Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
726
Cevap
50
Favori
99.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kaptanım konunuzu baştan sonra dikkatlice okudum , öncelikle detaylı bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim

    Benim de naçizane bir kaç sorum olacak , bu soruları daha önce cevaplamışsınız ama cevaplarınızın üzerinden uzun bir zaman geçmiş , sektörün son durumunu irdelemek adına tekrar sormak istiyorum

    1- Yaşım 31 , Antalya'da özel uçuş okuluna başlamayı düşünüyorum , sizce geç mi kaldım bu hayalimin peşinden koşmak için ??

    2- Atpl lisansını aldıktan sonra ( biliyorum 2 sene içinde birçok şey değişebilir ) iş bulma konusunda sektörün durumu nasıl olur ?? ( ingilizce fazla iyi ve mühendislik mezunuyum )

    3- 3. havalimanının açılması , THY ve Pegasus'un halihazırdaki uçak siparişleri , SunExpress'e yapılan yatırımlar ülkemizdeki havacılık sektörünü önümüzdeki yıllarda tekrar bir büyüme içerisine sokar mı ??

    4- Malum kendi işimden ve fazlaca bir meblağdan vazgeçerek bu işe kalkışıcam , riskleri ve ihtimalleri göz önünde bulundurmak istiyorum , yıllarca iş arayan bir FO adayı olma riskim ne kadardır sizce ??

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum , kırımsız uçuşlar dilerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burak_db

    Kaptanım konunuzu baştan sonra dikkatlice okudum , öncelikle detaylı bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim

    Benim de naçizane bir kaç sorum olacak , bu soruları daha önce cevaplamışsınız ama cevaplarınızın üzerinden uzun bir zaman geçmiş , sektörün son durumunu irdelemek adına tekrar sormak istiyorum

    1- Yaşım 31 , Antalya'da özel uçuş okuluna başlamayı düşünüyorum , sizce geç mi kaldım bu hayalimin peşinden koşmak için ??

    2- Atpl lisansını aldıktan sonra ( biliyorum 2 sene içinde birçok şey değişebilir ) iş bulma konusunda sektörün durumu nasıl olur ?? ( ingilizce fazla iyi ve mühendislik mezunuyum )

    3- 3. havalimanının açılması , THY ve Pegasus'un halihazırdaki uçak siparişleri , SunExpress'e yapılan yatırımlar ülkemizdeki havacılık sektörünü önümüzdeki yıllarda tekrar bir büyüme içerisine sokar mı ??

    4- Malum kendi işimden ve fazlaca bir meblağdan vazgeçerek bu işe kalkışıcam , riskleri ve ihtimalleri göz önünde bulundurmak istiyorum , yıllarca iş arayan bir FO adayı olma riskim ne kadardır sizce ??

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum , kırımsız uçuşlar dilerim

    Merhaba,

    Sorduğunuz soruları cevaplamak aşağı yukarı dolar-altın ne olur, borsa düşer mi çıkar mı ile benzer. Mesajınızı ilk yazdığınızda gördüm ama düşünmem gerekti ne yazsam diye.

    1- Daha önce yazdıklarım geçerli. Şu anki durumunuzdan memnun değilsiniz ki değişim istiyorsunuz. O halde denemeye değer. 20'li yaşlardaki gençlere göre bir dezavantajınız olacak kesinlikle. Şu konu önemli, tip eğitimini de cebinizden ödeyecek kadar ekonomik gücünüz var mı. Tip eğitimini de tamamladıktan sonra 2 sene asgari ücret seviyesinde maaşlarla geçinebilir misiniz? Cevabınız evetse en kötü senaryolardan birine hazırsınız demektir.

    2- İlk mesajdaki sorulara cevabınız evetse şansınız yüksek. Temel eğitimi alıp tip olmadan başvurular yapmayı planlıyorsanız son açılan ilanlardan birine 250 kişinin başvurduğu 5 kişinin alındığını bilmenizde fayda var.

    3- Verilen uçak siparişleri daha çok filoları gençleştirmeyle alakalı. Yeni gelen uçaklar var ama bir yandan eskimiş uçaklar filolardan çıkarılıyor. Yine şirketler uçak satın almak yerine leasing tercih ediyor bu da gelecekle ilgili kararlar konusunda esneklik sağlıyor. Yani günübirlik gelişmelere göre büyümeyi de küçülmeyi de tercih edebilirler.

    Havacılık adına ümitli olmak için en önemli sebep bir ülke politikası olarak elimizde tek bu sektörün olması. 3. Havalimanı ihtiyaçtan çok zorunluluk haline geldi sürdürülen tüketime dayalı ekonomi sayesinde. Yine de 3. Havalimanının %100 kapasiteyle kullanıma geçmesi ihtiyaca göre olacaktır, çok uzun seneler alabilir. Kafam karışık, politik konular ne olsa, geleceğimiz -ne yazık ki- güçlü ülkelerin bizimle ilgili vereceği kararlara bağlı. Geçen sene karanlık bir dönemden geçirdiler bizi, bu sene şimdilik ortalık süt liman. Her şey gerçekten çok hızlı değişiyor ve havacılık gibi kırılgan bir sektör tüm olaylardan bir şekilde etkileniyor.

    4- Herhalde bu soruya verebileceğim en sağlıklı yanıt %50 olur. Ne olacağını kestirmek gerçekten güç.

    Ben teşekkür ederim, umarım gönlünüze göre olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 24 Haziran 2017; 2:04:23 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar herkese. İlk mesajım buraya olsun. Eğer ki sorduğum soruların cevabı varsa beni ilgili gönderiye yönlendirirseniz çok güzel olur hem de sizi yormamış olurum :)

    Ben 2.pilot aday adayı sürecine başlamak istiyorum ancak merak ettiğim bir konu var. Baktığım yer THY ve başvuru koşullarındaki bir maddeye göre eğitimin başlangıç tarihinden itibaren askerliği 2 sene tecil ettirmiş olmalıyım. Benim problemimse burada başlıyor. Tecilim Ocak ayı 2019'da sona eriyor yani anlayacağınız üzere 2 senelik sürem yok şu anda. Ben başvuru sürecinde -hatta daha ileri gideyim- pilotaj eğitimime başladıktan sonra yüksek lisans programı ile tecil işlemimi yenilesem olur mu? Böyle bir şey mümkün mü? Yoksa daha baştan başvuru koşullarını sağlayamadığım için ilk aşamada elenir miyim?

    Cevaplarınız için teşekkür ederim şimdiden :)
  • Boyum 192cm.Pilot ya da host olamaz mıyım?

    Gerçekten 2 cm için eleniyor muyum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fokstrot F kullanıcısına yanıt
    başka bir forumda bu konu hakkında birşeyler okudum eğer doğruysa sürece girmeden önce 2 sene askere gitmeyeceğinizi taahüt etmeniz yeterli. eğer kabul edilirseniz herhangi bir vakıf üniversitesinde yüksek lisansa başlayıp tecil edebilirsiniz.
  • Hocam merhaba öncelikle havacılığa meraklı bunca arkadaşla ilgilenip zaman ayırıp bilgilerinizi,tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.



    Ben 24 yaşında lise mezunu bi benzin istasyonunda kasiyerim.Belki buradaki bir çok arkadaşın mazisine nazaran kısa ama benimde yaklaşık olarak 7-8 aydır havacılık sektörüne ve pilotluğa merakım oluştu.Bir çok yere baktım,araştırdım gördüğüm kadarıyla ülkemizde hizmet veren hemen hemen bütün havayolu şirketleri pilot adaylarının minimum üniversite mezunu olmasını talep ediyor.Bende bunu göz önünde bulunaraktan,bu yaştan sonra okulamı gidilir yaa demeden kalktım hemen üniversiteye giriş sınavlarına başvurdum sınavlara girdim iyi kötü bir puan elde ettin ve Allah nasip ederse eğer bu yıl üniversiteye gideceğim.



    Benim size naçizane bir kaç sorum olucak vakit ayırıp cevaplarsanız çok memnun olurum.(Diğer arkadaşlar sorduysa eğer,gözden kaçırdıysam gerçekten kusuruma bakmayınız)



    1)Üniversiteden mezun olduğum zaman yaşım 28-29 olucak.Bu THY mülakatlarında bir dezavantaj,handikap olurmu benim için ?



    (Şuan için 30 yaş sınırı var biliyorum fakat şirket 30 yaşına ucu ucuna yetişmiş bir adayımı yoksa 22sinde 23ünde çıtır gençleremi öncelik sağlar?)



    2)Konuşmuş olduğum eski THY personelleri,pilotlarından duyduğuma göre bu mülakatlarda torpil olduğu yönünde.Sizin filoda torpilli olduğunu düşündüğünüz yada bu süreçte böyle bir izlenim aldığınız birisi varmı?



    3)Şuan için ne ingilizcem nede matematik ve fizik bilgim var.Liseden mezun olalı yaklaşık bir 6 sene oldu.Kaldıki Endüstri Meslek Lisesi mezunuyum verilen eğitimi 3 aşşa 5 yukarı tahmin edebiliyosunuzdur.İşin özü sıfıra sıfır elde var sıfırım...Ama önümde yaklaşık bi 4 yılım var ve sizce bu dört yıllık süreç ingilizce ve DLR mülakatına hazırlanmam için yeterli bi zamanmıdır?



    4)Ve bu 4 yıllık süreçte bana tavsiyeleriniz nelerdir ? İngilizce,matematik ve fizik konularında nerelere yoğunlaşayım? Atıyorum fizikte elektrik çalışmana gerek yok şu şu şu derslere yoğunlaş,ingilizce içinse muhakkak yurtdışınada git dilini geliştir şu programları kullan,Havacılıkla ilgili şu kitapları şu belgeselleri oku,Uçakların isimlerini teknik özelliklerini A'dan Z'ye oku ezberle öğren gibisinden önerileriniz nelerdir?



    5) Son olarak olurda THY mülakatlarından olurda başarısız olursam eğer evi arsayı satıp Bi havacılık okuluna kayıt olmayı düşünüyorum.Siz hangi uçuş okullarını tavsiye edersiniz?



    Tekrardan bizlerle ilgilenip vaktinizi ayırıp sorularımızı cevapladığını için teşekkür ederim iyi ve emniyetli uçuşlar :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam ben eczacılık fakültesi 4. sınıf öğrencisiyim.Sizin gibi pilot olma hayalim var.Mümkünse size bir kaç soru sormak istiyorum.Thy uçuş akademisine girmeden önce hangi bölümden mezundunuz?Daha önceden bir uçuş eğitimi aldınız mı?Okula başvurmadan önce ingilizceniz ne seviyedeydi?Akademiye giriş mülakatlarında geçen süreç nasıldı?THY uçuş akedemisine başvurmak için herhangi bir uçuş belgesi gerekiyormu?Eğitim masrafları ne kadar ?Şimdiden teşekkür ederim. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polene Alerjisi Olan Arı -- 4 Temmuz 2017; 0:52:44 >
  • Konunun bütün sorularını okuma fırsatım olmadı öncelikle sorularım daha önce sorulmuşsa kusuruma bakmayın. Ben liseden bu sene mezun oldum ve puanım herhangi bir burslu pilotaj bölümüne yetmediği için bir sene daha hazırlanmaya karar verdim. Sorularım şunlar:

    1) Şayet herhangi bir üniversitenin İngilizce Pilotaj bölümünü kazanırsam hazırlıkta göreceğim İngilizce eğitimi mezun olduktan sonra herhangi bir havayolu şirketinde çalışmam için yeterli olur mu ? Mesleki İngilizce veya normal İngilizce seviyemi geliştirmek için ek olarak kurslara gitmem gerekir mi ?

    2) Şu anda Pilotaj bölümü üzerine eğitim vermekte olan yaklaşık 3-4 üniversite var. Bilginiz varsa eğer eğitim şartları, olanakları, sağladıkları imkanlar açısından siz hangisini önerirdiniz ?

    3) Bilginiz varsa THK üniversitesinin geçen sene öğrenci alımının durdurulmasına sebep olan cezasının bu sene
    de devam edip etmediği hakkında bilgi verebilir misiniz ?

    Şimdiden teşekkür ederim.




  • bugragulhan B kullanıcısına yanıt
    THK üniversitesi bu sene öğrenci alımına devam edecek.
  • bugragulhan B kullanıcısına yanıt
    thk bu sene öğrenci alacak ama hala eski öğrencilerin uçamadığı için lisanslarını alamadıkları söyleniyor. diğer taraftan özyeğin üniversitesinde tam burslu dahi okusanız uçuş eğitimlerini ayjette verdikleri için ayjete ücret ödemek zorundasınız o konuyuda detaylıca araştırın. kıbrısta eğitim veren okulunda lisanslarında yamuk olduğuna dair haberler çıkmıştı okan üniversiteside thy ile protokolu varmış gibi adam keklemeye çalışıyor. şu ortamda üniversiteler arasında en temiz seçenekler anadolu ve özyeğin gibi görünüyor.
  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    "Tip eğitimini de tamamladıktan sonra 2 sene asgari ücret seviyesinde maaşlarla geçinebilir misiniz? "

    Bu maddeyi açıklar mısınız? Pay to fly sistemi mi oluyor? Hangi şirket tam olarak hangi şartlarda uyguluyor?
    Ben de 31 yaşındayım atpl+tip karşılayabilirim. Yaş 33 olacak çok mu geç olur? THY ilanında lisansı olanlardan 45 yaş şartı koşmuş bu sınır askeriyeden gelecekler olabilir diye mi ?
    İngilizcem iyi toefl 100, eem mühendisiyim. dlr1'i geçtim kuruldan kaldım. Yaşım dolduğundan sunexpress'e başvuramadım. Piyasanın çok kötü olduğu söyleniyor. Ben biraz saat yapıp Asyaya gitmek istiyorum. Bu bahsedilen pay to fly sistemiyle kaç saate çıkabilirim?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fokstrot

    Merhabalar herkese. İlk mesajım buraya olsun. Eğer ki sorduğum soruların cevabı varsa beni ilgili gönderiye yönlendirirseniz çok güzel olur hem de sizi yormamış olurum :)

    Ben 2.pilot aday adayı sürecine başlamak istiyorum ancak merak ettiğim bir konu var. Baktığım yer THY ve başvuru koşullarındaki bir maddeye göre eğitimin başlangıç tarihinden itibaren askerliği 2 sene tecil ettirmiş olmalıyım. Benim problemimse burada başlıyor. Tecilim Ocak ayı 2019'da sona eriyor yani anlayacağınız üzere 2 senelik sürem yok şu anda. Ben başvuru sürecinde -hatta daha ileri gideyim- pilotaj eğitimime başladıktan sonra yüksek lisans programı ile tecil işlemimi yenilesem olur mu? Böyle bir şey mümkün mü? Yoksa daha baştan başvuru koşullarını sağlayamadığım için ilk aşamada elenir miyim?

    Cevaplarınız için teşekkür ederim şimdiden :)

    Bildiğim bir konu değil, ben askerliği yapmıştım başvurduğumda. Başvurun, eğer olmaz derlerse sorunu çözer tekrar başvurursunuz.

    Rica ederim, süreçte başarılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 9 Temmuz 2017; 14:11:43 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Shield

    Boyum 192cm.Pilot ya da host olamaz mıyım?

    Gerçekten 2 cm için eleniyor muyum

    Başvurun, ilk aşamada boy-kilo ölçümü yapılıyor. Olmaz derlerse de sağlık olsun der önünüze bakarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prerogativee

    Hocam merhaba öncelikle havacılığa meraklı bunca arkadaşla ilgilenip zaman ayırıp bilgilerinizi,tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.



    Ben 24 yaşında lise mezunu bi benzin istasyonunda kasiyerim.Belki buradaki bir çok arkadaşın mazisine nazaran kısa ama benimde yaklaşık olarak 7-8 aydır havacılık sektörüne ve pilotluğa merakım oluştu.Bir çok yere baktım,araştırdım gördüğüm kadarıyla ülkemizde hizmet veren hemen hemen bütün havayolu şirketleri pilot adaylarının minimum üniversite mezunu olmasını talep ediyor.Bende bunu göz önünde bulunaraktan,bu yaştan sonra okulamı gidilir yaa demeden kalktım hemen üniversiteye giriş sınavlarına başvurdum sınavlara girdim iyi kötü bir puan elde ettin ve Allah nasip ederse eğer bu yıl üniversiteye gideceğim.



    Benim size naçizane bir kaç sorum olucak vakit ayırıp cevaplarsanız çok memnun olurum.(Diğer arkadaşlar sorduysa eğer,gözden kaçırdıysam gerçekten kusuruma bakmayınız)



    1)Üniversiteden mezun olduğum zaman yaşım 28-29 olucak.Bu THY mülakatlarında bir dezavantaj,handikap olurmu benim için ?



    (Şuan için 30 yaş sınırı var biliyorum fakat şirket 30 yaşına ucu ucuna yetişmiş bir adayımı yoksa 22sinde 23ünde çıtır gençleremi öncelik sağlar?)



    2)Konuşmuş olduğum eski THY personelleri,pilotlarından duyduğuma göre bu mülakatlarda torpil olduğu yönünde.Sizin filoda torpilli olduğunu düşündüğünüz yada bu süreçte böyle bir izlenim aldığınız birisi varmı?



    3)Şuan için ne ingilizcem nede matematik ve fizik bilgim var.Liseden mezun olalı yaklaşık bir 6 sene oldu.Kaldıki Endüstri Meslek Lisesi mezunuyum verilen eğitimi 3 aşşa 5 yukarı tahmin edebiliyosunuzdur.İşin özü sıfıra sıfır elde var sıfırım...Ama önümde yaklaşık bi 4 yılım var ve sizce bu dört yıllık süreç ingilizce ve DLR mülakatına hazırlanmam için yeterli bi zamanmıdır?



    4)Ve bu 4 yıllık süreçte bana tavsiyeleriniz nelerdir ? İngilizce,matematik ve fizik konularında nerelere yoğunlaşayım? Atıyorum fizikte elektrik çalışmana gerek yok şu şu şu derslere yoğunlaş,ingilizce içinse muhakkak yurtdışınada git dilini geliştir şu programları kullan,Havacılıkla ilgili şu kitapları şu belgeselleri oku,Uçakların isimlerini teknik özelliklerini A'dan Z'ye oku ezberle öğren gibisinden önerileriniz nelerdir?



    5) Son olarak olurda THY mülakatlarından olurda başarısız olursam eğer evi arsayı satıp Bi havacılık okuluna kayıt olmayı düşünüyorum.Siz hangi uçuş okullarını tavsiye edersiniz?



    Tekrardan bizlerle ilgilenip vaktinizi ayırıp sorularımızı cevapladığını için teşekkür ederim iyi ve emniyetli uçuşlar :)



    1) Yaş problem değil. Ben de 27 yaşımda başvurmuştum. Şirket şartları sağlayan her adayı kabul ediyor, birlikte eğitim aldığım grubu düşününce her yaş grubundan arkadaşlarım vardı.

    2) Ben kendimi biliyorum yok, başkalarını bilemem, dürüst olmak gerekirse olsa da anlayabilecek biri değilim. Çalışıp didinip dürüstlüğümü koruyarak bir yere geleceğime inanıyorum. İlk başvururken ben de torpillilerden bize sıra gelmez diye düşünüyordum ama, mail gelip sürece başlattıklarında şaşırmıştım Yani önyargılı olmamak lazım.

    3) 4 yıl yeterli ama gerekli motivasyonun varsa. Bana geometriyi endüstri mühendisliği okumuş bir arkadaş 22 yaşımda öğretmişti. Ben fen lisesinde okudum. Yani okuldan bağımsız sıkı çalışma ve sevmeyle alakalı. Üniversite bitirmek zararına olmaz. Başla, önce İngilizce'yi halletmeye çalış. Kurs vs. çok para dökmene gerek yok, temel oluştur önce internet kaynaklarıyla sonra okulda imkan varsa okulda, olmazsa da bir kursla daha bilinçli bir şekilde programlı ilerlersin. Yeterince kendini geliştirince matematiğe yüklen, özellikle analitik geometri ve geometri konularına yoğunlaş. Fizik çok mühim diyemem zaten içinde sevgi varsa uçağın çalışma prensibi vs. açar okur öğrenirsin zamanla. Sonra da DLR sorularını bul, daha önce de yazdığım Skytest yazılımı gibi yazılımlarla ne tür sorularla muhattap olacağını gör. 4 sene geçmiş hala bu yolda kararlı bir şekilde ilerliyorsan da ATPL sorularına açıp bakabilirsin, senden ne tür bir İngilizce seviyesi, matematik ve fizik bilgisi ve bunların yanında havacılıkla ilgili ne tür bilgiler beklendiğini görebilirsin.

    4) 3. Soru genel bir cevap oldu ama zaten sorduğun soru da çalışmaya başladığında göreceksin oldukça genel. Yola çık, zamanla spesifik takıldığın noktalar olursa yaz yine bu başlık altında elimden geldiğince yardımcı olayım.

    5) Uçuş okulları konusunda önceki mesajlarımda yazdıklarımdan daha fazla bilgim yok. Direk birebir görüşmelerle fikir edinmek en güzeli ama ona daha çok var, acele etme her şeyi adım adım düşün.

    Ben teşekkür ederim, şimdiden bol şans umarım gönlüne göre olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 9 Temmuz 2017; 14:14:24 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polene Alerjisi Olan Arı

    Hocam ben eczacılık fakültesi 4. sınıf öğrencisiyim.Sizin gibi pilot olma hayalim var.Mümkünse size bir kaç soru sormak istiyorum.Thy uçuş akademisine girmeden önce hangi bölümden mezundunuz?Daha önceden bir uçuş eğitimi aldınız mı?Okula başvurmadan önce ingilizceniz ne seviyedeydi?Akademiye giriş mülakatlarında geçen süreç nasıldı?THY uçuş akedemisine başvurmak için herhangi bir uçuş belgesi gerekiyormu?Eğitim masrafları ne kadar ?Şimdiden teşekkür ederim. :)

    Aslında çoğu sorunun cevabı var önceki mesajlarda ama kabaca tekrar yazıyorum, belki satır aralarında kalmışlardır takip etmek kolay değil.

    Ben bilgisayar mühendisiyim ama şirket son ilanlarında tüm bölümlerden alım yapıyor. Önceden uçuş eğitimi almadım. Anadolu Lisesi'den dolayı teoride iyi, pratikteyse orta-iyi seviyede bir İngilizcem vardı. Mülakat için önceki mesajları oku çünkü cevabı uzun, herkesin deneyimi farklı oluyor sadece söyleyebileceğim. Benimki kısa ve özdü diyebilirim. Başvuru için uçuş belgesine ihtiyaç yok, üniversite mezunu olmak, askerlik ve İngilizce için gereken belgeleri-şartları sağlamak gerekli sadece. Eğitim masrafı daha sonra maaştan kesiliyor, ne kadar tuttuğu gruptan gruba değişebiliyor, son alımlardan birilerini bulup öğrenmeye çalış yaklaşık rakamı. Rica ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bugragulhan

    Konunun bütün sorularını okuma fırsatım olmadı öncelikle sorularım daha önce sorulmuşsa kusuruma bakmayın. Ben liseden bu sene mezun oldum ve puanım herhangi bir burslu pilotaj bölümüne yetmediği için bir sene daha hazırlanmaya karar verdim. Sorularım şunlar:

    1) Şayet herhangi bir üniversitenin İngilizce Pilotaj bölümünü kazanırsam hazırlıkta göreceğim İngilizce eğitimi mezun olduktan sonra herhangi bir havayolu şirketinde çalışmam için yeterli olur mu ? Mesleki İngilizce veya normal İngilizce seviyemi geliştirmek için ek olarak kurslara gitmem gerekir mi ?

    2) Şu anda Pilotaj bölümü üzerine eğitim vermekte olan yaklaşık 3-4 üniversite var. Bilginiz varsa eğer eğitim şartları, olanakları, sağladıkları imkanlar açısından siz hangisini önerirdiniz ?

    3) Bilginiz varsa THK üniversitesinin geçen sene öğrenci alımının durdurulmasına sebep olan cezasının bu sene
    de devam edip etmediği hakkında bilgi verebilir misiniz ?

    Şimdiden teşekkür ederim.

    1) Hazırlıkta göreceğin İngilizce yeterli değil. Ama okula kabul edildiysen zaten belli bir seviyedesindir, kursa da gerek yok. Sadece mümkün mertebe kendini geliştirmeye çalış, internet kaynakları yeterli. Gündelik İngilizce için diziler, müzik, forumlar, chat yani neredeyse aklına gelecek her şey katkı yapacaktır, sonuçta dilbilgisi kasmıyor Amerikalı bile konuşurken. Havacılık içinse forumları takip edebilirsin, Air Crash Investigation izle hem keyifli ve ilginç bir seri hem jargona alışmış olursun, FSX oyna, oyunda okuduğun-duyduğun gibi sonuçta kullanılan İngilizce genelde.

    2. ve 3. soruların hakkında fikrim yok. Genel olarak duyduklarımı paylaşmaya çalıştım önceki mesajlarımda.

    Rica ederim, başarılar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam ilk seferinde mi girdin.Birde dlr sinavi zor muydu?Psikologlarla konusulan bolum hakkinda bilgi verir misin?Sana ne gibi sorular sordular?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polene Alerjisi Olan Arı -- 9 Temmuz 2017; 14:47:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecool07

    "Tip eğitimini de tamamladıktan sonra 2 sene asgari ücret seviyesinde maaşlarla geçinebilir misiniz? "

    Bu maddeyi açıklar mısınız? Pay to fly sistemi mi oluyor? Hangi şirket tam olarak hangi şartlarda uyguluyor?
    Ben de 31 yaşındayım atpl+tip karşılayabilirim. Yaş 33 olacak çok mu geç olur? THY ilanında lisansı olanlardan 45 yaş şartı koşmuş bu sınır askeriyeden gelecekler olabilir diye mi ?
    İngilizcem iyi toefl 100, eem mühendisiyim. dlr1'i geçtim kuruldan kaldım. Yaşım dolduğundan sunexpress'e başvuramadım. Piyasanın çok kötü olduğu söyleniyor. Ben biraz saat yapıp Asyaya gitmek istiyorum. Bu bahsedilen pay to fly sistemiyle kaç saate çıkabilirim?


    Tüm şirketler hakkında net bilgim yok, zaten şirket ismi vererek direk tüm bilgileri paylaşmam da doğru olmaz, önceki mesajlarımda duyduklarımdan kabaca bahsettim. Pay to fly sistemini ilk kez duyuyorum ama isminden anladığım kadarıyla yazdığım gibi bir şeyler. Şirketlerin yeni başlayan yardımcı pilotlar için tasarrufları farklı. Ne olsa F/O kolay bulunuyor. Kimisi tam maaşla başlatıyor, kimi belli bir saate kadar asgari ücret seviyesinde maaşlarla çalıştırıyor. Kimi üçte 1 maaş gibi başlatıp zaman içerisinde aşama aşama tam maaşa kadar geçiriyor. Yurt dışında, özellikle Asya ülkelerinde de üste para ödeyip uçuş saati arttıran pilotlar oluyor, genelde Avrupa'da eğitim almış tecrübe sebebiyle iş bulamamış pilotlar yapıyor bunu. Siz de bahsettiğinize göre kabaca fikriniz var demektir.

    Yaşla ilgili de önceki mesajlarımda yazdığım şekilde, yani dezavantaj olur ama bahsettiğiniz maddi imkanlara sahipseniz asla geç değil. Ben sadece şartları çok zorlayıp macera aramaya gerek olmadığını söyleyebilirim ki bu kişisel görüşüm. 45 yaş sınırının sebebini bilmiyorum. Şirket ne kadar süre faydalanacağını da düşünüyor olabilir, sonuçta her şirket uzun süre istikrarlı personelle çalışmak ister.

    Piyasa kötü ama dediğim gibi para almadan uçmayı bile göze aldıktan, o maddi imkana sahip olduktan sonra illa ki iş bulunur. Yine zaman içerisinde her şey çok hızlı değişebilir. İran müthiş bir atakta biliyorsunuz, Çin ve diğer Asya ülkeleri havacılığa aç, bizde yeni havalimanı yolda, şirketler kendini toparlıyor geçen senenin yaralarını sarıyor. Vizyonunuzu geniş tutup Asya marketini değerlendirmeniz bu işi araştırdığınızı, boş bir yatırım yapmadığınızı gösteriyor. Umarım gönlünüze göre olur. Başarılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 9 Temmuz 2017; 15:07:04 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Polene Alerjisi Olan Arı kullanıcısına yanıt
    Ben dlr1'e girdim. 1 hafta hazırlanıp rahat geçebileceğin bir sınav. Sordukları mat orta okul matematiği. Fizikte biraz soru tiplerine çalışmak lazım. Gerçekten abartılacak bir sınav değil. Şimdi dlr1'den sonra kurul mülakatı var. Burda eleme oranı çok yüksek benim girdiğim zaman 9 kişiden 1 kişi geçmişti.
    Davranışsal mülakat ve şirket ile ilgili sorular soruluyor. Airporthaber forumunda detaylı bilgi bulursun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polene Alerjisi Olan Arı

    Hocam ilk seferinde mi girdin.Birde dlr sinavi zor muydu?Psikologlarla konusulan bolum hakkinda bilgi verir misin?Sana ne gibi sorular sordular?

    İlk başvurumda eğitime kabul edildim. DLR sınavında her modülü %100 ile başarmak zor. Elimden gelenin en iyisini yaptım, ortalama ne seviyededir, sınavda istenen başarı oranı nedir bilmiyorum. Bizim zamanımızda Hamburg'da yapılıyordu test ve sorduğun psikolojik kısım olan 2. kısım uygulanmadı, sadece DLR 1'i aldık. Tek bildiğim birkaç gün sonra arayıp başarılı olduğumu ve diğer aşamaya devam edeceğimi söyledikleri.

    Zaman içerisinde alımlar çok değişti. Önceden de yazdım sanırım ama biz girdiğimizde ön mülakat sonrası VTS isimli DLR benzeri bir sınavla önce bir eleme yapıldı. Sonra sırasıyla DLR, mülakat-sağlık testi ardından da C172 ile bir uçuş testine çıktık ve eğitime kabul edildik. Zaman içerisinde alımlar tamamen değişti sürece yakın zamanda dahil olan arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 9 Temmuz 2017; 15:18:41 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.