Cevabını Asus'un bilmediği Sorun
Merhaba Değerli Forumcular,
Aşağıda yazdığım sistemde bir kasa topladık. Bilgisayar açılırken "No Keyboard Detected" uyarısı verip 20-40 saniye arası bekliyor. Bu uyarıyı kullandığım bluetooth klavye ve mouse'tan dolayı veriyor fakat anakartın bu kontrolü yapmaması için biosta bir seçenek yok. Kablolu bir klavye bağladığım zaman da açılışta o hatayı vermiyor ama 20 saniye siyah bir ekranda bekliyor ve akabinde 6-8 saniye sonra bilgisayar açılıyor. Kasa daha bir aylık bile olmadığı halde sorun için asus ile görüştük bir çözüm sağlayamadılar. Sonra anakartı servise getirmemizi istediler. Servise de verdik ama değişen bir şey olmadı. Araştırdığımda tek çözümün mouse ve klavyenin ancak dongle yoluyla bir bağlantı şeklinde olmasıyla bu hatadan kurtulabilirsin yazıyor. Ama böyle olunca da yukarıda bahsettiğim açılırken no keyboard detected hatası vermese de siyah ekranda 20 saniye bekleme oluyor.
Bu konuyla ilgili fikriniz var mı?
Teknik Temel Özellikler
Intel Core i9-12900KF
Asus Prime Z690-P Wifi
Crucial 32GB Kit (2 x 16GB) DDR5-5600mh
Nvidia GeForce RTX3060
Kingston KC3000 1 TB SSD
YEMEKSEPETİ BANABİ'de POŞET SOYGUNU
Poşet kullanımını azaltmak için 2019'da malum poşetler ücretli hale geldi. Fakat Yemeksepeti Banabi firması başta olmak üzere gibi müşterinin kararı dışında miktarı kendilerinin belirlediği platformlar ve mali fiş kesmeyen ve sadece bilgi fişi veren marketler olmak üzere maalesef artık poşeti ciddi bir gelir kapısı haline getirdi.
BANABİ bu konuda başta geliyor. Kendileriyle birkaç defa bu konuda görüşme yaptım. Dedim ki aynı türde (örneğin gıda) ürünler olduğu halde ve hepsi tek poşete sığabildiği halde (Bu arada her boy poşetin fiyatı da aynı. Buradan da ayrı kâr yapıyorlar.) iki poşet ücreti ödüyorum. Hatta azımsanmayacak kadar siparişte de ücretini aldıkları poşetleri de eksik getiriyorlar, bu da cabası. Ben konuyu eleştirmek ve itiraz etmek yerine en başta yapıcı olarak bu konunun sattıkları ürünlerin fiziksel boyut ve ağırlığına göre basit bir şekilde otomasyonla çözülebileceğini söyledim ama bu kadar ayrıntıya girmek hoşlarına gitmedi. Bunun yerine bana hediye çeki tanımladılar. (Halbuki hak ve adalet küçük ayrıntılarda gizlidir.) Bu sorunun böyle çözülmeyeceğini amacımın bir hediye çeki gibi şeyler olmadığını sadece sorunun çözümünü istediğimi belirtmeme rağmen maalesef bir sonuç çıkmadı. Ayrı ayrı ve yakın zamanlarda bu sorunla ilgili kendilerini yine aradım. Sonra bir yetkili beni arayarak çözüm için samimi bir konuşma yaptı ama o da sonuç vermedi. Kısacası tabiri caizse ben bu soruna artık TIRTIKLAMA diyorum. Geniş zamanda kullanırsak SOYGUN.
Kısacası 0,25 kuruşta olsa poşet kullanımını azaltması gereken ücret uygulaması çeşitli ayrıntılı hesaplamalarla artık haksız bir gelir kapısı haline gelmiş. Bu konuda sizin de fikirlerinizi almak isterim.
Herkese sağlıklı, umudun mutluluk ve huzura dönüşeceği günler diliyorum.
Not: Firmalar artık maalesef bu platformlardaki kitlesel itiraz ve ayarlarla istemeseler de yola geliyorlar. Ben insanca ve nezaket çerçevesinde ne kadar düzgün iletişim kursam da maalesef bu beyhude bir çaba oldu. Aşağıdaki fotoğrafta 3 simit, 3 rulo börek, 100 gr peynir ve bir şipşak salam bir vişneli browni için gelen poşetleri görüyorsunuz.
TURKNET'İ NASIL ADAM EDERİZ?
TURKNET'İ NASIL ADAM EDERİZ?
Fatura göndermesini ve ödenene kadar 50 kanaldan hatırlatma yapmasını biliyorlar. Fakat karşılığında söz verilen sözleşmede yer alan hizmeti sağlamıyorlar. Kimi kime şikayet edeceksiniz ki? Defaatle şikayetler oluşturdum usturuplu, raporlu fakat bir netice alamadım. Çünkü sorunları biliyorlar sadece oyalıyorlar psikolojik olarak belirledikleri proseslerle bizle dalga geçiyorlar. 9 aydan beri TURKNET'liyim. Ama problem yaşamadığım gün yok. Örneğin çalıştığına mobil veriden de kontrol ederek emin olduğum standart mail.live.com, n11.com vb. bir çok siteye de zaman zaman internet olduğu halde erişemiyorum. O kadar çok sorun çeşidi var ki... Bir defa bile sorunun kendilerinde olduğunu söylemediler, söylemezler de. Bizi koruduğunu söyleyen BTK'sıdır, CİMER'idir sorunu çöz(e)m(i)üyor maalesef. Çünkü bu sorun aslında bir ülke sorunu Şirketler BIG DATA ve İstatistikler arasında insanların hakkını arama verileri ölçeğinde hizmet veriyorlar. Yani sorunla ilgili işin nereye varacağı masa başında algoritmalarla neticelendirilmiş zaten. Ancak ciddi bir sosyal medya kampanyası başlatmak gerekiyor ki bu ülkede bir sorunla ilgili çözüm sağlanabilsin veya ak ile kara ortaya çıkabilsin. Bu cümleleri biraz abartılı bulanlar olabilir ama dünyayı takip eden teknoloji alanında 10 yıldan beri bir şirkette çalışan aklı başında biri olduğumu düşünerek ben bu işleri çözemediysem halk ne yapsın; Mehmet amca, Ayşe teyze ne yapsın? Bunlar resmen bizden fatura değilde haraç alıyorlar ve karşılığında bir hizmet yok. Yaza yaza ellerim nasırlaştı, konuşa konuşa dilimde tüy bitti. Ne diyeceğimi, kime gideceğimi inanın ki bilemiyorum. Daha önceden de TURKNET'in bitmeyen sorunlarıyla ilgili burada yazdım hemen bir TURKNET görevlisi damladı. Peki sorun çözüldü mü hayır? Bilakis artık telefonda ses de duyamıyorsunuz, online işlemlerden robotlarla konuşuyorsunuz. Robottan kastım önündeki kağıtlar çerçevesinde senle formel dilde konuşan temsilciler.
Hala internet yok şu an itibariyla 24 Kasım Saat:12.09 (cümleyi yazarken saat buydu). Peki ben evimde internet var zaten deyip nasıl bunlara güvenip iş yapabilirim. Pandemi başlangıcında internetim yoktu. Sonra araştırdım, bazı sorunları gördüğüm halde abartıldığı kadar değildir sanırım diyerek bunları tercih ettim. Abonelik süreci (o zaman müşteri hizmetleri sesli olarak vardı) tam bir ay, hatta daha fazla bir zaman aldı. Bu süreçte evden çalışmaya başladığım için bunların yüzünden internet bağlanana kadar bir sürü mobil veri parası ödedim.
Her neyse bunların sosyal medya hesaplarına bugün bu cümleleri yazdım artık.
"Sizle mücadele etmekten vazgeçmeyeceğim. TURKNET'i ALMAYIN, ALDIRMAYIN. Etraf para karşılığında TURKNET'e yönlendirenlerle dolu. 9 Aydır TURKNET'teyim. Neredeyse her gün sorun yaşıyorum. TURKNET demek eski Türkiye demek; elektrik, su kesilir gibi İnternet kesiliyor. Üstelik verdikleri TB50 model modemdeki kendi düzenledikleri rom yazılımı da sıkıntılı. BTK'ya da şikayet etseniz sorun çözülmüyor. Şu an bu yorumu mobil veri üzerinden sağlayabiliyorum, çünkü TURKNET'e bağlı internetim kesik. Eğer bu yorumu haksız olarak yazıyorsam Allah bunun hesabını benden sorsun.
Şimdi soruyorum TURKNET'İ NASIL ADAM EDERİZ?
Laptop fiyatları minimum 2000 tl uçmuş. Bunun nedeni üretim bantlarının çalışmaması ve ülkeye ürün girmemesi mi yoksa bu alanda da mı stokçuluk yapıyorlar?
TURKNET artık sabrımızı taşırdı.
|
ortadoguteknoloji.com UZAK DURUN!
|
|
Son Giriş: 3 hafta önce
Son Mesaj Zamanı: 6 ay
Mesaj Sayısı: 52
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 78
İkinci El Bölümü Mesajları: 8
Konularının görüntülenme sayısı: 5.559 (Bu ay: 45)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 146 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware