EĞİTİM FELSEFELERİ VE FARKLI YAKLAŞIMLARI
Eğitim Felsefesi Akımları
1- Esasicilik -
Bu akım eğitimdeki başarıyı kanıtlayabilmenin ''esasların'' yerine getirilmesi gerektiği görüşüne dayalıdır. Bu sebeple ''esasicilik'' felsefesi olarak bilinmektedir. Klasik öğretiler mevcuttur bu nedenle de yenilikç değildir. Bu akımda ezber ve tekrar etmek eğitimin temellerini oluşturmaktadır. Diğer akımlara oranla daha disiplinlidir.
+İdealizm ve realizmden etkilenir.
+Davranışçıdır.
+Uygulamadaki Türk Eğitim Sistemi.
+Öğretmen merkezlidir.
+Tek otoritedir.
Birçok ülkede tercih edilen bir yöntem değildir.
2- Yeniden Kurmacılık -
Genellikle Avrupa okullarında uygulanmaktadır bu sebeple de modern ve yeniliklere açıktır. Ezbere dayalı olmamakla beraber eğlenerek öğrenim söz konusudur. Felsefenin önemli prensiplerinden biri ''araştırmak ve sorgulamaktır''. 1950 yılından sonra Almanya, İngiltere, Fransa gibi ülkelerde uygulanmaya başlamıştır.
+Pragmatizm ve varoluşçuluktan etkilenir.
+Toplumsaldır.
+İlerlemecilik felsefesinin devamıdır.
+Demokrasiyi sağlamak ve toplumu bu yönde düzenlemek temel amaçtır.
+Toplum, eğitim eliyle her seferinde yeniden yapılandırılmalıdır.
+Demokrasi eğitimi önemlidir.
+Öğretmen değişimin ve reformun temsilcisidir.
3- İlerlemecilik -
Deneme-yanılma yöntemi söz konusudur bu sebeple de yenilikçidir.
+Pragmatizmden etkilenir.
+Bireyseldir.
+Bilişseldir. Zihinsel süreçlere önem verir.
+Deneyim önemlidir. Çünkü geçmiş, geleceğe yön verir.
+İçselleştirilmeyen bilgi önemsizdir.
+Değişim kaçınılmaz olduğu için programlar esnek yapıda olmalıdır.
+Öğrenci merkezlidir ve öğrenci aktiftir.
+Temel bilgi ve becerilerden çok, üst düzey zihinsel beceriler önemlidir.
+Okul ve yaşam iç içedir.
+Teorik bilgileri reddeder.
+Demokratik eğitim anlayışı vardır.
+Rekabeti ortadan kaldıracak işbirliği benimsenmiştir.
+Bütünsel gelişim ön plandadır.
4- Daimicilik -
Bu felsefe de öğrencilere öncelik olarak iş ve sosyal hayatlarında yardımcı olabilecek bilgiler öğretilmektedir.
+İdealizmden etkilenir.
+Sağlam karakterli ve doğru insanlar yetiştirmek amaçtır.
+Evrensel ve entelektüel bir eğitim anlayışı vardır.
+Çünkü insan sabittir. Sabit eğitim programını desteklerler.
+Naturalizme zıttır.
+Program geliştirme değil, program oluşturma vardır.
+Değişime kapalı ve tek tip insan tipi yetiştirmek amaçtır.
Eğitim felsefesinin temel kavramları arasında üç yaklaşım modeli vardır. Bunlardan ilki ''Normatif'' olarak tanımlanır. Özellikle esasicilik akımının kullandığı bu modelin diğer adı Preskiptif'tir. Analitik yaklaşım ise Daimicilik ve İlerlemecilik disiplinlerinin temelini oluşturur. Çözüm odaklı bir eğitim sistemi ile istenilen başarıya daha kısa sürede ulaşılacağı görüşü esastır. Eleştirel yaklaşım ise en çok Yeniden Kurmacılık akımının kullanılır.
Eğitim Felsefesi ve Temsilcileri
Eğitim felsefecilerinin başında İngiliz Alfred North Whitehead yer alıyor. Aynı zamanda Süreç Felsefesinin kurucusu olan North Whitehead'in en ünlü eseri ''Eğitimin Amaçları: Eğitimde Reform Çağrısı'dır.'' Yazar bu kitabında İngiltere'nin eğitim sistemini eleştirmiştir. Eğitim felsefesinin diğer temsilcileri ve en önemli eserleri şunlardır:
+Bertrand Russell - Sorgulayan Denemeler - Bilimsel Bakış
+Barry Sanders - Öküzün A'sı -
+Nel Noddings - Eğitim Felsefesi
@YÖNDERLEAKADEMİ
KAYNAK
Meslek: PR
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 1
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 131 (Bu ay: 10)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 0 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Kültür, Güncel ve Tarih