Ford focus 1.6 Duratec aracım var. Bunu turbolu yapmak istiyorum.
Değiştireceğim parçalar;
Yağ pompası : Duratec motorlar 1000rpm için 1 bar basarken ecoboost 1000rpm için 2 bar basıyor.
Piston ve Biyel kolu : Duratec motorun biyel kolu 137mm, pistonun kompresyon yüksekliği 25,5mm
(Toplam=162,5 sıkıştırma oranı 11 oluyor.);
Ecoboost ise biyel kolu 134mm, piston kompresyon yüksekliği 28,5mm
(Toplam=162,5 Sıkıştırma oranı 10.1 oluyor
(Sıkıştırma oranının değişme nedeni piston üst şekli)
Aslında ecoboost sıkıştırma oranı 10 dur ama 0.1'lik artışın sebebi silindir kapak contasındaki 0.3mm'lik fark.
Takmak istediğim parçalar;
Turbo
Turbo yağ besleme hortumu : Yağ pompasından T çıkış ile alınacaktır.
İntercooler ve boruları
Turbo selenoid valfi
Ortalama toplam parçalar 4000 TL tutuyor.
Benzinde 140 Hp ve LPG'de ise 170 Hp güç almayı hedefliyorum.
Örnek alınan araç Opel 1.4 Turbo = A 14 NET . Çünkü yakıt beslemesi çok noktalı enjeksiyon olduğu için ve LPG'nin oktanı benzinden yüksek olduğu için daha fazla basıncı arttırabiliyoruz. Yazılımla Ecoboost motorun 195 Hp güç alınabilmesinin sebebi ise vanoslardır. Benim motorumda vanos yoktur.
Arkadaşlar şimdi soracağım sorular ise şöyle ;
1) Hesaplamayı unuttuğum veya yanlış hesapladığım yer var mı?
2) Eksik parça var mı?
3) Turbo selenoid valfi motor beynine nasıl takacağım ve kontrol edebilir miyim?
4) Subaplarım ne kadar basınca dayanır? Bu bilgiyi ford vermemiş.
Son Giriş: 4 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 26
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 26
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 1.423 (Bu ay: 10)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası