Öncelikle merhaba ;
Suzuki Swift 1.5 Otomatik 2008 model bir aracım var. Aracın ilk sahibiyim ve 55.000 kmde İstanbul Merkez serviste BRC my11 kit taktırdım. Şu anda aracım 132.000 km de. Sorunum : Araba durur vaziyetteyken kalkış yapmak için gaz verdiğimde rolanti ibresi aşağı 300 -400 rpm lere kadar düşüyor ve sonra tekrar yükseliyor.(Bu durum 1 saniye bile sürmüyor ancak milisaniyelerle ölçülebilir.) Hatta çoğunlukla devir düştüğü zaman toparlayamayıp stop ediyor. Aracımı 3 farklı BRC yetkili servisine gösterdim. Yol ayarlarımın iyi olduğunu ancak aracın ateşlemesinde sorun olabileceği söylendi. Denilenlere istinaden aracımdaki buji(NGK iridium) , buji kabloları (NGK) ve ateşleme bobinini (NGK) orijinali ile değiştirdim. Boğaz kelebeği temizliği yapıldı. Regülatör diyaframı yenilendi. Enjektörleri İstanbul'da yetkili BRC servisinde test ettirdim bir cihaza bağlayarak açıp kapamasına baktılar , herhangi bir sorun olmadığını söylediler (BRC turuncu enjektör). Sorunum düzelmedi. Daha sonra aracımı yaklaşık 2.000 km benzinde kullandım. Benzinde hiçbir sıkıntım yok. Motor saat gibi çalşıyor. Elm327 cihazıyla ltft stft değerlerini de benzinle kullandıktan sonra kontrol ettim. Onda da problem yok. Daha sonra kendime bir ayar kablosu ve BRC ayar map sensörü alıp kendim önce otomatik kalibasyon, sonrasında yola çıkıp yolda da ayar yaptım (turuncu ve mavi noktalar üst üste gelecek şekilde ayarladım. Sonrasında internette araştırırken edindiğim kitmtm montajcı el kitabındaki yazılanlara istinaden sürüş konforları menüsünde geçişler menüsünden tip-in bölümünü % -15 olarak ayarladım. Yaptığım işlem sonrasında 1 hafta 10 gün kadar sorun yoktu ancak şimdi yine aynı sorunla karşı karşıyayım. Bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir ve çözüm için ne yapmalıyım.
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 8
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 11
İkinci El Bölümü Mesajları: 3
Konularının görüntülenme sayısı: 594 (Bu ay: 9)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: LPG Dönüşümü