pipeline lar sadece gpularda bulunmadığından sadece piksellere ilişkilendirmek pek doğru olmaz.
Gerçekten de kimse pikselden bahsetmemiş.Türkçesi piksel işhattıdır,piksel geçişleri bu hatlardan yapılır.
kimi pipiline ler fazla açılmaz mesela şöyle 12 pipilinelik bir ekran kartı 16 ya çıkar çıkmasına ama bu her kartlar için geçerli değildir geçtiğin zamn görüntüde bozukluklar olur anlarsın zaten buda kartın konnstörlerinin pek iyi olmadığını açtığın zamn bunlara fazla yük bindiğini ve kaldırmadığı için görüntüyü bozuk gösterdiğini anlarsın bende eskiden 9500pro vardı 9700pro ya modladım pipiline 4 ken 8 e çıkmış tı ama bu sefer kartta gereğinden fazla ısınmaya başladı yüksek ısı yüksek risk gereltirir...
harika
quote:
Orjinalden alıntı: cmanisali2001
quote:
Orjinalden alıntı: goke
Olay şu senin bi ordun var dağın arkasına geçirmek istiyosun askerlerini.. Dağda geçitler var diyelim.. Bu dağdaki geçitler standar 1 adam geçebilecek ebatlarda.. Sendede 1000 tane asker var... Bu geçitlerin sayısı ne kadar fazla olursa askerlerin arka tarafa okadar çabuk geçer ve sende işini okadar çabuk yaparsın..
Bilmem örnekten bişi anladınızmı
Geçitler = Pipline Askerler = Bilgiler Dağ = Uludağ
bu arada bu pipeline mpiksel işleme değerini böle hesaplamak sadece teoride mümkün bundan daha düşük yada daha yüksek değerler elde etmem mümkğn öğrenmek için 3dmarkın doku doldurma testine girin
Uludağa koptum yaw...
quote:
Orjinalden alıntı: cmanisali2001
Kimse PİKSEL lerden bahsetmemiş İlginç.....
Ben GPU daki piplenlardan bahsedeyim.... 1 pipline 1 Saat Vuruşunda 1 pikseli işler....... Mesela 100mhz lik bir gpu var..... ve 2 tane Pipline (Piksel verihattı) var.... 100.000.000*2 = 200.000.000 o zaman bu kart teorik olarak saniyede 200.000.000 piksel işleyebiliyor demek oluyor
mesela 6600gt 500*8 = 4000 Mpiksel/Saniye Teorik Fill rate......
Fakat bazen bir piksel verihattında 1 den fazla Doku işleme ünitesi olabiliyor..... mesel gf3, gf4 ve ati 8500.....
Ati 8500= 250*4*2 = 2000mpiksel
Bu güzel bir açıklama..
quote:
Orjinalden alıntı: CaLaVeRa
@cmanisali2001,
pipeline lar sadece gpularda bulunmadığından sadece piksellere ilişkilendirmek pek doğru olmaz.
+1 evet hocam çok haklısın....
Ben sadece Piksel pipline lardan bahsettim.... GPU larda birde VERTEX pipline lar var.... Bildiğim kadarı ile bunlarda Verticelerin hesaplayan üniteler...
ayrıca bildiğim kadarı ile işlemcilerdede piplinelar var....
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme