A101 Online Alışveriş Büyük İade Reddi Vurgunu
Dilim döndüğünce forum üyelerini ve okuyacak herkesi a101 isimli marketten online alışveriş yaparken bilhassa elektronik ürünler alma hususunda dikkatli olmaları konusunda uyarmak için açtım başlığı. Ben haklarımı Thh ve banka nezdinde chargeback şeklinde korumaya aldım ama herkes belki bu haklarını kullanmaya vakıf değildir, o yüzden şimdiden kendini korusun istiyorum.
Başlığı okuyup abarttığımı ya da karalama yaptığımı düşünebilirsiniz ama yaşadıklarımı bir ben bir de Allah biliyor, anlatınca siz de hak vereceksiniz.
Olayımız 21 Mart 2021 günü Xiaomi marka 34'' monitör almamla başladı. Ardından iptal için aradığımda faturası kesildi, ürün kargoya verilecek, siz kargoyu teslim almayın, kargo bize döndükten sonra iade süreciniz başlar dendi. 2 nisan 2021 günü kargo A101 firmasına geri ulaştı ve ben de hem kontrol amaçlı hem de iadeyi ne zaman yatırırlar öğrenmek amaçlı aradım. Bana 7 iş günü içerisinde yatıracaklarını söylediler. Lakin 8 Mart 2021 perşembe günü bana iademin kabul edilmediğini bildiren bir mail geldi. mailde yazan tam olarak şuydu: kullanılan, koruma bantı ve ambalajı açılan elektronik ürünlerin iadesi ya da değişimi, yetkili servis tarafından verilecek rapor ile yapılabilmektedir.
Bakın hiç teslim almadığım bir ürün için böyle bir mail attılar. Sonrasında aynı gün şikayet kaydı açtım, kabul edilmedi. Hemen ardından tekrar talep oluşturdum ve kargoyu bana yollamamalarını ve bu durumu halletmelerini istedim. Maalesef ben bunu dememişim gibi ürün 9 Nisan 2021 cuma günü kargoya verilmiş ve pazartesi dağıtıma çıkarılmıştı. Ürünü yine teslim almadım ve müşteri hizmetleriyle defalarca görüşmeme rağmen paramı alamadım.
Sonra düşündüm, tek ben mi bu şekilde mağdur ediliyorum acaba ve şikayetvar'a ve a101 uygulama yorumlarına baktım, arkadaşlar inanamazsınız, o kadar çok kişi ya benim gibi kargoyu almadığı halde mağdur olmuş, ya kargoyu alıp hiç açmadan iade etmesine rağmen mağdur olmuş ya da kargoyu açar açmaz bozuk ürünle karşılaşmış ama iadesi reddedilmiş, servisle muhatap olmak zorunda bırakılmış.
Örnekler:
https://www.sikayetvar.com/a101/a101-kapida-teslim-almadigim-urunlerin-ucret-iade-islemini-yapmiyor bu kişi benimle aynı durumu yaşıyor
https://www.sikayetvar.com/a101/a101-sunny-cayci-kullanilmis-ve-kirik-geldi kullanılmış ve kırık ürün satılmış, iadesi yapılmıyor
https://www.sikayetvar.com/a101/a101-internet-alisverisinde-paramin-iade-edilmemesi iade sorunu
https://www.sikayetvar.com/a101/a101-bozuk-urun-yollandi bozuk ürün yollanıp rapor istenmiş
https://www.sikayetvar.com/a101/a101-para-iadesini-bir-aydir-yapmiyor bir aydır para iadesi yapmıyor
https://www.sikayetvar.com/a101/a101-gelen-kirik-urunu-iade-kabul-etmedi kırık ürün iade reddi
Onlarca, yüzlerce böyle şikayet var, daha fazla uzatmak istemiyorum. Elbette şikayetvar'da her firmayla ilgili şikayet var ama burada sistemli bir vurgun yapıldığı çok açık, biraz bakarsanız neler yaşattıklarını görürsünüz.
edit: sonunda hakkımı aldım.
Son Giriş: 2 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 8 ay
Mesaj Sayısı: 74
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 230
İkinci El Bölümü Mesajları: 3
Konularının görüntülenme sayısı: 2.399 (Bu ay: 17)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 133 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar