Bildiğimiz gibi Huawei yeni P40 serisi telefonları ile hayatımıza HMS (Huawei Mobil Servisleri) adında yeni bir oluşumu getirdi. Artık Google hegomonyasından kurtularak yenilikçi bir düşünceyi benimseyen Huawei yoluna da emin adımlarla devam ediyor.
Bu kapsamda Dünya'nın en büyük 3. uygulama marketi olan AppGallery'i kuran Huawei gelişimine gün ve gün devam ediyor. Özellikle yerel uygulamalar ve geliştiriciler için yüksek bütçeler ayıran ve bu anlamda gelişime de destek olan şirket, bulunduğu ülkeye ait uygulamalara çok önem veriyor.
Huawei sadece uygulama geliştiricilerini düşünmüyor elbette. AppGallery kullanıcıları da çeşitli kampanyalar ile Dünya'nın en büyük 3. uygulama marketini kullanmanın ayrıcalıklarından faydalanıyor.
Ülkemizde 22 Haziran tarihinde başlayan "Keşfettikçe Kazan" kampanyası da AppGallery kullanıcılarına indirilen uygulamalardan edinilecek çeşitli faydalar ve hediyeler sunuyor.
Kampanyanın detaylarına kısaca değinelim isterseniz.
Keşfettikçe kazan kampanyası kapsamında belirlenen uygulamaları yüklediğimizde, kampanya sayfasında yer alan hediye çarkını çevirerek sürpriz hediyeler kazanma şansı elde ediyoruz.
Uygulama içi özel ödüllere bakacak olursak eğer;
* AppGallery üzerinden yükleyeceğimiz ülkemizde popüler olarak kullanılan alışveriş uygulaması "Getir" ile yapacağımız ilk 45TL ve üzeri alışverişimize 20TL indirim kazanıyoruz.
* Ülkemizin online televizyon platformu olan "BluTV" den 3 ay ücretsiz üyelik içinde yine AppGallery üzerinden uygulamayı indirip üyelik başlatmamız yeterli.
* İçme suyu ihtiyacımızı evimize getiren "BiSu" uygulamasından vereceğimiz ilk damacana siparişimiz yine ücretsiz.
* Yine ülkemizde en çok kullanılan kahve falı uygulaması olan "Faladdin" de 5 kredi kazanmak için uygulamayı AppGallery'den yüklüyoruz.
Keşfettikçe Kazan kampanyası elbette bunlarla sınırlı değil. Aşağıda listelenen uygulamaları da AppGallery üzerinden yükleyerek şanslı çarkı çevirme ve sürpriz hediyeler kazanma şansınızı arttırabilirsiniz.
*Getir
*BluTV
*BiSu
*Faladdin
*E-Devlet
*Fun 101 Okey
*Hayat Eve Sığar
*Kitapyurdu
*Huawei Store
*Bundle
*Nefis Yemekler
*Turkcell Dijital Operatör
*Vodafone Yanımda
*Muhteşem Osmanlı- İmparatorluk Haremi
*E-Nabız
*Lords Mobile
*Türk Telekom Online İşlemler
*Yandex Navigasyon
*Onedio
*Voscreen
*Kariyer.net
*Mobile Royale
*Habertürk
*Türk Hava Yolları
*Arabam.com
*Çifte Dikiş 1
*Obilet.com
Gelelim kampanyanın en can alıcı bölümüne. bu kampanyadan sadece Huawei telefon kullanıcıları değil, tüm akıllı telefon kullanıcıları faydalanabilir. Bunun için yapmak gereken aşağıdaki QR kodu telefonunuza okutmak ve Appgallery'nin keyifli dünyasını telefonunuza kurmak. İşte bu kadar basit.
Neden mi Huawei?
Bildiğimiz üzere Çin menşeli birçok cep telefonu üreticisi firma var. Bunlardan en başarılısının Huawei olduğunu söylesek yanlış olmaz. Hemen neden Xiaomi değil dediğinizi duyar gibiyim. Biraz bunun nedenlerine değinelim.
Xiaomi amaç olarak ilk etapta Çin pazarında daha çok giriş ve orta seviye cep telefonuna ihtiyaç duyan kullanıcılara yönelik telefonlar üreten bir firma olarak ortaya çıktı. Daha sonra telekomünikasyon ürünleri dışında birçok alana yönelen firma odağını kaybetti diyebiliriz. Bunun sonucu olarak yeterli gelişim gösteremediler. Telefonlarında kendi teknolojisi olan hemen hemen hiçbir parça ya da yazılım kullanmayan firma aslında cep telefonu üretimi için diğer firmalara tamamen muhtaç durumda. Stratejileri kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik telefonlar yerine düşük kalite ve ucuz telefonlar üretmek.
Konu Huawei olunca aslında her şey isminden de anlaşılıyor. Huawei’nin kelime anlamı tam olarak Çin’in başarısı. Bunun getirisi olarak şirketin mottosu Çin’de ürettiği ürünleri hem Çin hem de Dünya piyasasına sunmak.
Sürekli gelişime inanan ve bu alanda da büyük yatırımlar yapan Huawei Dünya çevresinde 21 AR-GE merkezine sahip. Bu strateji çerçevesinde Huawei kazandığı toplam cironun %15’ini her yıl AR-GE çalışmaları için kullanıyor.
Peki bu biz kullanıcılara ne gibi bir katkı sağlıyor? Huawei uzun süredir kendi geliştirdiği Kirin işlemci serisini kullanıyor. İşlemci üzerinde yapay zeka (AI) patentine sahip tek firma da Huawei aslında.
Telekomünikasyonla ilgili her sektörde yatırım yapan firma, artık kendi uygulama marketini de kurdu ve kısa sürede Dünya’nın en çok kullanılan 3. Uygulama marketi konumuna geldi.
Kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik ve sadece telekomünikasyon ürünleri üreten Huawei bu amaç ile de kendi sektörlerinde öncü firmalar ile de iş birliği içerisinde. Peki bu firmalardan belli başlı olanları hangileri mi?
*Harman Kardon: Sadece yüksek ses değil kaliteli ses isteyen kullanıcıların olmazsa olmazı.
*Porcshe Design: Sadece performans değil tasarıma da önem veren kullanıcılar için özel üretilen Porcshe Design cep telefonları.
*Leica: Dünya’nın en eski ve kaliteli lens üreticilerinden biri. Son yıllarda Huawei’nin tüm teknoloji fuarlarında kamera ödüllerini toplama nedeni.
Bu görüşü destekleyen ise Nisan 2020 tarihine ait pazar payı rakamları. Xiaomi’nin adının dahi anılmadığı raporda Huawei %21,4’lük pazar payı ile Samsung’u geçerek Dünya’nın 1 numaralı cep telefonu üreticisi durumuna gelmiştir. Aynı şekilde Çin’de de pazar payını %7,1 arttırarak liderliğini pekiştirmiştir.
İşte bu nedenlerden dolayı Huawei, Xiaomi ve diğer Çin firmaları ile kıyaslanamayacak yatırım, kalite ve satış oranlarına sahiptir.
Artık sadece Çin menşeli değil tüm cep telefonu üreticileri arasında en büyük firmanın ismidir HUAWEI…
Son dönemde özellikle ülkemizde diğer Çin menşeili firmalar tarafından kendi markalarının da Huawei ile aynı çatı altında oldukları ile ilgili bir algı oluşturulmakta. Hatta Huawei, Xioami ve Oppo nun aynı firmalar olduğu algısı yaratılmak istenmekte. Ama özellikle Çin pazarında Huawei’ye güçlü bir rakip gibi görünen bu firmalar neden böyle bir şey yapıyor? Aslında bu sorunun cevabı Huawei’nin geçmişinde ve izlediği kararlı strateji de yatıyor.
Huawei şirket olarak 1987 yılında eski bir subay olan Ren Zhengfei tarafından kuruldu. Şirketin kurulduğu günden beri tek amacı ağ ve telekomünikasyon cihazları üretmek ve bu cihazları Çin ve diğer ülkelere pazarlayıp teknik destek sağlamaktır. Huawei günümüze kadar yaşanılan tüm güçlüklere rağmen bu çizgisini korumaya devam etmiştir.
2012 yılından itibaren yükselen telekomünikasyon firması Huawei.
En büyük amacı Çin’de üretilen ürünleri Dünya pazarına sunmak olan Huawei, bu atılımını doğal olarak Xioami ve Oppo’dan çok daha önce yapmış, Dünya pazarına açılmış ve Dünya’nın gereksinimlerini anlamak için Dünya çevresinde 21 adet AR-GE merkezi kurmuştur. O dönemlerde akıllı telefon teknolojisinde Huawei kadar deneyimli olmayan diğer Çin’li firmaların Çin pazarı dışına çıkma konusundaki tereddütlerine çok şaşırmamak gerekiyor.
Diğer Çin firmalarının kullandıkları parça ve işlemci anlamında (Snapdragon, Mediatek vb.)farklı firmalara ihtiyaç duymalarının aksine Huawei'nin AR-GE merkezlerine yaptığı yatırımlar sonucunda ürettiği kendi işlemci serisi olan Kirin'i kullanması, segmentinde öncü firmalarla yaptığı işbirlikleri (Porsche, Harmon Kardon, Leica vb.) sayesinde Çin firmaları hatta tüm cep telefonu üreticileri arasında farklı bir konumda olması şaşırtıcı olmasa gerek.
2018 Q3- 2019 Q3 satış oranları.
Son dönemde Huawei’nin Dünya’da olduğu gibi Çin pazarında da pastanın büyük payına sahip olması, irili ufaklı farklı firmaların da çıkması ile pastadaki payları azalan bu firmaları Dünya pazarına çıkamaya itti aslında. Ve Dünya pazarına tutunmak için bir zamanlar kendilerine rakip olarak gördükleri Huawei’nin gölgesinin altında ilerleme stratejisini benimsediler.
2019 yılı ilk çeyreğindeki satış büyüme oranları
İşte Xioami ve Oppo gibi firmaların müşteriler üzerinde Huawei ile aynı firmayız algısını yaratmak istemesinin ana nedeni bu. Yaptıkları Huawei’nin kullanıcılar üzerinde yıllardır oluşturduğu yenilikçi, kaliteli, çağının ötesinde teknoloji kullanan ve asıl işi olan iletişim ürünleri dışına çıkmayan duruşundan faydalanma cabasından başka bir şey değil.
Unutulmamalı ki Huawei kendi iştiraki olan Honor dışında herhangi bir marka altında ürün üretmiyor yada farklı markalara destek sağlamıyor.
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 5 yıl
Mesaj Sayısı: 40
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 41
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 1.620 (Bu ay: 3)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 6 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Mobil Cihazlar