TURKNET 2 Aydır Çözülmeyen Kopuk Kablo Sorunu
Biraz uzun olacak ama hem tecrübeli forumdaşlardan yardım almak hem de TURKNET'e geçmeyi düşünen arkadaşlara fikir vermek için yazıyorum.
26.09.2017 tarihinden bu yana Turknet abonesiyim. Turknete geçtiğimden bu yana meydana gelen ufak tefek arızalar forumdaki TurkNetDestek’in yardımlarıyla çözülmüştü… Ta ki 16.01.2021 tarihine kadar….
16.01.2021 tarihinde yoğun kar yağışı ve fırtına nedeniyle Telekom hattı direğinden evime gelen kablo ortadan koptu. Çok basit bir problem olduğunu düşünerek hata yapmışım.
19.01.2021 tarihinde kablomun koptuğuna dair 40726862 numaralı destek kaydını oluşturdum. “ 48 saat içerisinde destek talebinizi çözeceğiz ya da size problemin ne olduğunu, nasıl çözebileceğimizi, varsa sizin yapmanız gerekenleri bildireceğiz.” diye cevap geldi.
21.01.2021 tarihinde arızanın iç tesisat kaynaklı olduğu dolayısıyla benim sorumluluğumda olduğuna dair bir cevap geldi. Aşağıda görebileceğiniz fotoğrafları ekleyerek durumun iç tesisatla alakalı olmadığını izah ettim ama 04.02.2021 tarihine kadar robot gibi otomatik cevap veren müşteri temsilcilerini ikna edemeyince Turknetten ücretli servis talebinde bulundum. Bu arada internete acil ihtiyacım olduğu için ekipler gelene kadar idare etsin diye ev tipi hat kablosuyla kopan yerlere fotoğraflarda görebileceğiniz gibi ek yaptım fakat kablo ince iç mekan kablosu olduğu, toprak üzerinde ve 2 yerden ekli olduğu için en ufak nem veya yağmurda kopan, hızı 1 mbpslere kadar düşen bir bağlantı oldu.
04.02.2021 tarihinde Turknet anlaşmalı Tekiz Servis adlı firma geldi; iç tesisatı, kabloları ve modemi inceleyerek fotoğrafladı. Bizim yapabileceğimiz bir şey yok diyerek “İÇ TESİSATTA HERHANGİ BİR SORUN BULUNAMADI. FIRTINA NEDENİYLE KOPAN KABLONUN TURK TELEKOM EKİPLERİNCE DEĞİŞTİRİLMESİ GEREKİYOR” diye bir rapor tuttu.
17.02.2021 tarihine kadar Telekom ekipleri haftaya geliyor, yarın geliyor diye oyalandıktan sonra kimse gelmediği ve herhangi bir işlem yapılmadığı halde “Telekom ekiplerince kablolar değiştirildi” diye yalan beyanlı rapor düzenlendi tabiki ben raporu onaylamadım.
Tekrar defalarca randevu verildi ama ne gelen ne giden oldu.
Son olarak 09.03.2021 tarihinde başından beri adeta benle dalga geçen MUHAMMED D. adlı müşteri temsilcisi tüm sorunun kopuk kablolardan kaynaklı olduğunu bilmesine rağmen “Hizmetinize ilişkin altyapısal kontroller tamamlanmış durumda saha ekiplerimiz bölgenizdeki şebekenin şu an 35 mbps hızı desteklemediğini iletmişler, konuya ilişkin onayınız olması durumunda hattınızın 16 mbps ADSL çekilmesi yönünde işlem sağlayabilirim, hattınızın 16 mbps ADSL olarak sağlıklı bir şekilde çalışacağı yönünde bilgi iletmiş ekiplerimiz, anlayışınız için teşekkür ederim.” diye bir cevap yazdıktan sonra telefonla arayarak “Bizim yapabileceğimiz bir şey yok gidin Turk Telekoma başvurun” anlamında bir şeyler söyledi.
Evet yanlış okumadınız Hizmet Sözleşmesinin tarafı, yani benim tek muhatabım olan Turknet benden Turk Telekom firmasına bireysel olarak başvurmamı istedi. Turk Telekoma başvuracaksam size niye fatura ödüyorum dedim ama mantık emaresi yok ki mantıklı cevap alayım.
10.03.2021 tarihinde BTK üzerinden şikayette bulundum yine robotik cevaplarla kaydı kapattılar, bugün tekrar BTK üzerinden itiraz ettim ama büyük ihtimalle yine bir çözüm olmayacak.
Sonuç olarak tam 2 aydır 50 metrelik kabloyu ücretle dahi değiştiremedim üstelik Muhammed D. isimli temsilci yüzünden sinirsiz stressiz bir günüm geçmedi. Bu 2 aylık süreçte forum üzerinden TurkNetDestek’e de 4 defa yazmama rağmen herhangi bir sonuç alamadım. Yine bu süreçte tüm faturalarımı eksiksiz ödedim.
Usta çağırıp kendim yaptırayım diyorum ama Turk Telekom hat direğindeki kutuya müdahele edemeyiz diyorlar.
Bu konularda tecrübesi olanlardan yardım bekliyorum. BTK’ dan sonuç alamazsam Tüketici Hakem Heyetine mi gideyim yoksa başka bir yolu var mı ?
Kopan kabloların fotoğrafları;
Kendi imkanlarımla yaptığım ekler;
SİLİNEBİLİR
|
Son Giriş: 4 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 118
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 245
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 1.045 (Bu ay: 15)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 58 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar