2014 116 cdi vito çalışmama sorunu/anahtar dönmüyor
Arkadaşlar Merhaba,
Vitomuz 130.000 km'de garaj aracıdır. Yılda en fazla 3 ay güneş yüzü görür. Buna bağlı olarak aküsü de 2 senede 1 değişir. Sondan önceki akü manuel vitesli araç aküsüymüş, hâli hazırda üzerindeki akü de bitip araç tekrar çalışmamaya başlayınca yaklaşık 4 ay önce otomatik vites aküsü aldık, sonrasında aküyle alâkalı sıkıntı yaşamadık. Ayrıca araç üzerinde orijinali olmayan Apple Car Play ve yan sanayi park sensörleri bulunmakta. Son akü de değişene kadar pek bir sıkıntımız yoktu aslında, lastik sensörleri haricinde. (Lastik sensörlerini 2 kere değiştirmemize rağmen lastik hava basıncını görememe durumu var, ne özel servis ne de yetkili servis buna bir çözüm bulamadı.)
Gerçi lastik sensörü şuan yaşadığımız sıkıntının yanında devede kulak kalır. Keşke sorun sadece bu olsa. Akü değiştikten sonra ve araba kontak çevirirken herhangi bir sıkıntı yaşamazken özel servis, "bunun kontak beyninde arıza var, değiştirilmesi gerekiyor. Bu parçada oldukça nadir olduğundan yurt dışından yetkili servis tarafından alınıp takılabilir." şeklinde açıklama yaptı. Sanki özel servisten bu açıklama bize yapılmamış gibi bir de yetkili servise götürelim, böyle bir sorun gerçekten çıkacak mı görelim dedik. Gerçekten de serviste aynı şeyi belirtti, " değişimi yapılmazsa ileriye dönük vadede herhangi bir zaman diliminde anahtarı çevirdiğinizde araba çalışmaz denildi."
4 ay önce sipariş geçildi, 6.600 TL'ye kontak beyni geldi, takıldı. Aracı teslim aldıktan sonra ikinci haftada araba çalışmamaya başladı. Araçta 2 yan sanayi ürün var diye elektrik kaçağı kontrolleri de yapıldı ama sorun gözükmemişti. Anahtar kontağa giriyor ama dönmüyor. Elektrik var, göstergeler açılıyor ama anahtar dönmüyor. Servise geri verdik, sıkıntı yok, kontroller yapıldı, yazılım güncellendi diye geri verdiler. Alır almaz yine aynı sıkıntıyı yaşadık, geri teslim ettik. Mercedes Hadımköy genel merkezden mühendisler geldi, kontrol ettiler, yazılımı tekrar güncellediler ve anahtardan araç beynine kadar sayısız yazılımsal kontrol gerçekleştirdiler ama sıkıntı yok. Arabayla yaklaşık parça parça 50 km yol yapıp test etmişler, araba çalışıyor.
Sonrasında arızanın da seyri değişmeye ve deneme yanılma yöntemiyle belirli koşullarda çalışıp çalışmama durumlarına şahit olduk. Araba soğukken ilk anahtar çevirmede çalışıyor. Fakat bi 200 km yol gidip kapattığınızda ve hemen ardından veya bi 10 dk sonra çalıştırmak istediğinizde anahtar dönmüyor. Ayrıca arada bir ekran da gelmiyor (akü bitmiş gibi), sürücü kapısını açıp kapattığımızda ekran geliyor ama anahtar dönmüyor. Yaklaşık 45 dk 1 saat bekledikten ve araç soğuduktan sonra veya ard arda 45-50 kere anahtarı çevirdikten sonra anahtar dönüp motor çalışıyor. Servistekiler de uzun yol yapıp arabayı çok ısındırmadan test ettiklerinden olsa gerek bir sorunla karşılaşmıyorlar ama biz uzun yol yaptığımızda aracı çalıştıramıyoruz. Fren pedalı basma güvenliği araçta yok(terimini bilmiyorum), bassakta, basmasakta çalışıyordu önceden.
Anlayacağınız bi nevî yılan hikâyesine döndü durum. Ne yapacağımızı, kime danışacağımızı şaşırdık. Fakat böylesine güzel, full paket ve temiz bir arabayı da pek bırakma taraftarı içinde olmadığımız için 2 arada 1 derede kaldık. Hele ki böyle bir pandemi zamanında bu bizi daha da zor bir duruma soktu. Artık ya bu deveyi güdeceğiz ya da bu diyardan gideceğiz...
Çok uzun oldu kusura bakmayın, hatta çoğu kişi okumayabilir de ama bu tür sorunlarda en ufak ayrıntılar önemlidir gözüyle bakıyoruz olaya.. bir cinayet dedektifi mevzusu gibi asdasdasd Yardımlarınızı, geri dönüşlerinizi çaresizlikle bekliyor olacağız...
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 2
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 340 (Bu ay: 11)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası