Vestel Doğa Flora Klima Hakkında
Arkadaşlar merhaba, ısınmak için kullandığım on/off bir klimam var ancak hem eskidiği için hem de soğuk havalarda ciddi sıkıntılar yaşattığı için artık yeni bir klima almaya karar verdim. 2 odadan oluşan ve yaklaşık 25m kare olan bir alanı ısıtacağım. Fiyatı en uygun ürün olaraktan Vestel markasının Doğa flora serisinin inverter klimasını almayı düşünüyorum. 12 ya da 15 btu arasında henüz karar veremesem de beni asıl düşündüren başka bir konu var ve cihazı kullanmış birileri varsa yapacağı yorum çok makbule geçer.
Malum kış ayları, soğuğu yağmuru çamuru eksik olmaz. Denize sıfır bir konumda İzmir'de yaşıyorum. Hali hazırda kullandığım on/off klima sık sık defrost yapıyor ve 5 derecenin altında randıman vermiyor. Sormak istediğim birkaç soru var Vestel klima ile ilgili. Birincisi bu cihaz da defrost işlemi sırasında iç üniteyi kapatıyor ve üfleme yaptırmıyormuş bunu öğrendim ancak çok soğuk ve nemli havalarda defrost haricindeki performansı nasıldır ? Atıyorum dışarısı 10 derece iken, iç üniteyi 24 dereceye set ettim. O esnada hava üfleme sıcaklığı 50 derece olsun diyelim. Peki dışarısı -3 derece iken de yine iç ünite 24'e setlenmişken bu cihaz yine 50 derecelik hava çıkış sıcaklığını sağlıyor mu ? Defrost yaparken iç üniteyi kapatınca sıcaklık düşüşü olacak malum, defrost bittikten sonra bu düşüşü telafi edip yeniden hızlıca içerisini ısıtabiliyor mu ? Ayrıca ortalama defrost süresi ne kadardır ? Yine çok soğuklarda normal çalışmada ve defrost işlemi sırasında dış ünitenin sesi nasıldır ?
Deneyip kullanmış ya da çevresinde eşinde dostunda kullanıp bilgi ve fikir sahibi olanlar varsa lütfen yazsın. Teşekkürler şimdiden
Emme Valfi(sübabı) yağlanması ?
Arkadaşlar merhaba, renault broadway aracım var. Geçen sene motor rektefiye yapıldı ancak bir türlü randıman alamadım. Araçta tekleme, vuruntu vs hiçbişey yok. rolantide saat gibi çalışıyor. Ancak motor yapıldığından beri bir türlü çözülemeyen 3 problem var. Karbüratör hava filtresine yağ verme, yüksek yakıt tüketimi, düşük çekiş gücü. Benzinli kullanımda da aynı problem var. Benzinde bile düz yolda 120-130 u geçmeyen bir araç söz konusu. Neyse, Geçenlerde yeniden üst kapağı açtırdım çünkü birden fazla usta bana "bu araçta sibob(sübap) kaçağı var. Emme sübabı kaçırıyor bu yüzden de yakıt tüketimin artıyor ve araban çekmiyor" dedi. Kompresyon testi yaptırdığımda 4 silindir de çok yakın değerler verdi. Ancak 4 emme sübabı da kaçırıyor olabilir mi ? Sübab kaçırması, kabaca sübabın tam kapanamayıp bir miktar yanmamış hava/yakıt karışımını kaçırması, bu şekilde yakıt tüketimini arttırması ve de aracı kompresyon kaybına uğratması olsa gerek. Bugün kapakçıda sübapları söktük. egsoz sübapları tertemiz, ancak 4 emme sübabının etrafı yağ içinde. Fotoğrafını ekliyorum.
Sorum şu, Emme sübaplarının bu şekilde yağlanmış olması sübap kaçırmasının bir kanıtı mıdır ? Bu kaçırma gerçekten de motorda güç kaybına ve yakıt tüketimi artışına sebep olur mu ? Yine bu kaçağa bağlı olarak araç yağı üst kapaktan karbüratör hava filtresine verir mi ? Bu arada yağa su, suya yağ karışması gibi bir durum yok. Araç ilk rektefiyeden sonra yaklaşık 20bin km yol yaptı. Bir ekstra sorum da şu olsun, karter havalandırma borusunun tıkanmış olma ihtimali var mıdır, bu havalandırma borusuyla bu sübap yağlaması ve diğer sorunların alakası var mıdır ?
Isıtma modu dış ünite arızası?
Herkese selam, google da aradım taradım ama yanıt bulamadım, bu forumda çok kıymetli üstadlar var belki biri görür yardımcı olur diye buraya geldim. Problem şu, bir adet 12'lik on/off klimam var. Bu klima dün geceden beri ısıtma modunda bir tuhaf çalışıyor. İki gündür evde yoktum dün akşamüstü geldim klimayı çalıştırdım sıkıntısız çalıştı, ta ki gece saatlerine kadar. Isıtma performansının düştüğünü, sıcak değil ılık hatta neredeyse serin hava üflediğini farkettim. (ilk çalıştırdığım birkaç saat böyle değildi, cayır cayır ısıtıyordu). Dış üniteye baktığımda ise kompresor ve fan çalışıyordu ancak fan hava üflemek yerine hava emiyordu. Bu bana tuhaf geldi çünkü ne zaman ısıtma yapsam dış ünite fanı karşıya doğru üflerdi. Daha sonra bakır boruların dış üniteye bağlantı noktalarına dokundum, alttaki boru çok sıcak üstteki boru ılık idi. Bu da normal değilmiş gibi geldi. Gece vakti uğraşmamak için kapatıp yattım. Şimdi az önce klimayı yeniden çalıştırdım ve yine dün geceki gibi çalışıyor, iç ünite ılık üflüyor dış ünite sanki ters çalışıyor gibi. Ve ısıtma modunda dış ünitenin altındaki delikten su damlardı, dün gece ve bu sabah bir damla su akmadı. Şuanki dış ortam sıcaklığı 5 derece, oda sıcaklığı en iyi tahminle 15-16 derece, klimayı set ettiğim değer ise 24 derece.
On off klimalar belli sıcaklıkların altında ısıtma konusunda performansı ciddi anlamda düşen cihazlar, bunu biliyorum. +7 derecenin altında randıman vermiyorlar onu da biliyorum. Ancak cihazı iki kıştır ısıtmada kullanıyorum, evet soğuk ve nemli havalarda klimadan çıkan havanın sıcaklığında düşme oluyordu ama bu boyutta değil. Nedir problem acaba fikir verebilecek olan varsa çok sevinirim?
|
3000 tl ile en iyisi hangisi ?
|
İzmir'de Empire Earth
|
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 15
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 15
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 3.845 (Bu ay: 163)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 0 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası