Şimdi Ara

PRINS & TELEFLEX GFi? SON KARAR AŞAMASINDAYIM! YARDIM EDiN LÜTFEN!!! HONDA ACCORD 2.4 2004 için LPG? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
18.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ??????
  • Zeolit ordamısın, herkes senden bir cevap bekler
  • Bilgisayar olmadığından msj atamadığım için kusura bakmayın arkadaşlar. Artık tüm sorularınızı yanıtmalaya hazırım
    LPG işini sonunda hallettim Öncelikle arabalar konusunda ne kadar hassas olduğumu aracımın resimlerine bakarak anlayabilirsiniz belki. Otomobillere olan ilgim neredeyse ilkokul döneminden bu zamana kadar beni hiç bırakmadı ve belki de meslek olarak o yüzden Makine Mühendisliğini seçmeme neden oldu En ufak bir sese en ufak bi soruna karşı çok duyarlıyım çünkü aracımı her zaman dinlerim ve bir sorun varsa veya sorun çıkmak üzereyse oluşmadan çözmek için hemen tamir işi ile uğraşan arkadaşıma aracımı götürürüm ve birlikte o sorunu çözeriz.
    Prinsi seçmemin en büyük nedeni forumlardan ve yorumlardan okuduğum kadarıyla yazılımının ve enjektörlerinin çok değil çok çok fazla iyi olmasıydı. Nitekim bunu şu anda bir Prins kullanıcısı olarak daha iyi anlıyorum. Ayrıca Prins'in yazılımın ne kadar iyi olduğunu öğrenmek için aracımda olan iki devir kesici sayesinde daha iyi öğrenmiş oldum
    Montaj için aracımı ne yazık ki erken saatte teslim edemedim. Bu yüzden de biraz uzun sürdü montaj işlemi benim yüzümden Ama toplamda 1 yada 1.5 gün diyebiliriz Montaj için aracın tüm işlerinden sorumlu tek bir kişi oluyor. Yani bi ustanın yaptığını öteki o bunu yapmıştır heralde diyip unutma gibi bi ihtimali yok kesinlikle. Şamandıra olarak forumlarda iyi olduğunu duyduğum için Tomasetto markasını tercih ettim ki zaten kapalı olarka gelen kutunun içinden de Tomasetto çıkıyor. Ama bu kutu tabii ki Kayseriden geliyor sanırım yani Türkiye ana dağıtıcısından Enjektörler Şekerci arkadaşımızın dediği gibi renk kodlarından oluşuyor. Bunları enjektörlerin üzerindeki stickerlardaki renkli noktalardan anlamak mümkün.
    Sistem genel olarak ayrı bir ECU, ayrı bir enjektör sensörü, RPM sensör, kablolar, yalıtım yapılmış ince bakır gaz hortumu ve hava hortumlarından oluşuyor(birşey unutmadım sanırım? yoksa unuttum mu?) Ayrıca LPG ECU'suna bağlanan rengarenk bir sürü kablo vardı. Tabii bunların hepsi siyah bantla paketlenip yerleştirildi Bağlantı genel olarak LPGHABER sitesindeki forumlardaki yurt dışında yapılmış olan bi Honda Accord da olduğu gibi yerleştirildi. Enjektörleri motor kapağının içine sığmadığı için motorun hemen üst kısmına yerleştirdiler. ECU, regülatör(işte unuttuğum parçalardan biri buymuş) filtre(unuttuklarımdan biri de buymuş) ve enjektör sensörü sağ tarafa doğru cama yakın olarak yereştirildi. Kablo bağlantıları sadece bant ile sarılmadı. Önce birleştirildi ve daha sonra da teker teker lehimlenerek sağlamlaştırıldı. Sonra üzerleri bantlanarak kamufle edildi.
    Depo olarak simit depo kondu. 45 litre olarak anılanlardan sanırım, ama depo 35 litre +- 2lt alıyor. İlk test için doldurduk depoyu PO'dan. 53YTL'lik LPG aldım. Bununla testleri ve kalibrasyonları yapıldı. Ayrıca Beykent'ten Fatihe ve Fatih'ten Etiler'e Etilerden Üsküdar'a ve ordan da tekrar Beykent'e gittim.4000 devir altına pek düşmedim sıkışık trafik haricinde. Ayarlar tam olarak yapılmamıştı. Ona rağmen ilk tüketim değerlerim 53 YTL LPG ile 216 km oldu. Bu da 0,245YTL yani 24,5 YKR anlamına geliyor. Bu değer en extrem değer bence çünkü çoğunlukla 1. viteste tam gaz hızlanma yaparak maksimum deviri ve gaz ayarlarını ECU'ya tanıttık Performansı benzin ile aynı yapıncaya kadar Adlan abi ile yolda aracımı bigisayara bağlayarak dolaştık. İkinci depomu da fulledim ve o depo ile de yine performanslı olarak kullanarak (140 150 km hızlarla otoban kullanımı, ve şehir içi de dahil olarak yine performanslı kullanım olarak) 53 litre LPG ile 224km yol yaptım. Bu da 0,236YTL/km yani km de 23,6 YKR'a denk gelmekte. 3. depomu aldım şimdi. Bakalım tüketim değerlerim hangi seviyelerde olacak. Önümüzdeki hafta Adlan abinin başını yine ağrıtıcam sanırım. Çünkü en ufak bir performans kaybı bile benim için çok önemli. Çünkü arabamı kullanmayı çok seviyorum
    Prinsin yazılımında çözülemeyecek sorun yok sanırm, çünkü parametreleri değiştirerek çok rahat bi şekilde ayarlamalar yapılıyor. İlk kalibrasyonu durarak yaptığımız için ayarları aracın 5000devir/dakikasına göre yaptık. Çünkü Hondanın Accord'a koymuş oludğu iki adet devir kesici mevcut. Bunlardan biri araç hareket halinde değilken aracın 5000d/d üzerine çıkmasını engelliyor. Hareket halindeyken ise aracın asıl devir kesicisi kırmızı olan kısmın içinde yani 7200d/d civarlarında. Yolda bu devirlere ilk çıkmak istediğimde 5500d/d dan sonra adeta araba sanki duruyor gibi çok yavaş hızlanıyor ve sanki sabit hızla gidiyor gibi oluyordu. Çünkü kalibrasyonu program otomatik olarak 5000 d/d yı %10 tolerans değeri ile yapmış ve 5500 d/d dan sonra araç enjektörleri kalibre etmemişti. Yolda giderken bu kalibrasyon işlemini yaptı Adlan abi ve araç benzindeki gibi ivmelenmesini yine yapmaya başladı. Ufak tefek bir iki parametreyi değiştirmek bile aracın performansını inanılmaz etkiliyor gerçektende. Bu olay sadece Prinste varmış ve değiştirme işlemi gerçekten çok kolaymış. Montajın neredeyse her anında yanında olmaya çalıştım ve bir Makine Mühendisi gözüyle inceledim. Bu esnada bu bahane ile Metrobüs'e de ilk defa binmiş oldum
    Hoşuma gitmeyen tek birşey var (ki bunun tek sorumlusu Hondadır kesinlikle) o da dolum ağzının yeri. Ben görünmeyen bir yerde olsun istedim ama Japonlar öyle bi dizayn yapmışlar ki araca en ufak bi boşluk yok araçta!!! Mecburen stepnenin hemen altındaki koruma kapağının oraya mümkün olduğu kadar görünmeyecek şekilde monta edildi. Ama ben yine arkadaşımla birlikte oraya bi kamufle yönetemi uyguliicam sanırım Kötü ben
    Arıza ışığı konusuna gelince...
    Arıza ışığı yanmıyor PEki hiç yanmadı mı?? Evet yandı ama ne zaman? Gaz bitmesine yakın depodan gazı tam olarak çekemeyince fakir karışımı algılayan Japon işi performans canavarım diyor ki karışım yeterli değil sen en yakın zamanda hemen servise git diyor. Ama depoyu doldurup yola çıktıktan yaklaşık 3 4 dakika sonra bakıyor ki akış düzenli o zaman tamam diyor ben bu arıza ışığını söndürüyorum çünkü herhangi bir sorun yok boşuna servis kapılarına götürme beni diyor
    Uzun bir yazı oldu ama aklıma gelenler şimdilik bunlar Umarım bazı sorulara yardımcı olabilmişimdir. Tüm sorularınızı bekliyorum:)
    Bu arada bence LPG çevre açısından da ayrı güzel birşey

    Saygılarımla....




  • Hadi bakalım Hayırlı Uğurlu Olsun
    Allah Kazasız Belasız Binmeyi Nasip Etsin
    Sonunda Muradına Erdin

    Ruhsata işletme işlemlerini yaptınmı oda ayrı bi dert
    Ben hala marka seçemedim işkence devam ediyor
  • Marka konusunda Teleflexin yazılımı hakkında bi fikrim yok. Ama ben ordayken servise gelen diğer markaların uygulandığı arabalardan bazılarını görme fırsatım oldu. Chevrolet'in yeni stationwagonlarından bi araç, opel vectra, fiat marea, toyota corollo , Rover 400 , Bravo HGT, vs.. Gelenlerin neredeyse hepsinde korkunç derecede enjektör sesi vardı. Ama benim araçta hiç ama hiç ses yok hatta geçişlerde bile ne zaman geçtiğini anlamak çok çok zor. Bence Ankarada hiç düşünmeden Prins taktırın bu durumda. Yoks beklemeye kalkarsanız benim gibi sizde zararlı çıkarsınız
    Bu arada gerçekten Teleflexin yazılımını çok merak ediyorum????
  • Zeolit hayırlı olsun.
    Tüketim değerleri beklentilerinizi karşıladı mı? Benzinde iken ne yakıyordunuz,tasarruf % kaç oldu?
    Bir de kullandıkça yeni ayar yapılacak ve değerler daha da düşecektir herhalde.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_16600359/mpage_1/key_//tm.htm#17072938

    http://forum.donanimhaber.com/m_10461869/mpage_4/key_//tm.htm#16641543

    Üstteki iki başlıkta benzindeki kullanımımı yazmıştım. Ordaki kriterlere göre hesap yaparsak tam net sonuçların şimdilik 1 2 depoya göre kıyaslama ile çıkabileceğini düşünmüyorum. Ama en performanslı kullanımda 16,95lt/100 km benzinde gidiyordu. Şimdiki benzin fiyatlarına göre bu 2,91 YTL/lt * 16,95lt/100km = 0,493 YTL/km'ye denk geliyor. Yani 49.3YKR. LPG'de en son testler aşamsında elde ettiğim değer ise 24,5 YKR/km'di. Buna göre tasarruf miktarı tam olarak %50ye denk geliyor.
    Tasarruf miktarı aslında uzun yol tüketiminde belli olacak. Bu hafta içinde yaklaşık olarak sonuçları paylaşmaya yine devam edicem. Kafama birşey takılırsa zaten çekinmeden Adlan abiyi ziyarete giderim. Yine yola çıkıp ince ayarları yaparız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeolit -- 29 Ekim 2007; 8:54:10 >




  • zeolit hayırlı olsun, sende aramıza katıldın sonunda

    bir şey merak ediyorum benim aracın(2004 vw polo 1.4) ayarları hiç yol testi yapılmadan yapıldı. laptopa bağlayıp 2 dk içerisinde ayar yaptılar.
    ufak bir performans kaybı var, ama gaz sarfiyatı iyi, şehir içinde 12 ykr yakıyor.uzun yol denemedim daha

    acaba bende prins servise tekrardan gidip yol testi ile ayar yaptırayım mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Magnat_HiFi

    zeolit hayırlı olsun, sende aramıza katıldın sonunda

    bir şey merak ediyorum benim aracın(2004 vw polo 1.4) ayarları hiç yol testi yapılmadan yapıldı. laptopa bağlayıp 2 dk içerisinde ayar yaptılar.
    ufak bir performans kaybı var, ama gaz sarfiyatı iyi, şehir içinde 12 ykr yakıyor.uzun yol denemedim daha

    acaba bende prins servise tekrardan gidip yol testi ile ayar yaptırayım mı?



    Yol testi yapmak zorunda kaldık biz. Çünkü Accord da iki tane devir kesici var. Diğer bir çok araçta tek devir kesici vardır. Honda da hem 5000d/d'da hem de 7200d/d da devir kesici var. Araç dururken kalibrasyon yaptığımızda 5000 d/d 'ya göre kalibre ettik. O yüzden %10 toleranslı olan 5500 d/d'dan sonra araç gitmek yerine duruyordu sanki. Eğer Poloda tek devir kesici varsa ki öyle diye düşünüyorum o yüzden bence yol testine gerek yok. Ama eğer performans kaybı olduğunu düşünüyorsanız daha sağlıklı ayarların yapılması açısından yolda giderken bilgisayardan ayarların tekrar gözden geçirilmesini tavsiye ederim. Ayrıca 2 3 4 5 viteslerine çıkmanıza da bence gerek yok. Birinci viteste tüm devir aralıklarında tam gaz olarak giderek kalibre ederseniz bence sorununuz ortadan kalkar diye tahmin ediyorum.




  • VALLA BENDE RAHATLADIM.HOCAM HAYIRLI UĞURLU OLSUN ARTIK ACCORDUNA BENZİN GÖSTERGESİNE BAKMADAN BİNEBİLİRSİN. 2.4 Bİ ARACADA LPG İLE BİNMEK BAYA KEYİFLİ OLUR.HEM ARABA ALTINDAN KAYACAK HEMDE 0,250 YAKACAK
  • zeolit öncelikle kazasız belasız sürüşler dilerim hayırlı olsun.bu konuda sorup taktırmayıp pişmanlık duyan birisi vardır eminim.her neyse magnat hi fi siz nerede taktırdınız kiti. nerede ikamet ediyorsunuz.
    özbekte takdırdığınızı hatırlıyorum. özbek bu aybaşında istanbula gelecek
    istanbulda oturuyorsanız sizi arıyacaktır sanırım. sorununuzu geldiklerinde giderirler diye düşünüyorum.eğer ankaradaysanız öz zirveye memduh ustaya ayarlatırsınız .o ayar konusuna daha vakıf diye düşünüyorum .istanbuldaysanız adlan beye de gidebilirsiniz.
  • ben ankara'dayım, ayar konusunda bir sorunum yok aslında. sadece forumda okuduğum kadarıyla ayar işlemi daha uzun sürüyormuş,test sürüşü ile beraber.
    benim aracta ise araba durduğu yerde bir iki gaz verilip ayar yapıldı, gaza tam basılmadı bile. belki bir sorun teşkil etmez, teknik bilgim bu konuda çok olmadığı için bir şey diyemeyeceğim. belki benim arabanın ayarları iyi durumda bilemiyorum.
    ne arıza ışığı yandı ne sabah çalıştırma zorluğu var nede başka bir şey, lpg göstergesi olmasa gazda çalıştığını kimse anlayamaz. sadece biraz performans kaybı var, sonuçta 1.4 75 hp lik araba, yüzde 5 bile perf. kaybı olsa hissedilir.
  • madem ankaradasınız memdduh ustaya götürüp ayarlattırın zaten bir iki dakika sürmüyor. parada almıyor ama ben nezaketen bir kahve parası bıraktım. lütfen götürüp ayarlattırın.özbekte ayarı kısık bırakıyorlar tasarruf olsun diye.
  • Şekerci Hocam,
    Memduh Usta'nın adını ben de çok duydum; benim accord'ta emmegas marka LPG kiti var. Havalar soğudukça rölantide sarsıntı olmaya başladı.
    Memduh Usta'ya götürsem, ayar konusunda yardımcı olur mu?

    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    madem ankaradasınız memdduh ustaya götürüp ayarlattırın zaten bir iki dakika sürmüyor. parada almıyor ama ben nezaketen bir kahve parası bıraktım. lütfen götürüp ayarlattırın.özbekte ayarı kısık bırakıyorlar tasarruf olsun diye.
  • memduh usta bu piyasanın en eskilerinden birisidir.kendisi ile görüşmenizin faydası olacağını düşünüyorum.
  • Daha önce yapılmış olan bir Polo kalibrasyonunu kaydettilerse onu yüklemişlerdir. Onun için sende ek bir sürüşe ihtiyaç kalmamış olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: merruse

    Daha önce yapılmış olan bir Polo kalibrasyonunu kaydettilerse onu yüklemişlerdir. Onun için sende ek bir sürüşe ihtiyaç kalmamış olabilir.


    evet belkide ayarlar ellerinde vardı,zaten bir sorunum yok arabayla belamı arıyorum nedir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    memduh usta bu piyasanın en eskilerinden birisidir.kendisi ile görüşmenizin faydası olacağını düşünüyorum.


    Teşekkürler Şekerci, arayıp bir uğrayayım.
    Bu arada Zeolit, kusura bakma senin konuyu biraz dağıtmışım galiba.
    Prins taktırmakla çok iyi etmişsin bence; umarım memnun kalırsın
  • magnat hifi madem ankaradasın memduh ustaya bir uğra derim bir şey kaybetmezssin.
  • quote:

    Teşekkürler Şekerci, arayıp bir uğrayayım.
    Bu arada Zeolit, kusura bakma senin konuyu biraz dağıtmışım galiba.
    Prins taktırmakla çok iyi etmişsin bence; umarım memnun kalırsın


    Estağfurullah hocam ne demek
    Prinsi taktırmak için o kadar yol kat ettim o kadar zaman geçti valla. Şimdi bakalım ayarları kontrol ettirmek için ne kadar zaman ve km geçecek Şimdiki merak konum bu açıkçası




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.