Hepsiburada Seagate Disk Dolandırıcılığı
Merhaba arkadaşlar,
Hepsiburada üzerinden 2 sefer yaşadığım dolandırıcılık olayını sizlerle paylaşmak istedim. Kimsenin başına gelmemesi adına, bilmenize fayda gördüm.
Geçen hafta Çarşamba günü Hepsiburada üzerinden " TechPoint" mağazasından 4 adet Seagate Constellation 4TB disk satın aldım.
Satın aldığım 4TB diskler hızlıca elime ulaştı. Gayet iyi paketlenmiş, antistatic pakette geldi, fakat içlerinden garanti belgesi çıkmadı. Normalde bu static packlere zımbalanmış gelirdi garanti belgeleri. Ürünleri paketten çıkardığımda hepsinin üzerinde çok küçük çiziklerin ve parmak izlerinin olduğunu fark ettim, seagate üzerinden garantilerini sorgulamaya çalıştığımda da " Bu ürün daha büyük bir sistemin parçası olarak satılmış. Lütfen, garanti desteği için sistem üreticisiyle veya satın aldığınız yer ile irtibata geçin." mesajı aldım. Ama yine de PC'ye bağlayıp Hard Disk Sentinel üzerinden kontrol ettiğimde bu disklerin ortalama 1290 gündür çalıştığını, 40 sefer açılıp kapatıldığını yazdığını gördüm.
Hemen bu durumla ilgili Hepsiburada'yı aradım, bana ürünü iade etmem için bir kargo numarası verdiler. 3 iş günü sonra da para iadesi yapıldı. Ben de tekrar aynı ürünü bu sefer yine hepsiburada üzerinden "Elafshop" isimli mağaza'dan sipariş ettim, fakat siparişimden hemen sonra Hepsiburada'yı arayıp, ürünlerin kargoya verilmeden önce, faturaya gelecek olan ürünlerin seri numarasının yazılmasını istedim, bu sayede ürünler gelmeden garantilerini sorgulayabilecektim. Hepsiburada'da satıcının kargodan önce imza-kaşeli bir nüshaya seri numarlarını yazıp kargodan önce mail yoluyla ileteceğini söyledi ve takdir edersiniz ki yapmadı.
Yine aynı şekilde diskler elime ulaştı, gayet iyi özenle paketlenmiş antistatik paketlerde, ve tabii ki yine garanti belgeleri yok, yine seri numaralarını sorguladığımda aynı mesajı aldım. Bu sefer diskleri PC'ye bağladığımda 1 tanesinin tamamen bozuk, 2 tanesinin %10'luk bir ömrünün kaldığını diğer 1 tanesinin de yine yaklaşık 1500 gündür kullanıldığını gördüm. Açıkcası satıcı firmaları suçlamak istemiyorum ama, internetten bu mağazaları arattırdığımda daha önce de böyle sorunların yaşandığını, yine Hepsiburada'nın bu konuda hiçbir şey yapmayarak bu mağazaların satış yapmasına devam ettiğini gördüm.
O yüzden lütfen Hepsiburada üzerinden disk alışverişi yapacaksanız, size gelecek ürünün faturası ile birlikte seri numarasını da talep edip, garantisini mutlaka sorgulayın. Olası çirkef bir satıcı ile karşılaşırsanız, bu ürünlerin kendisine ait olmadığını iddia etmesini de engellemiş olursunuz.
Sevgiler.
|
|
|
|
Ext3FS/Ext2FS İçin Recovery yazılımı varmı ?
|
Son Giriş: 4 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 10
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 15
İkinci El Bölümü Mesajları: 5
Konularının görüntülenme sayısı: 1.017 (Bu ay: 8)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware