Şimdi Ara

psa-ford motor yağı çelişkisi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
13.029
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wander_

    sizin araç 1.6 dizel için Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 tam uyumlu oluyor. fiyatı da uygun.
    yeni 1.5 tdci motorlar için kılavuzda önerilen yağ türkiyede yok. mecbur 5-30 a5/b5 denilen yağdan koyuluyor. sıkıntı orda
    evet bu yagı aldm koydurdum gerci yag degisdirdim yerde 5w30 olsunda ne olursa olsn bunalara diyyor usta =) bu ustalara kaldıysak isimiz duman..
  • Acea A5/B5 ile C2 nin tek farkı, Acea C2 'nin araçta bulunan katalizör egr dpf sistemini daha az kirletmesidir.

    Lubrizolda ''Aftertreatmentcompatibility'' diye geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizashi

    Acea A5/B5 ile C2 nin tek farkı, Acea C2 'nin araçta bulunan katalizör egr dpf sistemini daha az kirletmesidir.

    Lubrizolda ''Aftertreatmentcompatibility'' diye geçer.
    yani 1.5 tdci için a5/b5 yağ kullanılması çok ciddi bir sorun çıkarmaz, göz ardı edilecek bir fark öyle mi?

    peki kılavuzda

    "WSS-M2C950-A'da
    belirtilen teknik özelliklere
    uygun bir motor yağı
    bulamazsanız, ACEA C2 ile
    tanımlanmış olan SAE
    0W-30 kullanabilirsiniz."

    denmiş. bunun yerine "sae 0w30" değil de "sae 5w30" kullanılırsa yorumunuz nolur. ne kadar fark vardır aralarında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wander_

    yani 1.5 tdci için a5/b5 yağ kullanılması çok ciddi bir sorun çıkarmaz, göz ardı edilecek bir fark öyle mi?

    peki kılavuzda

    "WSS-M2C950-A'da
    belirtilen teknik özelliklere
    uygun bir motor yağı
    bulamazsanız, ACEA C2 ile
    tanımlanmış olan SAE
    0W-30 kullanabilirsiniz."

    denmiş. bunun yerine "sae 0w30" değil de "sae 5w30" kullanılırsa yorumunuz nolur. ne kadar fark vardır aralarında

    Alıntıları Göster
    1.5 tdci 1.6 tdci den farklı bir motor A5/b5 olmaz.

    Ford WSS-M2C950-A onayı ilk olarak 2014 ten itibaren focus 2.0 tdci ve daha sonra mondeo 2.0 tdci için kullanılan bir onaydır.


    Acea C2 düşük viskoziteli aynı zamanda yakıt ekonomisine etki eden bir norm, bu konuda C3 ten ayrılıyor.

    WSS-M2C950-A daha spesifik bir norm.JAGUAR LAND ROVER: STJLR.03.5007 normu ile benzer.

    Hatta aşağıdaki fotoğrafta iki tane ayrı markanın Acea c2 0-30 yağının sadece Ford ve Jaguarın onayını içerdiği görülüyor.

    Türkiye'de WSS-M2C950-A Uygun yağ bulunamadığı için bu yağ mantıklı duruyor, Total Quartz Ineo First 0W30 Jaguarın onayını içeriyor.

    Ben olsam 1.5 tdci için ülkemizde JAGUAR LAND ROVER: STJLR.03.5007 onayı içeren Totalin yağını tercih ederdim.

    psa-ford motor yağı çelişkisi?psa-ford motor yağı çelişkisi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizashi

    1.5 tdci 1.6 tdci den farklı bir motor A5/b5 olmaz.

    Ford WSS-M2C950-A onayı ilk olarak 2014 ten itibaren focus 2.0 tdci ve daha sonra mondeo 2.0 tdci için kullanılan bir onaydır.


    Acea C2 düşük viskoziteli aynı zamanda yakıt ekonomisine etki eden bir norm, bu konuda C3 ten ayrılıyor.

    WSS-M2C950-A daha spesifik bir norm.JAGUAR LAND ROVER: STJLR.03.5007 normu ile benzer.

    Hatta aşağıdaki fotoğrafta iki tane ayrı markanın Acea c2 0-30 yağının sadece Ford ve Jaguarın onayını içerdiği görülüyor.

    Türkiye'de WSS-M2C950-A Uygun yağ bulunamadığı için bu yağ mantıklı duruyor, Total Quartz Ineo First 0W30 Jaguarın onayını içeriyor.

    Ben olsam 1.5 tdci için ülkemizde JAGUAR LAND ROVER: STJLR.03.5007 onayı içeren Totalin yağını tercih ederdim.



    Alıntıları Göster
    teşekkürler.
    peki şöyle yorumlara denk geldim , "bir motora 5 30 yağ konulmuş daha sonrasında kendi servisi de sürekli 5 30 yağ koymuşsa (ki ford servisleri türkiyede yeni 1.5 tdci motorlara bakımlarda hep 5-30 yağ koydu) sizin belki o motora 5 30 ile devam etmeniz kendi yağı olan 0 - 30 koymanızdan daha sağlıkıdır, 40 bin km 5-30 yağ kullanmış motora 0-30 koymayın artık , kendi yağı da olsa" deniyor.
    bunun mantıklı bir tarafı var mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wander_ -- 7 Ekim 2018; 10:20:22 >




  • Bana pek mantıklı gelmiyor.5-40 ile yağ eksilten aracıma klasik olarak 10-40 konulması gerektiğini belirtti usta.Kaliteli bir 0-40 viskoziteli yağ kullanınca eksiltme normale dönmüştü.
    Şimdi sadece viskozite derecesine göre değerlendirmemek lazım.Örneğin Kinematic viskozitesi 100 derecede 12.3 olan bir 0-30 yağ varken yine aynı derecede 10.1 viskozitesi olan 5-30 yağda var.Yağın kalitesi,istenilen özellikleri normları çok önemli.Viskozite olarak zaten 0-30 5-30 birbirine uzak değil.Burada istenilen normlarda kaliteli yağa bakmak lazım.
  • Aracınızın modeli ve yılı nedir ?

    Bildiğim kadarı ile fabrika dolum yağı olan magnatec 5w30 a5 öncelikli olarak dizel model için gerekli olan 913d onayını karşılıyor. Aslında 913c olan ve benzinli modellerde tercih edilecek bir yağ da var idi. Ama 913d onayını karşılayan ve aracınızı dur kalk trafikte koruması içinde formüle edilmiş olan magnatec 5w30a5,

    benzinli ve dizel araçlarda kullanılabilecek şekilde formüle edilmiş ve onaylarını almıştır.

    Size tavsiyem büyük ihtimalle ( model ve yıl bilmedigim için ) aracınızın dolum yağı olan magnatec 5w30 a5 kullanmanız. Castrol de psa ve ford onayları ayrılmıştır. Benzer durum audi, vw , seat ... ve bmw , opel , volvo ... grubunda da vardır. Aynı fiyat ,aynı teknoloji yi barındıran edge 5w30 iki grubu ayrılmıştır. Bu gruplama benzinli - dizel diye değil, araç grubu olarak yapılmıştır. Edge 5w30 ll ve edge 5w30 c3 diye 2 farklı ürün var. Yeni çıkan ve 0w30 kullanan modellerde dahi ford ve psa için 2 farklı yağ çıktı. Size tavsiyem ford yurt dışı resmi sayfaların da önerdiği gibi dolum yağı olan magnatec 5w30 a5 i kullanmanız . C2 sınıfı yağların temel farkı yakıt ekonomisi dir. Araç üreticisi tavsiye etmediği halde c2 yada c3 onaylı kullanmayi bende tavsiye etmiyorum. C3 yağlarda yakıt ekonomisi yok. Ama c3 yag kullanan araca c2 kullanınca yakıt ekonomisi yapar diye bir düşünce oluşmasın.o araçlar üretimi sırasındaki farklılıklardan dolayı c2 kullanıyor ve doğru yağ ile yakıt ekonomisi yapabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • wander_ kullanıcısına yanıt
    Uzun süre yüksek viscosite kullandıysanız basit tabirle sistem kendini adapte etmiş olabilir. Siz doğru viscosite ye geçince adapte olmuş sistem için farklı sıkıntılar çıkartabilir. Ustanıza da danışarak, 100000 km den az yaptığı iseniz dogru viscosite ye geçmekde bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. Araç üreticisinin tavsiyelerine uymak ve bunun dışında da kullandığınız marka nın kendini kanıtladığı verilere dayanan farklarına bakmak mantıklı olacaktır.

