Şimdi Ara

proton waja nasıldır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
18.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • şu ana kadar bulunduğum bölgede hiç waja görmedim ya tutulmadı yada burda hiç yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysfbzkrt525

    Sen ben önyargılardan kurtulsak vatandaş ucuza kalite arabaya binecek. Mitsubishi kötü araç mı? Hayır. Ama Sabancı satıyor ve reklamını pek yapmıyor. Çünkü Toyotayı da onlar sattığı için gölgelemek istemiyorlar. sözün özü şu adım çıkmış 90 a meselesi her şey. Bu arada sizin aracın aynısı amcamda var. Emin olun temiz bir proton 416 glxi nin ondan geri kalır yanı yok, hatta fazlası var:)

    :))) 93 model protonu, birde 93 corolla ile kıyaslayalım. bakalım hangisi ne kadar sağlam kalabilmiş. hangisi ne kadar para ediyor. bende bundan önce 93 corolla vardı. full orjinal. sattım ama. o haliyle bile 20 sene garanti veririm sana gık demeden yürür.

    toyota 1937 yılında proton 1983 yılında kurulmuş firmaların 93 model araçlarını kıyaslamak hangi mantığa sığıyor.

    proton , lotus - mitsubishi - mg rover destekli araçlar üretmiştir. şuanda da lotusu satın alarak teknolojisini bünyesine almıştır.


    evet vw - toyota - fiat değil şuan ama.

    bu kötü araba ürettiği anlamına gelmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysfbzkrt525

    Sen ben önyargılardan kurtulsak vatandaş ucuza kalite arabaya binecek. Mitsubishi kötü araç mı? Hayır. Ama Sabancı satıyor ve reklamını pek yapmıyor. Çünkü Toyotayı da onlar sattığı için gölgelemek istemiyorlar. sözün özü şu adım çıkmış 90 a meselesi her şey. Bu arada sizin aracın aynısı amcamda var. Emin olun temiz bir proton 416 glxi nin ondan geri kalır yanı yok, hatta fazlası var:)

    :))) 93 model protonu, birde 93 corolla ile kıyaslayalım. bakalım hangisi ne kadar sağlam kalabilmiş. hangisi ne kadar para ediyor. bende bundan önce 93 corolla vardı. full orjinal. sattım ama. o haliyle bile 20 sene garanti veririm sana gık demeden yürür.

    toyota 1937 yılında proton 1983 yılında kurulmuş firmaların 93 model araçlarını kıyaslamak hangi mantığa sığıyor.

    proton , lotus - mitsubishi - mg rover destekli araçlar üretmiştir. şuanda da lotusu satın alarak teknolojisini bünyesine almıştır.


    evet vw - toyota - fiat değil şuan ama.

    bu kötü araba ürettiği anlamına gelmiyor.

    dostum 10 yıllık mazisi olan aracı karşılaştıran diğer arkadaştı
    ama 2012 protonla 93 corollayida kıyaslarım, 20 sene sonra hangisi sağlam kalmış gene anlarız.
    ben garanticiyim, kendini kanıtlamış markaları severim, yüzyıllık geçmişi olan markalarda bile oluyor hatalar, ki daha dün çıkmış araçların ne sürpriz çıkaracağı hiç belli olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Life Eternal -- 7 Haziran 2012; 18:19:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysfbzkrt525

    Sen ben önyargılardan kurtulsak vatandaş ucuza kalite arabaya binecek. Mitsubishi kötü araç mı? Hayır. Ama Sabancı satıyor ve reklamını pek yapmıyor. Çünkü Toyotayı da onlar sattığı için gölgelemek istemiyorlar. sözün özü şu adım çıkmış 90 a meselesi her şey. Bu arada sizin aracın aynısı amcamda var. Emin olun temiz bir proton 416 glxi nin ondan geri kalır yanı yok, hatta fazlası var:)

    :))) 93 model protonu, birde 93 corolla ile kıyaslayalım. bakalım hangisi ne kadar sağlam kalabilmiş. hangisi ne kadar para ediyor. bende bundan önce 93 corolla vardı. full orjinal. sattım ama. o haliyle bile 20 sene garanti veririm sana gık demeden yürür.

    toyota 1937 yılında proton 1983 yılında kurulmuş firmaların 93 model araçlarını kıyaslamak hangi mantığa sığıyor.

    proton , lotus - mitsubishi - mg rover destekli araçlar üretmiştir. şuanda da lotusu satın alarak teknolojisini bünyesine almıştır.


    evet vw - toyota - fiat değil şuan ama.

    bu kötü araba ürettiği anlamına gelmiyor.

    dostum 10 yıllık mazisi olan aracı karşılaştıran diğer arkadaştı
    ben garanticiyim, kendini kanıtlamış markaları severim, daha dün çıkmış araçların ne sürpriz çıkaracağı belli olmaz çünkü.

    Arkasında devlet olunca hiçbişey olmaz proton Malezya devletinin ben bi sıkıntı çıkacağını sanmıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: protonkolik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysfbzkrt525

    Sen ben önyargılardan kurtulsak vatandaş ucuza kalite arabaya binecek. Mitsubishi kötü araç mı? Hayır. Ama Sabancı satıyor ve reklamını pek yapmıyor. Çünkü Toyotayı da onlar sattığı için gölgelemek istemiyorlar. sözün özü şu adım çıkmış 90 a meselesi her şey. Bu arada sizin aracın aynısı amcamda var. Emin olun temiz bir proton 416 glxi nin ondan geri kalır yanı yok, hatta fazlası var:)

    :))) 93 model protonu, birde 93 corolla ile kıyaslayalım. bakalım hangisi ne kadar sağlam kalabilmiş. hangisi ne kadar para ediyor. bende bundan önce 93 corolla vardı. full orjinal. sattım ama. o haliyle bile 20 sene garanti veririm sana gık demeden yürür.

    toyota 1937 yılında proton 1983 yılında kurulmuş firmaların 93 model araçlarını kıyaslamak hangi mantığa sığıyor.

    proton , lotus - mitsubishi - mg rover destekli araçlar üretmiştir. şuanda da lotusu satın alarak teknolojisini bünyesine almıştır.


    evet vw - toyota - fiat değil şuan ama.

    bu kötü araba ürettiği anlamına gelmiyor.

    dostum 10 yıllık mazisi olan aracı karşılaştıran diğer arkadaştı
    ben garanticiyim, kendini kanıtlamış markaları severim, daha dün çıkmış araçların ne sürpriz çıkaracağı belli olmaz çünkü.

    Arkasında devlet olunca hiçbişey olmaz proton Malezya devletinin ben bi sıkıntı çıkacağını sanmıyorum

    devlet olunca ne değişiyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: protonkolik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysfbzkrt525

    Sen ben önyargılardan kurtulsak vatandaş ucuza kalite arabaya binecek. Mitsubishi kötü araç mı? Hayır. Ama Sabancı satıyor ve reklamını pek yapmıyor. Çünkü Toyotayı da onlar sattığı için gölgelemek istemiyorlar. sözün özü şu adım çıkmış 90 a meselesi her şey. Bu arada sizin aracın aynısı amcamda var. Emin olun temiz bir proton 416 glxi nin ondan geri kalır yanı yok, hatta fazlası var:)

    :))) 93 model protonu, birde 93 corolla ile kıyaslayalım. bakalım hangisi ne kadar sağlam kalabilmiş. hangisi ne kadar para ediyor. bende bundan önce 93 corolla vardı. full orjinal. sattım ama. o haliyle bile 20 sene garanti veririm sana gık demeden yürür.

    toyota 1937 yılında proton 1983 yılında kurulmuş firmaların 93 model araçlarını kıyaslamak hangi mantığa sığıyor.

    proton , lotus - mitsubishi - mg rover destekli araçlar üretmiştir. şuanda da lotusu satın alarak teknolojisini bünyesine almıştır.


    evet vw - toyota - fiat değil şuan ama.

    bu kötü araba ürettiği anlamına gelmiyor.

    dostum 10 yıllık mazisi olan aracı karşılaştıran diğer arkadaştı
    ben garanticiyim, kendini kanıtlamış markaları severim, daha dün çıkmış araçların ne sürpriz çıkaracağı belli olmaz çünkü.

    Arkasında devlet olunca hiçbişey olmaz proton Malezya devletinin ben bi sıkıntı çıkacağını sanmıyorum

    devlet olunca ne değişiyor?

    Devlet batar mı ? En fazla yapacağı şey protonu satar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: protonkolik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: protonkolik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysfbzkrt525

    Sen ben önyargılardan kurtulsak vatandaş ucuza kalite arabaya binecek. Mitsubishi kötü araç mı? Hayır. Ama Sabancı satıyor ve reklamını pek yapmıyor. Çünkü Toyotayı da onlar sattığı için gölgelemek istemiyorlar. sözün özü şu adım çıkmış 90 a meselesi her şey. Bu arada sizin aracın aynısı amcamda var. Emin olun temiz bir proton 416 glxi nin ondan geri kalır yanı yok, hatta fazlası var:)

    :))) 93 model protonu, birde 93 corolla ile kıyaslayalım. bakalım hangisi ne kadar sağlam kalabilmiş. hangisi ne kadar para ediyor. bende bundan önce 93 corolla vardı. full orjinal. sattım ama. o haliyle bile 20 sene garanti veririm sana gık demeden yürür.

    toyota 1937 yılında proton 1983 yılında kurulmuş firmaların 93 model araçlarını kıyaslamak hangi mantığa sığıyor.

    proton , lotus - mitsubishi - mg rover destekli araçlar üretmiştir. şuanda da lotusu satın alarak teknolojisini bünyesine almıştır.


    evet vw - toyota - fiat değil şuan ama.

    bu kötü araba ürettiği anlamına gelmiyor.

    dostum 10 yıllık mazisi olan aracı karşılaştıran diğer arkadaştı
    ben garanticiyim, kendini kanıtlamış markaları severim, daha dün çıkmış araçların ne sürpriz çıkaracağı belli olmaz çünkü.

    Arkasında devlet olunca hiçbişey olmaz proton Malezya devletinin ben bi sıkıntı çıkacağını sanmıyorum

    devlet olunca ne değişiyor?

    Devlet batar mı ? En fazla yapacağı şey protonu satar

    sürpriz derken aracın hataları demek istedim. şimdi bu adamlar büyük markalar gibi milyar dolarlar yatıramıyor araştırma geliştirme test aşamalarına. allaha kalıyo aracın sağlamlığı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: protonkolik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: protonkolik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysfbzkrt525

    Sen ben önyargılardan kurtulsak vatandaş ucuza kalite arabaya binecek. Mitsubishi kötü araç mı? Hayır. Ama Sabancı satıyor ve reklamını pek yapmıyor. Çünkü Toyotayı da onlar sattığı için gölgelemek istemiyorlar. sözün özü şu adım çıkmış 90 a meselesi her şey. Bu arada sizin aracın aynısı amcamda var. Emin olun temiz bir proton 416 glxi nin ondan geri kalır yanı yok, hatta fazlası var:)

    :))) 93 model protonu, birde 93 corolla ile kıyaslayalım. bakalım hangisi ne kadar sağlam kalabilmiş. hangisi ne kadar para ediyor. bende bundan önce 93 corolla vardı. full orjinal. sattım ama. o haliyle bile 20 sene garanti veririm sana gık demeden yürür.

    toyota 1937 yılında proton 1983 yılında kurulmuş firmaların 93 model araçlarını kıyaslamak hangi mantığa sığıyor.

    proton , lotus - mitsubishi - mg rover destekli araçlar üretmiştir. şuanda da lotusu satın alarak teknolojisini bünyesine almıştır.


    evet vw - toyota - fiat değil şuan ama.

    bu kötü araba ürettiği anlamına gelmiyor.

    dostum 10 yıllık mazisi olan aracı karşılaştıran diğer arkadaştı
    ben garanticiyim, kendini kanıtlamış markaları severim, daha dün çıkmış araçların ne sürpriz çıkaracağı belli olmaz çünkü.

    Arkasında devlet olunca hiçbişey olmaz proton Malezya devletinin ben bi sıkıntı çıkacağını sanmıyorum

    devlet olunca ne değişiyor?

    Devlet batar mı ? En fazla yapacağı şey protonu satar

    sürpriz derken aracın hataları demek istedim. şimdi bu adamlar büyük markalar gibi milyar dolarlar yatıramıyor araştırma geliştirme test aşamalarına. allaha kalıyo aracın sağlamlığı.

    Proton (Perusahaan Otomobil Nasional Berhad) 1982 yılında Malezya hükümet başkanı olan Dr. Mahathir Muhammed tarafından kurulmuştur. 1983 yılında başlayan proje Japon teknolojisi destekli montaj sanayi yaklaşımı ile Malezya devletinin planlı kalkınma döneminde lokomotif olarak kabul edilen yerini almaya başlar.
    23 Mayıs 1983 Teknik işbirliği, lisans ve komponent üretimi konularında Mitsubishi Motors ile anlaşma imzalanması
    1 Ağustos 1983 Shah Alam tesislerinin yıllık 80,000 kapasite ile faaliyete geçmesi Shah Alam tesisleri bugün yıllık 240,000 adet kapasiteye sahiptir.
    1 Temmuz 1985 Proton markalı ilk otomobil "Saga" modelinin üretime başlaması
    1986 Üretime başladıktan sadece 1 yıl sonra Bangladeş'e yapılan ilk ihracat
    26 Eylül 1987 Proton'un 50,000 ' inci otomobilinin üretim hattından çıkışı
    16 Mart 1990 İngiltere pazarına giriş
    16 Mayıs 1990 200,000 ' inci Proton otomobilin üretim hattından çıkışı
    1 Ocak 1991 İngiliz What Car? Dergisi Proton Saga modelini "Best Buy" - Satın alınabilecek en iyi model olarak sunar
    9 Temmuz 1991 300,000 ' inci Proton otomobilin üretim hattından çıkışı
    1992 Proton hisse senetlerinin KL borsasında işlem görmeye başlaması.
    14 Nisan 1992 Proton montaj hattında ilk kez robotların kullanılmaya başlanması
    21 Ekim 1992 Birmingham otomobil fuarında 3. kez üst üste altın madalya ile ödüllendirilmesi
    20 Nisan 1993 Ar-Ge Departmanının kuruluşu
    9 Temmuz 1993 500,000 ' inci Proton otomobilinin üretim hattından çıkışı
    23 Mart 1996 Dünyanın en ileri mühendislik altyapısına sahip tesislerden birisi olan Tangjum Malim fabrikasının temelinin atılması
    5 Nisan 1996 Citroen ile yapılan teknik işbirliği sonucu Tiara modelinin üretime başlaması
    30 Ekim 1996 Üreticiler sınıfında 7 kez Formula 1 dünya şampiyonluğu, pilotlar sınıfında 6 kez dünya şampiyonluğu ve toplam 79 Formula 1 grand prix yarış birinciliğine sahip, dünyaca ünlü İngiliz mühendislik ve otomobil firması Lotus'un %63.75'lik hisselerinin satın alınması
    30 Aralık 1996 Proton üretim hattından 1,000,000 'uncu otomobilin çıkışı
    21 Şubat 2001 Lotus'un Proton için özel ürün geliştirme çalışmalarına başlaması
    2003 Lotus'un tüm hisselerinin Proton tarafından satın alınması
    Bugün [değiştir]

    Proton firmasının %52'si Malezya devleti ve %48'i yerel ve uluslararası yatırımcılara aittir. Bugün itibariyle Dünya Ticaret Örgütü'ne kayıtlı 146 ülkeden sadece 11 tanesi resim üzerindeki taslaktan dünya çapında kabul gören normlarda otomobil üretebilmektedir. 2002 yılı başında Malezya 11. olarak bu listede yer almıştır. Bu listede yer alan ülkelerin başlıcaları alfabetik sırayla: ABD, Almanya, Fransa, G.Kore, İngiltere, İsveç, İtalya, Japonya'dır. Proton, 1900'ü Ar-Ge çalışmalarında yer almak üzere toplam 9500 kişilik bir işgücü ile üretim yapmaktadır.
    Proton için yapılmış toplam yurt içi yatırımı 2 milyar ABD dolarının üzerindedir. Kurulduğu günden bu yana 50'den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirmiştir. Şu anda başta İngiltere ve Avustralya olmak üzere 20'den fazlaya ülkeye ihracat yapmaktadır.
    Malezya'da 2 merkezde olmak üzere Çin, Vietnam ve İran'da üretim yapmaktadır. Hali hazırda yıllık kapasitesi 250,000 adet olan Tangjum Malim fabrikasının altyapısı ve genişleme planları doğrultusunda önümüzdeki 5 yıl içinde 1 milyon adet/yıl otomobile ulaşılması planlanmaktadır.
    Modelleri
    Proton Savy
    Proton Satira
    Proton Coupe
    Proton Perdana
    Proton Tiara
    Proton Saga
    Proton GEN-2
    Proton Persona
    Proton Waja
    Proton Arena
    Proton Satria Neo
    Proton Exora
    Bizim kıyaslama yaptığımız nokta şu arkadaşlar: fiyat/performans, kalite, donanım.
    1-93 model proton ile 93 model corolla kıyası ancak yerinde araçların başında olur.
    2-93 model glxi corollada klima, abs, hava yastığı mevcut değil.
    3-Elimizde 98-2000 model arası proton 1,6 glxi ile corolla 98 model kalıyor kıyas için.
    4-Toyota dünyanın en çok satılan otomobillerinden olduğu halde 98 full corollada donanım şu var: klima, abs. Bu özelliklerin aynıları protonda da var.
    5-98 model full 1.6 proton en temizi 10 bin tl, corolla ise 14-18 bin tl arası.
    6-Kaldı ki 11 sene bizde olan proton tık demedi, kış ortası buz gibi soğukta daima tek marşta çalıştı. Bize sanayi yolu belletmedi.
    7-Tüm bu şartlar altında 30 yıllık proton ile 70 yıllık toyota kıyası yapılır mı? Evet fiyat donanım olarak bal gibi yapılır.
    8-93 model corollayı 12 ye alacağıma 8 bin verir proton alır geriye kalan para ile aracı dayar döşerim.

    Bir araç bazı ülkelerde tutulmuyorsa o aracın kötü olduğu anlamına gelmez. Crysler kötü araç mıdır? Asla. Ama motor hacmi büyük olduğu için ülkemizde vergilerden ve yakıttan dolayı pek tercih edilmiyor. Proton Fadıl Akgündüz' den dolayı darbe yedi. Ve şu anda da reklamı bazı gazeteler dışında yapılmıyor bile. Yani proton tamamen distribütör kurbanı.

    Hasıl-ı kelam, eleştiri yaparken her şeyi göz önünde bulundurun. Artı bir aracı test etmeden yorum yapmayın lütfen. Yoksa bizde biliriz 45 bin tl verip de Auris almayı. Ama bunun yerine maddi imkanlardan dolayı ondan çok da geri kalmayacak olan protonu 35 bin tl ye alıyoruz.
    Kalın sağlıcakla.




  • Orijinalden alıntı: ysfbzkrt525
    x
    Bizim kıyaslama yaptığımız nokta şu arkadaşlar: fiyat/performans, kalite, donanım.
    1-93 model proton ile 93 model corolla kıyası ancak yerinde araçların başında olur.
    2-93 model glxi corollada klima, abs, hava yastığı mevcut değil.
    3-Elimizde 98-2000 model arası proton 1,6 glxi ile corolla 98 model kalıyor kıyas için.
    4-Toyota dünyanın en çok satılan otomobillerinden olduğu halde 98 full corollada donanım şu var: klima, abs. Bu özelliklerin aynıları protonda da var.
    5-98 model full 1.6 proton en temizi 10 bin tl, corolla ise 14-18 bin tl arası.
    6-Kaldı ki 11 sene bizde olan proton tık demedi, kış ortası buz gibi soğukta daima tek marşta çalıştı. Bize sanayi yolu belletmedi.
    7-Tüm bu şartlar altında 30 yıllık proton ile 70 yıllık toyota kıyası yapılır mı? Evet fiyat donanım olarak bal gibi yapılır.
    8-93 model corollayı 12 ye alacağıma 8 bin verir proton alır geriye kalan para ile aracı dayar döşerim.


    kardeş o bu hikaye. bırak şimdi 200 bininci proton üretime geçip geçmediğini. beni alacağım model ilgilendirir geçmişteki üretim adedi değil.

    93 corolla'da klima var. avrupa versiyonlarında 93 modeldede klima, abs, airbag var ülkemizde satılanlarda yok. öyle ihraç etmişler.

    corollayı aldığın fiyatın üstüne satabileceğini söyleyebilirim. 3 kasadır corolla kullanıyorum hepsinde böyle. protonun alıcı kitlesi %5 se, corollanın %75 bir alıcı kitlesi vardır. bu fiyatlara araç alıyorsak, satarkende düşünmeliyiz ne kadara satılabilir diye.

