Şimdi Ara

Pioneer a50 k vs pioneer a_a6j (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
2.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar


    quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6

    Sayin kdundar sacd ariyorum birkac tane dr de var onlarda bana hitap eden tarzda muzikler degil nerden temin edebilirim acaba.

    Açıkçası formattan önce kayıt kalitesine odaklanmanız lazım derim. Yurt içi yurt dışı forumları ve dergileri gezerseniz test yapmak için hangi Albümler kullanılıyor Aşama kaydedebilirsiniz. Ben genelde iyi kayıt olduğuna inandığım firmalardan devam ediyorum oldukça işe yarıyor.
    Kayıtlarını çok beğendiğim sound liason, reference recordings ve 2l gibi firmalar var ağırlıklı klasik, caz ve dünya Müzikleri.

    Anladim sayin dundar.tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kdundar kullanıcısına yanıt
    sn. kdundar zil konusunda sordugunuz soru aslında cok yerinde oldu, ben baterideki zilleri tanıyorum, triangle ve glockenspiel enstrüman olarak tanırım seslerinide cok severim ama cok garipdirki zil gurubunda olduklarını hangi madenden yapıldıklarını bilmiyordum, hicde aklıma gelmemistir merakda etmemisim sadece metal olarak dusunurdum. ama bir saksofonu canlı dinledigimde bakırın yumusaklıgını hissediyorum bu bana huzur veriyor. fakat bir sistemde muzik dinlerken cok ust seviye bir sistem olsa bile aynı gercekligi ve tadı hissetmiyorum. kayıt ve test konusunda haklısınız, hatta her muzik turune gore ayrı referensimiz olmalı bunu yapmak icinde kulagın belli bir seviyede olması gerekir. nötr kayıt konusunda size katılıyorum, kayıtlardaki farklılık ozellikle karısık albumlerde cok daha belirgin oluyor. o zaman muzik dinlemek benim icin bir azaba donusuyor. ya hoparlorun yerleri ile yada kablo ve lamba ile oynuyorum. herkes gibi bende kaliteli kayıt sıkıntısı cekiyorum. kayıt kotu olunca high-end in bir anlamı kalmıyor. net guvenli olmadıgı icin yurtdısından da album almıyorum. kayıt firmalarını yukarıda yazmıssınız, istanbulda nerede bulabiliriz bu sirketlerin albumlerini. tesadufen baska bir forumda, dac ve kayıt ile ilgili topikde bir kayıt teknisyeni ile bayagı bir atesli tartısmanızı okumustum. cok ilgincdi dogrusu. sizin cok ilgili oldugunuz konu digital kaynaklar son yıllarda cesitlendi pc den gsm den v.s v.s. dac lar on plana cıktı hatta anfili dac lar bile uretilmeye basladı. gecenlerde dunyanın en iyilerinden oldugu soylenen bir dac dinledim, gercekten cok temiz, detaylı bir sesi vardı fakat sesdeki sıkıstırılmıslıgı hemen hissettim. analog ile araladında dunya kadar fark var. cok temiz, el degmeden hazırlanmıs hazır gıdaya benzettim kısaca lezzet ve tat yoktu..detay ve temiz sesde citayı epey yukselten bu son donem digital kaynaklar hakkında sizin dusunceniz nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 34yilmaz -- 26 Haziran 2015; 2:19:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    sn. kdundar zil konusunda sordugunuz soru aslında cok yerinde oldu, ben baterideki zilleri tanıyorum, triangle ve glockenspiel enstrüman olarak tanırım seslerinide cok severim ama cok garipdirki zil gurubunda olduklarını hangi madenden yapıldıklarını bilmiyordum, hicde aklıma gelmemistir merakda etmemisim sadece metal olarak dusunurdum. ama bir saksofonu canlı dinledigimde bakırın yumusaklıgını hissediyorum bu bana huzur veriyor. fakat bir sistemde muzik dinlerken cok ust seviye bir sistem olsa bile aynı gercekligi ve tadı hissetmiyorum. kayıt ve test konusunda haklısınız, hatta her muzik turune gore ayrı referensimiz olmalı bunu yapmak icinde kulagın belli bir seviyede olması gerekir. nötr kayıt konusunda size katılıyorum, kayıtlardaki farklılık ozellikle karısık albumlerde cok daha belirgin oluyor. o zaman muzik dinlemek benim icin bir azaba donusuyor. ya hoparlorun yerleri ile yada kablo ve lamba ile oynuyorum. herkes gibi bende kaliteli kayıt sıkıntısı cekiyorum. kayıt kotu olunca high-end in bir anlamı kalmıyor. net guvenli olmadıgı icin yurtdısından da album almıyorum. kayıt firmalarını yukarıda yazmıssınız, istanbulda nerede bulabiliriz bu sirketlerin albumlerini. tesadufen baska bir forumda, dac ve kayıt ile ilgili topikde bir kayıt teknisyeni ile bayagı bir atesli tartısmanızı okumustum. cok ilgincdi dogrusu. sizin cok ilgili oldugunuz konu digital kaynaklar son yıllarda cesitlendi pc den gsm den v.s v.s. dac lar on plana cıktı hatta anfili dac lar bile uretilmeye basladı. gecenlerde dunyanın en iyilerinden oldugu soylenen bir dac dinledim, gercekten cok temiz, detaylı bir sesi vardı fakat sesdeki sıkıstırılmıslıgı hemen hissettim. analog ile araladında dunya kadar fark var. cok temiz, el degmeden hazırlanmıs hazır gıdaya benzettim kısaca lezzet ve tat yoktu..detay ve temiz sesde citayı epey yukselten bu son donem digital kaynaklar hakkında sizin dusunceniz nedir?

    sn. 34yilmaz,

    güzel açılıyor konu umarım okuyanlara da yardımcı olur.

    Üflemelilerden bir örnek de ben vereyim, trumpet mesela oda bakırdan imal ediliyor, ancak gerçekte dinlediğinizde rahatlıkla hırçınlaşabildiğini hatta uzun dinletide çoğunlukla yorucu bile olduğunu rahatlıkla duyabiliyorsunuz. Bir sistemin bu hırçınlığı olduğu gibi vermesi önemli illa bakır diye düşünüp yumuşak çalmalı diye bakmamalı hobidaşlar.
    Kayıt konusu çok çok önemli ancak ben kendimce şöyle bir yol izliyorum, test/deneme amaçlı ayırdığım bazı albümler var bunların çok iyi yapıldığına emin oluyorum ancak müzik dinletilerimde çoğunlukla kayıt kalitesine bakmam bana duygusal olarak hissettirdiğine bakarım. Hem duygusal olarak bağlanıp hem de kayıt iyi ise ne ala ballı börek oluyor tabi. Ama arşivimde kayıt iyi olup dinlerken beni müziğin içine sokamayan olduğu gibi kaydı o kadar iyi olmasa da her dinlediğimde baştan dinlemek istediğim albümlerde var. Neticede amaç müzik ise yorum daha önemli diye düşünüyorum...

    Hoparlör yeri ile oynanmasının nasıl büyük bir etki yaptığını maalesef çoğu hobidaş bilmiyor, ben oynarken aynı zamanda ölçüyorum ölçüm sonuçlarını görseniz inanın çok şaşırırsınız. 1m2 alan içinde bile o kadar değişim oluyor ki.

    Açıkçası ben yaklaşık 7-8 yıldır basılı/fiziksel medya almıyorum, yurtdışı sitelerden yüksek çözünürlük albüm satın alıyorum bu sebeple bunlar basılı halde nerede bulunur bir fikrim yok, ancak internetten satın alıp dinlemek isterseniz adreslerini iletirim.

    dijital kaynaklar konusunu birkaç konu başlığında incelemekte fayda var diye düşünüyorum, biri transport kısmınız, bir d/a çeviriciniz diğeri kayıt. bunların hepsinin alt başlıkları ve ilaveleri tabi ki mevcut ama genel olarak bakmak gerekirse,
    sondan başlarsak kayıt olarak yüksek çözünürlük 2x veya 4x örnekleme yapılmış 24 bit orjinal studiomasterlardan bahsediyorum bunların cd kalitesine göre belirli noktalarda çok ciddi avantajları var. Özellikle harmoniklerin daha iyi kayıt altına alınması dolayısı ile tonal olarak bir fark yaratıyor, 2. konu kayıt yapılan ortamın akustik durumunu daha iyi tariflediğini ve sizi mekana daha iyi soktuğunu düşünüyorum, üçüncü konu ise üst frekanslarda oluyor, daha geniş bir aralıkta filtre kullanıdığı için ringing, aliasing ve faz sorunları çok daha düzgün hallediliyor bu da özellikle bana göre cd kalitesindeki üst frekans sorununu büyük ölçüde gideriyor.
    Benim görüşüm yüksek çözünürlükten yana olduğu için transport olarak ya bilgisayar ya da güncel streamer/rendererlardan kullanmak gerekli oluyor. burada işini iyi yapan bir transport kullanmak çok önemli evimizde günlük olarak kullanılan bir bilgisayar veya düşük kalite bir stremaer zaten halkayı 2. noktadan kopartıyor.
    Eğer kayıt ve transport işi tamam ise artık d/a çevirciye gelebiliriz. buradaki kritik konu ise teknik değerlerdeki hileler, birçok dac 24/192 çözünürlüğü desteklediğini söylüyor ancak linearity grafikleri ve spectrolara baktığınızda aslında bu değerlere yakından bile yaklaşmadığını görüyorsunuz. gerçekten 24 biti ve 4x örneklemeyi doğru şekilde işleyecek bir çeviriciniz olması durumunda zaten duyduğunuzun çok farklı olduğunu anlıyorsunuz.

    tabi buradaki genel düşüncem şu şekilde, dijitalde olsa analog da olsa bunlar kayıt teknikleridir ve dolayısı ile her ikisininde sonucunda kolorasyon ortaya çıkar, analogun kolorasyonu diğerine göre daha zararsız olduğu düşünülür. çok beğendiğim bir kayıt mühendisi ve prodüktörün bir lafı var, diyor ki ben format olarakta kayıt olarakta cihaz olarakta "yoldan çekilen" şekilde olmasını istiyorum yani kendine has bir sesi, bir kolorasyonu olmayacak. Bence de çok doğru bir yaklaşım ve ifade şekli. yurdışında takip ettiğim bazı kayıt mühendisleri 24/192 veya 24/176.4 yani 4x örneklemeleri mikrofon beslemesine en yakın kayıt tekniği olduğunu dinleme testlerinde söylüyorlar, buna her türlü, kaset makara bant plak vs dahil.

    verdiğiniz örnek pek tabi gerçek olabilir, benim durumum ise yukarıda dijital playbak için yazdığım durumların hepsi optimum şekilde bir araya geldiğinde sıkıştırılma, lezzetsiz, tatsız bir sesten kendi adıma bahsetmem mümkün değil. hatta belirli noktalarda plağa göre daha doğru çaldığını düşünüyorum. gerçeği gibi oluyor mu ben daha henüz ne öyle bir sistem ne de kayıt duydum ancak bahsettiğim şekilde iyi hazırlanmış bir dijital kaynak ile çok iyi bir noktaya gelinebilir. benim için doğru olan kayıt yapılan format ile dinleti yapmanın optimum yol olduğu. analog dinliyorsanız dijital kayıt tercih edilmemesi, diğeri içinde dijital tercih edilmesi gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kdundar -- 27 Haziran 2015; 14:36:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    sn. kdundar zil konusunda sordugunuz soru aslında cok yerinde oldu, ben baterideki zilleri tanıyorum, triangle ve glockenspiel enstrüman olarak tanırım seslerinide cok severim ama cok garipdirki zil gurubunda olduklarını hangi madenden yapıldıklarını bilmiyordum, hicde aklıma gelmemistir merakda etmemisim sadece metal olarak dusunurdum. ama bir saksofonu canlı dinledigimde bakırın yumusaklıgını hissediyorum bu bana huzur veriyor. fakat bir sistemde muzik dinlerken cok ust seviye bir sistem olsa bile aynı gercekligi ve tadı hissetmiyorum. kayıt ve test konusunda haklısınız, hatta her muzik turune gore ayrı referensimiz olmalı bunu yapmak icinde kulagın belli bir seviyede olması gerekir. nötr kayıt konusunda size katılıyorum, kayıtlardaki farklılık ozellikle karısık albumlerde cok daha belirgin oluyor. o zaman muzik dinlemek benim icin bir azaba donusuyor. ya hoparlorun yerleri ile yada kablo ve lamba ile oynuyorum. herkes gibi bende kaliteli kayıt sıkıntısı cekiyorum. kayıt kotu olunca high-end in bir anlamı kalmıyor. net guvenli olmadıgı icin yurtdısından da album almıyorum. kayıt firmalarını yukarıda yazmıssınız, istanbulda nerede bulabiliriz bu sirketlerin albumlerini. tesadufen baska bir forumda, dac ve kayıt ile ilgili topikde bir kayıt teknisyeni ile bayagı bir atesli tartısmanızı okumustum. cok ilgincdi dogrusu. sizin cok ilgili oldugunuz konu digital kaynaklar son yıllarda cesitlendi pc den gsm den v.s v.s. dac lar on plana cıktı hatta anfili dac lar bile uretilmeye basladı. gecenlerde dunyanın en iyilerinden oldugu soylenen bir dac dinledim, gercekten cok temiz, detaylı bir sesi vardı fakat sesdeki sıkıstırılmıslıgı hemen hissettim. analog ile araladında dunya kadar fark var. cok temiz, el degmeden hazırlanmıs hazır gıdaya benzettim kısaca lezzet ve tat yoktu..detay ve temiz sesde citayı epey yukselten bu son donem digital kaynaklar hakkında sizin dusunceniz nedir?

    sn. 34yilmaz,

    güzel açılıyor konu umarım okuyanlara da yardımcı olur.

    Üflemelilerden bir örnek de ben vereyim, trumpet mesela oda bakırdan imal ediliyor, ancak gerçekte dinlediğinizde rahatlıkla hırçınlaşabildiğini hatta uzun dinletide çoğunlukla yorucu bile olduğunu rahatlıkla duyabiliyorsunuz. Bir sistemin bu hırçınlığı olduğu gibi vermesi önemli illa bakır diye düşünüp yumuşak çalmalı diye bakmamalı hobidaşlar.
    Kayıt konusu çok çok önemli ancak ben kendimce şöyle bir yol izliyorum, test/deneme amaçlı ayırdığım bazı albümler var bunların çok iyi yapıldığına emin oluyorum ancak müzik dinletilerimde çoğunlukla kayıt kalitesine bakmam bana duygusal olarak hissettirdiğine bakarım. Hem duygusal olarak bağlanıp hem de kayıt iyi ise ne ala ballı börek oluyor tabi. Ama arşivimde kayıt iyi olup dinlerken beni müziğin içine sokamayan olduğu gibi kaydı o kadar iyi olmasa da her dinlediğimde baştan dinlemek istediğim albümlerde var. Neticede amaç müzik ise yorum daha önemli diye düşünüyorum...

    Hoparlör yeri ile oynanmasının nasıl büyük bir etki yaptığını maalesef çoğu hobidaş bilmiyor, ben oynarken aynı zamanda ölçüyorum ölçüm sonuçlarını görseniz inanın çok şaşırırsınız. 1m2 alan içinde bile o kadar değişim oluyor ki.

    Açıkçası ben yaklaşık 7-8 yıldır basılı/fiziksel medya almıyorum, yurtdışı sitelerden yüksek çözünürlük albüm satın alıyorum bu sebeple bunlar basılı halde nerede bulunur bir fikrim yok, ancak internetten satın alıp dinlemek isterseniz adreslerini iletirim.

    dijital kaynaklar konusunu birkaç konu başlığında incelemekte fayda var diye düşünüyorum, biri transport kısmınız, bir d/a çeviriciniz diğeri kayıt. bunların hepsinin alt başlıkları ve ilaveleri tabi ki mevcut ama genel olarak bakmak gerekirse,
    sondan başlarsak kayıt olarak yüksek çözünürlük 2x veya 4x örnekleme yapılmış 24 bit orjinal studiomasterlardan bahsediyorum bunların cd kalitesine göre belirli noktalarda çok ciddi avantajları var. Özellikle harmoniklerin daha iyi kayıt altına alınması dolayısı ile tonal olarak bir fark yaratıyor, 2. konu kayıt yapılan ortamın akustik durumunu daha iyi tariflediğini ve sizi mekana daha iyi soktuğunu düşünüyorum, üçüncü konu ise üst frekanslarda oluyor, daha geniş bir aralıkta filtre kullanıdığı için ringing, aliasing ve faz sorunları çok daha düzgün hallediliyor bu da özellikle bana göre cd kalitesindeki üst frekans sorununu büyük ölçüde gideriyor.
    Benim görüşüm yüksek çözünürlükten yana olduğu için transport olarak ya bilgisayar ya da güncel streamer/rendererlardan kullanmak gerekli oluyor. burada işini iyi yapan bir transport kullanmak çok önemli evimizde günlük olarak kullanılan bir bilgisayar veya düşük kalite bir stremaer zaten halkayı 2. noktadan kopartıyor.
    Eğer kayıt ve transport işi tamam ise artık d/a çevirciye gelebiliriz. buradaki kritik konu ise teknik değerlerdeki hileler, birçok dac 24/192 çözünürlüğü desteklediğini söylüyor ancak linearity grafikleri ve spectrolara baktığınızda aslında bu değerlere yakından bile yaklaşmadığını görüyorsunuz. gerçekten 24 biti ve 4x örneklemeyi doğru şekilde işleyecek bir çeviriciniz olması durumunda zaten duyduğunuzun çok farklı olduğunu anlıyorsunuz.

    tabi buradaki genel düşüncem şu şekilde, dijitalde olsa analog da olsa bunlar kayıt teknikleridir ve dolayısı ile her ikisininde sonucunda kolorasyon ortaya çıkar, analogun kolorasyonu diğerine göre daha zararsız olduğu düşünülür. çok beğendiğim bir kayıt mühendisi ve prodüktörün bir lafı var, diyor ki ben format olarakta kayıt olarakta cihaz olarakta "yoldan çekilen" şekilde olmasını istiyorum yani kendine has bir sesi, bir kolorasyonu olmayacak. Bence de çok doğru bir yaklaşım ve ifade şekli. yurdışında takip ettiğim bazı kayıt mühendisleri 24/192 veya 24/176.4 yani 4x örneklemeleri mikrofon beslemesine en yakın kayıt tekniği olduğunu dinleme testlerinde söylüyorlar, buna her türlü, kaset makara bant plak vs dahil.

    verdiğiniz örnek pek tabi gerçek olabilir, benim durumum ise yukarıda dijital playbak için yazdığım durumların hepsi optimum şekilde bir araya geldiğinde sıkıştırılma, lezzetsiz, tatsız bir sesten kendi adıma bahsetmem mümkün değil. hatta belirli noktalarda plağa göre daha doğru çaldığını düşünüyorum. gerçeği gibi oluyor mu ben daha henüz ne öyle bir sistem ne de kayıt duydum ancak bahsettiğim şekilde iyi hazırlanmış bir dijital kaynak ile çok iyi bir noktaya gelinebilir. benim için doğru olan kayıt yapılan format ile dinleti yapmanın optimum yol olduğu. analog dinliyorsanız dijital kayıt tercih edilmemesi, diğeri içinde dijital tercih edilmemesi gibi.

    Peki sayin dundar orta halli bir sistemde iyi bir interconnect kablo kullanmak bariuz olarak fark yaratirmi sizce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    sn. kdundar zil konusunda sordugunuz soru aslında cok yerinde oldu, ben baterideki zilleri tanıyorum, triangle ve glockenspiel enstrüman olarak tanırım seslerinide cok severim ama cok garipdirki zil gurubunda olduklarını hangi madenden yapıldıklarını bilmiyordum, hicde aklıma gelmemistir merakda etmemisim sadece metal olarak dusunurdum. ama bir saksofonu canlı dinledigimde bakırın yumusaklıgını hissediyorum bu bana huzur veriyor. fakat bir sistemde muzik dinlerken cok ust seviye bir sistem olsa bile aynı gercekligi ve tadı hissetmiyorum. kayıt ve test konusunda haklısınız, hatta her muzik turune gore ayrı referensimiz olmalı bunu yapmak icinde kulagın belli bir seviyede olması gerekir. nötr kayıt konusunda size katılıyorum, kayıtlardaki farklılık ozellikle karısık albumlerde cok daha belirgin oluyor. o zaman muzik dinlemek benim icin bir azaba donusuyor. ya hoparlorun yerleri ile yada kablo ve lamba ile oynuyorum. herkes gibi bende kaliteli kayıt sıkıntısı cekiyorum. kayıt kotu olunca high-end in bir anlamı kalmıyor. net guvenli olmadıgı icin yurtdısından da album almıyorum. kayıt firmalarını yukarıda yazmıssınız, istanbulda nerede bulabiliriz bu sirketlerin albumlerini. tesadufen baska bir forumda, dac ve kayıt ile ilgili topikde bir kayıt teknisyeni ile bayagı bir atesli tartısmanızı okumustum. cok ilgincdi dogrusu. sizin cok ilgili oldugunuz konu digital kaynaklar son yıllarda cesitlendi pc den gsm den v.s v.s. dac lar on plana cıktı hatta anfili dac lar bile uretilmeye basladı. gecenlerde dunyanın en iyilerinden oldugu soylenen bir dac dinledim, gercekten cok temiz, detaylı bir sesi vardı fakat sesdeki sıkıstırılmıslıgı hemen hissettim. analog ile araladında dunya kadar fark var. cok temiz, el degmeden hazırlanmıs hazır gıdaya benzettim kısaca lezzet ve tat yoktu..detay ve temiz sesde citayı epey yukselten bu son donem digital kaynaklar hakkında sizin dusunceniz nedir?

    sn. 34yilmaz,

    güzel açılıyor konu umarım okuyanlara da yardımcı olur.

    Üflemelilerden bir örnek de ben vereyim, trumpet mesela oda bakırdan imal ediliyor, ancak gerçekte dinlediğinizde rahatlıkla hırçınlaşabildiğini hatta uzun dinletide çoğunlukla yorucu bile olduğunu rahatlıkla duyabiliyorsunuz. Bir sistemin bu hırçınlığı olduğu gibi vermesi önemli illa bakır diye düşünüp yumuşak çalmalı diye bakmamalı hobidaşlar.
    Kayıt konusu çok çok önemli ancak ben kendimce şöyle bir yol izliyorum, test/deneme amaçlı ayırdığım bazı albümler var bunların çok iyi yapıldığına emin oluyorum ancak müzik dinletilerimde çoğunlukla kayıt kalitesine bakmam bana duygusal olarak hissettirdiğine bakarım. Hem duygusal olarak bağlanıp hem de kayıt iyi ise ne ala ballı börek oluyor tabi. Ama arşivimde kayıt iyi olup dinlerken beni müziğin içine sokamayan olduğu gibi kaydı o kadar iyi olmasa da her dinlediğimde baştan dinlemek istediğim albümlerde var. Neticede amaç müzik ise yorum daha önemli diye düşünüyorum...

    Hoparlör yeri ile oynanmasının nasıl büyük bir etki yaptığını maalesef çoğu hobidaş bilmiyor, ben oynarken aynı zamanda ölçüyorum ölçüm sonuçlarını görseniz inanın çok şaşırırsınız. 1m2 alan içinde bile o kadar değişim oluyor ki.

    Açıkçası ben yaklaşık 7-8 yıldır basılı/fiziksel medya almıyorum, yurtdışı sitelerden yüksek çözünürlük albüm satın alıyorum bu sebeple bunlar basılı halde nerede bulunur bir fikrim yok, ancak internetten satın alıp dinlemek isterseniz adreslerini iletirim.

    dijital kaynaklar konusunu birkaç konu başlığında incelemekte fayda var diye düşünüyorum, biri transport kısmınız, bir d/a çeviriciniz diğeri kayıt. bunların hepsinin alt başlıkları ve ilaveleri tabi ki mevcut ama genel olarak bakmak gerekirse,
    sondan başlarsak kayıt olarak yüksek çözünürlük 2x veya 4x örnekleme yapılmış 24 bit orjinal studiomasterlardan bahsediyorum bunların cd kalitesine göre belirli noktalarda çok ciddi avantajları var. Özellikle harmoniklerin daha iyi kayıt altına alınması dolayısı ile tonal olarak bir fark yaratıyor, 2. konu kayıt yapılan ortamın akustik durumunu daha iyi tariflediğini ve sizi mekana daha iyi soktuğunu düşünüyorum, üçüncü konu ise üst frekanslarda oluyor, daha geniş bir aralıkta filtre kullanıdığı için ringing, aliasing ve faz sorunları çok daha düzgün hallediliyor bu da özellikle bana göre cd kalitesindeki üst frekans sorununu büyük ölçüde gideriyor.
    Benim görüşüm yüksek çözünürlükten yana olduğu için transport olarak ya bilgisayar ya da güncel streamer/rendererlardan kullanmak gerekli oluyor. burada işini iyi yapan bir transport kullanmak çok önemli evimizde günlük olarak kullanılan bir bilgisayar veya düşük kalite bir stremaer zaten halkayı 2. noktadan kopartıyor.
    Eğer kayıt ve transport işi tamam ise artık d/a çevirciye gelebiliriz. buradaki kritik konu ise teknik değerlerdeki hileler, birçok dac 24/192 çözünürlüğü desteklediğini söylüyor ancak linearity grafikleri ve spectrolara baktığınızda aslında bu değerlere yakından bile yaklaşmadığını görüyorsunuz. gerçekten 24 biti ve 4x örneklemeyi doğru şekilde işleyecek bir çeviriciniz olması durumunda zaten duyduğunuzun çok farklı olduğunu anlıyorsunuz.

    tabi buradaki genel düşüncem şu şekilde, dijitalde olsa analog da olsa bunlar kayıt teknikleridir ve dolayısı ile her ikisininde sonucunda kolorasyon ortaya çıkar, analogun kolorasyonu diğerine göre daha zararsız olduğu düşünülür. çok beğendiğim bir kayıt mühendisi ve prodüktörün bir lafı var, diyor ki ben format olarakta kayıt olarakta cihaz olarakta "yoldan çekilen" şekilde olmasını istiyorum yani kendine has bir sesi, bir kolorasyonu olmayacak. Bence de çok doğru bir yaklaşım ve ifade şekli. yurdışında takip ettiğim bazı kayıt mühendisleri 24/192 veya 24/176.4 yani 4x örneklemeleri mikrofon beslemesine en yakın kayıt tekniği olduğunu dinleme testlerinde söylüyorlar, buna her türlü, kaset makara bant plak vs dahil.

    verdiğiniz örnek pek tabi gerçek olabilir, benim durumum ise yukarıda dijital playbak için yazdığım durumların hepsi optimum şekilde bir araya geldiğinde sıkıştırılma, lezzetsiz, tatsız bir sesten kendi adıma bahsetmem mümkün değil. hatta belirli noktalarda plağa göre daha doğru çaldığını düşünüyorum. gerçeği gibi oluyor mu ben daha henüz ne öyle bir sistem ne de kayıt duydum ancak bahsettiğim şekilde iyi hazırlanmış bir dijital kaynak ile çok iyi bir noktaya gelinebilir. benim için doğru olan kayıt yapılan format ile dinleti yapmanın optimum yol olduğu. analog dinliyorsanız dijital kayıt tercih edilmemesi, diğeri içinde dijital tercih edilmemesi gibi.

    Peki sayin dundar orta halli bir sistemde iyi bir interconnect kablo kullanmak bariuz olarak fark yaratirmi sizce.

    Barizden kastınız nedir bilmiyorum ama olumlu/olumsuz bir fark yaratabilir. Benim şahsi düşüncem kabloya gelene kadar çok daha etkili olacak sistem bileşenleri, yerleşim ve akustik konularını oturtmak ondan sonra sistemin bileşenleri tamamlandıktan sonra kablo seçimini deneyerek yapmaktan yana olur.
    Barizden nasıl bir fark beklediğinizi bilmiyorum açıkçası ancak benim denemelerimde siyah/beyaz gibi fark hiçbir zaman almadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    sn. kdundar zil konusunda sordugunuz soru aslında cok yerinde oldu, ben baterideki zilleri tanıyorum, triangle ve glockenspiel enstrüman olarak tanırım seslerinide cok severim ama cok garipdirki zil gurubunda olduklarını hangi madenden yapıldıklarını bilmiyordum, hicde aklıma gelmemistir merakda etmemisim sadece metal olarak dusunurdum. ama bir saksofonu canlı dinledigimde bakırın yumusaklıgını hissediyorum bu bana huzur veriyor. fakat bir sistemde muzik dinlerken cok ust seviye bir sistem olsa bile aynı gercekligi ve tadı hissetmiyorum. kayıt ve test konusunda haklısınız, hatta her muzik turune gore ayrı referensimiz olmalı bunu yapmak icinde kulagın belli bir seviyede olması gerekir. nötr kayıt konusunda size katılıyorum, kayıtlardaki farklılık ozellikle karısık albumlerde cok daha belirgin oluyor. o zaman muzik dinlemek benim icin bir azaba donusuyor. ya hoparlorun yerleri ile yada kablo ve lamba ile oynuyorum. herkes gibi bende kaliteli kayıt sıkıntısı cekiyorum. kayıt kotu olunca high-end in bir anlamı kalmıyor. net guvenli olmadıgı icin yurtdısından da album almıyorum. kayıt firmalarını yukarıda yazmıssınız, istanbulda nerede bulabiliriz bu sirketlerin albumlerini. tesadufen baska bir forumda, dac ve kayıt ile ilgili topikde bir kayıt teknisyeni ile bayagı bir atesli tartısmanızı okumustum. cok ilgincdi dogrusu. sizin cok ilgili oldugunuz konu digital kaynaklar son yıllarda cesitlendi pc den gsm den v.s v.s. dac lar on plana cıktı hatta anfili dac lar bile uretilmeye basladı. gecenlerde dunyanın en iyilerinden oldugu soylenen bir dac dinledim, gercekten cok temiz, detaylı bir sesi vardı fakat sesdeki sıkıstırılmıslıgı hemen hissettim. analog ile araladında dunya kadar fark var. cok temiz, el degmeden hazırlanmıs hazır gıdaya benzettim kısaca lezzet ve tat yoktu..detay ve temiz sesde citayı epey yukselten bu son donem digital kaynaklar hakkında sizin dusunceniz nedir?

    sn. 34yilmaz,

    güzel açılıyor konu umarım okuyanlara da yardımcı olur.

    Üflemelilerden bir örnek de ben vereyim, trumpet mesela oda bakırdan imal ediliyor, ancak gerçekte dinlediğinizde rahatlıkla hırçınlaşabildiğini hatta uzun dinletide çoğunlukla yorucu bile olduğunu rahatlıkla duyabiliyorsunuz. Bir sistemin bu hırçınlığı olduğu gibi vermesi önemli illa bakır diye düşünüp yumuşak çalmalı diye bakmamalı hobidaşlar.
    Kayıt konusu çok çok önemli ancak ben kendimce şöyle bir yol izliyorum, test/deneme amaçlı ayırdığım bazı albümler var bunların çok iyi yapıldığına emin oluyorum ancak müzik dinletilerimde çoğunlukla kayıt kalitesine bakmam bana duygusal olarak hissettirdiğine bakarım. Hem duygusal olarak bağlanıp hem de kayıt iyi ise ne ala ballı börek oluyor tabi. Ama arşivimde kayıt iyi olup dinlerken beni müziğin içine sokamayan olduğu gibi kaydı o kadar iyi olmasa da her dinlediğimde baştan dinlemek istediğim albümlerde var. Neticede amaç müzik ise yorum daha önemli diye düşünüyorum...

    Hoparlör yeri ile oynanmasının nasıl büyük bir etki yaptığını maalesef çoğu hobidaş bilmiyor, ben oynarken aynı zamanda ölçüyorum ölçüm sonuçlarını görseniz inanın çok şaşırırsınız. 1m2 alan içinde bile o kadar değişim oluyor ki.

    Açıkçası ben yaklaşık 7-8 yıldır basılı/fiziksel medya almıyorum, yurtdışı sitelerden yüksek çözünürlük albüm satın alıyorum bu sebeple bunlar basılı halde nerede bulunur bir fikrim yok, ancak internetten satın alıp dinlemek isterseniz adreslerini iletirim.

    dijital kaynaklar konusunu birkaç konu başlığında incelemekte fayda var diye düşünüyorum, biri transport kısmınız, bir d/a çeviriciniz diğeri kayıt. bunların hepsinin alt başlıkları ve ilaveleri tabi ki mevcut ama genel olarak bakmak gerekirse,
    sondan başlarsak kayıt olarak yüksek çözünürlük 2x veya 4x örnekleme yapılmış 24 bit orjinal studiomasterlardan bahsediyorum bunların cd kalitesine göre belirli noktalarda çok ciddi avantajları var. Özellikle harmoniklerin daha iyi kayıt altına alınması dolayısı ile tonal olarak bir fark yaratıyor, 2. konu kayıt yapılan ortamın akustik durumunu daha iyi tariflediğini ve sizi mekana daha iyi soktuğunu düşünüyorum, üçüncü konu ise üst frekanslarda oluyor, daha geniş bir aralıkta filtre kullanıdığı için ringing, aliasing ve faz sorunları çok daha düzgün hallediliyor bu da özellikle bana göre cd kalitesindeki üst frekans sorununu büyük ölçüde gideriyor.
    Benim görüşüm yüksek çözünürlükten yana olduğu için transport olarak ya bilgisayar ya da güncel streamer/rendererlardan kullanmak gerekli oluyor. burada işini iyi yapan bir transport kullanmak çok önemli evimizde günlük olarak kullanılan bir bilgisayar veya düşük kalite bir stremaer zaten halkayı 2. noktadan kopartıyor.
    Eğer kayıt ve transport işi tamam ise artık d/a çevirciye gelebiliriz. buradaki kritik konu ise teknik değerlerdeki hileler, birçok dac 24/192 çözünürlüğü desteklediğini söylüyor ancak linearity grafikleri ve spectrolara baktığınızda aslında bu değerlere yakından bile yaklaşmadığını görüyorsunuz. gerçekten 24 biti ve 4x örneklemeyi doğru şekilde işleyecek bir çeviriciniz olması durumunda zaten duyduğunuzun çok farklı olduğunu anlıyorsunuz.

    tabi buradaki genel düşüncem şu şekilde, dijitalde olsa analog da olsa bunlar kayıt teknikleridir ve dolayısı ile her ikisininde sonucunda kolorasyon ortaya çıkar, analogun kolorasyonu diğerine göre daha zararsız olduğu düşünülür. çok beğendiğim bir kayıt mühendisi ve prodüktörün bir lafı var, diyor ki ben format olarakta kayıt olarakta cihaz olarakta "yoldan çekilen" şekilde olmasını istiyorum yani kendine has bir sesi, bir kolorasyonu olmayacak. Bence de çok doğru bir yaklaşım ve ifade şekli. yurdışında takip ettiğim bazı kayıt mühendisleri 24/192 veya 24/176.4 yani 4x örneklemeleri mikrofon beslemesine en yakın kayıt tekniği olduğunu dinleme testlerinde söylüyorlar, buna her türlü, kaset makara bant plak vs dahil.

    verdiğiniz örnek pek tabi gerçek olabilir, benim durumum ise yukarıda dijital playbak için yazdığım durumların hepsi optimum şekilde bir araya geldiğinde sıkıştırılma, lezzetsiz, tatsız bir sesten kendi adıma bahsetmem mümkün değil. hatta belirli noktalarda plağa göre daha doğru çaldığını düşünüyorum. gerçeği gibi oluyor mu ben daha henüz ne öyle bir sistem ne de kayıt duydum ancak bahsettiğim şekilde iyi hazırlanmış bir dijital kaynak ile çok iyi bir noktaya gelinebilir. benim için doğru olan kayıt yapılan format ile dinleti yapmanın optimum yol olduğu. analog dinliyorsanız dijital kayıt tercih edilmemesi, diğeri içinde dijital tercih edilmemesi gibi.

    Peki sayin dundar orta halli bir sistemde iyi bir interconnect kablo kullanmak bariuz olarak fark yaratirmi sizce.

    Barizden kastınız nedir bilmiyorum ama olumlu/olumsuz bir fark yaratabilir. Benim şahsi düşüncem kabloya gelene kadar çok daha etkili olacak sistem bileşenleri, yerleşim ve akustik konularını oturtmak ondan sonra sistemin bileşenleri tamamlandıktan sonra kablo seçimini deneyerek yapmaktan yana olur.
    Barizden nasıl bir fark beklediğinizi bilmiyorum açıkçası ancak benim denemelerimde siyah/beyaz gibi fark hiçbir zaman almadım.

    Benimde dusuncem o yonde.peki bu sisteme ifi marka dac dahil etmeyi dusunuyorum.ifi audio nano idsd.hem dac hemde kulaklik amfisi.iyi olduguna dair bi kac yazi okudum fiyat performans urunu olduguna dair.sizce nasil bi cihaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    sn. kdundar zil konusunda sordugunuz soru aslında cok yerinde oldu, ben baterideki zilleri tanıyorum, triangle ve glockenspiel enstrüman olarak tanırım seslerinide cok severim ama cok garipdirki zil gurubunda olduklarını hangi madenden yapıldıklarını bilmiyordum, hicde aklıma gelmemistir merakda etmemisim sadece metal olarak dusunurdum. ama bir saksofonu canlı dinledigimde bakırın yumusaklıgını hissediyorum bu bana huzur veriyor. fakat bir sistemde muzik dinlerken cok ust seviye bir sistem olsa bile aynı gercekligi ve tadı hissetmiyorum. kayıt ve test konusunda haklısınız, hatta her muzik turune gore ayrı referensimiz olmalı bunu yapmak icinde kulagın belli bir seviyede olması gerekir. nötr kayıt konusunda size katılıyorum, kayıtlardaki farklılık ozellikle karısık albumlerde cok daha belirgin oluyor. o zaman muzik dinlemek benim icin bir azaba donusuyor. ya hoparlorun yerleri ile yada kablo ve lamba ile oynuyorum. herkes gibi bende kaliteli kayıt sıkıntısı cekiyorum. kayıt kotu olunca high-end in bir anlamı kalmıyor. net guvenli olmadıgı icin yurtdısından da album almıyorum. kayıt firmalarını yukarıda yazmıssınız, istanbulda nerede bulabiliriz bu sirketlerin albumlerini. tesadufen baska bir forumda, dac ve kayıt ile ilgili topikde bir kayıt teknisyeni ile bayagı bir atesli tartısmanızı okumustum. cok ilgincdi dogrusu. sizin cok ilgili oldugunuz konu digital kaynaklar son yıllarda cesitlendi pc den gsm den v.s v.s. dac lar on plana cıktı hatta anfili dac lar bile uretilmeye basladı. gecenlerde dunyanın en iyilerinden oldugu soylenen bir dac dinledim, gercekten cok temiz, detaylı bir sesi vardı fakat sesdeki sıkıstırılmıslıgı hemen hissettim. analog ile araladında dunya kadar fark var. cok temiz, el degmeden hazırlanmıs hazır gıdaya benzettim kısaca lezzet ve tat yoktu..detay ve temiz sesde citayı epey yukselten bu son donem digital kaynaklar hakkında sizin dusunceniz nedir?

    sn. 34yilmaz,

    güzel açılıyor konu umarım okuyanlara da yardımcı olur.

    Üflemelilerden bir örnek de ben vereyim, trumpet mesela oda bakırdan imal ediliyor, ancak gerçekte dinlediğinizde rahatlıkla hırçınlaşabildiğini hatta uzun dinletide çoğunlukla yorucu bile olduğunu rahatlıkla duyabiliyorsunuz. Bir sistemin bu hırçınlığı olduğu gibi vermesi önemli illa bakır diye düşünüp yumuşak çalmalı diye bakmamalı hobidaşlar.
    Kayıt konusu çok çok önemli ancak ben kendimce şöyle bir yol izliyorum, test/deneme amaçlı ayırdığım bazı albümler var bunların çok iyi yapıldığına emin oluyorum ancak müzik dinletilerimde çoğunlukla kayıt kalitesine bakmam bana duygusal olarak hissettirdiğine bakarım. Hem duygusal olarak bağlanıp hem de kayıt iyi ise ne ala ballı börek oluyor tabi. Ama arşivimde kayıt iyi olup dinlerken beni müziğin içine sokamayan olduğu gibi kaydı o kadar iyi olmasa da her dinlediğimde baştan dinlemek istediğim albümlerde var. Neticede amaç müzik ise yorum daha önemli diye düşünüyorum...

    Hoparlör yeri ile oynanmasının nasıl büyük bir etki yaptığını maalesef çoğu hobidaş bilmiyor, ben oynarken aynı zamanda ölçüyorum ölçüm sonuçlarını görseniz inanın çok şaşırırsınız. 1m2 alan içinde bile o kadar değişim oluyor ki.

    Açıkçası ben yaklaşık 7-8 yıldır basılı/fiziksel medya almıyorum, yurtdışı sitelerden yüksek çözünürlük albüm satın alıyorum bu sebeple bunlar basılı halde nerede bulunur bir fikrim yok, ancak internetten satın alıp dinlemek isterseniz adreslerini iletirim.

    dijital kaynaklar konusunu birkaç konu başlığında incelemekte fayda var diye düşünüyorum, biri transport kısmınız, bir d/a çeviriciniz diğeri kayıt. bunların hepsinin alt başlıkları ve ilaveleri tabi ki mevcut ama genel olarak bakmak gerekirse,
    sondan başlarsak kayıt olarak yüksek çözünürlük 2x veya 4x örnekleme yapılmış 24 bit orjinal studiomasterlardan bahsediyorum bunların cd kalitesine göre belirli noktalarda çok ciddi avantajları var. Özellikle harmoniklerin daha iyi kayıt altına alınması dolayısı ile tonal olarak bir fark yaratıyor, 2. konu kayıt yapılan ortamın akustik durumunu daha iyi tariflediğini ve sizi mekana daha iyi soktuğunu düşünüyorum, üçüncü konu ise üst frekanslarda oluyor, daha geniş bir aralıkta filtre kullanıdığı için ringing, aliasing ve faz sorunları çok daha düzgün hallediliyor bu da özellikle bana göre cd kalitesindeki üst frekans sorununu büyük ölçüde gideriyor.
    Benim görüşüm yüksek çözünürlükten yana olduğu için transport olarak ya bilgisayar ya da güncel streamer/rendererlardan kullanmak gerekli oluyor. burada işini iyi yapan bir transport kullanmak çok önemli evimizde günlük olarak kullanılan bir bilgisayar veya düşük kalite bir stremaer zaten halkayı 2. noktadan kopartıyor.
    Eğer kayıt ve transport işi tamam ise artık d/a çevirciye gelebiliriz. buradaki kritik konu ise teknik değerlerdeki hileler, birçok dac 24/192 çözünürlüğü desteklediğini söylüyor ancak linearity grafikleri ve spectrolara baktığınızda aslında bu değerlere yakından bile yaklaşmadığını görüyorsunuz. gerçekten 24 biti ve 4x örneklemeyi doğru şekilde işleyecek bir çeviriciniz olması durumunda zaten duyduğunuzun çok farklı olduğunu anlıyorsunuz.

    tabi buradaki genel düşüncem şu şekilde, dijitalde olsa analog da olsa bunlar kayıt teknikleridir ve dolayısı ile her ikisininde sonucunda kolorasyon ortaya çıkar, analogun kolorasyonu diğerine göre daha zararsız olduğu düşünülür. çok beğendiğim bir kayıt mühendisi ve prodüktörün bir lafı var, diyor ki ben format olarakta kayıt olarakta cihaz olarakta "yoldan çekilen" şekilde olmasını istiyorum yani kendine has bir sesi, bir kolorasyonu olmayacak. Bence de çok doğru bir yaklaşım ve ifade şekli. yurdışında takip ettiğim bazı kayıt mühendisleri 24/192 veya 24/176.4 yani 4x örneklemeleri mikrofon beslemesine en yakın kayıt tekniği olduğunu dinleme testlerinde söylüyorlar, buna her türlü, kaset makara bant plak vs dahil.

    verdiğiniz örnek pek tabi gerçek olabilir, benim durumum ise yukarıda dijital playbak için yazdığım durumların hepsi optimum şekilde bir araya geldiğinde sıkıştırılma, lezzetsiz, tatsız bir sesten kendi adıma bahsetmem mümkün değil. hatta belirli noktalarda plağa göre daha doğru çaldığını düşünüyorum. gerçeği gibi oluyor mu ben daha henüz ne öyle bir sistem ne de kayıt duydum ancak bahsettiğim şekilde iyi hazırlanmış bir dijital kaynak ile çok iyi bir noktaya gelinebilir. benim için doğru olan kayıt yapılan format ile dinleti yapmanın optimum yol olduğu. analog dinliyorsanız dijital kayıt tercih edilmemesi, diğeri içinde dijital tercih edilmemesi gibi.

    Peki sayin dundar orta halli bir sistemde iyi bir interconnect kablo kullanmak bariuz olarak fark yaratirmi sizce.

    Barizden kastınız nedir bilmiyorum ama olumlu/olumsuz bir fark yaratabilir. Benim şahsi düşüncem kabloya gelene kadar çok daha etkili olacak sistem bileşenleri, yerleşim ve akustik konularını oturtmak ondan sonra sistemin bileşenleri tamamlandıktan sonra kablo seçimini deneyerek yapmaktan yana olur.
    Barizden nasıl bir fark beklediğinizi bilmiyorum açıkçası ancak benim denemelerimde siyah/beyaz gibi fark hiçbir zaman almadım.

    Benimde dusuncem o yonde.peki bu sisteme ifi marka dac dahil etmeyi dusunuyorum.ifi audio nano idsd.hem dac hemde kulaklik amfisi.iyi olduguna dair bi kac yazi okudum fiyat performans urunu olduguna dair.sizce nasil bi cihaz.

    Yada bu markanin baska urunleride var.dukkanhifi satiyor.ne onerirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    sn. kdundar zil konusunda sordugunuz soru aslında cok yerinde oldu, ben baterideki zilleri tanıyorum, triangle ve glockenspiel enstrüman olarak tanırım seslerinide cok severim ama cok garipdirki zil gurubunda olduklarını hangi madenden yapıldıklarını bilmiyordum, hicde aklıma gelmemistir merakda etmemisim sadece metal olarak dusunurdum. ama bir saksofonu canlı dinledigimde bakırın yumusaklıgını hissediyorum bu bana huzur veriyor. fakat bir sistemde muzik dinlerken cok ust seviye bir sistem olsa bile aynı gercekligi ve tadı hissetmiyorum. kayıt ve test konusunda haklısınız, hatta her muzik turune gore ayrı referensimiz olmalı bunu yapmak icinde kulagın belli bir seviyede olması gerekir. nötr kayıt konusunda size katılıyorum, kayıtlardaki farklılık ozellikle karısık albumlerde cok daha belirgin oluyor. o zaman muzik dinlemek benim icin bir azaba donusuyor. ya hoparlorun yerleri ile yada kablo ve lamba ile oynuyorum. herkes gibi bende kaliteli kayıt sıkıntısı cekiyorum. kayıt kotu olunca high-end in bir anlamı kalmıyor. net guvenli olmadıgı icin yurtdısından da album almıyorum. kayıt firmalarını yukarıda yazmıssınız, istanbulda nerede bulabiliriz bu sirketlerin albumlerini. tesadufen baska bir forumda, dac ve kayıt ile ilgili topikde bir kayıt teknisyeni ile bayagı bir atesli tartısmanızı okumustum. cok ilgincdi dogrusu. sizin cok ilgili oldugunuz konu digital kaynaklar son yıllarda cesitlendi pc den gsm den v.s v.s. dac lar on plana cıktı hatta anfili dac lar bile uretilmeye basladı. gecenlerde dunyanın en iyilerinden oldugu soylenen bir dac dinledim, gercekten cok temiz, detaylı bir sesi vardı fakat sesdeki sıkıstırılmıslıgı hemen hissettim. analog ile araladında dunya kadar fark var. cok temiz, el degmeden hazırlanmıs hazır gıdaya benzettim kısaca lezzet ve tat yoktu..detay ve temiz sesde citayı epey yukselten bu son donem digital kaynaklar hakkında sizin dusunceniz nedir?

    sn. 34yilmaz,

    güzel açılıyor konu umarım okuyanlara da yardımcı olur.

    Üflemelilerden bir örnek de ben vereyim, trumpet mesela oda bakırdan imal ediliyor, ancak gerçekte dinlediğinizde rahatlıkla hırçınlaşabildiğini hatta uzun dinletide çoğunlukla yorucu bile olduğunu rahatlıkla duyabiliyorsunuz. Bir sistemin bu hırçınlığı olduğu gibi vermesi önemli illa bakır diye düşünüp yumuşak çalmalı diye bakmamalı hobidaşlar.
    Kayıt konusu çok çok önemli ancak ben kendimce şöyle bir yol izliyorum, test/deneme amaçlı ayırdığım bazı albümler var bunların çok iyi yapıldığına emin oluyorum ancak müzik dinletilerimde çoğunlukla kayıt kalitesine bakmam bana duygusal olarak hissettirdiğine bakarım. Hem duygusal olarak bağlanıp hem de kayıt iyi ise ne ala ballı börek oluyor tabi. Ama arşivimde kayıt iyi olup dinlerken beni müziğin içine sokamayan olduğu gibi kaydı o kadar iyi olmasa da her dinlediğimde baştan dinlemek istediğim albümlerde var. Neticede amaç müzik ise yorum daha önemli diye düşünüyorum...

    Hoparlör yeri ile oynanmasının nasıl büyük bir etki yaptığını maalesef çoğu hobidaş bilmiyor, ben oynarken aynı zamanda ölçüyorum ölçüm sonuçlarını görseniz inanın çok şaşırırsınız. 1m2 alan içinde bile o kadar değişim oluyor ki.

    Açıkçası ben yaklaşık 7-8 yıldır basılı/fiziksel medya almıyorum, yurtdışı sitelerden yüksek çözünürlük albüm satın alıyorum bu sebeple bunlar basılı halde nerede bulunur bir fikrim yok, ancak internetten satın alıp dinlemek isterseniz adreslerini iletirim.

    dijital kaynaklar konusunu birkaç konu başlığında incelemekte fayda var diye düşünüyorum, biri transport kısmınız, bir d/a çeviriciniz diğeri kayıt. bunların hepsinin alt başlıkları ve ilaveleri tabi ki mevcut ama genel olarak bakmak gerekirse,
    sondan başlarsak kayıt olarak yüksek çözünürlük 2x veya 4x örnekleme yapılmış 24 bit orjinal studiomasterlardan bahsediyorum bunların cd kalitesine göre belirli noktalarda çok ciddi avantajları var. Özellikle harmoniklerin daha iyi kayıt altına alınması dolayısı ile tonal olarak bir fark yaratıyor, 2. konu kayıt yapılan ortamın akustik durumunu daha iyi tariflediğini ve sizi mekana daha iyi soktuğunu düşünüyorum, üçüncü konu ise üst frekanslarda oluyor, daha geniş bir aralıkta filtre kullanıdığı için ringing, aliasing ve faz sorunları çok daha düzgün hallediliyor bu da özellikle bana göre cd kalitesindeki üst frekans sorununu büyük ölçüde gideriyor.
    Benim görüşüm yüksek çözünürlükten yana olduğu için transport olarak ya bilgisayar ya da güncel streamer/rendererlardan kullanmak gerekli oluyor. burada işini iyi yapan bir transport kullanmak çok önemli evimizde günlük olarak kullanılan bir bilgisayar veya düşük kalite bir stremaer zaten halkayı 2. noktadan kopartıyor.
    Eğer kayıt ve transport işi tamam ise artık d/a çevirciye gelebiliriz. buradaki kritik konu ise teknik değerlerdeki hileler, birçok dac 24/192 çözünürlüğü desteklediğini söylüyor ancak linearity grafikleri ve spectrolara baktığınızda aslında bu değerlere yakından bile yaklaşmadığını görüyorsunuz. gerçekten 24 biti ve 4x örneklemeyi doğru şekilde işleyecek bir çeviriciniz olması durumunda zaten duyduğunuzun çok farklı olduğunu anlıyorsunuz.

    tabi buradaki genel düşüncem şu şekilde, dijitalde olsa analog da olsa bunlar kayıt teknikleridir ve dolayısı ile her ikisininde sonucunda kolorasyon ortaya çıkar, analogun kolorasyonu diğerine göre daha zararsız olduğu düşünülür. çok beğendiğim bir kayıt mühendisi ve prodüktörün bir lafı var, diyor ki ben format olarakta kayıt olarakta cihaz olarakta "yoldan çekilen" şekilde olmasını istiyorum yani kendine has bir sesi, bir kolorasyonu olmayacak. Bence de çok doğru bir yaklaşım ve ifade şekli. yurdışında takip ettiğim bazı kayıt mühendisleri 24/192 veya 24/176.4 yani 4x örneklemeleri mikrofon beslemesine en yakın kayıt tekniği olduğunu dinleme testlerinde söylüyorlar, buna her türlü, kaset makara bant plak vs dahil.

    verdiğiniz örnek pek tabi gerçek olabilir, benim durumum ise yukarıda dijital playbak için yazdığım durumların hepsi optimum şekilde bir araya geldiğinde sıkıştırılma, lezzetsiz, tatsız bir sesten kendi adıma bahsetmem mümkün değil. hatta belirli noktalarda plağa göre daha doğru çaldığını düşünüyorum. gerçeği gibi oluyor mu ben daha henüz ne öyle bir sistem ne de kayıt duydum ancak bahsettiğim şekilde iyi hazırlanmış bir dijital kaynak ile çok iyi bir noktaya gelinebilir. benim için doğru olan kayıt yapılan format ile dinleti yapmanın optimum yol olduğu. analog dinliyorsanız dijital kayıt tercih edilmemesi, diğeri içinde dijital tercih edilmemesi gibi.

    Peki sayin dundar orta halli bir sistemde iyi bir interconnect kablo kullanmak bariuz olarak fark yaratirmi sizce.

    Barizden kastınız nedir bilmiyorum ama olumlu/olumsuz bir fark yaratabilir. Benim şahsi düşüncem kabloya gelene kadar çok daha etkili olacak sistem bileşenleri, yerleşim ve akustik konularını oturtmak ondan sonra sistemin bileşenleri tamamlandıktan sonra kablo seçimini deneyerek yapmaktan yana olur.
    Barizden nasıl bir fark beklediğinizi bilmiyorum açıkçası ancak benim denemelerimde siyah/beyaz gibi fark hiçbir zaman almadım.

    Benimde dusuncem o yonde.peki bu sisteme ifi marka dac dahil etmeyi dusunuyorum.ifi audio nano idsd.hem dac hemde kulaklik amfisi.iyi olduguna dair bi kac yazi okudum fiyat performans urunu olduguna dair.sizce nasil bi cihaz.

    Yada bu markanin baska urunleride var.dukkanhifi satiyor.ne onerirsiniz.

    ifi ürünlerini başarılı buluyorum. zamanında hem dacı hem de usb powerı yurt dışından getirip kullanmıştım. nano fiyatına göre güzel cihaz ancak micro olanını amp/hoparlör sistemleri için daha uygun olduğunu düşünüyorum. tabi bu cihazlar ses olarak sizin beklentinize uyar mı bilemiyorum, öğrenmek için denemekten başka bir yolu yok maalesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    sn. kdundar zil konusunda sordugunuz soru aslında cok yerinde oldu, ben baterideki zilleri tanıyorum, triangle ve glockenspiel enstrüman olarak tanırım seslerinide cok severim ama cok garipdirki zil gurubunda olduklarını hangi madenden yapıldıklarını bilmiyordum, hicde aklıma gelmemistir merakda etmemisim sadece metal olarak dusunurdum. ama bir saksofonu canlı dinledigimde bakırın yumusaklıgını hissediyorum bu bana huzur veriyor. fakat bir sistemde muzik dinlerken cok ust seviye bir sistem olsa bile aynı gercekligi ve tadı hissetmiyorum. kayıt ve test konusunda haklısınız, hatta her muzik turune gore ayrı referensimiz olmalı bunu yapmak icinde kulagın belli bir seviyede olması gerekir. nötr kayıt konusunda size katılıyorum, kayıtlardaki farklılık ozellikle karısık albumlerde cok daha belirgin oluyor. o zaman muzik dinlemek benim icin bir azaba donusuyor. ya hoparlorun yerleri ile yada kablo ve lamba ile oynuyorum. herkes gibi bende kaliteli kayıt sıkıntısı cekiyorum. kayıt kotu olunca high-end in bir anlamı kalmıyor. net guvenli olmadıgı icin yurtdısından da album almıyorum. kayıt firmalarını yukarıda yazmıssınız, istanbulda nerede bulabiliriz bu sirketlerin albumlerini. tesadufen baska bir forumda, dac ve kayıt ile ilgili topikde bir kayıt teknisyeni ile bayagı bir atesli tartısmanızı okumustum. cok ilgincdi dogrusu. sizin cok ilgili oldugunuz konu digital kaynaklar son yıllarda cesitlendi pc den gsm den v.s v.s. dac lar on plana cıktı hatta anfili dac lar bile uretilmeye basladı. gecenlerde dunyanın en iyilerinden oldugu soylenen bir dac dinledim, gercekten cok temiz, detaylı bir sesi vardı fakat sesdeki sıkıstırılmıslıgı hemen hissettim. analog ile araladında dunya kadar fark var. cok temiz, el degmeden hazırlanmıs hazır gıdaya benzettim kısaca lezzet ve tat yoktu..detay ve temiz sesde citayı epey yukselten bu son donem digital kaynaklar hakkında sizin dusunceniz nedir?

    sn. 34yilmaz,

    güzel açılıyor konu umarım okuyanlara da yardımcı olur.

    Üflemelilerden bir örnek de ben vereyim, trumpet mesela oda bakırdan imal ediliyor, ancak gerçekte dinlediğinizde rahatlıkla hırçınlaşabildiğini hatta uzun dinletide çoğunlukla yorucu bile olduğunu rahatlıkla duyabiliyorsunuz. Bir sistemin bu hırçınlığı olduğu gibi vermesi önemli illa bakır diye düşünüp yumuşak çalmalı diye bakmamalı hobidaşlar.
    Kayıt konusu çok çok önemli ancak ben kendimce şöyle bir yol izliyorum, test/deneme amaçlı ayırdığım bazı albümler var bunların çok iyi yapıldığına emin oluyorum ancak müzik dinletilerimde çoğunlukla kayıt kalitesine bakmam bana duygusal olarak hissettirdiğine bakarım. Hem duygusal olarak bağlanıp hem de kayıt iyi ise ne ala ballı börek oluyor tabi. Ama arşivimde kayıt iyi olup dinlerken beni müziğin içine sokamayan olduğu gibi kaydı o kadar iyi olmasa da her dinlediğimde baştan dinlemek istediğim albümlerde var. Neticede amaç müzik ise yorum daha önemli diye düşünüyorum...

    Hoparlör yeri ile oynanmasının nasıl büyük bir etki yaptığını maalesef çoğu hobidaş bilmiyor, ben oynarken aynı zamanda ölçüyorum ölçüm sonuçlarını görseniz inanın çok şaşırırsınız. 1m2 alan içinde bile o kadar değişim oluyor ki.

    Açıkçası ben yaklaşık 7-8 yıldır basılı/fiziksel medya almıyorum, yurtdışı sitelerden yüksek çözünürlük albüm satın alıyorum bu sebeple bunlar basılı halde nerede bulunur bir fikrim yok, ancak internetten satın alıp dinlemek isterseniz adreslerini iletirim.

    dijital kaynaklar konusunu birkaç konu başlığında incelemekte fayda var diye düşünüyorum, biri transport kısmınız, bir d/a çeviriciniz diğeri kayıt. bunların hepsinin alt başlıkları ve ilaveleri tabi ki mevcut ama genel olarak bakmak gerekirse,
    sondan başlarsak kayıt olarak yüksek çözünürlük 2x veya 4x örnekleme yapılmış 24 bit orjinal studiomasterlardan bahsediyorum bunların cd kalitesine göre belirli noktalarda çok ciddi avantajları var. Özellikle harmoniklerin daha iyi kayıt altına alınması dolayısı ile tonal olarak bir fark yaratıyor, 2. konu kayıt yapılan ortamın akustik durumunu daha iyi tariflediğini ve sizi mekana daha iyi soktuğunu düşünüyorum, üçüncü konu ise üst frekanslarda oluyor, daha geniş bir aralıkta filtre kullanıdığı için ringing, aliasing ve faz sorunları çok daha düzgün hallediliyor bu da özellikle bana göre cd kalitesindeki üst frekans sorununu büyük ölçüde gideriyor.
    Benim görüşüm yüksek çözünürlükten yana olduğu için transport olarak ya bilgisayar ya da güncel streamer/rendererlardan kullanmak gerekli oluyor. burada işini iyi yapan bir transport kullanmak çok önemli evimizde günlük olarak kullanılan bir bilgisayar veya düşük kalite bir stremaer zaten halkayı 2. noktadan kopartıyor.
    Eğer kayıt ve transport işi tamam ise artık d/a çevirciye gelebiliriz. buradaki kritik konu ise teknik değerlerdeki hileler, birçok dac 24/192 çözünürlüğü desteklediğini söylüyor ancak linearity grafikleri ve spectrolara baktığınızda aslında bu değerlere yakından bile yaklaşmadığını görüyorsunuz. gerçekten 24 biti ve 4x örneklemeyi doğru şekilde işleyecek bir çeviriciniz olması durumunda zaten duyduğunuzun çok farklı olduğunu anlıyorsunuz.

    tabi buradaki genel düşüncem şu şekilde, dijitalde olsa analog da olsa bunlar kayıt teknikleridir ve dolayısı ile her ikisininde sonucunda kolorasyon ortaya çıkar, analogun kolorasyonu diğerine göre daha zararsız olduğu düşünülür. çok beğendiğim bir kayıt mühendisi ve prodüktörün bir lafı var, diyor ki ben format olarakta kayıt olarakta cihaz olarakta "yoldan çekilen" şekilde olmasını istiyorum yani kendine has bir sesi, bir kolorasyonu olmayacak. Bence de çok doğru bir yaklaşım ve ifade şekli. yurdışında takip ettiğim bazı kayıt mühendisleri 24/192 veya 24/176.4 yani 4x örneklemeleri mikrofon beslemesine en yakın kayıt tekniği olduğunu dinleme testlerinde söylüyorlar, buna her türlü, kaset makara bant plak vs dahil.

    verdiğiniz örnek pek tabi gerçek olabilir, benim durumum ise yukarıda dijital playbak için yazdığım durumların hepsi optimum şekilde bir araya geldiğinde sıkıştırılma, lezzetsiz, tatsız bir sesten kendi adıma bahsetmem mümkün değil. hatta belirli noktalarda plağa göre daha doğru çaldığını düşünüyorum. gerçeği gibi oluyor mu ben daha henüz ne öyle bir sistem ne de kayıt duydum ancak bahsettiğim şekilde iyi hazırlanmış bir dijital kaynak ile çok iyi bir noktaya gelinebilir. benim için doğru olan kayıt yapılan format ile dinleti yapmanın optimum yol olduğu. analog dinliyorsanız dijital kayıt tercih edilmemesi, diğeri içinde dijital tercih edilmemesi gibi.

    Peki sayin dundar orta halli bir sistemde iyi bir interconnect kablo kullanmak bariuz olarak fark yaratirmi sizce.

    Barizden kastınız nedir bilmiyorum ama olumlu/olumsuz bir fark yaratabilir. Benim şahsi düşüncem kabloya gelene kadar çok daha etkili olacak sistem bileşenleri, yerleşim ve akustik konularını oturtmak ondan sonra sistemin bileşenleri tamamlandıktan sonra kablo seçimini deneyerek yapmaktan yana olur.
    Barizden nasıl bir fark beklediğinizi bilmiyorum açıkçası ancak benim denemelerimde siyah/beyaz gibi fark hiçbir zaman almadım.

    Benimde dusuncem o yonde.peki bu sisteme ifi marka dac dahil etmeyi dusunuyorum.ifi audio nano idsd.hem dac hemde kulaklik amfisi.iyi olduguna dair bi kac yazi okudum fiyat performans urunu olduguna dair.sizce nasil bi cihaz.

    Yada bu markanin baska urunleride var.dukkanhifi satiyor.ne onerirsiniz.

    ifi ürünlerini başarılı buluyorum. zamanında hem dacı hem de usb powerı yurt dışından getirip kullanmıştım. nano fiyatına göre güzel cihaz ancak micro olanını amp/hoparlör sistemleri için daha uygun olduğunu düşünüyorum. tabi bu cihazlar ses olarak sizin beklentinize uyar mı bilemiyorum, öğrenmek için denemekten başka bir yolu yok maalesef.

    Haklisiniz denemek lazim.ayni zamanda kulaklik amfisi gorevi gordugu icin guzel demistim. Bakalim artik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gerci mikro olanda hatiri sayilir bir fiyata sahip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    sn. kdundar zil konusunda sordugunuz soru aslında cok yerinde oldu, ben baterideki zilleri tanıyorum, triangle ve glockenspiel enstrüman olarak tanırım seslerinide cok severim ama cok garipdirki zil gurubunda olduklarını hangi madenden yapıldıklarını bilmiyordum, hicde aklıma gelmemistir merakda etmemisim sadece metal olarak dusunurdum. ama bir saksofonu canlı dinledigimde bakırın yumusaklıgını hissediyorum bu bana huzur veriyor. fakat bir sistemde muzik dinlerken cok ust seviye bir sistem olsa bile aynı gercekligi ve tadı hissetmiyorum. kayıt ve test konusunda haklısınız, hatta her muzik turune gore ayrı referensimiz olmalı bunu yapmak icinde kulagın belli bir seviyede olması gerekir. nötr kayıt konusunda size katılıyorum, kayıtlardaki farklılık ozellikle karısık albumlerde cok daha belirgin oluyor. o zaman muzik dinlemek benim icin bir azaba donusuyor. ya hoparlorun yerleri ile yada kablo ve lamba ile oynuyorum. herkes gibi bende kaliteli kayıt sıkıntısı cekiyorum. kayıt kotu olunca high-end in bir anlamı kalmıyor. net guvenli olmadıgı icin yurtdısından da album almıyorum. kayıt firmalarını yukarıda yazmıssınız, istanbulda nerede bulabiliriz bu sirketlerin albumlerini. tesadufen baska bir forumda, dac ve kayıt ile ilgili topikde bir kayıt teknisyeni ile bayagı bir atesli tartısmanızı okumustum. cok ilgincdi dogrusu. sizin cok ilgili oldugunuz konu digital kaynaklar son yıllarda cesitlendi pc den gsm den v.s v.s. dac lar on plana cıktı hatta anfili dac lar bile uretilmeye basladı. gecenlerde dunyanın en iyilerinden oldugu soylenen bir dac dinledim, gercekten cok temiz, detaylı bir sesi vardı fakat sesdeki sıkıstırılmıslıgı hemen hissettim. analog ile araladında dunya kadar fark var. cok temiz, el degmeden hazırlanmıs hazır gıdaya benzettim kısaca lezzet ve tat yoktu..detay ve temiz sesde citayı epey yukselten bu son donem digital kaynaklar hakkında sizin dusunceniz nedir?

    sn. 34yilmaz,

    güzel açılıyor konu umarım okuyanlara da yardımcı olur.

    Üflemelilerden bir örnek de ben vereyim, trumpet mesela oda bakırdan imal ediliyor, ancak gerçekte dinlediğinizde rahatlıkla hırçınlaşabildiğini hatta uzun dinletide çoğunlukla yorucu bile olduğunu rahatlıkla duyabiliyorsunuz. Bir sistemin bu hırçınlığı olduğu gibi vermesi önemli illa bakır diye düşünüp yumuşak çalmalı diye bakmamalı hobidaşlar.
    Kayıt konusu çok çok önemli ancak ben kendimce şöyle bir yol izliyorum, test/deneme amaçlı ayırdığım bazı albümler var bunların çok iyi yapıldığına emin oluyorum ancak müzik dinletilerimde çoğunlukla kayıt kalitesine bakmam bana duygusal olarak hissettirdiğine bakarım. Hem duygusal olarak bağlanıp hem de kayıt iyi ise ne ala ballı börek oluyor tabi. Ama arşivimde kayıt iyi olup dinlerken beni müziğin içine sokamayan olduğu gibi kaydı o kadar iyi olmasa da her dinlediğimde baştan dinlemek istediğim albümlerde var. Neticede amaç müzik ise yorum daha önemli diye düşünüyorum...

    Hoparlör yeri ile oynanmasının nasıl büyük bir etki yaptığını maalesef çoğu hobidaş bilmiyor, ben oynarken aynı zamanda ölçüyorum ölçüm sonuçlarını görseniz inanın çok şaşırırsınız. 1m2 alan içinde bile o kadar değişim oluyor ki.

    Açıkçası ben yaklaşık 7-8 yıldır basılı/fiziksel medya almıyorum, yurtdışı sitelerden yüksek çözünürlük albüm satın alıyorum bu sebeple bunlar basılı halde nerede bulunur bir fikrim yok, ancak internetten satın alıp dinlemek isterseniz adreslerini iletirim.

    dijital kaynaklar konusunu birkaç konu başlığında incelemekte fayda var diye düşünüyorum, biri transport kısmınız, bir d/a çeviriciniz diğeri kayıt. bunların hepsinin alt başlıkları ve ilaveleri tabi ki mevcut ama genel olarak bakmak gerekirse,
    sondan başlarsak kayıt olarak yüksek çözünürlük 2x veya 4x örnekleme yapılmış 24 bit orjinal studiomasterlardan bahsediyorum bunların cd kalitesine göre belirli noktalarda çok ciddi avantajları var. Özellikle harmoniklerin daha iyi kayıt altına alınması dolayısı ile tonal olarak bir fark yaratıyor, 2. konu kayıt yapılan ortamın akustik durumunu daha iyi tariflediğini ve sizi mekana daha iyi soktuğunu düşünüyorum, üçüncü konu ise üst frekanslarda oluyor, daha geniş bir aralıkta filtre kullanıdığı için ringing, aliasing ve faz sorunları çok daha düzgün hallediliyor bu da özellikle bana göre cd kalitesindeki üst frekans sorununu büyük ölçüde gideriyor.
    Benim görüşüm yüksek çözünürlükten yana olduğu için transport olarak ya bilgisayar ya da güncel streamer/rendererlardan kullanmak gerekli oluyor. burada işini iyi yapan bir transport kullanmak çok önemli evimizde günlük olarak kullanılan bir bilgisayar veya düşük kalite bir stremaer zaten halkayı 2. noktadan kopartıyor.
    Eğer kayıt ve transport işi tamam ise artık d/a çevirciye gelebiliriz. buradaki kritik konu ise teknik değerlerdeki hileler, birçok dac 24/192 çözünürlüğü desteklediğini söylüyor ancak linearity grafikleri ve spectrolara baktığınızda aslında bu değerlere yakından bile yaklaşmadığını görüyorsunuz. gerçekten 24 biti ve 4x örneklemeyi doğru şekilde işleyecek bir çeviriciniz olması durumunda zaten duyduğunuzun çok farklı olduğunu anlıyorsunuz.

    tabi buradaki genel düşüncem şu şekilde, dijitalde olsa analog da olsa bunlar kayıt teknikleridir ve dolayısı ile her ikisininde sonucunda kolorasyon ortaya çıkar, analogun kolorasyonu diğerine göre daha zararsız olduğu düşünülür. çok beğendiğim bir kayıt mühendisi ve prodüktörün bir lafı var, diyor ki ben format olarakta kayıt olarakta cihaz olarakta "yoldan çekilen" şekilde olmasını istiyorum yani kendine has bir sesi, bir kolorasyonu olmayacak. Bence de çok doğru bir yaklaşım ve ifade şekli. yurdışında takip ettiğim bazı kayıt mühendisleri 24/192 veya 24/176.4 yani 4x örneklemeleri mikrofon beslemesine en yakın kayıt tekniği olduğunu dinleme testlerinde söylüyorlar, buna her türlü, kaset makara bant plak vs dahil.

    verdiğiniz örnek pek tabi gerçek olabilir, benim durumum ise yukarıda dijital playbak için yazdığım durumların hepsi optimum şekilde bir araya geldiğinde sıkıştırılma, lezzetsiz, tatsız bir sesten kendi adıma bahsetmem mümkün değil. hatta belirli noktalarda plağa göre daha doğru çaldığını düşünüyorum. gerçeği gibi oluyor mu ben daha henüz ne öyle bir sistem ne de kayıt duydum ancak bahsettiğim şekilde iyi hazırlanmış bir dijital kaynak ile çok iyi bir noktaya gelinebilir. benim için doğru olan kayıt yapılan format ile dinleti yapmanın optimum yol olduğu. analog dinliyorsanız dijital kayıt tercih edilmemesi, diğeri içinde dijital tercih edilmesi gibi.

    Alıntıları Göster
    benim için doğru olan kayıt yapılan format ile dinleti yapmanın optimum yol olduğu. analog dinliyorsanız dijital kayıt tercih edilmemesi, diğeri içinde dijital tercih edilmemesi gibi.

    sn. kdundar yukardaki cumlenizden benim anladıgım, yani plak dinliyorsam, ''Mastered from the Original Analog Master Tapes'' gibimi olacak. dac, streamer,kayıt,format,depolama cihazları v.s incelemekden basım agrıdı. daha sonra bolum bolum yazacagım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar
    quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    benim için doğru olan kayıt yapılan format ile dinleti yapmanın optimum yol olduğu. analog dinliyorsanız dijital kayıt tercih edilmemesi, diğeri içinde dijital tercih edilmemesi gibi.

    sn. kdundar yukardaki cumlenizden benim anladıgım, yani plak dinliyorsam, ''Mastered from the Original Analog Master Tapes'' gibimi olacak. dac, streamer,kayıt,format,depolama cihazları v.s incelemekden basım agrıdı. daha sonra bolum bolum yazacagım.

    Cümlenin sonunu yanlış yazmışım dijital için edilmesi diye olacak.
    Anladığınız aynen Söylemek istediğim gibi, plak dinleniyorsa kayıt, mix, mastering analog domainde yapılan albümleri kullanmakta fayda var, keza dijital içinde sürekli dijital tarafta kalınması daha doğru.
    Bunların istisnaları elbette olabilir ama genelleme bu şekilde doğru diye düşüyorum, kayıt sonrası ne kadar az format Değişimi, ne kadar az filtre ne kadar az işleme o kadar iyi sonuç...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kdundar -- 27 Haziran 2015; 14:42:07 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • pioneer a-a6 mk2 kullanıyorum, dali ikon 2 mk2 hoparlör ile. a50 bir önceki amplimdi dağlar kadar fark var, a-a6 mk2 daha iyi. ama tabiki a-a9 mk2 en beğendiğim yeni jenerasyonda. a70 için okadar olumlu yorum varken ben beğenmedim. pioneerin j serileri mk2 göre biraz pasif kalıyor yinede onlarda iyidir. kendi fikrim...
  • kdundar bey, linn akurate ds ve naim ndx (wi-fi antenide var) )))) inceliyorum. ikiside iddalı gozukuyorlar. muzik arsivlerinizi nerede depoluyorsunuz? arsiv depolamak icin hard drive veya NAS gibi cihaz kullanıyormusun? hemen muzik stordan 24/192 flac album indirip denemek istiyordum, cd player in dac ını kullanmayı dusunmustum ama baglayamadım. cd player de digital giris yok. sadece optic/coaxial cıkıs var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 34yilmaz -- 27 Haziran 2015; 18:02:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    kdundar bey, linn akurate ds ve naim ndx (wi-fi antenide var) )))) inceliyorum. ikiside iddalı gozukuyorlar. muzik arsivlerinizi nerede depoluyorsunuz? arsiv depolamak icin hard drive veya NAS gibi cihaz kullanıyormusun? hemen muzik stordan 24/192 flac album indirip denemek istiyordum, cd player in dac ını kullanmayı dusunmustum ama baglayamadım. cd player de digital giris yok. sadece optic/coaxial cıkıs var.

    Linn bu işe ilk girenlerden Öncü gibi oldular bazı standartlar geliştirdiler (open home gibi) ancak bence cihazları güncelliğini hem yazılım hem donanım olarak yitirmeye başladı ilave olarak f/p olarak oldukça gerilere düştüler.
    Naimin kendine has bir sesi var beğenip kullanırsanız çok memnun kalırsınız ancak kendi ses rengi olmayan nötral bir cihaz kesinlikle değil diye düşünüyorum.
    Ben nas kullanıyorum amacım hem kapasite ölçeklendirme hem de streamera fiziksel olarak doğrudan hdd den bağlantı yapmamak. Çoğu streamer arşiv sunucu için nas veya benzeri yapı bekliyor ilave olarak.
    Cd çalarda giriş yok ise yapacak bir şey yok maalesef harici dac olarak kullanılma özelliği koymamışlar demekki...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • studio master 24/192 yi karsılastırmak icin xrcd ve 24bit cd record arıyordumki karsıma (new ultra high definition) NUHD 32bit mastering cd cıktı. buyur burdan yak dedim..kafam iyice karıstı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    studio master 24/192 yi karsılastırmak icin xrcd ve 24bit cd record arıyordumki karsıma (new ultra high definition) NUHD 32bit mastering cd cıktı. buyur burdan yak dedim..kafam iyice karıstı.

    Piyasada bu kadar çok rakam ve sadece rakama bakarak alım yapan olunca sonuç böyle oluyor maalesef.
    Kayıt ayrı şey mastering ayrı şey. Siz 24 bit derinliğinde kaydedip mastering editingi 80bit bile yapabilirsiniz. Bu eldeki 24 bit çözünürlüğü değiştirmez daha hassas ve kayıpsız çalışmanızı sağlar. Dolayısı ile piyasada ne 24 bit üzerinde kayıt yapılmış bir albüm ne de bunu çalabilecek bir dac var...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kdundar -- 27 Haziran 2015; 20:11:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kdundar kullanıcısına yanıt
    Miles Davis Kind Of Blue on Numbered Ultra HD 32-Bit Mastering CD ....yani 32bit kayıtlı cd ve 36bit dac lar gordum bunlara takılmamakmı lazım. eger bu sisteme gecersem harici dac kullanmak istemiyorum, 24/192 dac ların sonu yakın zamanda gelirmi? birde arsiv depolamayı laptopda yapabilirmiyim? pc den dinledigim kadarı ile flac 24/192 studio master kayıt ile 24/192 cd ye gore daha kaliteli. fakat 16bit cd kalitesinde farkı anlayamadım. saglıklı bir sonuc icin sistemde dinlemek lazım. hangi player leri tavsiye edersiniz? marantz na11s ve sony HAP-Z1ES nasıldır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: headbanger6


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdundar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    sn. kdundar zil konusunda sordugunuz soru aslında cok yerinde oldu, ben baterideki zilleri tanıyorum, triangle ve glockenspiel enstrüman olarak tanırım seslerinide cok severim ama cok garipdirki zil gurubunda olduklarını hangi madenden yapıldıklarını bilmiyordum, hicde aklıma gelmemistir merakda etmemisim sadece metal olarak dusunurdum. ama bir saksofonu canlı dinledigimde bakırın yumusaklıgını hissediyorum bu bana huzur veriyor. fakat bir sistemde muzik dinlerken cok ust seviye bir sistem olsa bile aynı gercekligi ve tadı hissetmiyorum. kayıt ve test konusunda haklısınız, hatta her muzik turune gore ayrı referensimiz olmalı bunu yapmak icinde kulagın belli bir seviyede olması gerekir. nötr kayıt konusunda size katılıyorum, kayıtlardaki farklılık ozellikle karısık albumlerde cok daha belirgin oluyor. o zaman muzik dinlemek benim icin bir azaba donusuyor. ya hoparlorun yerleri ile yada kablo ve lamba ile oynuyorum. herkes gibi bende kaliteli kayıt sıkıntısı cekiyorum. kayıt kotu olunca high-end in bir anlamı kalmıyor. net guvenli olmadıgı icin yurtdısından da album almıyorum. kayıt firmalarını yukarıda yazmıssınız, istanbulda nerede bulabiliriz bu sirketlerin albumlerini. tesadufen baska bir forumda, dac ve kayıt ile ilgili topikde bir kayıt teknisyeni ile bayagı bir atesli tartısmanızı okumustum. cok ilgincdi dogrusu. sizin cok ilgili oldugunuz konu digital kaynaklar son yıllarda cesitlendi pc den gsm den v.s v.s. dac lar on plana cıktı hatta anfili dac lar bile uretilmeye basladı. gecenlerde dunyanın en iyilerinden oldugu soylenen bir dac dinledim, gercekten cok temiz, detaylı bir sesi vardı fakat sesdeki sıkıstırılmıslıgı hemen hissettim. analog ile araladında dunya kadar fark var. cok temiz, el degmeden hazırlanmıs hazır gıdaya benzettim kısaca lezzet ve tat yoktu..detay ve temiz sesde citayı epey yukselten bu son donem digital kaynaklar hakkında sizin dusunceniz nedir?

    sn. 34yilmaz,

    güzel açılıyor konu umarım okuyanlara da yardımcı olur.

    Üflemelilerden bir örnek de ben vereyim, trumpet mesela oda bakırdan imal ediliyor, ancak gerçekte dinlediğinizde rahatlıkla hırçınlaşabildiğini hatta uzun dinletide çoğunlukla yorucu bile olduğunu rahatlıkla duyabiliyorsunuz. Bir sistemin bu hırçınlığı olduğu gibi vermesi önemli illa bakır diye düşünüp yumuşak çalmalı diye bakmamalı hobidaşlar.
    Kayıt konusu çok çok önemli ancak ben kendimce şöyle bir yol izliyorum, test/deneme amaçlı ayırdığım bazı albümler var bunların çok iyi yapıldığına emin oluyorum ancak müzik dinletilerimde çoğunlukla kayıt kalitesine bakmam bana duygusal olarak hissettirdiğine bakarım. Hem duygusal olarak bağlanıp hem de kayıt iyi ise ne ala ballı börek oluyor tabi. Ama arşivimde kayıt iyi olup dinlerken beni müziğin içine sokamayan olduğu gibi kaydı o kadar iyi olmasa da her dinlediğimde baştan dinlemek istediğim albümlerde var. Neticede amaç müzik ise yorum daha önemli diye düşünüyorum...

    Hoparlör yeri ile oynanmasının nasıl büyük bir etki yaptığını maalesef çoğu hobidaş bilmiyor, ben oynarken aynı zamanda ölçüyorum ölçüm sonuçlarını görseniz inanın çok şaşırırsınız. 1m2 alan içinde bile o kadar değişim oluyor ki.

    Açıkçası ben yaklaşık 7-8 yıldır basılı/fiziksel medya almıyorum, yurtdışı sitelerden yüksek çözünürlük albüm satın alıyorum bu sebeple bunlar basılı halde nerede bulunur bir fikrim yok, ancak internetten satın alıp dinlemek isterseniz adreslerini iletirim.

    dijital kaynaklar konusunu birkaç konu başlığında incelemekte fayda var diye düşünüyorum, biri transport kısmınız, bir d/a çeviriciniz diğeri kayıt. bunların hepsinin alt başlıkları ve ilaveleri tabi ki mevcut ama genel olarak bakmak gerekirse,
    sondan başlarsak kayıt olarak yüksek çözünürlük 2x veya 4x örnekleme yapılmış 24 bit orjinal studiomasterlardan bahsediyorum bunların cd kalitesine göre belirli noktalarda çok ciddi avantajları var. Özellikle harmoniklerin daha iyi kayıt altına alınması dolayısı ile tonal olarak bir fark yaratıyor, 2. konu kayıt yapılan ortamın akustik durumunu daha iyi tariflediğini ve sizi mekana daha iyi soktuğunu düşünüyorum, üçüncü konu ise üst frekanslarda oluyor, daha geniş bir aralıkta filtre kullanıdığı için ringing, aliasing ve faz sorunları çok daha düzgün hallediliyor bu da özellikle bana göre cd kalitesindeki üst frekans sorununu büyük ölçüde gideriyor.
    Benim görüşüm yüksek çözünürlükten yana olduğu için transport olarak ya bilgisayar ya da güncel streamer/rendererlardan kullanmak gerekli oluyor. burada işini iyi yapan bir transport kullanmak çok önemli evimizde günlük olarak kullanılan bir bilgisayar veya düşük kalite bir stremaer zaten halkayı 2. noktadan kopartıyor.
    Eğer kayıt ve transport işi tamam ise artık d/a çevirciye gelebiliriz. buradaki kritik konu ise teknik değerlerdeki hileler, birçok dac 24/192 çözünürlüğü desteklediğini söylüyor ancak linearity grafikleri ve spectrolara baktığınızda aslında bu değerlere yakından bile yaklaşmadığını görüyorsunuz. gerçekten 24 biti ve 4x örneklemeyi doğru şekilde işleyecek bir çeviriciniz olması durumunda zaten duyduğunuzun çok farklı olduğunu anlıyorsunuz.

    tabi buradaki genel düşüncem şu şekilde, dijitalde olsa analog da olsa bunlar kayıt teknikleridir ve dolayısı ile her ikisininde sonucunda kolorasyon ortaya çıkar, analogun kolorasyonu diğerine göre daha zararsız olduğu düşünülür. çok beğendiğim bir kayıt mühendisi ve prodüktörün bir lafı var, diyor ki ben format olarakta kayıt olarakta cihaz olarakta "yoldan çekilen" şekilde olmasını istiyorum yani kendine has bir sesi, bir kolorasyonu olmayacak. Bence de çok doğru bir yaklaşım ve ifade şekli. yurdışında takip ettiğim bazı kayıt mühendisleri 24/192 veya 24/176.4 yani 4x örneklemeleri mikrofon beslemesine en yakın kayıt tekniği olduğunu dinleme testlerinde söylüyorlar, buna her türlü, kaset makara bant plak vs dahil.

    verdiğiniz örnek pek tabi gerçek olabilir, benim durumum ise yukarıda dijital playbak için yazdığım durumların hepsi optimum şekilde bir araya geldiğinde sıkıştırılma, lezzetsiz, tatsız bir sesten kendi adıma bahsetmem mümkün değil. hatta belirli noktalarda plağa göre daha doğru çaldığını düşünüyorum. gerçeği gibi oluyor mu ben daha henüz ne öyle bir sistem ne de kayıt duydum ancak bahsettiğim şekilde iyi hazırlanmış bir dijital kaynak ile çok iyi bir noktaya gelinebilir. benim için doğru olan kayıt yapılan format ile dinleti yapmanın optimum yol olduğu. analog dinliyorsanız dijital kayıt tercih edilmemesi, diğeri içinde dijital tercih edilmemesi gibi.

    Peki sayin dundar orta halli bir sistemde iyi bir interconnect kablo kullanmak bariuz olarak fark yaratirmi sizce.

    Barizden kastınız nedir bilmiyorum ama olumlu/olumsuz bir fark yaratabilir. Benim şahsi düşüncem kabloya gelene kadar çok daha etkili olacak sistem bileşenleri, yerleşim ve akustik konularını oturtmak ondan sonra sistemin bileşenleri tamamlandıktan sonra kablo seçimini deneyerek yapmaktan yana olur.
    Barizden nasıl bir fark beklediğinizi bilmiyorum açıkçası ancak benim denemelerimde siyah/beyaz gibi fark hiçbir zaman almadım.

    Benimde dusuncem o yonde.peki bu sisteme ifi marka dac dahil etmeyi dusunuyorum.ifi audio nano idsd.hem dac hemde kulaklik amfisi.iyi olduguna dair bi kac yazi okudum fiyat performans urunu olduguna dair.sizce nasil bi cihaz.

    Yada bu markanin baska urunleride var.dukkanhifi satiyor.ne onerirsiniz.

    ifi ürünlerini başarılı buluyorum. zamanında hem dacı hem de usb powerı yurt dışından getirip kullanmıştım. nano fiyatına göre güzel cihaz ancak micro olanını amp/hoparlör sistemleri için daha uygun olduğunu düşünüyorum. tabi bu cihazlar ses olarak sizin beklentinize uyar mı bilemiyorum, öğrenmek için denemekten başka bir yolu yok maalesef.

    Ustad bu pioneere def tech subu nasil baglayabilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34yilmaz

    Miles Davis Kind Of Blue on Numbered Ultra HD 32-Bit Mastering CD ....yani 32bit kayıtlı cd ve 36bit dac lar gordum bunlara takılmamakmı lazım. eger bu sisteme gecersem harici dac kullanmak istemiyorum, 24/192 dac ların sonu yakın zamanda gelirmi? birde arsiv depolamayı laptopda yapabilirmiyim? pc den dinledigim kadarı ile flac 24/192 studio master kayıt ile 24/192 cd ye gore daha kaliteli. fakat 16bit cd kalitesinde farkı anlayamadım. saglıklı bir sonuc icin sistemde dinlemek lazım. hangi player leri tavsiye edersiniz? marantz na11s ve sony HAP-Z1ES nasıldır?

    Öncelikle cd nin (redbook formatının) çözünürlüğü 16 bit 44.1 khz ile sınırlıdır, kayıt ne olursa olsun cd ye basmak için belirttiğim çözünürlüğe downsample edilecek.
    2. Konu yazdığım gibi mastering yani editing kısmının 32 veya 64 bit ile yapılması kayıttaki 24 bit verinin üzerine birşey koymuyor. Dolayısı ile veri hala 24 bit derinliğe sahip.
    Piyasada 32 bit veya üzeri yazan dacların D/a çeviricisi değil dsp yani sinyal işlemcisinin bit derinliği ilgili değerdir. Bulabilirseniz araştırdığınız dacların linearity grafiklerine bakın burada gerçekten kaç biti çözebildiğini görürsünüz. Çoğu 24 bit dac 20 ye gelemiyor.
    Ben yakın zamanda ticari olarak 32 bit kayıt yapılıp bunun herhangi bir dac tarafından çözüleceği ile ilgili bilgi okumadım.
    Ben fazla rakamlara takılmıyorum, kendi kullandığım ekipman ile 24/192 bana yeterli bir Çözünürlük olarak geliyor.
    Eğer sürekli pompalanan Rakamların peşinden gitmeye kalkarsak çok kısa sürelerde eldeki cihazlar kullanılmaz olur. Yine de biraz daha uzun dayansın en azından daha geniş formatı downsample etmeden native olarak çalayım derseniz pcm 24/384 ve dsd128 destekleyen bir ürün alabilirsiniz. Ama hemen Peşine ama ha dsd256 ve dsd512 çıktı Onlarsız olmaz diye öneren Çıkabilir.
    Yaptığınız testi anlamadım 24/192 cd ne demek veya neyle 16 bitin farkını almamadınız?
    Marantzı dinlemedim, Sony yi çok kısa demo ettim ancak kendi sistemimde duymadığım için kesin bir yorum yapamıyorum. Yurtdışı fiyatına göre tek parça olarak alınabilir bir cihaz gibi düşünüyorum genel olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kdundar -- 27 Haziran 2015; 21:55:18 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.