Şimdi Ara

pilotların doktorlar kadar hatta daha fazla kazanması saçmalık (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
0
Favori
5.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Doktor can kurtarıyor,pilot can taşıyor ancak doktor hakketiğini alamazken bir pilot dünya kadar maaş alıyor ya tabiki de pilotların işide kolay değil ancak şartlar eşitlenmeli
  • son zamanlarda forumda gördüğüm en saçma konu belki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt


    quote:

    Orijinalden alıntı: marinerocyp


    quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt


    quote:

    Orijinalden alıntı: marinerocyp

    ben geçen sene gemi mak. müh. mezun oldum, 4.müh olarak 8 milyardan işe başladım. 1 yıldaki tüm okullardan mezun sayısı ortalama 40.

    yanlız kamyon şoförü gibi gemide bulundugum sürece maaş alıyorum


    Bu gemi dökmeci mi, tanker mi yoksa kimyasal mı? Yerli bayrak yabancı bayrak? Yabancı ise ssk ödeniyor mu? Armatör PandI sigortasında gemi personelini sigortalatmış mı? kontrat süreleri kaça kaç ? Tek rakam koyarsanız insanlar yanlış anlayabilir.


    tanker, 4850 usd 4/1
    yabancı şirket, bahama bayraklı


    Aylık 4850 usd olsa 4850x5/4= 6062,5 usd x 1,65= 10003 Tl eder demek ki Maaş 3880 usd

    3880 usd x 5 / 4 = 4850 x 1,65 =8002,5 Tl. Eğer pandı sigortasında yok iseniz bir kaza geçirdiğinizde allah kolaylık versin. Tabii ssk primini ( yaklaşık 400 tl ) cepten ödemiyorsanız bye bye emeklilik. Bir tek askerlikten kaçınmış olmanızın karı var gibi duruyor. Nick'e bakarsak İngiliz pasaportunuzun olma imkanı var mı?

    Ek : Şu sitelere bir bakınız.

    http://www.itfglobal.org/files/extranet/-1/9343/ITF%20Uniform%20TCC%20CBA%202008-2009.pdf

    http://www.itfglobal.org/flags-convenience/flags-convenien-183.cfm


    maaşlar paid while at sea and home olarak hesaplanıyor. o yuzden 4850$ yazdım.
    bu arada AB vatandaşıyım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aristomaxos

    ya bırak doktorlar ne yapıyorlar ki hepsi kendi keyiflerine göre çalışıyorlar adam gibi bir hastayı muane etmiyorlar gelmiş ne diyorsun.Hepsi kasıntı lisede sürekli embesil çalışkanlar olarak dışlanmış tek bildikleri ders olan daha sonrada parayı görüncede bu tarz triplere girmiş kişilerdir.Özel sektör dışında çalışanları at çöpe bir ike yaradıkları yok aldıkları para bile fazla.Babam çocuk doktoru ordan biliyorum kendisininde diğerlerinden pek farkı yok.salla başı al maaşı felsefesinde takıldıkları için bence pilotların aldıkları maaş haklarıdır.


    Herkesi baban gibi bilme.
    Senin gibi dr lara düşman bir evlat yetiştirdiğine göre bir sorun olmalı.



    her meslekte bu şekil durum söz konusu. içlerinde istisnalar var mı var tabiki.ancak çoğu bu şekilde. hastalanıyoruz hastaneye gidiyoruz adam sanki çölde susuzuz muhtacız gibi davranıyor. tamam muhtacız da kardeşim üslubum şu yapabilebilirmiyiz diyorum ters ters bakıyo kendi bildiğini okuyo kimsin sen!. bende üniversite mezunuyum hatta en özelinden ama ben param var diye kasıntı olmuyorum.




  • doktor pilot kıyaslaması. doktor okudu kafa palattı etti de ara sıra psikologlara gözüksünler. 2. olarak uçuşta rekabet vardır özel şirket kaptanları da thy kadar ücret alır nedeni thy ye kaçmamasıdır. ülkede pilot açığı var ama doktor açığı yok. arz az ise talep çoktur. doktor özel muayenehane açabilir ama pilot gelin uçalım yeri açamaz. pilotun altına 500 trilyonluk uçağı verip de asgari ücret+ssk+yemek+full akbil mi çalıştıracakın. kıyaslama çok saçma. mühendisle falan kıyaslayın onlar da parayı götürüyo.
  • pilotlar da 4 yıllık üniverste mezunu olmak zorunda(kaptan pilot olmak için). ha doktorlar yıllarca zorlanıyo pilotlar yalnızca 1buçuk yıl zor dersler görüyo. oda 4 yıllık uni. bittikten sonra.

    düzenli bi hayatları yok. plan yapıyolar bugün uçusum yok gezelim diyolar bi telefon geliyo akşam uçuş yazmışlar diyo. hiç beklemediğin bi anda gidiyosun ırağa afganistana veya nereyi yazdılarsa..

    uçaktaki onlarca insan pilotun bi hatasıyla ölebilir.

    uzak yerlere uçulduğu zaman jetlag olayı vardır normalde bazı insanların atlatması 3-4 gün hatta bir hafta sürebiliyo. ama pilotlara bu kadar süre tanınmadan geri dönüyolar ölmüş bitmiş halde eve giriyolar.

    her mesleğin zorlukları var. pilotluk kokpitte keyif çatmak dünyadaki güzel yerleri gezmek değil sadece.
  • otobüs şoförüde 100 can taşıyor oda 10000 lira alsın o zaman
  • Bir savaş pilotuyla veya normal yolcu uçağı pilotuyla konuş bakalım? Yaptıkları iş kolay mıymış,eğitimi nasılmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sefa94

    otobüs şoförüde 100 can taşıyor oda 10000 lira alsın o zaman


    100 canı 100lerce trilyonluk otobüsle taşısın pilottan daha fazla para verirler
  • Neden pilotlara bu kadar takıldınız ki? Bence onlara gelinceye kadar futbolcuların veya dizi oyuncularının kazandıkları paraların ne kadar adil olduğunu tartışmak gerek.