    8 yıla yakındır toyotaya, her 15 bin kilometrede yağını, filtrelerini değiştirmekten başka bir bakım yapmadım. bu haldeyken 93 model bu araçla hala bir çok 1.6 aracıda performans olarak çatır çatır yerim.

    bak lafımın eriyim, şimdi değil ama 20 sene sonra 45 yaşlarına gelince görürüz 50 yaşındaki corolla piyasada hala yürüyormu, 2012 model proton yürüyor mu diye. unutmayalım bu lafımızı.




  • Orijinalden alıntı: Life Eternal

    Orijinalden alıntı: ysfbzkrt525
    x
    Bizim kıyaslama yaptığımız nokta şu arkadaşlar: fiyat/performans, kalite, donanım.
    1-93 model proton ile 93 model corolla kıyası ancak yerinde araçların başında olur.
    2-93 model glxi corollada klima, abs, hava yastığı mevcut değil.
    3-Elimizde 98-2000 model arası proton 1,6 glxi ile corolla 98 model kalıyor kıyas için.
    4-Toyota dünyanın en çok satılan otomobillerinden olduğu halde 98 full corollada donanım şu var: klima, abs. Bu özelliklerin aynıları protonda da var.
    5-98 model full 1.6 proton en temizi 10 bin tl, corolla ise 14-18 bin tl arası.
    6-Kaldı ki 11 sene bizde olan proton tık demedi, kış ortası buz gibi soğukta daima tek marşta çalıştı. Bize sanayi yolu belletmedi.
    7-Tüm bu şartlar altında 30 yıllık proton ile 70 yıllık toyota kıyası yapılır mı? Evet fiyat donanım olarak bal gibi yapılır.
    8-93 model corollayı 12 ye alacağıma 8 bin verir proton alır geriye kalan para ile aracı dayar döşerim.


    kardeş o bu hikaye. bırak şimdi 200 bininci proton üretime geçip geçmediğini. beni alacağım model ilgilendirir geçmişteki üretim adedi değil.

    93 corolla'da klima var. avrupa versiyonlarında 93 modeldede klima, abs, airbag var ülkemizde satılanlarda yok. öyle ihraç etmişler.

    corollayı aldığın fiyatın üstüne satabileceğini söyleyebilirim. 3 kasadır corolla kullanıyorum hepsinde böyle. protonun alıcı kitlesi %5 se, corollanın %75 bir alıcı kitlesi vardır. bu fiyatlara araç alıyorsak, satarkende düşünmeliyiz ne kadara satılabilir diye.

    8 yıla yakındır toyotaya, her 15 bin kilometrede yağını, filtrelerini değiştirmekten başka bir bakım yapmadım. bu haldeyken 93 model bu araçla hala bir çok 1.6 aracıda performans olarak çatır çatır yerim.

    bak lafımın eriyim, şimdi değil ama 20 sene sonra 45 yaşlarına gelince görürüz 50 yaşındaki corolla piyasada hala yürüyormu, 2012 model proton yürüyor mu diye. unutmayalım bu lafımızı.


    İyi de kardeş ben 50 yıl sonraki toyotayı nedeyim protonu nedeyim :)) Alemsiniz. 5-10 sene tık demeden her iki araca da binerim. Alırken param yoktur proton alırım mesele bu.
    Avrupadaki 93 corollada şu var bu var diyorsunuz. İngilteredeki protonlarda ne var araştırdın mı? Bize memleketteki araçlar lazım.
    Keser gibi hep kendine yontuyorsun :))
    Dediğim gibi sen 98 model corollaya 18 ver. Ben 2009 model wajaya veya gen 2 ye 15 vereyim :)) Sen satarken 19 a ver. Ben 15 e vereyim :) hem param çıkışmadığı için istediğim özellikleri barındıran araç almış oldum hem de onca zaman bindim der 1 aşağısına da satarım.
    Meselemiz şu tekrar haturlatayım:
    fiyat/özellik..




  • Orijinalden alıntı: ysfbzkrt525

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    Orijinalden alıntı: ysfbzkrt525
    x
    Bizim kıyaslama yaptığımız nokta şu arkadaşlar: fiyat/performans, kalite, donanım.
    1-93 model proton ile 93 model corolla kıyası ancak yerinde araçların başında olur.
    2-93 model glxi corollada klima, abs, hava yastığı mevcut değil.
    3-Elimizde 98-2000 model arası proton 1,6 glxi ile corolla 98 model kalıyor kıyas için.
    4-Toyota dünyanın en çok satılan otomobillerinden olduğu halde 98 full corollada donanım şu var: klima, abs. Bu özelliklerin aynıları protonda da var.
    5-98 model full 1.6 proton en temizi 10 bin tl, corolla ise 14-18 bin tl arası.
    6-Kaldı ki 11 sene bizde olan proton tık demedi, kış ortası buz gibi soğukta daima tek marşta çalıştı. Bize sanayi yolu belletmedi.
    7-Tüm bu şartlar altında 30 yıllık proton ile 70 yıllık toyota kıyası yapılır mı? Evet fiyat donanım olarak bal gibi yapılır.
    8-93 model corollayı 12 ye alacağıma 8 bin verir proton alır geriye kalan para ile aracı dayar döşerim.


    kardeş o bu hikaye. bırak şimdi 200 bininci proton üretime geçip geçmediğini. beni alacağım model ilgilendirir geçmişteki üretim adedi değil.

    93 corolla'da klima var. avrupa versiyonlarında 93 modeldede klima, abs, airbag var ülkemizde satılanlarda yok. öyle ihraç etmişler.

    corollayı aldığın fiyatın üstüne satabileceğini söyleyebilirim. 3 kasadır corolla kullanıyorum hepsinde böyle. protonun alıcı kitlesi %5 se, corollanın %75 bir alıcı kitlesi vardır. bu fiyatlara araç alıyorsak, satarkende düşünmeliyiz ne kadara satılabilir diye.

    8 yıla yakındır toyotaya, her 15 bin kilometrede yağını, filtrelerini değiştirmekten başka bir bakım yapmadım. bu haldeyken 93 model bu araçla hala bir çok 1.6 aracıda performans olarak çatır çatır yerim.

    bak lafımın eriyim, şimdi değil ama 20 sene sonra 45 yaşlarına gelince görürüz 50 yaşındaki corolla piyasada hala yürüyormu, 2012 model proton yürüyor mu diye. unutmayalım bu lafımızı.


    İyi de kardeş ben 50 yıl sonraki toyotayı nedeyim protonu nedeyim :)) Alemsiniz. 5-10 sene tık demeden her iki araca da binerim. Alırken param yoktur proton alırım mesele bu.
    Avrupadaki 93 corollada şu var bu var diyorsunuz. İngilteredeki protonlarda ne var araştırdın mı? Bize memleketteki araçlar lazım.
    Keser gibi hep kendine yontuyorsun :))
    Dediğim gibi sen 98 model corollaya 18 ver. Ben 2009 model wajaya veya gen 2 ye 15 vereyim :)) Sen satarken 19 a ver. Ben 15 e vereyim :) hem param çıkışmadığı için istediğim özellikleri barındıran araç almış oldum hem de onca zaman bindim der 1 aşağısına da satarım.
    Meselemiz şu tekrar haturlatayım:
    fiyat/özellik..

    okey aga hayırlı olsun mutluluklar kazasız belasız.




  • Merhaba. Protonu 4,5 yıl kullandım. Eksoz dahi değiştirmedim. 2000 modeldi. geçen sene sattım. Hiçbir sorunu yoktu. 260 bindeydi sattığımda. Arkadaşımda yıllar önce Toyota corolla vardı.(1993 tü sanırım) Eksozu benimkinin yaşına gelmeden değiştirildi. Bir sürüde masraf yapıp duruyordu. Ben bakım harici doğru dürüst masraf yapmadım. 130 bin km kullandım. Özellikle 1998-2000 yılları arasında satılmış proton modelleri oldukça sağlamdır. 260 binde orjinal eksoz, orjinal aks bilyaları, orjinal fren diskleri hala üzerindeydi. Otomatik vitesine, motoruna el değmemişti. Elektrik tesisatı BOSH markadır. Farlarında bile bosh yazar. Motor-yürüyen aksamı mitsubishıden alınmadır. Şahsen özelliksiz bir toyota yerine daha ucuz fiyatlı özellikli proton alırım. (öyle yaptım zaten) . Bir araç piyasada tutunduğunda arkasında hangi firmaların olduğuna da bakmak gerek. Proton yeterince tanınamamış, yanlış pazarlama stratejileri ile yerini bulamımış bir araçtır. İki büyük holding el atsaydı (ki müslüman ülkede üretildiği için böyle bir ihtimal yok) önde markalar arasına girerdi.




  • 2000 model protondan sonra aldığım Wajayı (yine otomatik) 6 aydır kullanıyorum. 12000 km yol yaptım. Otomatik vites. LPG li. Şehir içi şehir dışı karışık 100 km de 11 litre lpg tüketimi var. Bundan önceki otomatik aracımda aynı yakıyordu. Otomatik vites 1240 kg araç için normal.Waja nın eski modellerinde 103 bg mitsubishi motoru var. 2006-2009 arası olması lazım campro adında lotusun geliştirdiği piyasanın Malezya motor dediği 110 bg. motor var. Sonraki modellerde 115 bg campro2 motor var. Oldukça oturaklı C sınıfı bir otomobil. İçi ferah arka diz mesafesi iyi. Koltuklar alçak olduğundan tavana yapışmazsın. Gayet sessiz ve sürüşü keyiflidir. Şirket araçlarıda dahil 11. kullandığım araç. Ön ve arkada viraj denge çubuğu vardır. Çok nokta salıncak sistemi ve viraj denge çubukları sayesinde savurmaz. Fazla yaylanmadan kararlı gider. Direksiyon rahattır ve iyi tepki veririr. Ani haraketlerde savrulma kayma yapmaz. (bizzat denemişimdir.Pek isteğim dahilinde meydana gelen bir durum değildi ama o hızla o sert direksiyon haraketinde nasıl 1 milim bile kaymadan durumu kurtardım bilmiyorum, yol tutuşu çok iyidir. Tabii lastiklerimde yeniydi). Tek alışamakta zorluk çektiğim direksiyon ayarlı olmasına rağmen ün üst notada bile alçak kalıyor. Alışınca arabayı daha direksiyona hakim olarak yönetebiliyorsun. Özellik, kalite olarak fiyatının çok üstünde bir arabadır. Piyasası zayıf olduğunda ucuza alırsın. Ucuzada satasın. Kapı içi çelik barlar ön bar var, yani güvenlik kafesi vardır. Parça sorunu yok. Ben Samsundayım. Olmayanı İstanbuldan ertesi gün elimde olacak şekilde temin edilebiliyor. Gerçi 12000 km de sadece normal bakımını yaptırdım. Parça ihtiyacı olmadı. 2009 model aracımı 49.000 de aldım. şu an 62000 küsürde. 50000 ve 60000 bakımını yaptırdım. Hava filitresi eski modelleri ile aynı. Bakımları için filitre vs sorun olmuyor. Bi şikayetim yok. Sadece orjinal alarmının hoparlörü arızalandı. Su kaçmış olabilir. Bende komple alarmını değiştirip bagaj açmalı alarmlardan taktım. Bagaja da merkezi kilit motorundan takıp alarma bağladım. Şimdi bagajıda kumandadan açılıyor. Oturaklı, rahat. Sıralı lpg ile gayet uyumlu. Benim bi şikayetim yok. Biraz satışını beceremediler ülkemizde. Birde marka bağımlılığı var. Kalitesiz bir araç değil. 40000 tl den başlıyor yenileri. (Waja üretimden geçen sene kalktı. 2002 den beri üretiliyordu) Gen2 sedan lar var. Kalitesiz olsa 40000 tl civarına satılmazdı. Protonun çok modeli var ancak bizde çok az modeli piyasada. Eski kötü imajı ve şimdiki başarısız satış stratejisi dolayısıyla pek yer bulamadı. Ama bu bize ikinci elde az parayla çok şeye sahip olma imkanını veriyor. Eski (1998-2000 arası) ve Waja hakkında sorunuz olursa bilgim, tecrübem dahilinde cevap vermeye çalışırım. Selamlar.




  • 2017 , sıfır km Proton fiyatları açıklanmış, 2017 nin sonlarında!
  • asan70 kullanıcısına yanıt
    Ama halen eski modeller mevcut, keşke yeni preve ve suprima falan da gelse de biraz renk olsa piyasa da
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.