    Ben uzun araştırmalar sonucu

    Castrol de olduğu gibi veri sonuçları ile daha iyi olduğunu söyleyen marka görmedim.

    Bknz. Edge; 2 kata kadar daha güçlü yag film tabakası


    Aracınız için uygun olan yağ, yetkili servislerde olabilir. 950a onaylı magnatec 0w30 .
    Yakın zaman da özel servislerde ve perakende noktalarında da olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boranet -- 7 Ekim 2018; 20:15:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bi türlü bulamadım hangi yağı koyacağımı.

    Araç Focus 1.6 Tdci euro 5 motor.

    Ford wss- m2c913- c onay olacak diyor.

    Mobil super fe 5-30 bu onayı karşılıyor.

    Lakin bu yağ da dpf için uygun değil.

    Mobil esp 5-30 dpf ye uygun o da fordun spec.lerini karşılamıyor.

    Servis de dpf ye uygun olmayan yağ kullanıyor çünkü Ford onaylı.

    Focus clüb sitelerine sorduğumda aldığım cevap - Ford dpf sine güveniyor şimdiye kadarbi sorun olmadı. Diyorlar

    Bakım zamanı geldi yarın yağ siparişi vercem bakalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Serviste şöyle bir broşür buldum; ilginç



    Kâğıt üzerinde herşey ne kadar da düzgün



    psa-ford motor yağı çelişkisi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Hb



    Motul 8100 eco energy 5-30

    5lt 152₺



    Kaçırma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    Hb



    Motul 8100 eco energy 5-30

    5lt 152₺



    Kaçırma
    Hb

    Mobil süper fe 5-30 siparişi verdim mesajınız gelmeden önce.

    Baktım da motulla değerler aynı, onda da dpf'den bahsetmiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Benim dpf li tdi için kullandığım motul specific 504 507 onaylı yağın sülfat oranı %0,68

    Sana önerdiğim yağın sülfat oranı %1,07

    Ford onayı olduğuna (913c) dpf yapısı gereği sorun olmuyor diyebiliriz. Benzer şekilde senin aldığında 913c veya d onayı varsa sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tip sorunlarla karşılaşmak çok normal. Çünkü çoğu yağ markaları büyük firmalar da dahil bu onayları taşıyorum deyip yağ piyasaya sürer, deneyimlerim bana yağ şişesine bakarak onayları aramak değilde ürünün teknik detaylarının PDF lerini internet üzerinden aramaya götürdü.
    Bkz WSS-M2C913-D ve WSS-M2C913- C onayını taşıyan Exol ürünü
    https://www.exol-lubricants.com/products/automotive/fully-synthetic-engine-oils/optima-fd-5w-30-m396/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.6 dizel Ford motorunun ihtiyacı olan onay A5/B5 standardında wssm2c913C veya D' dır.
    Bu onayları olan 5w30 yağ dpf' e de uygundur.
    Liqui moly, elf ve motul gibi markaların bu onaylarda yağları var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 1 Ekim 2019; 0:0:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.