    Akrabam pilot, neredeyse hayatı pilot kabininde geçiyor. Zor olduğu kadar stresli bir meslek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..Knight.. -- 9 Ağustos 2011; 13:06:51 >
  • Pilot olmak için çeşitli yollar var.4 yıllık bir üni bitirip belli bölümler tabi bunlar:
    2. Üniversitelerin Astronomi ve Uzay Bilimleri, Bilgisayar Bilimleri, Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri, Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri, Bilgisayar- Enformatik, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Ekonometri, Ekonomi, Ekonomi ve Finans, Ekonomi-Yönetim Bilimleri Programı, Elektrik Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Endüstri Sistemleri Mühendisliği, Enerji Sistemleri Mühendisliği, Fizik, Fizik Mühendisliği, Gemi inşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği, Gemi Makineleri işletme Mühendisliği, Sivil Hava Ulastırma İşletmeciliği, Hava Trafik Kontrol, Havacılık Elektrik ve Elektroniği, Havacılık ve Uzay Mühendisliği, iktisat, imalat Mühendisliği, inşaat Mühendisliği, İstatistik, İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri, İşletme, İşletme Bilgi Yönetimi, İşletme Enformatiği, İşletme Mühendisliği, İşletme-Ekonomi, Kimya, Kimya Mühendisliği, Kimya-Biyoloji Mühendisliği, Kontrol Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği, Matematik, Matematik-Bilgisayar, Matematik Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği, Meteoroloji Mühendisliği, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Programı Nükleer Enerji Mühendisliği, Sistem Mühendisliği, Telekomünikasyon Mühendisliği, Uçak Elektrik-Elektronik, Uçak Gövde-Motor, Uçak Gövde-Motor Bakım, Uçak Mühendisliği, Uluslararası Finans, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası ilişkiler ve Avrupa Birliği, Uluslararası işletme (isletmecilik), Uzay Mühendisliği, Üretim Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Yönetim Bilişim Sistemleri bölümlerinden lisans düzeyinde mezun olmak.

    Eğer bu bölümlerden mezun iseniz Thy'nin aralıklarla tabi bu genellikle yılda 1 kere oluyor yetiştirilmek üzere pilot adayları ilanna başvurmanız gerekiyor.Burda sizden herhangi bir pilotlukla ilgili bilgi gerekmiyor.Yani şu kadar feette rotada yapılacak değişiklik vs vs.Belirli testlerden ve mülakatlardan geçiyorsunuz.En sonunda tabi eğitim uçağında bir test uçuşuna tabi tutuluyorsunuz :) Ondan sonra yaklaşık 12-18 ay arası süren pilotluk eğitimini alıp daha sonra işe başlıyorsunuz.Tabi bu sürede size yapılan harcamalar siz işe başladıktan sonra sizden kesiliyor.

    Yukarıda anlattığım olay Uçuş okullarından yada Hava Kuvvetlerinden olmayanlar için geçerliydi.

    Diğerleri zaten ya uçuş okuluna para verip lisans sahibi oluyorlar yada Hava Harp tan isteğe bağlı emekli olup şirketlerde uçmaya başlıyorlar.Tabi bunlarda şirketlere girerken mülakat dışında testlere tabi tutuluyorlar.

    Ayrıntılı bilgi isteyen olursa ben bu yola baş koyacam arkadaş diyen olursa pm atmaları yeter.




  • türkiyede pilotların sayıları çok az hatta 800 tane ithal pilot var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Knight..

    Neden pilotlara bu kadar takıldınız ki? Bence onlara gelinceye kadar futbolcuların veya dizi oyuncularının kazandıkları paraların ne kadar adil olduğunu tartışmak gerek.

    Akrabam pilot, neredeyse hayatı pilot kabininde geçiyor. Zor olduğu kadar stresli bir meslek.

    +1
  • Bi arkadaşımın babası pilottu. Okyanus aşırı uçuyordu. Babası felç olmuştu bi zaman sonra. Nedeni basınç vb. şeylerden dolayı.


    Hem sağlıksal yönden riskleri var hemde kurs ücreti yüksek olduğu için herkes pilot olamıyor. x mesleğine başvurabilecek 500 kişi varken pilotluğa 10 dur. Az kişi olması da fiyatlarıda biraz yükseltiyor.



    Bugun iyi ingilizce bilen birisi toplam bedeli 30-40 bin tl yapan 20-30 tane kursa gitse zaten başka meslekte de olsa o kişi deli gibi para kazanır.


    Pilotlardansa sorgulanması gerekenler hostestler; bugun thy de işe başlayan bi hostes duruma göre 2500-3500 tl arası maaş alıyor. Hangi universite mezunu böyle bi para alıyor sorarım size :) Tek yaptıkları da servis yapmak uçuş boyunca yardımda bulunmak :)
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.