Şimdi Ara

Pipeline nedir ne işe yarar? (Acemilik işte:) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • @cmanisali2001,

    pipeline lar sadece gpularda bulunmadığından sadece piksellere ilişkilendirmek pek doğru olmaz.
  • Gerçekten de kimse pikselden bahsetmemiş.Türkçesi piksel işhattıdır,piksel geçişleri bu hatlardan yapılır.
  • kimi pipiline ler fazla açılmaz mesela şöyle 12 pipilinelik bir ekran kartı 16 ya çıkar çıkmasına ama bu her kartlar için geçerli değildir geçtiğin zamn görüntüde bozukluklar olur anlarsın zaten buda kartın konnstörlerinin pek iyi olmadığını açtığın zamn bunlara fazla yük bindiğini ve kaldırmadığı için görüntüyü bozuk gösterdiğini anlarsın
    bende eskiden 9500pro vardı 9700pro ya modladım pipiline 4 ken 8 e çıkmış tı ama bu sefer kartta gereğinden fazla ısınmaya başladı yüksek ısı yüksek risk gereltirir...
  • harika
    quote:

    Orjinalden alıntı: cmanisali2001


    quote:

    Orjinalden alıntı: goke

    Olay şu senin bi ordun var dağın arkasına geçirmek istiyosun askerlerini..
    Dağda geçitler var diyelim..
    Bu dağdaki geçitler standar 1 adam geçebilecek ebatlarda..
    Sendede 1000 tane asker var...
    Bu geçitlerin sayısı ne kadar fazla olursa askerlerin arka tarafa okadar çabuk geçer ve sende işini okadar çabuk yaparsın..

    Bilmem örnekten bişi anladınızmı

    Geçitler = Pipline
    Askerler = Bilgiler
    Dağ = Uludağ







  • bu arada bu pipeline mpiksel işleme değerini böle hesaplamak sadece teoride mümkün bundan daha düşük yada daha yüksek değerler elde etmem mümkğn
    öğrenmek için 3dmarkın doku doldurma testine girin

  • Uludağa koptum yaw...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cmanisali2001

    Kimse PİKSEL lerden bahsetmemiş İlginç.....

    Ben GPU daki piplenlardan bahsedeyim....
    1 pipline 1 Saat Vuruşunda 1 pikseli işler.......
    Mesela 100mhz lik bir gpu var..... ve 2 tane Pipline (Piksel verihattı) var....
    100.000.000*2 = 200.000.000
    o zaman bu kart teorik olarak saniyede 200.000.000 piksel işleyebiliyor demek oluyor

    mesela 6600gt
    500*8 = 4000 Mpiksel/Saniye Teorik Fill rate......

    Fakat bazen bir piksel verihattında 1 den fazla Doku işleme ünitesi olabiliyor.....
    mesel gf3, gf4 ve ati 8500.....

    Ati 8500=
    250*4*2 = 2000mpiksel



    Bu güzel bir açıklama..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: CaLaVeRa

    @cmanisali2001,

    pipeline lar sadece gpularda bulunmadığından sadece piksellere ilişkilendirmek pek doğru olmaz.

    +1
    evet hocam çok haklısın....

    Ben sadece Piksel pipline lardan bahsettim.... GPU larda birde VERTEX pipline lar var.... Bildiğim kadarı ile bunlarda Verticelerin hesaplayan üniteler...

    ayrıca bildiğim kadarı ile işlemcilerdede piplinelar var....
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.