Qashqai ve 308 arasında kalanlar için
308 allure sport ve QQ tekna paket kullanıcısıyım, ikisi arasındaki farkları avantaj ve dezavantajları kısaca yazmak istedim. Tabi ki bir araç SUV ve diğer araç HB ama mutlaka iki araç arasında kalanlar vardır, yanlış anlamayın iki araçta ailemizin aracıdır, ikisini de çok severek kullanıyoruz, ikisi içinde bir eleştiri olarak algılamayın.
QQ aracımız şu an 36.000 kmde 3 yıldır bizimle, 308’i ise yeni aldık 2020 model 1500 km’de.
1- 308’de en güzel şey estetik, iç ve dış mekan çok kaliteli, QQ’de maalesef o kadar kalite algısı yok daha sıradan bir araç görüntüsünde 2017’de makyaj görmüş olmasına rağmen (benim aracım makyajlı) iç mekana direksiyon ve vites haricinde hiç dokunmamışlar, en basiti arka tarafa bir USB çıkışı eklenebilirdi.
2- 308’in yol tutuşu QQ’den daha iyi tabi QQ’nin yüksek bir araç olması ağırlık merkezini yukarı çekiyor ama konfor derseniz QQ’nin yüksek oturma pozisyonu ve geniş olmasından dolayı daha konforlu olduğunu söyleyebilirim.
3- 308’de bagaj ilginç bir şekilde QQ’den daha kullanışlı, bunun sebebi QQ’de pandizotun yüksek konumlandırılmasından dolayı bagaj çokmuş gibi görünüyor ama derinlik kısıtlı o yüzden hep alt bagaj kısmını çıkartarak seyahat ediyorum ya da pandizotu ayırıyorum. QQ’deki girinti ve çıkıntının 308’de olmamasından dolayı 308 daha ergonomik bir bagaja sahip diyebilirim.
4- 308 tam bir fiyat performans aracı, hem QQ’den daha ucuza alabiliyorsunuz hem de daha donanımlı alıyorsunuz. Benim QQ’imde cam tavan, anahtarsız giriş-çalıştırma, carplay, LED far, hayalet ekran yok. Bunları alırsanız zaten fiyat uçuyor ki hayalet ekran QQ’de yok.
5- 308 in iç hacmi QQ kadar büyük değil ama ilk aldığım sırada 2 çocuk koltuğu ile rahat bir şekilde kullanabildim iki çocuk koltuğunun ortasına her iki araçta da bir kişinin oturması zor.
6- QQ’de hız sabitleyicinin konumu direksiyon üzerinde ve çok kullanışlı ancak 308’de (sanıyorum tüm Peugeotlarda) bu direksiyonun altında ve hiç görünmüyor. Yani görmeden işlem yapmanız gerekiyor, belli bir süre sonra alışıyorsunuz ama hız sabitleyicinin konumunu 308’de beğenmedim.
7- 308’de direksiyon kısmı gece sürüşünde çok karanlık. Sadece dokunulacak tuşlarda ışıklandırma var, kayar olarak ayarlanan ses açma ve kanal değiştirme tuşunda ve bunların sembollerinde ışıklandırma yok, olsa çok daha iyi olurdur.
8- Her iki araçta da USB type-c ve arka havalandırma yok bu ikisi içinde dezavantaj.
9- Yağmur sensörü 308’de çok iyi çalışıyor otomatik olarak değil siz silecek kolunu bir kez aşağı indirdiğinizde devreye giriyor, düşünülmüş bir şey özellikle soğuk kış ayların silecekler otomatikte kaldığının da araç çalıştığı zaman lastikleri kopartabiliyordu. Bunun önüne geçilmiş.
10- Her iki araçta da multimedya ekranı yavaş ama 308’de çok daha yavaş bu gördüğün en ciddi problem diyebilirim, ancak 308’in multimedya ekranı QQ’ye göre çok kullanışlı. Birçok özellik var ve hepsi benim açımdan işe yarar şeyler.
11- Her iki araçta da navigasyon var (2019’dan sonraki QQ’lerde yok diye biliyorum), 308’in navigasyonunu kendiniz güncelliyorsunuz ancak QQ’lerde kart değiştirmeniz gerekiyor ekstra masraf.
12- Yakıt olarak QQ dizel ama 308 benzinli olmasına rağmen QQ’de 100 km’de 5.6 olan yerlerde 308’de 6.1 civarında. Şehir içinde QQ 7-8 arası seyrederken şuan 308 10 civarı yakıyor. Bence şehir içinde kalabalık trafikte gitmiyorsanız büyük fark yok zaten dizeli artık sadece sesi için bile tercih etmeyeceğim.
13- Güç olarak QQ 1.6 130 hp 320Nm Torka sahip tabi ki daha güçlü, ancak bu bendeki modelde böyle, yenileri 1.5, 115 Hp, 260 Nm, yani güçten çalınmış. 308 ise 1.2 130 Hp, 230 Nm, dolayısıyla yeni QQ ile 308 arasında çok bir fark yok, ancak benim kullandığım QQ’de farkı hissedebiliyorsunuz ki ben QQ’yi hep eko modda kullanıyorum.
14- Şanzıman olarak QQ CVT Xtronic (yeniler DCT), 308 EAT8, ben QQ’nin şanzımanından hiç şikayetçi olmadım evet hissiz ama bu bir noktada güzel ayrıca 7 orana kitlendiği için gaza basarsanız o hissi az da olsa alıyorsunuz. Ancak EAT8 mükemmel hem geçiş hızı çok iyi hem de 8 oranı çok iyi kullanıyor, vites topuzu QQ’de çok sertken 308’de çok yumuşak ki zaten elektronik.
15- 308’de kalkışlarda hafif bir sarsıntı oluyor bu benim hoşuma gitmedi, ancak belli bir süre sonra alıştım.
16- Ses sisteminin kalitesi 308’de bence kötü, ama QQ’de de çok iyi olduğu söylenemez. Tabi QQ’de üst pakette güzel bir ses sistemi geliyor ancak 308 allure yani üst paket olmasına rağmen benim kullandığım tekna paket QQ’deki kadar iyi değil.
17- 308’in park sensörleri iyi çalışmıyor, kameraya güvenip salmışlar bence (ki kamerada atlamalı ilerliyor), QQ’de öndeki araca yaklaşsanız, dar yerden geçseniz bile hemen devreye girip yakınlık derecesini gösteriyor ancak 308’de iyice dibe girince gösteriyor onu da multimedya ekranında gösterdiği ve bu ekranında çok yavaş olduğu için kullanışsız kılıyor.
18- 308’de 3 dürüş modu var normal, sport ve eko yalnız ekoda kullanacaksanız her girişte ekoya almanız lazım. QQ’de de 3 tane var ancak tuşla sadece normal-eko, vitestende sporta alıyorsunuz. Ama ekoya bir kere aldığınızda hep orada kalıyor.
19- 308’in torpidosu çok geniş ve soğutmalı. Maalesef QQ’nin değil.
20- Gözlük koyma yeri ikisinde de yok. Bence ikisinde de olması gerekiyordu.
21- Arka kol dayama her ikisinde de mevcut. 308’de bagaja açılıyor, bu güzel bir özellik bence.
22- QQ’de güvenlik donanımı olarak çarpışma önleyici alt paketlerde bile var. Bu ne işe yarar ki demeyin 2-3 defa kazadan korudu beni. Gerçekten fren yapıyor.
23- QQ’de şeritten ayrılma ikazı var, bu açık tuttuğumu hiç hatırlamıyorum.
24- QQ’de tabela algılama var, bununda hepsini algılama önemlileri algıla olarak seçebiliyorsunuz. Bence keyifli bir özellik.
25- Aydınlatma sistemi, tabi Led ile normali kıyaslamak mümkün değil ama 308’de LED aydınlatma çok güzel ayrıca kayar sinyal, dikiz aynası altı ışıklar falan 308’e hoş görüntü katıyor.
26- 308’de ses açma tuşu çok altta bunun ekranın yanında olmasını tercih ederdim çoğu zaman elim hep ekrana doğru gidiyor.
27- Şimdiki araçlarda artık klima kontrolü ekrana veriliyor 308 de de böyle, benim için sorun değil ama tercih şansım olsa ekrandan bağımsız olmasını isterdim. Özellikle orta yaş üzeri için zorluk oluşturabilecek durumda. QQ’de ise klima kontrolü tamamen ayrı.
Burada gördüğünüz gibi ikisinin olumlu ve olumsuz yönlerini karşılaştırdım, bence iki araçta fiyat ve performans açısından iyi, biri SUV biri HB evet ama eğer ikisi arasında kalacak olsam çok fiyat farkı yoksa QQ tercihim olur ancak 40k üzeri bir fiyat farkı varsa hiç düşünmem 308 alırım. Çok fazla özelliği çok daha ucuza almış oluyorsunuz ki bence şu an C segmentinde en iyi F/P aracı 308, hatta B segmentinin fiyatlarına düşmüş durumda ama o segmentteki tüm araçlardan kat kat üstün. Bir örnek vermek gerekirse şu an yeni polo highline ile 308 allure fiyatı nerdeyse aynı.
Umarım faydalı olmuştur.
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 61
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 66
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 2.161 (Bu ay: 6)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 45 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası