BURSA TEKNİK OTO’DAN ALDIĞIM SIFIR BMW 3 (G20) ARIZALANMASI
BURSA TEKNİK OTO’DAN ALDIĞIM SIFIR BMW’İN ARIZALANMASI
Özet: Yeni aldığım sıfır BMW aracımda yaşadığım şaft ve direksiyon kutusu problemi nedeniyle Teknik Oto ve Borusan ile yaptığım uzun görüşmeler sonucunda sorunlar çözülmedi. Aracın değer kaybetmesi ve bu süreçten sonra yaşadığım deneyimle ilgili hayal kırıklıkları nedeniyle markaya olan güvenim ilk günkü gibi değil. Bu süreç, premium hizmet kalitesi ile ilgili beklentilerimi yeniden değerlendirmeme sebep oldu.
Kişisen deneyimimi paylaşıyorum: Yeni bir araç almanın ve premium bir araca geçmenin zamanının geldiğini düşündüm. Internetten küçük bir araştırma yaptım. “BMW 3 alınır mı?” “BMW 320i nasıl bir araç?” “BMW sıfır arızalı araç” “BMW 3 Kronik Arızalar”, “Teknik Oto Bursa Yorumlar” gibi arama motorunda arama yapıp karşılaştığım tüm olumsuz yorumları dikkate almadan, kötü yorumların şahsi olaylar olduğunu düşünerek BMW internet sitesi üzerinden online bir sıfır km 3.20 i MSPORT bir araç sipariş ettim.
Aracı aldıktan sonra birkaç gün sonra dikkatli dinlediğimde park halinde aracı D’den R’ye yada R’den D’ye alırken çıtırtı ses geldiğini fark ettim. Hemen BMW Teknik Oto 3’den randevu aldım. BMW Teknik Oto 3 aracı aynı gün inceledi ve video çektiğini sorunu BMW Türkiye Borusan’a bildireceğini Borusan’dan gelen dönüşe göre hareket edeceklerini söyleyip haber vereceklerini ilettiler.
Premium araç aldığımı düşünürken ilk şaşkınlığımı bu onarım talebi şekli ile yaşadım: Birkaç gün sonra BMW Türkiye’den dönüş geldiğini bu sorunun şaft kaynaklı olabileceğini bunun için BMW Bursa Teknik Oto’daki ikame yada test aracından şaftın sökülüp benim aracıma takılacağını eğer sorun çözülüyorsa BMW’den şaft siparişi verileceğini eğer çözülmezse diğer parçaları kontrol edeceklerini ilettiler. Kendi sıfır aracım üzerinde başka araçtan sökülen şaftın takılarak test yapılmasını tabi ki kabul etmedim. Aracın değiştirilmesi talep ettim. BMW Borusan Türkiye bunu kabul etmedi.
Bu arada şaftın önemli bir parça olmadığını araç değerini düşürmeyeceğini BMW’nin premium marka olduğunun müşterilerinin hep yanında olduğunu ilettiler.
Bu arada araçta yaşadığım yol tutuş problemi yüksek hızda yolda tutmakta zorluk ve ıslak zeminde kayma problemleri ile ilgili yine Teknik Oto 3 e gittiğimde Türkiye yol şartlarında normal olduğunu bir sorun olmadığını ilettiler. Daha sonra başka bir kişiden BMW’nin bu durumla ilgili çözüm yöntemi öğrendim. Teknik Oto 3 ile iletişime geçtiğimde aracın kontrollerinin yapılması gerektiğini ilettiler. Aracı tekrar servise götürdüm ve şaft değişikliği için sipariş vereceklerini ve geldiğinde değişiklik yapılacağını ilettiler. 45 gün parça temin süresi geçmesine rağmen yol tutuşun sorunun çözüleceğini düşünerek sabırla şaft değişikliğini bekledim ve şaft değiştirildi.
Yol tutuş problemi ile ilgili bimmerpost tada ESP den kaynaklanan problem yaşayanlar olmuş, direksiyona sürekli müdahale etmek zorunda kaldıklarını belirtmiş kullanıcılar, sağa çevirsem sola, sola çevirsem sağa müdahale etmek zorunda kaldıklarını yazmışlar.
Şaft değişikliği sonrası direksiyonda alışık olduğumdan, normalden özellikle yüksek hızlarda daha fazla sertlik hissetmeye başladım. Bu sefer diğer servise gittim. Aracın direksiyon kutusunun değişmesi gerektiğini ilettiler. Bu arada Goodyear Eagle Sport 2 lastiklerde yol tutuş sorunu yaşayan başka arkadaşların olduğunu da internette ufak bir araştırmayla öğrendim. Araç km yapmış olmasına rağmen, belki bir service bulletin yayınlamıştır diyerek BMW iletişim merkezine talep açtım. Aracı yine Teknik Oto 3 e götürülerek kontrollerinin yapılacağını eğer lastiklerde problem varsa değiştirileceğini ilettiler. Teknik Oto 3 e aracı götürdüm, lastiklerin fotoğraflarını çektiklerini ve aşınma oranlarını ölçtüklerini verileri Bmw Türkiye Borusan’a gönderdiklerini onların karar vereceğini ilettiler. Birkaç gün bekledim ancak dönüş alamadım, bu nedenle BMW İletişim Merkezi’ni aradım. Kendileri, Teknik Oto 3’ün lastiklerde problem olmadığını bildirdiğini ve bu nedenle herhangi bir işlem yapılmayacağını söylediler.
Yaşadığım sıkıntıların çözümü için bu sefer arzıalı aracı aldığım BMW Bursa Teknik Oto 2’ye iletişime geçtim aracımdaki durumu göz önünde bulundurarak aracı benden geri almalarını gerekirse üstüne bir miktar ödeme yaparak aracı yenisiyle değiştirmelerini istedim. Gelen rakam piyasanın altında bir rakamdı, bu arada diğer alternatif marka ve galeri ile de görüştüğümde gelen rakamlar şaft değişikliğinden dolayı normaldan düşüktü. Daha sonra Teknik Oto 2, kendilerinin ticari bir kurum olduğunu fiyatta bir şey yapamayacaklarını ilettiler, bana servis ile (Teknik Oto 3) görüşmemi onların Borusan’a talep açarak indirim yada değişim talep edebileceğini ilettiler. Bu süreçte yaşadığım kişisel deneyimler sonucunda, bu özel durumla ilgili güvenim azaldı. Buna rağmen bir kez daha talep açıp sonuçlanmasını bekledim, sonuçta durumdan üzgün olduklarını ama yapacak birşeylerinin olmadığını telefonda ilettiler. Yaşadığım deneyimlerin ışığında, gelecekteki tercihlerimi yeniden gözden geçirebilirim.
Yaşadığım süreçte karşılaştığım sorunlara kalıcı bir çözüm bulunamadı ve süreç benim için zaman ve maliyet açısından zorluklarla geçti. Bu süreçte yaşadığım deneyimlerden yola çıkarak, çözüm konusunda endişelerim var ve kalıcı bir çözüme ulaşması konusundaki umutlarımın az olduğunu paylaşmak isterim.
Şaft değişikliği sonrası araçtan ve direksiyondan gelen sürtme sesinide ayrıca video olarak paylaşıyorum.
Siz olsanız bu durumda nasıl bir yol izlersiniz, tavsiyelerinizi bekliyorum. Sıfır BMW 3 alıp bu şekilde sorun yaşayan başka arkadaşlarda var mı?
Son Giriş: 2 hafta önce
Son Mesaj Zamanı: 2 hafta
Mesaj Sayısı: 6
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 6
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 540 (Bu ay: 47)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası