Küçük bir kızı kurtarmaya çalışırken nehirde boğulmak, lise aşklarıyla ilgili bir oyun başlatmak için harika bir yol.
Ancak bu gerçekçi kabus, A Space for the Unbound'daki ana karakter olan Atma'nın başına gelenin aynısıdır. Kız arkadaşı Raya'nın yanında uyanır ve böylece rüya gibi, tuhaf aşklarının hikayesi başlar. 90'ların sonunda Endonezya'da geçen A Space for the Unbound, mezuniyete yaklaşan Atma ve Raya'yı geleceğin onlar için neler getireceğini düşünürken takip ediyor. Atma ve Raya, birlikte yapılacak ve dersten atlanacak etkinliklerden oluşan bir yapılacaklar listesi hazırlar. Lise günlerinin sonunun aynı zamanda dünyanın da sonu anlamına geldiğini bilmiyorlardı.
Ortaya çıkan şey, doğaüstü bir bükülme ile yürek burkan bir aşk ve kayıp hikayesidir.
Raya'nın gerçekliği çarpıtma ve her türden nesneyi maddeleştirme gücü var. Atma ve Raya'nın yapılacaklar listesindeki maddelerden biri birlikte bir film izlemektir, ancak iki bilet alacak kadar parası yoktur. Ancak Raya, gücünü, tiyatronun o gün bir alana bir bedava özel programı yürütmesi için kullanır.
Bu küçük ve görünüşte zararsız olaylar başlangıçta sevimli görünür, ancak oyun ilerledikçe Raya, istediği gibi gitmeyen daha büyük olayları değiştirmeye başlar. Çok erken bir zamanda parlak mavi gökyüzünde bir çatlak belirir. Sonraki her bölümde, çatlak daha da büyür ve işler tırmanmaya devam ederse bir felaketin habercisi olur. Gerçeğin kendisi kırılacak mı?
Atma'nın ayrıca diğer insanların ruhuna "Uzay Dalışı" yapmasına izin veren gizemli bir kırmızı kitabı vardır. Persona 5'in Saray zindanlarına benzer bir konsept. Burada, bir kişinin iç sırlarını ve isteklerini araştırabilir ve hatta onları manipüle edebilir. Her iki karakter de bu güçlerle en azından başlangıçta iyi niyetli olsa da, eylemlerinin daha sonra büyük sonuçları olur.
Atma ve Raya dışındaki yardımcı oyuncular, şaşırtıcı miktarda karakter gelişimi elde ediyor. Her biri, Raya'nın hayatına nasıl uyduklarını araştıran özel bir bölüm alır. Bu, Atma'nın, ilişkilerini yeniden değerlendirmesine neden olan farklı bir yanını keşfetmesiyle sonuçlanır. Hikayelerini anlatmanın sürükleyici ve akılda kalıcı bir yolu ve sizi izlemeye hevesli kılıyor.
SANATSAL GERİ DÖNÜŞ
A Space for the Unbound, Endonezya'daki küçük kasabayı, detaylara olağanüstü bir dikkatle güzel bir şekilde tasvir ediyor. Eski Pokémon oyunlarında bulacağınız chibi tarzı karakterlerin aksine, buradaki karakter modelleri gerçek insan oranlarına sahiptir. Karakterler sürekli ortalıkta dolaşıp dururken bile başlarını aşağı yukarı salladıkları için karakterler de durağan değildir. 2B perspektife rağmen, hala şaşırtıcı bir gerçekçilik duygusuna sahibiz.
Bununla birlikte, çarpıcı manzara, önemli yerler arasında herhangi bir hızlı seyahat olmaksızın biraz yorucu hale geliyor. Ve 2B'de olduğumuz için, olay örgüsünü ilerletmek için hangi yolu veya sokağı kullanacağımızı bulmak çoğu zaman kafa karıştırıcı olabilir. Metroid Dread'deki gibi Metroidvania tarzı bir harita burada çok yol kat ederdi.
Dakikadan dakikaya oyun, Atma'nın sihirli kitabıyla bulmacaları çözmesini ve diğer insanların kafalarına dalmasını içerir. Bir keresinde Atma, Raya'yı neşelendirmek için bir pasta almak ister, ancak yerel fırıncı onların kariyer yollarıyla ilgili şüpheleri vardır. Atma, hayali bir yemek pişirme yarışmasını sabote etmek için gerçek dünyada bulunan öğeleri kullanır, bu nedenle fırıncı, lezzetli Çin yemeklerine geçmek yerine hamur işleri yapmaya devam etmek ister. Bu bulmacalar, tam olarak doğru miktarda meydan okuma sunarken tatmin edici bir sezgi ve ilgi dengesi kuruyor.
Birkaç kusuruna rağmen, A Space for the Unbound, mükemmel bir ilerleme hızıyla ilgi çekici bir hikaye sunuyor. İlk bölümler, Atma'nın kasabayı keşfetmesine ve insanları tanımasına odaklanıyor. Birkaç durumda, Atma, bir müzisyenin yaratıcı engelini aşmasına yardım etmek gibi küçük yan görevleri etkinleştirmek için Uzay Dalışı bile yapabilir. Bunları tamamlamak, hikayeyi ilerletmek için gerçekten oynanış avantajları sunmasa da, gelişen bir topluluk olarak kasabayı gerçekten önemsemenizi sağlamak için yeterli dünya inşası sağlar.
Oyunun güzel müzikleri çoğunlukla serenat yapan piyanolar ve Atma kasabada dolaşırken diğer yumuşak enstrümanlarla dolup sakin atmosferine katkıda bulunuyor. Şarkılar, özellikle yerel motorcu çetesiyle yüzleştiğinde daha da yoğunlaşabilir. Raya'nın giderek daha gizemli hale gelen motivasyonları nedeniyle hikayeyi ilerletmek için her zaman bir aciliyet duygusu vardır, ancak bu yan hikayeler, yol boyunca kasaba halkı hakkında daha fazla şey öğrenmek için hoş bir dikkat dağıtıcıdır.
Son Giriş: geçen yıl
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 6
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 6
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 269 (Bu ay: 11)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4 (Bu hafta: 1)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Oyun