitesten 1. vitese kendiliğinden düşmediğini hızlanmak için ikinci viteste yarım debriyaj yaptığını ve bunu engellemek için kulakçıklardan hemen 1. vitese kendimizin düşürmemiz gerektiğini bilmez. (bu sorun sport modda olmuyor 1. vitese hemen düşüyor).



    ENJEKTÖR ALIŞTIRMASI (KALİBRASYONU)


    Bunu da kısaca servisteki ustadan duyduğum kadarıyla anlatıyım. Normalde bizim 1.6 e-hdilerde araç bilgisayara bağlanıp enjektör kalibrasyonu yapılabiliyor. Bu sayede aracın enjektörleri daha iyi yakıt püskürtüyor güçte kayıp varsa kazanılıyor ve enjektörlerde ses yapma varsa bir miktar azalıyor. Yani faydası olan bir uygulama. Bilgisayara bağlamadan kendiniz yapmak için aşağıdaki yolu izliyorsunuz.


    -Boş ve uzun bir yola çıkılır. Araç 2. vitese alınır.
    -2. viteste gaza sertçe basılır 3500 devire kadar çıkılır ardından 3.500 devire gelince ayak gazdan çekilir aracın motor freniyle kendiliğinden rölantiye kadar düşmesi beklenir. Sonra tekrar gaza basılır 3.500 devire kadar çıkılır sonra yeniden gazdan ayak çekilir ve aracın rölantiye kadar yavaşlaması beklenir. Bu uygulama tam 30 kez yapılmalıdır bu aşamada araç stop ettirilmemelidir. Bu yüzden uzunca bir yol gerekir.

    30 kez yapıldıktan sonra araç sağa çekilir ve stop ettirilir. 1 dakika beklenir uygulama aracın beynine yazılınca normal sürüşünüze devam edilir. Ustaların söylediğine göre bakımdan bakıma enjektör alıştırması yapılması tavsiye edilir. Bunu açıkçası daha deneyemedim oyüzden yorum yapamıyorum.



    Sonuç olarak 2011 Citroen C5 1.6 e-hdi MCP aracıma yaptırdığım kalibrasyon sonucu aracın vites değişimleri eskiden kağnı gibiyken ve debriyaj sıyırırken şimdi debriyaja hızlıca basılması ve çekilmesi sonucu deli gibi hızlandı. Artık debriyajı hiçbirşekilde devrede tutmuyor araç. Hemen basıyor ve çekiyor. Buyüzden özellikle yüksek viteslerde hızlı hızlanırsanız bir miktar öne arkaya yığılma oluyor ama o dediğim gibi debriyajın hızlıca devreye girip çıkmasından kaynaklanıyor. Eğer güzelce yavaş yavaş hızlanırsanız hiçbir sıkıntı yok. En önemlisi adam gibi sürüldüğünde sıyırmayan bir debriyaj bu da en az 100.000 km sağlıklı bir debriyaj demek.

    Önceden geri viteste en az 2.000 devirde aheste aheste geri geri giden araç şimdi 1200 1300 devirde nerdeyse tam kavrama yapmaya başlayıp hemen geri gidiyor.



    Eğer bahsettiğim sorunlarınız varsa vites değişimlerinde kararsızlıklar, devir saatinin artmasına rağmen aracın hızlanmaması ama bir saniye sonra tam kavrama yapınca bir anda silkelenmesi aracın yani buna benzer sorunlar debriyajınız bitmemiş olabilir ki büyük ihtimalle bitmemiş sadece kalibrasyon yaptırmanız gerekmektedir. Sorununuz çözülecektir. Tüm bu şanzıman kalibrasyonu servisten servise değişmekle birlikte aracınızın garantisi bitse de kimisi iyi niyetten hiç para almaz kimisi 50tl ye yapar kimisi 100tlye yapar. Açıkçası bu uğraşıya 50tl vermek zaten boynumuzun borcudur.

    Benim tavsiyem aracınızı bi dinleyin sorununuz varsa gidin ve kalibrasyonunuzu yaptırın. Aracın debriyaj sıyırmasına izin vermeyin. Özellikle trafikte sürekli dur kalk yapanlar..




    Güzel paylaşım, ellerinize sağlık.

    İyi forumlar...




  • Bugün @setnet in ASLAN'a içeriden bağlantı işlemini yaptık, içten bağlantı öncesinde, ufak misafirlerimiz sürekli, soketlere basıp kırıyorlardı.

    Yaptığımız işlem sonrası bu durum ortadan kalktı ve görsel anlamda da ciddi yol almış olduk.

    Detay resimleri aşağıda sunuyorum.

    İyi forumlar...

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS




  • 5008'in bilinmeyen yönleri...

    2. sıra subwoofer uygulaması başladı, 2 adet 6x9 oval uygulanacak ve bagajda konumlanan 20 cm sub kendine yeni mekân arayacak.

    6x9 oval hoparlörlerin, tweeter bölümü sökülerek, sadece woofer olarak kullanılması uygun görüldü.

    Sökülen tweeterlar ise ön cam da konumlanan tweeterlar yerine uygulanacak, sadece büyük olanı tabii.

    İyi forumlar...


     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS




  • Bu arada ön tweeterlar güncellendi.

    2 yollu ünite, eski ünitenin yerini aldı.

    Son ayarda olan tiz ses ayarını, sanırım %75 lere çekmem gerekecek

    Ciddi anlamda iyileşme oldu.

    Artık tweeter ve süper tweeter larım var ve cistak cistak gezebileceğim

    İyi forumlar...



    YENI 2 YOLLU TWEETERLAR

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS




    ORIJINAL TWEETERLAR

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS




  • Bu arada yol kamerası beslemesini 1. sıra çakmak soketi yerine, sigorta panosundan almaya başladım.

    Bu şekilde ASLAN uyku modunda olmadığı durumlarda sürekli kayıt yapar duruma geldi.

    Detaylı anlatım ile aracın kapılarını açtığımız anda, kayıt işlemi başlıyor ve kapıları kilitledikten sonra 5008 uyku moduna geçinceye kadar devam ediyor.

    Bu süre de yaklaşık 5 dakika, kamera da 5 dakika daha pili ile kayıt yapıyor ve yaklaşık 10 dakikalık bir süreç fazladan kayıt yapmış oluyor.

    Bağlantı ucu olarak ise, sürücü tarafında konumlanan sigorta panosunda konumlanan sağdan 3. sıradaki 5A lik sigorta çıkışını kullandım.

    İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    Arkadaşlar şu ızgaralı olan yer ne işe yarıyor..

    bildiğim kadarıyla bizim son sıra koltuklarda havalandırma kanalları yok diye konuşulmuştu forumda..

    iki taraftada var ve sanki hava kanalı gibi geldi bana..

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS



    Aracin tum kapilari ve camlari kapali iken, bir kapiyi yada bagaj kapagini actigimizda, tekrar kapatma eylemi sirasinda sikisan havayi, tahliye edip, kapatma islevini kolaylastirmaya yarar.

    Basit test ise o bolgeyi naylon ile kapatip dedigim islemi yapmayi deneyebilirsin.

    İceride sikisan hava kapanan kapi yada bagajdan cikacagi icin, kapatma islemi daha zor olacaktir.

    İyi forumlar...




  • Taze sicacik bir bilgi daha.

    Araclarimizda kullanilan sanziman normal bilindik manuel degilmis, sirali sanzimanmis.

    İyi forumlar...

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=36371315&p=1#36371315
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    Bugün aracıma rot ayarı yaptırmaya gittim. Şikayetim yoktu ama 6 ayda bir rutin yaptırırım. Sağ rotil körüğünün patladığını farkettik.

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

    Yetkili serviste sağ-sol ikisine 82 tl parça, 240 tl işçilik istedi.

    Orjinal parçaları servisten alarak kendi ustama gittim, işçilik 40 tl.

    Bu arada daha önce bahsettiğimiz ABSnin; rulmanın poryasından okunduğunu öğrendim. Kablosu resimde işaretli.

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS



    Güzel ve faydalı paylaşım olmuş, ellerinize sağlık.

    İyi forumlar...




  • ORTA KONSOL BUZLUK UYGULAMASI İÇİN YER KAZANIMI

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS




  • Ankara için özel servis tavsiyelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
    Ayrıca birde yedek parça için Hakan peugeot dışında tavsiye ye de ihtiyacım olacak.

    Özellikle 5008 den anlayan ustalara garanti bittiği için artık ihtiyaç olacağa benziyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auzdil

    Ankara için özel servis tavsiyelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Ayrıca birde yedek parça için Hakan peugeot dışında tavsiye ye de ihtiyacım olacak.

    Özellikle 5008 den anlayan ustalara garanti bittiği için artık ihtiyaç olacağa benziyor..


    IZMIR dışında tanıdığım, bildiğim bir servis yok

    Ancak bilgisi olan arkdaşlar cevap vereceklerdir.

    İyi forumlar...
  • auzdil A kullanıcısına yanıt
    Çorum'da ustalara güvenemediğim için vaktinde araştırmıştım peugeot forumlarında, öz simge adında bir özel servis var, gidenler genelde memnun, ama fiyatları falan nasıldır bilmiyorum.
  • gozbilginli kullanıcısına yanıt
    Bugün eski Honda servisi ustamın tavsiyesi ile Vatan peugeot diye bir yere gittim. Arkadaş Cemal bey, uzun yılar citroende çalışmış ve şuan kendi servisini açmış...

    Önden gelen metalik ses yorumu yaşıyordum, sanki bilya dağılmış veya disklere sürten bir şey var gibi bir ses di. Önce hondacı ustam bakıp bana 10 puan verdi, porya bilyası dedi, sonra bu arkadaşa gidip, birde ona baktırdı. Aslanımın 4 lastiğini de eski tip ( yaşlılar bilir :-) ) balans makinasında tek tek rulman sesi dinlediler ve sağ önde sorun olduğuna karar verdiler.

    Bu hafta ön porya yı değiştireceğiz malum 90.000 e geldik. Umarım iyi sonuç alır sizlerle de son durumu paylaşırım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auzdil

    Bugün eski Honda servisi ustamın tavsiyesi ile Vatan peugeot diye bir yere gittim. Arkadaş Cemal bey, uzun yılar citroende çalışmış ve şuan kendi servisini açmış...

    Önden gelen metalik ses yorumu yaşıyordum, sanki bilya dağılmış veya disklere sürten bir şey var gibi bir ses di. Önce hondacı ustam bakıp bana 10 puan verdi, porya bilyası dedi, sonra bu arkadaşa gidip, birde ona baktırdı. Aslanımın 4 lastiğini de eski tip ( yaşlılar bilir :-) ) balans makinasında tek tek rulman sesi dinlediler ve sağ önde sorun olduğuna karar verdiler.

    Bu hafta ön porya yı değiştireceğiz malum 90.000 e geldik. Umarım iyi sonuç alır sizlerle de son durumu paylaşırım..

    Haberlarinizi bekliyorum, saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcuky1

    Merhabalar. Bugün özel serviste 75000 bakım yaptırdım.

    Bakım 240 tl. (Mazot filtresi 60 bin bakımda değişmişti ama yeniden değiştirttim) ön fren disk değişimi, sağ sol zrot değişimi, fren balataları değişimi, ön kapıların fitilleri yenilendi, sağ ön kapı gergi demiri değişimi yapıldı.

    Serviste triger setinin değişimesi lazım demişleri. Ama onun değişmesine gerek yokmuş.

    Çok istiyorsan 90000 de değişim yaparız dediler.

    Toplam 950 tl 9 taksit te hepsi halloldu.

    Serviste buna ek olarak triger değişimiyle beraber 2700 tl istemişlerdi.

    Ayrıca kapı fitilleride yoktu.

    Bilginiz olsun diye paylaştım.

    Herkese hayırlı forumlar



    Güzel paylaşım, ellerinize sağlık.

    İyi forumlar...




  • Bugün arka sinyal lambalarını LED sisteme çevirdim.

    Detaylar az sonra, videolar yükleme aşamasında....

    İyi forumlar...


    5008 LED ve AKKOR FARKI



    5008 ARKA STOP SÖKME



    5008 LED SINYAL FINAL





  • quote:

    Orijinalden alıntı: manavgatside

    Merhaba

    Uzun zamansındır yazamadım...

    Aracımın aküsü değiştirdikten 3 hafta sonra otomatik vites arıza verdi.

    Auto yazısı siliniyordu. kafasına göre siliniyordu, bazen cıkıyor, bazen cıkmıyordu.

    vites 3 ü geçmiyordu.

    ancak boşa alıp geri a konumuna getirirsem yüksek vitese giriyordu. 3 gün serviste yattı.

    beyinlerini değiştirmemek için servis baya bir caba sarfetti.

    en sonunda bir gün aküsüz beklettiler.

    bir günde + ve - akü kablolarını birbirine temas ettirerek beklettiler.

    Servisin cevabı " artık elektrik birikmiş aracı sıfırladık düzeldi" bu birikmenin belirtisi var mı diye sorarsanız.

    marş anında ekranda elektrikli park freninin off simgesi çıkıyorsa birikmeye başlamış demektir.

    servisin bu işlem için prosedürü beyinleri ve tesisatı değiştirmek(10000 tl gibi bir rakam). ama usta insaflı olursa bu şekilde çözebiliyor. (250tl)

    vel hasıl tam bu sırada ilanda olan aracıma bir talip cıktı ve bende sattım.

    şimdi tabanvay dolaşıyorum. bütün ilan sitelerini dolaştım hiç bir aracı beğenemiyorum.

    velhasıl diyeceğim aracınızı satmadan önce bir daha düşünün, yada önce yeni araç alın sonra satın.

    3008 gerçekten başkaymış.

    iyi forumlar.



    Dostum ellerine sağlık güzel bir paylaşım olmuş.

    Bir çok arkadaş, bu tarz bir durum ile karşılaştığında, servis yolunu tutacak ve servisin insafına göre tutarlar ödeyeceklerdi.

    İyi forumlar...




  • YAKIT FILITRESI DEĞİŞTİRME VE DETAYLAR...

    Öncelikle motor soğuk olmalı ve en az 6 saatlik bir süre öncesinde çalışmamış olmalıdır.

    Motorun sıcak parçalarının ellerimizi yakmaması için önemlidir.

    Sonrasında ise, 3 adet yakıt hortumu ve 2 adet elektrik kablosu soketini dikkatlice çıkarıyoruz.

    Her çıkarılan hortumdan yakıt damlama ihtimaline karşın hortumları dik duracak bir pozisyonda tutmaya özen gösteriyoruz.

    Sonrasında yakıt filitresini tutan parçayı çıkarmak için 2 adet 8mm lik vidayı lokma yardımı ile söküyoruz.

    Vidalar tamamen söküldüğünde bile plastik parçadan çıkmıyorlar, zorlamayın; kaybolmasını engellemek adına birer adet sekman ile sabitlenmişler.

    Sonrasında dikkatli bir şekilde yakıt fülütresinin ağızları yukarı bakar şekilde araç dışına alıyoruz.

    Bu aşamada dikkatli olmakta fayda var, çünkü filitre içerisinde yaklaşık 500 ml yakıt bulunmakta.

    Yere dökülmesi durumunda zemini kayganlaştırabilir veye üstünüze dökülüp elbisenizi kirletebilir.

    Ben bir leğen içerisine alarak bu riski ortadan kaldırdım.

    Yakıt filitresini muhafaza parçasından sökme aşamasında ise 3 adet vidayı sokmek yeterli.

    Sonrasında ise içerisinde bulunan yakıtı ister çöpe atmak, isterseniz de yeni filitre içerisine koymak sizin tercihinize kalmış.

    Bu işlemler bittiğinde ise tüm işlemleri tersine uygulayarak, filitreyi yerine montaj ediyoruz.

    Finalde ise filitre üzerinde konumlanan, pompa ile sistemin havasını alıyoruz.

    Dikkatli bir işlem ile 500 ml yakıt kayıbı ile filitre değişimi mümkün.

    Detay resimleri aşağıda sunuyorum.

    Bu arada eski filitreyi de çanavar ile kesip, içerisindeki filitreyi ve partiküllleri kontrol ettim.

    Herhangibir partikül izine rastlayamadım, değiştirmeseydim daha 42.000 daha gidermiş, ancak söktükten sonra yenilemek daha mantıklı geldi.

    İyi forumlar...


     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS


     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS

     PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS  PEUGEOT 5008 TEKNIK SERVIS




  • Ayna altı sinyal lambasının sökülmesi

    İyi forumlar...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: s51

    mrh arakadaşlar pejo 5008 Auto6R otomatik şanzumanlı bir araç alamayı düşünüyorum.

    duydugum kadrı ile bu şanzumanda deriyaj baskı balatası varmış ( otomatik olmasına ragmen) ve kullanıma baglı sorunları oluyormuş

    erken den bitme gibi ( dur kalk ve sıkışık trafikde)

    - sizden istegim bu tür (Auto6R) otomatik şanzumana sahip arkadaş lar baskı balata degiştirdimi

    kaç km de değişiyor ve ortalama maliyet ve detay verebilir misiniz.



    bu tip sorunlar azda olsa oluyor forumda falan duyuyoruz..

    ama bu durum sanırım kullanım ve güzergah ile alakalı..

    servislerde volan dahil 2-2.5 arasında dışarıda ise bin lira gibi bir rakama değişim yapılıyor..



    quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Arkadaşlar MCP şanzımanda kavrama değiştiren var mı aramızda özellike özel serviste ya da dışarıda bir şanzımancıda.

    Yetkili servisler malumunuz 2000tl gibi rakamlar söylemekteler.

    İnternetten parçaları getirtsek volan devriyaj komple set olarak 1000tlye falan geliyor 200 de işçilik versek 1200e hallolur gibi.

    Varsa deneyimli arkadaşlar nerede yaptırdılar nasıl yaptırdılar kaça maloldu sorun çıktı mı anlatırlarsa sevinirim.



    Bir süre önce kavramamın artık kaçırmaya başladığını belirtmiştim.

    Son yapılan şanzıman kalibrasyonunda dikiş tutmamıştı şanzıman.

    Bu yüzden yetkili servisin fiyatını fazla bulup araştırmaya devam ettim.

    Antalyada işini iyi yapan bir ustaya parçaları alarak yaptırdım.

    Şanzıman Baskı-Balata seti (valeo)------250tl
    Debriyaj Bilyası (eft idi sanırım)-------------------180tl
    Aks keçeleri-----------------------40tl
    Şanzıman yağı--------------------70tl
    İşçilik (kalibrasyon dahil)--------300tl

    Aracın şanzımanını indirmek için saat 9da işe başlandı ve öğle yemeği arası hariç aracın toplanması ve kalibrasyonunun bitimi akşam 6yı bulmuştu.

    Sorunsuz bir montaj yapıldı.

    Aracın volanını söktüğümüzde volanın halen sorunsuz olduğunu ve kullanıma göre bir 50-100.000km daha gideceğini gördük ustamla.

    Temizlenip kontrol edilip yerine monte edildi.

    Üstüne sıfır baskı balata bilya ve yağ da eklendi araç toplanıp şanzıman alıştırması da sağlam birşekilde yapıldıktan sonra araçtaki tüm silkelenmeler laçka vites değişimleri debriyaj kaçırması yokolmuştu.

    Volan değişimi yapmadığımız için maliyet minimumda oldu.

    Şuan sorunsuz.

    Bir hafta sonra aracı kontrole alıcaz yağıydı vidalarıydı bi kontrol edelim dedik.

    Biraz da lexia ile oynarız bakalım daha neler yapabiliriz şanzımana diye.





  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.