24 ay ömürlü Macbook Pro M1
Merhaba arkadaşlar,
Bir konuda yardımınıza ve fikirlerinize ihtiyacım var. 2021 kasım sonu aldığım Apple Macbook Pro M1 16GB 512GB SSD modelli cihazım garanti bittikten 40 gün sonra bir anda açılmamaya başladı. Bunun üzerine apple bağdat caddesi (istanbul) mağazasından randevu alarak sorunun tespit edilmesi için cihazı servise teslim ettim. Yapılan incelemeler sonucunda spesifik olarak sorunu tespit edemediklerini ve anakartını değiştirip düzelip düzelmeyeceğini kontrol edeceklerini söylediler (çünkü 2 defa yapılan donanım taramasında tüm parçalar sağlam çıktı). Aldığım tarihte 17.500TL ödediğim cihazın tamiri için 21.500TL ücret talep ettiler. Ancak eğer garantisi 40 gün önce bitmemiş olsaydı bu sorunun garantiye gireceğini ve 1TL para ödemeyeceğimi tarafıma ilettiler. Bunun üzerine cihazda herhangi bir kullanıcı hatası olup olmadığı sordum ve cihazda %0 kullanıcı hatası olduğunu (vuruk, çizik, eziklik, sıvı teması, elektrik yanması vb. olmadığını) söylediler. Cihazın tamamen kendi kendine bozulduğunu teyit ettiler. Sırf garanti süresi 40 gün önce bitti diye satın aldığım ücretin üzerinde bir tamir ücreti ödemem gerektiğini söylediler. Vidası bile açılmamış kapalı kutu cihazım bu kadar temiz kullanmama rağmen kendi kendine bozuldu. Büyük ihtimalle cihazımı ücretli olarak yaptırıp (aktif olarak kullandığım için dava açıp bekleyecek vaktim yok.) sonra dava sürecine gireceğim.
Sizlerden öğrenmek istediğim bu modelde daha önce başına böyle bir şey gelen oldu mu?
GÜNCELLEME 21.01.24
Arkadaşlar merhaba,
Cihazımı yaptırdım ve şuanda sorunsuz çalışmaktadır. Ancak Apple 'ın bazı şüpheli hareketlerinden dolayı Tüketici mahkemesine başvuru kararı aldım. Daha önce parasını ödediğim arızalanan parçaları tarafıma teslim etmediler. Belkide çok basit bir işlemle tamir olabilecek anakart (ve üstündeki işlemci, ssd, ram) el koydular. Bu parçaların parasını daha önce ödediğimi ve bu parçaların garanti kapsamında değişmediğini ve tarafıma teslim edilmesini gerektiğini söylediğimde şirket politikasının böyle olduğu ve artık bu parçaların Apple zimmetine geçtiğini söylediler. Benim parasını verip aldığı bir ürün nasıl firmanın zimmetine geçebilir? Belkide ufacık bir müdahale ile düzeltilecek ana kartımı aldılar + 21.500TL para ödedip parça değiştirdiler. Bu parçanın geri dönüşüm vb. adı altında fatura tutarından düşürülüp düşürülmediği sordum (bazen firmalar eski parça bedelini arızalı bile olsa geri dönüşüm olabileceği için belli oranda indirimle fiyat veriyor) ancak böyle bir indirim yapılmadığını tarafıma ilettiler. Kısacası hem eski belkide arızalı olmayan anakartımdan oldum hemde 21.500TL para ödedim. Aslında 2 anakart parasına 1 anakart takıldı gibi oldu.
Merhaba Arkadaşlar,
Uzun süredir Bodrum bölgesindeki sektörde önemli işler başarmış bir firma olarak 2022 yılı itibari ile tüm hizmetlerimizi, siz müşterilerimizin daha kolay ulaşabilmesi için çevrimiçi rezervasyon sistemine taşıdık. Bu sayede anında online hizmet rezervasyonunuzu, istediğiniz gün ve saate planlayabilirsiniz. Profesyonel olarak ev temizliği, havuz, peyzaj, tadilat, su, elektrik, boya badana, vidanjör, inşaat temizliği hizmetleri sağlanır.
Site Adresi: https://evimdehizmet.com/
Meslek: Yazılım Mühendisi
Son Giriş: 9 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 8 ay
Mesaj Sayısı: 120
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 258
İkinci El Bölümü Mesajları: 205
Konularının görüntülenme sayısı: 7.974 (Bu ay: 64)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 36 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: İkinci El