![er](/Static/forum/img/rozet/tegmen.png)
LED Akvaryum Lambasına LDR bağlamak?
Merhaba, LDR konusunda evet bir çok konu var ancak gereksiz maliyete de girmek istemiyorum.
Akvaryumumda kullandığım aşağıda özelliklerini belirttiğim LED lambayı ortam ışığına duyarlı otomatik hale dönüştürmek istiyorum.
Bunun için hangi değerlerde hangi malzemelere ihtiyacım olduğuna ve nasıl bağlantı yapacağım konusunda bilgilendirmenizi rica ediyorum.
Elektronik bilgim el becerisi dışında yoktur.
![](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/af/44/5b/af445b6d38b246a221d02879eeaa59c4.png&t=0&width=480&text=1)
![](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/9e/c6/59/9ec65989b288fcd8be075ab3e919445e.png&t=0&width=480&text=1)
![](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/17/fd/d4/17fdd45ffb79b2d260fe9b9a6bf85c31.png&t=0&width=480&text=1)
Monster BİOS EC Güncellenememesi ve Anakart Arızası
Arkadaşlar merhaba, Aralık/2019'da Monster Tulpar T7 V19.3 model isimli bir cihazı 9800TL'ye satın aldım.
Cihazın bakımlarını düzenli olarak kendi servisinde yaptırdım, onun haricinde ne kendim ne de bir başkası tarafından cihazın içerisine müdahale edilmedi.
Son 1 aydır cihaz kapalı iken prize bağladığımda üründeki RGB aydınlatmalar yanmaya başlıyordu, ve kontrol merkezi uygulamasında bazı RGP ayarlarına müdahale edilemez durumdaydı, ben bu durumun format ile düzeleceğini düşünüyordum. Formatı da servis dönüşü atarım düşüncesiyle hem bu konuya istinaden hem de genel bakımlarının yapılması için servisine gönderdim.
Servis bu konuyla alakalı şöyle bir dönüş yaptı;
"Cihaza BİOS EC güncellemesi yapılamıyor, bu nedenle anakarta müdahale edeceğiz, bu işlem sonucunda düzelme garantisi verilemiyor. Eğer müdahale sonucu sorun düzelirse 650 TL+kdv ücreti olacak ve 6 ay garantisi olacak. Sıfır anakart bedeli ise 11900 TL+kdv" şeklinde dönüş aldım.
Eğer bu onarımı kabul etmez isem ne olur diye sorduğumda ise;
"Onarım yapılmazsa bu şekilde kullanılmaya devam edilirse üfleme sorunu/hiç açılmama gibi sorunlarla karşı karşıya kalabileceğimi bunun sonucunda da anakartın tamiri mümkün olmayacağı direkt anakart değişimi yapılacağı" söylendi.
Ben de yeni bir cihazın anakartı 3. yılını doldurmadan bozulabiliyorken işlem görmüş bir anakartın 7. ayda tekrar sorun yaratıp/yaratmayacağını sorguladığımda;
"Yılların vermiş olduğu yorgunluktan dolayı elektronik cihazlar bozulabilir, cihazlarımızın garantisi 2 yıl, eğer 3 yıllık garanti olsaydı 3 yıl yapardık" diye dönüş aldım.
Benim en çok garibime giden cevapta bu oldu açıkçası.
Şu an onarımı kabul etmedim ve cihazımı geri istedim. Ne yapmam gerektiğini/Nasıl bir yol izlemem gerektiğini bilmiyorum, konuyla ilgili yasal haklarım var mıdır veya buna benzer daha önce sorun yaşayanlar var mı?
Konuyla ilgili düşüncelerinize ve tavsiyelerinize ihtiyacım var.
Teşekkürler.
Cihazın Özellikleri;
Spoiler,
mesajı görmek için tıklayın.Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 3
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 3
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 643 (Bu ay: 7)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 0 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware
![](/static/forum/img/yukleniyor.gif)
![](/static/forum/img/yukleniyor.gif)