Teğmen
Tarihinde Katıldı
Toplam: 246 (Bu ay: 1)
356128 gün 8 s. 12 dk. kaldı
genellikle video oyunları endüstrisinde herhangi bir tekil oyunu "şimdiye kadarki en iyi" olarak kabul etmek küfür olarak sayılmaktadır. ne de olsa herkesin oyun tercihleri ve görüşleri farklıdır ve inanılmaz derecede geniş harika oyunlar evreninden her şeyi oynayabilmek ve bunlardan zevk alabilmek, bu hobide olmayı bu kadar özel yapan şeyin bir parçasıdır. yine de, piyasaya sürülen ve oyuncular tarafından sevilen binlerce oyun arasında minecraft, tartışmasız bir şekilde bu unvanı kazanmak için en ikna edici durumu ortaya koymaktadır.
ilk olarak 2009 yılında küçük bir bağımsız ekibin iddialı bir projesi olarak dünyaya piyasaya sürülen minecraft, video oyunları endüstrisindeki yarı pişmiş fikirlerin bir koleksiyonunu mükemmel yaratıcı hayatta kalma sandbox oyununda birleştirmeye çalıştı. om yıldan fazla bir süre sonra, mojang studios, microsoft'un kanatları altında katlanarak büyüdü ve ilk piyasaya çıktığında herkesin inandığının çok ötesinde gelişti.
açıkçası, minecraft'ın en iyi xbox oyunlarından ve en iyi pc oyunlarından biri olarak tanımlanmayı yalnızca bir video oyunu olarak hak ettiğini iddia etmek benim için kolay olurdu, ancak minecraft bu erişimin ötesine geçerek bir yaratıcılık ve eğitim platformu haline geldi.
bugün, orijinal minecraft oyunu, yüzeyin hemen altında çok fazla gizli olan iki ayrı versiyon olarak var. birincisi, konsollarda xbox game pass dahil olmak üzere akla gelebilecek her platformda bulunan ve microsoft hesabınız aracılığıyla tam çapraz oynama ve çapraz kaydetme desteği sunan bedrock edition sürümüdür. ayrıca içerik oluşturucuları oyunu güçlendirir ve minecraft topluluğunun, oynamanın ve özelleştirmenin yeni yollarıyla dolu, sürekli büyüyen minecraft marketplace ile birbirini desteklemesine olanak tanımaktadır.
minecraft: bedrock edition ayrıca, tüm dünyada binlerce okul ve kurum tarafından kullanılan yasal olarak güçlü bir eğitim aracı olan minecraft: education edition olarak bilinen bir dalı içerir. okulda eğitim almadığınız zamanlarda minecraft realms, oyuncu gruplarının özel özel sunucular kiralamasına izin vererek, kimin oynadığı veya nerede oynadığı önemsizdir, uzun ömürlü ve geniş dünyalar sağlar.
öte yandan minecraft: java edition, minecraft'ın yalnızca pc, macos ve linux cihazlarda bulunan eski sürümüdür. java sürümü, tam mod desteği karşılığında platformlar arası uyumluluktan ve modern özelliklerden ödün vererek oyunculara minecraft'ı tam olarak istedikleri gibi oynamaları için neredeyse sonsuz yollar sunar. minecraft: java edition için dokuları değiştirmek gibi en küçük değişikliklerden yeni haritalar ve ejderha yetiştirme gibi tam gelişmiş oyun genişletmelerine kadar binlerce mod vardır.
modların özgürlüğü, bedrock edition'dan çok daha fazla oyuncu için daha fazla kontrol ve destek sunan minecraft: java edition sunucularını da kapsar. java sürümü'ndeki sunucular, bazıları neredeyse kendi bireysel oyunları olarak sayılan tüm toplulukları yıllarca destekledi. diğer sunucular, minecraft "oyununun" dışında rahatça var olan ve tamamen yeni bölgelere giren bir amaca sahiptir.
minecraft markası ayrıca minecraft dungeons gibi yeni projeler ve sayısız ortaklık ve iş birliği, popüler kültürde boy gösterme ve devasa miktarda ürün içerecek şekilde gelişti. günümüzde minecraft sadece bir video oyunu değil: yaratıcı bir sanal alan, bir hayatta kalma macerası, bir eğitim aracı, bir sosyal platform, bir topluluk. tüm stüdyolar ve yetenekli bireyler geçimlerini minecraft üzerinden sağlıyor; kuruluşlar ve gruplar, mesajlarını yaymak için minecraft'ı kullanabilir, arkadaşlar veya yabancılar, aralarındaki mesafe ne olursa olsun minecraft aracılığıyla bağlantı kurabilir. minecraft, insanlığın yaratıcılığı ve ustalığıyla mümkün olabilecek eserleri ortaya çıkarabilir.
minecraft'ın neler başardığını ve onu destekleyecek istatistikler olmadan neler yapabileceğini konuşmak yeterli değil. mojang'a göre 250 milyondan fazla satılan minecraft, dünyanın en çok satan oyunudur. bir oyunun 100 milyonun üzerinde kopya satması, yalnızca küçük bir avuç oyunun başardığı çok önemli bir başarıdır ve minecraft bunu hızla geçerek önemli bir kilometre taşına ulaştı. gta v, üç konsol neslinde 140 milyonun üzerinde kopya satarak bir sonraki en çok satan oyundur.
bu iki devasa oyun arasındaki fark büyüktür, ancak daha da etkileyici olanı minecraft'ın hala oldukça aktif bir topluluğa sahip olmasıdır. şubat 2021'de minecraft 139 milyondan fazla aktif oyuncuya sahipti. bu, neredeyse tüm ömrü boyunca gta v'nin sattığı kadardır.
bu son rakamlar, internet trollerinin "minecraft öldü" şeklinde devam eden yorumlarıyla taban tabana zıt. minecraft, youtube'un oyun videoları ve hadi oynayalım "altın çağının" çöküşünden sonra popülaritesini kesinlikle düşürürken, oyun azimle kendini geliştirmeye devam etti ve halkın gözü olmadan bile sayısız rekor kırdı ve şimdi oyuncu sayıları, satışları ve geliri için tüm zamanların en yüksek seviyelerine sahip.
2014 yılında mojang studios, teknoloji devi microsoft tarafından satın alındı ve ekibini dünyanın en yetenekli geliştiricilerinden bazılarıyla genişletmeye devam etti.
ancak buna ek olarak, bir oyun, oyuncu tabanı olmadan hiçbir şey değildir ve minecraft, piyasadaki en büyüklerden birine sahiptir. minecraft: bedrock edition betalarını ve minecraft: java edition anlık görüntülerini test ederek, keşfedilen sorunlar ve istenen eklemeler hakkında geri bildirim göndererek, desteklemek, geliştirmek ve orijinal minecraft deneyimini bile değiştirebilir ve diğer minecraft hayranlarıyla sosyal platformlar, forumlar, youtube ve (elbette) minecraft'ın kendisi aracılığıyla bağlantı kurulabilir.
minecraft, sayısız içerik oluşturucunun kendilerini ve ailelerini desteklemesini sağlar. insanlar minecraft marketplace, modlar veya sunucular aracılığıyla minecraft için yeni içerik oluşturuyor ve akış yapıyor ve minecraft videoları hala milyonlarca toplu görüntüleme alıyor. minecraft, harika şeyler başarmak için gerekli araçları sağlamaktadır.
"mojang studios, başta eğitim olmak üzere tüm dünyada somut bir sosyal etki yaratan bir platform yarattı."
ancak minecraft topluluğunu oyuna çeken şey sadece parasal kazanç değil. minecraft, akıllara durgunluk veren bir etki için sayısız kez yeniden tasarlandı. örneğin, build the ote, gençleri ve geleceğin seçmenlerini, onlara oy verme süreci ve kendi kuşağının karşı karşıya olduğu en acil sorunlardan bazıları hakkında öğreterek eğitmeyi amaçladı. üniversite öğrencileri, pandemi sırasında fiziksel bir etkinlik yerine minecraft'ta sanal mezuniyet törenleri yaptılar. isveç'teki kızlar, yerel toplulukları için gerçek dünyadaki değişikliklere ve etkilere yol açabilecek iyileştirmeler tasarlamak için minecraft kullanıyor. autcraft, otizmli çocukların sosyalleşmeleri ve arkadaş edinmeleri için güvenli bir yer sağlayan bir sunucudur.
minecraft: education edition başkanı allison matthews, "mojang studios, tüm dünyada, özellikle eğitimde somut bir sosyal etki yaratan bir platform yarattı" dedi. "sürdürülebilir köyler için öğrenci tasarımlarından, kodlama öğrenme yetkisine sahip kızlardan ve dijital vatandaşlık ve farkındalık dersleri veren eğitimcilerden çok ilham alıyorum, ve hepsi bu oyunda!"
minecraft'ın daha asil kullanımlarının ötesinde, oyun topluluğu binlerce kasırganın tüm gücüyle yaratıcı potansiyellerini açığa çıkardı. oyuncular, kurgusal konumların ve gerçek dünyadaki önemli noktaların devasa ve gerçekçi tasvirlerinden karmaşık ve gülünç redstone mekanizmalarına kadar minecraft yapılarını düzenli olarak sergiliyorlar, minecraft'ın yaratıcı araçları size istediğiniz her şeyi yapma özgürlüğü veriyor.
ayrıca minecraft'ın içine yerleştirilmiş eksiksiz bir harry potter rpg'sinde hogwarts'ı keşfedebilir, orijinal doom'u oynayabilir, sanal müzik konserlerine katılabilir ve minecraft'ta diğer sonsuz yeni deneyimleri keşfedebilirsiniz. minecraft bir gerçek hayat simulatörüdür ve bu da onu bu kapsamından ötürü gelmiş geçmiş ve gelecek en iyi oyun yapmaktadır.
steam'de yüzlerce fantastik bağımsız oyun var ve bazılarını konsolda bile oynayabiliyoruz artık. günümüzde bağımsız geliştiriciler, aaa oyun endüstrisindeki büyük isimlerin sunduğundan çok farklı bir oyun deneyimi sunan işlere imza atmaktadırlar.
bağımsız oyunların aaa oyunlardan çok daha ucuz olduğu bir sır değil artık. muhteşem ekonomi sahibi ülkemizde, 300 liraya dahi onlarca farklı bağımsız oyun alabiliriz. çünkü, bağımsız geliştiriciler steam'in kur sabitlemesine sadık bir şekilde oyunlarını piyasa sunmaktadırlar. aynı fiyata sadece bir hatta yeni çıkmış olan hiçbir aaa oyunu alamayabiliriz. bu uygun fiyatlar sayesinde, harika bağımsız oyunlardan oluşan bir kitaplık oluşturmak tamamen mümkün bir durumdur.
ayrıca, aaa oyunlar genellikle 300-400 liradan fazlaya bile mâl olabilmektedirler. dlc ve mikro ödemeler için ayrılan parayı da eklersek eğer tek bir oyunda 700-800 liranın üzerinde bir harcama yapabiliriz. bir bağımsız oyun dlc çıkarırsa, aaa bir oyun dlc'si kadar pahalı değil, uygun fiyatlı bir şekilde çıktığına sık sık şahit oluruz.
aaa oyunlardaki ticari kaygılardan ötürü süre gelen aynı tarz oynanış, karakterler ve hikâyelere sahip oyunları oynamak yorucu olabilmektedir. bağımsız stüdyolar oyunlarında risk almayı rahatlıkla göze alabilirler. Bu sayede sanata ve hikâyeye büyük önem veren bağımsız oyunları rahatlıkla görebiliriz.
örneğin cuphead'i ele alalım. bu oyun 1930'lardan kalma çizgi filmlerden ilham alan benzersiz elle çizilmiş bir sanat tasarımına sahiptir. ori and the blind forest, sundered, hyper light drifter, hollow knight, hades, dead cells, factorio, oxygen not included, dont starve, darkest dungeon, undertale, celeste, the messenger ve çok daha fazlası gibi oyunlarda aynı derecede harika sanat tasarımları görebilmekteyiz. bir bağımsız oyun gerçekçi çizgilere, grafiklere ve teknolojiye sahip olmasa bile, ayrıntılı hikâyeler ve özgün sanat tasarımıyla bunu rahatlıkla telafi edebilmektedir. undertale, minimalist piksel grafiklerle yapılmış bir bağımsız oyundur ve bu, yalnızca bir kişi(toby fox) tarafından yapılan bir oyun için oldukça anlaşılabilir bir durumdur. undertale oynarken, ilgi çekici karakterleri ve hikayesi nedeniyle grafiklerin ötesine kolayca bakabiliriz. ayrıca undertale'in enfes müziklerinin yerini çok az triple a oyunun doldurduğunu da rahatlıkla hissedebiliriz. :)
aaa oyunlar, oyuncuları birçok kez hayal kırıklığına uğratmışlardır. birçok aaa oyun aceleye getirilerek hatalara ve hoş olmayan sonuçlara yol açmışlardır. öte yandan, bağımsız geliştiriciler, oyunu mükemmelleştirmek için zaman ayırırlar. Kimse oyunu bitirmek için bağımsız geliştiricileri acele etmeleri için zorlamamaktadır. bağımsız stüdyolar yapacakları satışları hafife almaz, bu da oyunun piyasaya sürüldükten sonra harika olması gerekliliği anlamına gelmektedir.
Bir aaa oyunda bir hatayı düzeltme veya oynanabilirliği iyileştirme talepleri genellikle sağır kulaklara düşmektedir. aaa geliştiriciler, yamaları bir kaplumbağa hızında yayınlarlar. bağımsız geliştiriciler, konu oyunlarını düzeltmeye geldiğinde çok daha dikkatlidirler. bir bağımsız oyunun steam tartışma sayfasına bir yorum yapıldığında geliştiriciden bir yanıt bırakıldığını rahatlıkla görebiliriz. çok sayıda insan bir sorunla karşılaştığında, geliştiricinin sorunu oldukça hızlı bir şekilde düzeltmesini beklemektedir. bu da bağımsız oyunları hata düzeltme, feedback konusunda aaa oyunlardan rahatlıkla daha ileri taşıyan bir durumdur.
aaa oyunlar, tüm beceri düzeyleri için geliştirilmiştirler; hem gelişmekte olan oyunculara hem de deneyimli oyunculara uyum sağlaması için yapılmıştırlar. ne yazık ki bu durum genellikle aaa oyunların çok kolay oyunlar olmalarıyla sonuçlanmaktadır. bağımsız oyunlar ise genellikle niş olduklarından ötürü oynanışa ve daha zorlu oyun türlerine kaygı yaşanmaksızın bükülebilmektedirler. rocket league ve the binding of isaac gibi bağımsız oyunlar buna örnektir. Oyunun benzersiz mekaniğinde ustalaşmak ve aslında oyunda daha iyi olmaya başlamak biraz zaman istemektedir. yani kısaca öğrenmesi kolay ancak ustalaşması oldukça zor olan oyunlara bağımsız tarafında daha sık rastlamaktayız.
bir aaa oyun, büyük bir zaman ve emek yatırımıdır. kötü çıktıkları vakit bu yapımcı firması için çok yıkıcı bir sonuçtur. bu nedenle, yaratıcı bir aaa oyunu yapmak çok fazla risk taşır.
bir aaa oyun, yalnızca yetkin bir aaa oyunu olursa büyük bir kitleye ulaşabilecektir. gerçekten yaratıcı ve yenilikçi bir firma daha fazlasını belki elde edebilir ancak pazar doygunluğu buna olumsuz bir dönüt oluşturmaktadır. buna karşılık, bir bağımsız oyun yapmak çok daha ucuzdur, bu nedenle çok daha az risk taşır. aynı zamanda, bir oyuncu kitlesi elde etmek için esasen yaratıcı olmaları gerekmektedir. dolayısıyla yaratıcı olmanın olası ödülü çok daha yüksek ve yaratıcı olmamanın maliyeti de çok daha yüksek olmaktadır. bir bağımsız oyun, yalnızca yeterli diyebileceğimiz seviyedeyse başarısız olur ancak aaa bir oyun için yeterli seviyesi büyük bir yıkım teşkil etmektedir.
oyun camiasının ikiyüzlülüğü
az önce elden ring'i bitirdim. hala daha içimden bu mu lan 97'lik oyun diyorum. bundan birkaç sene önce zelda botw'ı bitirdiğimdeki hislerin aynısını yaşıyorum bu oyunda da. Oyun inceleme siteleri ya weaboo kaynıyor ya da iyi mamalanmışlar. Çok belli yani paralar yatmış çatır çatır ohhh.
her sene aynı oyunu çıkarıyor diye ubisoft'u eleştiren insanlar, önceki oyunlarıyla birebir aynı animasyonlar, dövüş ve hareket mekanikleri(eğilme hariç o çoooh önemli bak), eski oyunlarına çok benzeyen mob tasarımları(hatta bazıları birebir aynı. copy paste yapmışlar direkt), kendini sürekli tekrar eden boss savaşları ve 2016 yılında çıkarmış oldukları oyunla kapışacak seviyedeki grafikleriyle elden ring isimli oyunu neden yere göğe sığdıramadılar? from software'e rahatlıkla bu konularda tahammül eden insanlar neden ubisoft'a tahammül edemiyorlar? from software'in yaptığı tüm oyunlar birbirinin karbon kopyası resmen. nedir yani? sırf birileri kendini özel hissedecek(çok zormuş ya hani. git gud falan. :) çoluk çocuk lafları bunlar da neyse işte. hiçbir zorluğu yok aslında from software oyunlarının. hareket ezberliyoruz sadece.) diye aynı oyun tarzını önümüze süren bu firmaya neden tahammül etmek zorundayız? yıllardır herkes from software oyunlarının combat mekaniklerini övüyorlar. roll roll roll daha fazla roll biraz daha roll yap sonra vur arada parry at şeklinden ileri gidemeyen bir combat mekaniğinin nesi bu kadar iyi acaba? adım gibi eminim ki from software oyunlarının başında zorluk seçme şansımız olsa kimse bu leş oyunların yüzüne bile bakmaz. çok ikiyüzlüsünüz lan. ac odyssey elden ring'ten en az 50 kat daha iyi bir oyun her şeyiyle, her noktasıyla ama o oyun witcher çakması, özgün değil diye yerden yere vurulmuştu zamanında. ulan elden ring de zelda çakması. niye bunu övüyorsunuz o zaman? büyük riyakarlık bu harbiden. üstüne adam akıllı bir hikâye, hikâye sunumu bile yok bu oyunda. onu bari becerseydiniz be. iki tane sahne koyacaktınız hepi topu. oraya buraya bırakılmış yazılardan öğreniyoruz hikâyeyi. zelda'daki seslendirmeden yoksun npcler'in elden ring versiyonu bu da. amaçsız amaçsız yaratık keseyim, karakter geliştireyim, item toplayayım oyunundan fazlası değil bu oyun. amatör eğlendirir sadece. contra şu oyundan 100 kat daha tatmin ediciydi yemin ediyorum ya oyun sektörü ne hale geldi. kalitesizi, varoşu yüceltme hezeyanı insanlığın sonu olacak gerçekten. konunun ne olduğu bile önemli değil. dünya her konuda varoşlaşıp, kalitesizleşiyor. oyun dünyasında bunun son ayağı elden ring oldu. literally unplayable.
3/10
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 178
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 183
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 13.072 (Bu ay: 19)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 368 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Oyun